syrjintää?

Syrjitäänx mua?

Moi

Kertokaapas että koetteko tämän syrjintänä.

Eli olen hakennut terveydellisistä syistä 2-vuorotyöstä takaisin päivävuoroon rytmihäiriöideni takia isossa yrityksessä.
Minulla on keskussairaalan sisätautien erikoislääkärin kirjallinen pyyntö/suositus että oireitani voitaisiin mahdollisesti keventää säännöllisellä elämäntavalla (työvuorot kulkevat 2xilta ja 2xaamu, eli vapaaaika on max 8h johon lasketaan työmatkat ja kaikki mukaan. Eli klo 22 lähen töistä, sitten palaudun hetken, yritän nukahtaa, klo soi jo 5.20, ja klo 6.00 oltava työpaikalla, nukun keskimäärin 5-6max tuossa vuoronvaihdon välissä)
3-vuotta sitten anoin työnjohtajalta 2kpl päivävuoroon siirtymistä, he lupasivat selvittää asiaa, mitään ei tapahtunut. siirryin aluepäällikön puheille, hän sanoi että tottakai onnistuu. Mitään ei ole tapahtunut vieläkään, vaikka asiaa muistuteltu useaan otteeseen. Nytten vanha aluepäällikkö lähti eläkkeelle, keskusteltu uuden ja vanha aluepäällikön kanssa yhtä aikaa, lupasivat että 2kk, olet päivävuorossa. Nyt mennyt vuosi asiasta, muistuteltu uutta päällikköä, lupailee että 1kk päästä pääsee.
No ei tässä kaikki. pomo päättää että toinen kaveri kuka on vuorotyössä ollut vähemmän aikaa kuin itse pääsee päivävuoroon sillä verukkeella kun häntä ei vaan huvita. Ja niin siinä tapahtui että kaveri on päivävuorossa. Mainitsin asiasta hieman kovaan äänneen pomolle, pahoitteli asiaa, ja sanoi että olet seuraava.
Nyt tilalle tullut uusi kaveri joka ollut vuorossa 7kk, nyt hän sanoi että häntä viduddaa tämä vuorotyö. Pomo oli tuumannu että jos viduddaa lisää tule sanomaan, on täällä muutakin työtä kuin vuorotyö.

Molemmat kaverit ovat 100% terveitä, mutta heitä ei huvita vuorotyö.
Itselle lääkäri todennut pysyvät rytmihäiriöt joita ei voi lääkkeillä/hoidoilla auttaa, ja tämä lukee työnatajalle toimitetussa pyynnössä.

Innolla odotan että pääseekö tämä 7kk vuorotyötä tehnyt kaveri nopeammin takaisin päivävuoroon kuin itse.

En tiedä koetteko tämän syrjintänä?

4

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahallinen pahoinpit

      Useampi työntekijä pahoinpitellään nykyään työnantajan toimesta tietoisesesti vammaiseksi. Suomi on palannut natsi-yhteiskuntaan.

    • syrjitään edelleen?

      Nyt kävi niin että reilun puol vuotta vuoroa tehnyt kaveri otti lopputilin kun rupes homma tympimään. Pitää itsekkin käydä vissiin kyselemässä että mites se valehtelu jatkuu taas?

      • syrjitään taas

        Nyt kävi niin että minua pitemmän aikaa n:10-vuotta vuoroa tehnyt kaveri otti loparit. Nyt seuranani 1 uusi kaveri vuorossa, pyrimme 2teen mieheen tekemään 3men hommat. Ja tämäkin kaveri jo saannut mitan täyteen vaikka ollut talossa helmikuusta asti.

        Mitä tässä kannattaa tehä, mennä toiseen firmaan töihin ja tyytyä vaivaseen 13e peruspalkaan ja siihen 1.5e lisiä joita minulle tarjottiin työhaastattelussa. Ei oikeen houkuttas ainakaan vielä kun jaksaa jokseenkin. Yritän jaksaa vaikka ei täältä kommentteja saakkaan vaikka yleensä kaikkee shaissee vastataankin.


    • rouvahuu

      käypä säkin sanomassa pomolle, että vituttaa tää vuorotyö, niin eiköhän ala homma etenemään (niinku sen toisen päivätyöhön siirtyneen kohdalla) :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe