Hyundai terracan

Ostaakko

Onko totta, että kyseisessä autossa on kiinteä neliveto ja muutkin oikean maasturin vimpaimet.
Myyjä väittää kyseisen auton olevan todella laadukas maasturi.
Koeajo oli kyllä positiivinen yllätys tuohan oli mukava ajettava ja iso diesel lähti todella rivakasti liikkeelle.
Kovasti harkitsen terracanin ostoa, ellei mitään isompaa pahaa kulkineesta kuulu.

143

10244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Osta pois saat hyvän maasturin todennäköisesti melko edullisesti.
      Minulla on ollut kyseinen laite 3v ja pelkästään hyvää kerrottavaa.
      Meillä on oma suvun lomamökki, jolle ei liiemmin ilman maasturia näin lumenaikaan pääse, tai korjaan ei kaikilla maastureillakaan.
      Siskollani on japanilainen h-kirjaimella alkava maasturi, jota olen useamminkin joutunut mökille hinailemaan. No onhan se kepeästi siellä narun päässä terracania seurannut.

    • Ostaakko

      Kaupat tuli tehtyä nyt vain odottelemaan paljon lunta ja haastavia kelejä.
      Kiitos "kokemusta on" kommenteista, ilman niitä olisin voinut hairahtaa siihen hinattavaan japanilais versioon "liioittelematta".

      • //////////

        Onnea uudesta autosta:) Mulla on ollu Terracan reilut puol vuotta ja tähän asti oon ollu tosi tyytyväinen autoon. Auto on paljon edullisempi kuin muut isot maasturit, pajerot sun muut . Auto on oikeasti tosi laadukkaan oloinen ja tuntuinen vaikka ensin ite vähän epäilin hyundain laatua, viimeistelyä yms. Kulutus on ollu mulla 12l/100km pätkäajossa.


    • Ostaakko

      Mukavaa kun lunta tulla tupruttaa ja silti terris kulkee kuin kesällä.
      Mitä enemmän olen ajellut sen varmempi olen tehneeni elämäni autokaupat.
      Jipii....

      • //////

        Ostitko manuaalin vai automaatin? Kyllähän terttu kulkee talvellakin kuin kesäkelillä :)


      • Ostaakko 1
        ////// kirjoitti:

        Ostitko manuaalin vai automaatin? Kyllähän terttu kulkee talvellakin kuin kesäkelillä :)

        Automaatti.


    • ostaakko

      Olipa mukava körötellä aamulla töihin, kun terracaanilla ei tarvitse miettiä kelejä ja pyryjä.
      Vieläkin ihmettelen miten edullisesti voi saada kunnon maasturin, kun vertaa läheskään vastaavia muista merkeistä hintaeroa on usein kymmeniä tuhansia.
      Vaikka ei se terris ainoastaan pers,aukisten valinta ole, silla ajelee tuo naapurin kunkku Kaarle Kustaakin sellaisella, netistä löytyy oikein asiasta kuviakin, luulisi kunkun volvolla ajelevan, mutta tuntuu olevan asiantunteva automies.

    • ostaakko

      Nyt tuli eka tankkaus josta saan kulutuksen laskettua ja se on rahtua vaille 12l satasella.Lähes koko tankillinen ajettu nelivedolla ja noin neljäsosa matkasta hinattu koppia.
      Olen lukemaan tyytyväinen, kuten autoon kaikkinensa.En yhtäään ihmettele miksi hyundai on saksassakin kovin suosittu ja arvostettu auto.

      • GV ;)

        On kieltämättä houkutteleva auto, onhan tuo kulutus nyt oikeasti nykytekniikalla turhan paljon.


    • ostin

      No, niin onko tuo CRDI-tekniikka niin vanhentunutta?
      Tietenkin tuo yli 1000kg koppikin jotain vaikuttaa kulutukseen tuolla vetokoukun hinauksessa.

    • Gynde

      Mielestäni kohtuukulutus, autolla on paljon otsapintaa eikä se muutenkaan ole mikään aerodynamiikan mallikappale, eikä voikaan olla.
      Muistakaa hyvät immeiset, jotta ns. edistys saattaa tarkoittaa piempää polttoaineenkulutusta mutta vastapainona tulee joku muu ongelma. Toisinpäin, varma ns. vanha tekniikka on vapaampi vioista ja vie perille ja takaisin vaikka vähän isommalla kulutuksella.

    • Grand Vitara 3.2

      Onko kyseessä jokin vanha malli, kun maahantuojan sivusto ei moista tunne? Jos näin, niin minkä vuoden mallia ja hintaisia ovat viimeiset maahan tuodut?

    • ostin

      2002-2007 vuosina tuotu suomeen ja muistaakseni tuusulassa sulan alueen liikkeessä jonka nimeä en muista tuollainen viimeisimpiä tuotuja on myynnissä 18000eurolla ja mittarissa noin 100000km

    • Jooo..

      Terracan perustuu kakkoskoppaiseen Pajeroon alustaltaan. :)

      Mutta moottori jne. ovat nykyaikaista tekniikkaa, kuten myös kori, joten varsin turvallinenkin on.

      CRDI, common rail diesel, ei ole millään tavalla erityisen vanhentunutta.

    • ostin

      No nytkö se alkoi reistaamaan kysyi vaimo, kun terracaniin syttyi keltainen valo mittaristoon. Minä viivana lukemaaan ohjekirjaa ja huojentuneena sieltä tavasin, että kyseessä oli sähköisesti ohjattuna isoimman vaihteen pois kytkentä, tarkoitettu raskaita perävaunuja hinattaessa käytettäväksi. Tuo nappi on sijoitettu vaihdevivun sivuun ja vaimo oli sitä sitten epähuomiossa painanut.Jotta aina vaan löytyy uusia hienoja varusteita autosta.
      Siinä sitten muutenkin tutkiskelin tuota automaatti-ilmastointia ja havaitsin melkoisen hienoksi laitteeksi,siinäpä on antureita ja haistimia vaikka toisille jakaa sehän ottaa huomioon auringon paisteen ja monet muut asiat säätäessään ohjaamon lämpöä ja ilmaa. Onpa vaan hieno peli.

      • pienellä varauksella

        Yleensä auton ohjekirjan ominaisuuksien kanssa kannattaa olla vähän skeptikko, sillä ohjekirjassa on lueteltu myös kaikkien lisävarusteiden ominaisuudet, usein myös sellaiset joita ei ole koskaan myyty suomessa.


      • ostin
        pienellä varauksella kirjoitti:

        Yleensä auton ohjekirjan ominaisuuksien kanssa kannattaa olla vähän skeptikko, sillä ohjekirjassa on lueteltu myös kaikkien lisävarusteiden ominaisuudet, usein myös sellaiset joita ei ole koskaan myyty suomessa.

        Tässä kyseisessä autossa on automaattinen ilmastointi ja sen toimintaa todellakin ohjaa useampiakin antureita ja tuo auringonpaisteen vaikutus on huomioitu Terracanissa.
        On se vaan uskomattoman varusteltu auto.
        Onhan muissakin merkeissä automaatti ilmastoinneissa erilaisia haistimia ja antureita, mutta näin hienoa systeemiä harvemmissa.

        Auto on muutenkin toiminut hyvin ja me olemme siihen hyvin tyytyväisiä.


    • tosi ostaja

      Onkohan näitä terracaneja kellään edullisesti myytävänä olisin hyvin kiinnostunut ostamaan kyseisen auton.

      • ///////////////

        Nettiautosta vaan katselemaan mieleistä terracania. Halvin on nettiautossa 7500e. Kylläpä oli tänään taas mukava ajella Terracanilla :) Tulis vaan paljon lunta


    • tosi ostaja

      Olen nyt käynyt kokeilemassa tuollaista lähes 300000km ajettua terracania ja auto tuntui hintaansa nähden ihan okoolta.
      Toinen kokeilemani oli alle 200000km ajettu ja tuntui todella jetiltä ja hyvältä.
      Olen tässä kallistumassa tuon 3-4 tonnia kalliimman auton ostoon , valintaan vaikuttaa auton parempi varustelu nahkapenkit, autom ilmastointi ja todella jämäkkä kunto.
      Eikun seraavana arkena papereiden tekoon ja maasturi omaksi.

      • Hkhkjlkjl

        No noi nahkapenkit ei välttämättä ole plussaa. Toki ne on helppo puhistaa, mutta muuten talvikylmillä aika epämukavat. Toki pitemmillä matkoilla sitten menettelevät kunhan auto lämpiää.


    • tosi ostaja

      Tuossa jonka ostan on penkilämmittimt etuistuimissa ja ne ovat vieläpä ihan automaattisesti päälle kytkeytyvät lämpötilan mukaa, joten nou ropleema.

    • tosi ostaja

      Nyt tuli kaupat tehtyä, näköjään jo toiset tämän keskustelun aikana toteutuneet.
      Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

    • uteliasssss

      No, ovatko ostoksenne olleet onnistuneita vai epäonnistuneita.
      Pitkä hiljaisuus hieman antaa jotain ymmärtää?

    • terracanisti

      Olen hankkinut kyseisen laitteen 3v takaperin ja olen todella tyytyväinen ostokseeni.
      Autossahan on kaikki mitä maasturilta vaaditaankin ja lisäksi maatie olosuhteissa mukava ja tehokas ajeltava.
      Kulutus kohtuullinen, hinurina & vetoautona erinomainen.
      Olen ajanut muitakin merkkejä, mutta vastaavaa laitetta ei ole kohdalle osunut ja hinta laatusuhde on todella terracanissa kohdallaan.

    • kuumetta

      Kävin juuri kokeilemassa Terracania ja kyllä se positiivisen vaikutuksen teki.
      Olen tässä lähiaikoina koeajellut useampiakin maastureita ja niistä vähänkään Terracanin tasolle pääsevät maksavat lähes tuplamäärän euroja.
      Varaosien saantikin kuulemma nykyään pelaa kohtuullisesti.
      Harkitsen vakavasti Terracanin ottamiseksi perheeseen.

    • kuumetta

      Terracan tuli sitten ostettua.
      Ainakin maantieajosta hyvät fipat, sillä ostin auton 600km päästä kodistani ja matka taittui mukavasti.

    • kuumetta

      Nyt jokusen päivän Terracanilla ajeltuani olen aina vaan vakuuttuneempi ja tyytyväisempi tekemääni ostokseen.
      Jos nyt ihan hakemalla hakee jotain nekaa, niin suupielet ovat väsyneet olemaan hevosenkengällä kun tällä pelillä ajelee ei voi olla hymyilemättä pelkästä tyytyväisyydestä.

    • ei hyudata

      Hyundai merkkinä hieman outo, miksi tuo terracan on mukamas hyvä?
      Olen kuullut varaosien saannissa olevan vaikeuksia ja miten tuo nyt voisi muutenkaan niin hyvä olla.
      Paskoja kaikki.

      • kärpäset tietää

        Jos hyundai on sinulle hieman outo, niin missä tynnyrissä sinua on viimeiset vuodet pidetty?
        Olet kuitenkin varaosien saannista kuullut minä taas olen todennut , ettei niitä tarvita miksi ehjää laittaa?


      • 9311
        kärpäset tietää kirjoitti:

        Jos hyundai on sinulle hieman outo, niin missä tynnyrissä sinua on viimeiset vuodet pidetty?
        Olet kuitenkin varaosien saannista kuullut minä taas olen todennut , ettei niitä tarvita miksi ehjää laittaa?

        kattelin nettiautosta ni kaikki oli neli vaihteisia vähä outoo vuonna 2013.muuten nätti auto ja varteenotettava vaihtoehto seuraavaks menopeliks ny alla terrano -99


    • 9312

      Ainakin automaattina vaihteita on riittävä määrä.Manuaalista minulla ei kokemuksia.
      Jos sinulla on terrano diesel ,niin ainakin polttoaine kustannukset laskisivat 2l/100km vaihtaessasi terracaniin.
      Terrcanissahan on nykyaikainen suoraruiskutusmoottori, joka antaa myös mukavasti voimaa tarvitessa.

    • 9311

      Totta on.

    • Ei Huntaata

      Kuka täysjärkinen tollasen vanhan rohjon hommaa. Kun joku paikka prakaa ja tarvitsee osia, niin auto seisoo 5-7 viikkoa korjaamolla osia vartomassa. Siksi luovuin kyseisestä ajokista.

    • täysin maksettu oma

      Suomennos edelliseen, rahat loppui ja rahoittaja haki pelin pois.
      Onhan se tietenkin mukavampi korjaamoa syyttää.
      Kerrohan mitä osia odottelit?

    • heti koukussa

      Ajoin tänään terracania ensi kertaa ja voihan vitsi, että oli yllätys en olisi uskonut auton olevan niin mukava ajettava.
      Seuraavaksi alan katsella mikäli joku haluaisi kyseisestä autosta luopua, niin olen ykkös ehdokas uudeksi omistajaksi.
      Onkohan muutkin kyseisen merkin autot läheskään samaa tasoa vai onko kyseessä terracan niminen tähden lento.

    • heti koukussa

      Olen nyt kolme päivää rypenyt auraamattomia teitä ja ajellut lähes tuhat kilometriä auratulla tiellä ja molemilla Terracan on elementissään.
      Siis ostin Hyundai Terracanin ja olen hyvin tyytyväinen ostokseeni, koska sain hitusen yli kymppitonnilla tosi menijän sekä maastoon että valtateille.

    • heti koukussa

      Onko kaikki terracanit ihan oikeasti näin hyväkulkuisia, vai onkohan tähän minun autooni tehty virityksiä.
      Maantiellä satkusta kun polkaisee kaasua, niin kyllä todellakin lähtee.
      Liikennevaloista lähtee, kun jänis makuulta.
      Mukavaa kun ei ole tarvis olla tukkona ollaanpa polulla tai valtatiellä.

      • kiinan mopo

        Joo on se hyvä, mutta ei sun tarvii enää enempää raportoida autostasi tänne. Kerro välillä vaikka miten ruohonleikkurisi pelaa tai kuinka muijasi käyttäytyy humalassa.


    • heti koukussa

      No nyt on sinulla aamulla kiiruussa pillerit unohtuneet, muista vain otettu lääke auttaa.
      Pientä helpotusta tuskaasi antaa myös sellainen tuulisuoja mopoosi, ettei tuuli tee päästäsi sekavaa.

      Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä, varsinkin kun omasi ei selvästikkään riitä.

    • heti koukussa

      Pakko kertoa, jotta kyllä hyvin huiskii Terracanilla.

    • ostaakko

      Keskustelun aloittajana ihmettelen , miksi jotkut hermostuvat toisten raportoinneista ja omaan terracaniin tyytyväisyydestä.
      Itse olen edelleen autooni tyytyväinen.
      Käsittääkseni nuo farmariautojen omistajien raportit kuuluisivat toiselle topiikille, mutta Terracanihan on maasturi millä mittarilla vaan ja siitä kertovat jutut ovat täällä juuri oikeassa osoitteessa.

      Olen puhunut!

      • että sillensä

        Mulla on 21 vuotias Toyota Land gruiser HJ61, jolla olen ajanut 390tuh km ja auto on pelannut todella hyvin ja on myöskin Maasturi. Mitäpä meinaat, jos pari kolme kertaa viikossa kirjoittaisin yli kehuvia lauseita tänne autostani?
        Ps, auto siis ollut minulla 21 vuotta, on kylläkin vanhempi ja mittarissa kaikkiaan 490 tuh km.


      • ostaakko
        että sillensä kirjoitti:

        Mulla on 21 vuotias Toyota Land gruiser HJ61, jolla olen ajanut 390tuh km ja auto on pelannut todella hyvin ja on myöskin Maasturi. Mitäpä meinaat, jos pari kolme kertaa viikossa kirjoittaisin yli kehuvia lauseita tänne autostani?
        Ps, auto siis ollut minulla 21 vuotta, on kylläkin vanhempi ja mittarissa kaikkiaan 490 tuh km.

        En ainakaan nyt pannut pahakseni kehumistasi, vaan olen hyvilläni tyytyväisyydestäsi.


      • No tuota...

        No saahan sitä raportoida mutta tämä on keskustelupalsta eikä mikään päiväkirja. :)

        Jos jutut on kovin yksipuolisia eikä kukaan kysy lisää, ei ole tapana "floodata" palstaa turhalla ja nostaa kokoajan topikkiä listan kärkeen ikään kuin mainokseksi tai huomion herättämiseksi.

        Jos haluaa omista jutuista kerota enempi, kannattaa harita vaikka blogin pitämistä! Blogista on muutenkin kiintoisampaa lukea tällaista asiaa kun voi nähdä kuvia.

        Tai tee vaikka projektitopikki offipalstalle.


      • ostaakko
        No tuota... kirjoitti:

        No saahan sitä raportoida mutta tämä on keskustelupalsta eikä mikään päiväkirja. :)

        Jos jutut on kovin yksipuolisia eikä kukaan kysy lisää, ei ole tapana "floodata" palstaa turhalla ja nostaa kokoajan topikkiä listan kärkeen ikään kuin mainokseksi tai huomion herättämiseksi.

        Jos haluaa omista jutuista kerota enempi, kannattaa harita vaikka blogin pitämistä! Blogista on muutenkin kiintoisampaa lukea tällaista asiaa kun voi nähdä kuvia.

        Tai tee vaikka projektitopikki offipalstalle.

        Tottakai saa raportoida ja vieläpä kysymättä lupaa.
        No tuota, voi hyvin sivuuttaa nämä raportoinnit, mutta ei niitä sinun vuoksesi lopeteta.
        Olisihan se väärin näitä lukuisia muita lukijoita kohtaan.

        Laitetaan tähän myös kunnon asiaa, elikkä menin ja käynnistin terracanin tuossa aamusella 18 miinusta pakkasta ja lähti kun palmun alta ilman mitään lämmityksiä tai talleja vain hehkutus.
        Eikun kovaa ajoa vaan kun on pelit ja vehkeet.


      • No tuota...
        ostaakko kirjoitti:

        Tottakai saa raportoida ja vieläpä kysymättä lupaa.
        No tuota, voi hyvin sivuuttaa nämä raportoinnit, mutta ei niitä sinun vuoksesi lopeteta.
        Olisihan se väärin näitä lukuisia muita lukijoita kohtaan.

        Laitetaan tähän myös kunnon asiaa, elikkä menin ja käynnistin terracanin tuossa aamusella 18 miinusta pakkasta ja lähti kun palmun alta ilman mitään lämmityksiä tai talleja vain hehkutus.
        Eikun kovaa ajoa vaan kun on pelit ja vehkeet.

        Näimpä, vastasin vain kysymykseesi, että miksi aiheuttaa närää joissakin. Minua ei niinkään, koska tämän palstan taso muutenkin on niin matala, ettet ole edes pahimmasta päästä.

        Tälle palstalle tarvittaisiin säännöt ja moderointi. Sekä ehkä pitäisi ihmisille linkittää nettiketti ja keskustelufoorumin tarkoitus jonnekkin. Näillä varmasti vähän kohenisi keskustelukulttuuri ja palstan taso. :)

        Ei täällä nyt viitsi mistään oikeista asioista edes aloituksia tehdä, kun tulee 10 viestiä paskaa ja 1 asiaa.


      • sportage48@
        No tuota... kirjoitti:

        Näimpä, vastasin vain kysymykseesi, että miksi aiheuttaa närää joissakin. Minua ei niinkään, koska tämän palstan taso muutenkin on niin matala, ettet ole edes pahimmasta päästä.

        Tälle palstalle tarvittaisiin säännöt ja moderointi. Sekä ehkä pitäisi ihmisille linkittää nettiketti ja keskustelufoorumin tarkoitus jonnekkin. Näillä varmasti vähän kohenisi keskustelukulttuuri ja palstan taso. :)

        Ei täällä nyt viitsi mistään oikeista asioista edes aloituksia tehdä, kun tulee 10 viestiä paskaa ja 1 asiaa.

        Tässä on se vika ensiksikin, tänne voi kirjoitella ilman rekisteröitymistä ja se vetää kaikki pikkupojat myöskin kirjoittelemaan.
        Rekisteröintipakko sekä moderaattorit niin kyllä alkaa taso parantua kummasti.


      • ostaakko
        No tuota... kirjoitti:

        Näimpä, vastasin vain kysymykseesi, että miksi aiheuttaa närää joissakin. Minua ei niinkään, koska tämän palstan taso muutenkin on niin matala, ettet ole edes pahimmasta päästä.

        Tälle palstalle tarvittaisiin säännöt ja moderointi. Sekä ehkä pitäisi ihmisille linkittää nettiketti ja keskustelufoorumin tarkoitus jonnekkin. Näillä varmasti vähän kohenisi keskustelukulttuuri ja palstan taso. :)

        Ei täällä nyt viitsi mistään oikeista asioista edes aloituksia tehdä, kun tulee 10 viestiä paskaa ja 1 asiaa.

        Eiköhän olisi neitien hakea jokin pitsinnypläys palsta, jossa voi nostaa tasoa ja löytää omanlaisiaan.
        Toivon meille erilaisille ihmisille löytyvän tilaa palstoilla, niin minulle joka mielellään touhuan miehisiä juttuja ja tietenkin on tytöillekkin omat juttunsa.
        Yritetään kestää toisiamme, sillä erilaisuus on rikkaus.

        Hyvää naistenpäivää.


    • MB -09

      varmasti juuri noin on, mutta korjaamon kutsuessa, auto seisoo todella pitkään osia odottamassa, kokemusta on. mikään auto ei ole ikiliikkuja, ei edes Huyndai, joten noinkin vanhoissa paikat hajoavat. omani terracan odotti tuusulassa korjaamon pihalla alun kolmatta viikkoa yhtä stefaa ja kolmea paperitiivistettä sekä pientä liukulaakeria. tämä tapahtui 8 vuotta sitten ja tuskin odotus aika lyhentynyt maahantuonnin loputtua. tämän odotus ajan kruunasi kohdallani samaan aikaan osunut kesäloma ja vuokrattu matkailuvaunu, jota ei sitten vedetty.

      • ostaakko

        Huyndaihan on noiden 8vuoden aikana ottanut ison palan automarkkinoilla ja sen myötä varaosien saantikin on huomattavasti parantunut.
        Kilpailevia osien tuojia on myös jokusia .
        Osan kuin osan saa nykyään enimmillään viikossa, joten kehitystä on tälläkin saralla tapahtunut.
        Vieläkin nopeammin saa jos tilaa tarvikeosan vaikkapa mister-autosta.


      • Sportage

        Tuosta laakerista en tiedä , täytyy olla todella erikoinen stefa jos sellaista ei mistään erikoisliikkeestä löydy, paperitiivisteitä voi tehdä aivan itse, taitaa vaan olla ettei se korjaamo ollut oikea korjaamo.


    • heti koukussa

      Ompa todella kivaa kun on taas kunnolla lunta.
      Syytä ilooni en viitsi sanoa, ettei ketään ala ketuttamaan.
      Vihjeenä kuitenkin ,että autolla ajamiseen se liittyy ja merkin voi arvata.

    • heti koukussa

      Hyvin pelaa terracani, suupielet vaan väsyy kun ovat hevosenkengällä.

    • paljas uneksija

      Löytyykö muilla kokemuksia tuosta autosta?

      • paaliin vaan

        No eipä löydy. Nuohan ovat jo kaikki purkaamoiässä.


    • terracanin omistaja

      Kyllä jollakin on huono päivä, minulla ei kun vaihdoin tänään pajeron hyundaihin.
      On ihan eri peli kun siirtyy 10v. uudempaan autoon.

      • niin.

        Siinähän on ilmeisesti vanhan Pajeron runko ja aika paljon muutakin. Hyundain korilla ja koneella sekä laatikolla tietty. :)

        Joka ei ole ollenkaan huono asia tiettyjen osien saatavuuden kannalta. Tietääkseni korotussatseja ja muita palikoita saa Gen2 pajeroihin käypiä hyundaihinkin.


    • heti koukussa

      Onnea on turha toivottaa terracanin omistajalle, sillä sitä ei tarvita ainakaan auton suhteen.
      Olet tehnyt hyvät kaupat.

    • terracan

      On niin hyvä ,ettei sanotuksi saa.

      • lapio mies

        ei se mikaan maasturi ole. kun ei ole maasturin pyoria ja renkaita


    • Mun on pakko myöntää, että Terracan on aina vedonnut jollain tasolla. Siinä on mielestäni sitä oikeaa maasturin ulkokuorta, tiettyä kantikkuutta ja rouheutta, kuten Pajerossa ja kumppaneissa. En tässä nyt lähde ottamaan kantaa sen maastokelpoisuudesta, mutta tuskin sillä normiajossa pulaankaan jää!

    • ei lapioita

      Lapio mies, terracan tekee sinunlaisesi lapiotsijat turhiksi, sillä kunnon maasturille ei tarvitse teitä lapiolla silotella.

    • terracanisti

      On se vaan mukava tuo automaatti ilmastointi näillä lämpösillä, kun se vielä terracanissa ottaa huomioon auringon paisteen ja muut tekijät.

      Terracanissa on se 21astetta kesät talvet, jotta mukava on viihtyä ohjaamossa.

    • Hyundai terracan :=(

      Moinen maasturi ollu minulla puolitoista vuotta, ajettu 143 tuhatta. Seisoo neljättä viikkoa merkkihuollon pihalla, odottaen vaihteistoon osia. Vuosi sitten odottelin jakopään osia melkein kolme viikkoa, samoin auto seisoi merkkihuollon pihalla . Mukava peli sellaiselle, kuten minä, jolla perheessä kakkosautona jokin varmatoiminen ja yleinen malli.

      • canisti

        On sulla tuuria .
        Minä olen ajellut todella tyytyväisenä, ainoastaan öljynvaihdot ja polttoaineen ostot menopuolella.
        Oletko myymässä, tiedän kiinnostuneita ostajia jos romun myyt romun hinnalla?


    • Empivä

      Riittääkö hyundai terracanin ilmastointi kunnon helteillä?
      Onko oston paikka vaununveturiksi?

      • Aikas rimpula

        Ilmastoinnista loppuu teho n 24c paikkeilla, ainakin minub yksilössä, ilmastointi todettu toimivaksi maahantuojan merkki huollossa. Tuo vaunun veto homma on sinusta itsestäsi kiinne, itse en omalla yksilölläni enään vaunua vedä, voima kertakaikkiaan loppuu pitkissä nousuissa n 1450kg:n painoinen vaunu perässä.


    • Ei enää empivä

      Sain auton kokeiltavaksi ja laitoin 1900kg vaunun perään ja kyllä tuntui voimaa riittävän ja ohjaamo oli mukavan viileä.
      Auto on automaattivaihteinen ja myös ilmastointi on automaattinen.
      Kovasti olen sitä ostamassa.
      Mahtaako tuo rimpulan omistaja säästänyt väärässä paikassa ja ostanut karvalakkimallin, tietenkin vaununveto vaatii ajotaitoakin.

    • ei kauniimpaa

      On tässä kuukausi tullut vedettyä vaunua hienossa kesäkelissä ja tyytyväisyys terttuun vaan kasvaa.
      Kerrankin kävi tuuri sain halvalla hyvän auton.

      • ei kauniimpaa

        Pieni päivitys edelliseeni, eli vedimme vaunua kuukauden aikana 870 km ja äsken tarkistin öljyt. Öljytikku ei kastunut laisinkaan, eli öljyä oli kulunut vetohommissa yli 2.7 litraa!!!! Vaihdatin kuukausi sitten öljyt ja tarkistin itse, että ylärajassa oli. Maanantaina huoltoon, toivottavasti ei taas seiso korjaamolla yli kuukautta jotain pikku osaa odottamassa, kun tämä on harvinainen auto, jota tuotiin maahan vain muutamia yksilöitä parin vuoden aikana kymmenisen vuotta sitten. Pahus soikoon, kun sapettaa ja kiukuttaakin.


      • ei kauniimpaa
        ei kauniimpaa kirjoitti:

        Pieni päivitys edelliseeni, eli vedimme vaunua kuukauden aikana 870 km ja äsken tarkistin öljyt. Öljytikku ei kastunut laisinkaan, eli öljyä oli kulunut vetohommissa yli 2.7 litraa!!!! Vaihdatin kuukausi sitten öljyt ja tarkistin itse, että ylärajassa oli. Maanantaina huoltoon, toivottavasti ei taas seiso korjaamolla yli kuukautta jotain pikku osaa odottamassa, kun tämä on harvinainen auto, jota tuotiin maahan vain muutamia yksilöitä parin vuoden aikana kymmenisen vuotta sitten. Pahus soikoon, kun sapettaa ja kiukuttaakin.

        Tänä aamuna saivat vian paikallistettua, eli öljyrenkaat tiensä päässä. Ensi maanantaina kone avataan ja sylinterit hoonataan männänrenkaat uusitaan sekä vaihdetaan vahvennetut öljyrenkaat. Ja kas kas, korjaus kestää n 3 viikkoa, kun osat tilaustavaraa, mutta tämähän ei ollut yllätys.
        Kun auto tulee kuntoon, menee se suoraan vaihtoriviin.


      • kauneus katoavaa
        ei kauniimpaa kirjoitti:

        Tänä aamuna saivat vian paikallistettua, eli öljyrenkaat tiensä päässä. Ensi maanantaina kone avataan ja sylinterit hoonataan männänrenkaat uusitaan sekä vaihdetaan vahvennetut öljyrenkaat. Ja kas kas, korjaus kestää n 3 viikkoa, kun osat tilaustavaraa, mutta tämähän ei ollut yllätys.
        Kun auto tulee kuntoon, menee se suoraan vaihtoriviin.

        Missä ihmeessä autoasi korjataan, sillä maahantuojalla on osat hyllyssä senkun tilaa.
        Taitaa olla provo koko homma.


      • kestää kestää...
        kauneus katoavaa kirjoitti:

        Missä ihmeessä autoasi korjataan, sillä maahantuojalla on osat hyllyssä senkun tilaa.
        Taitaa olla provo koko homma.

        Maahantuojalla EI TODELLAKAAN ole osia hyllyssä kyseiseen malliin, sen harvinaisuuden takia maassamme. Valmistajan kautta osia saa, mutta osien toimittaja vaihtunut muutamaan kertaan, joten kestää kestää kestää...


      • netistä löytyy
        kestää kestää... kirjoitti:

        Maahantuojalla EI TODELLAKAAN ole osia hyllyssä kyseiseen malliin, sen harvinaisuuden takia maassamme. Valmistajan kautta osia saa, mutta osien toimittaja vaihtunut muutamaan kertaan, joten kestää kestää kestää...

        Jos kerran vaihtoon menossa, niin autonosat aaltoselta saa 55euroon kappale männät kiertokankineen.


    • oikea kauniimpaa

      Ei ihme ettei plagiaatilla mene hyvin, kun ei edes nimimerkkiä itse keksi.

    • ei kauniimpaa

      Hyvin on terttu pelannut ja edelleen on nautinto ajella oikealla maasturilla, eikä millään melkein...

    • tyytyväinen omistaja

      Hyundai tekee todella hyviä autoja, josta tuo Terracan on oiva esimerkki.

      • kokemusta on..

        Teracania ei kannata missään nimessä hankkia. On suomessa erittäin harvinainen, joten perus kulutus osia saat odotella viikkotolkulla.


    • tyytyväinen omistaja

      Eipä ole minulla vastaavia kokemuksia, kuin nimimerkillä kokemusta on.
      Asiaanhan voi vaikuttaa ,etten ole kyseisellä autolla ajanut kuin 270000km saattaahan siihen jotain perus kulutus osan tarvetta jokusen vuoden kuluttua tullakkin.
      Palataan sitten viisaampina asiaan.

    • kipe1963

      Onko kenelläkään tietoa, mistä saisi -02 Terracanin suomenkielisen omistajan käsikirjan? Itsellä vain ruotsinkielinen, josta ei paljon tällä kielitaidolla selkoa ota. Voisin myös vaihtaa, jos joku haluaa ruotsinkielisen.

    • ei ruåtsia

      Valtuutetut huoltoliikkeet toimittavat tilauksesta käsikirjoja noin 30euron hintaan.
      On ihan hyvä ja kattava kirja ihan itsetehdytkin huollot onnistuvat sen avulla, yksi poikkeus on kyllä ja se on renkaiden ilmanpainetaulukko, joka antaa selkeästi liian matalat rengaspaineet.

      • odota odota odota od

        Niin ja toimitus aika kyseiselle kirjalle on sama, kuin muillekkin ko auton osille, eli 4-6 viikkoa ja jos ei vielä silloinkaan, kuten asia käytännössä on, niin "soitellaan, kun tilaamasi tuete on noudettavissa"


      • kipe1963

        Mistä liikkeestä sait hommattua kirjan? Kyselin itse Kaivokselan (Vantaa) valtuutetulta liikkeeltä, mutta ei löytynyt.


    • ei ruåtsia

      Kai ne toimitus ajat ovat sitten pärstäkertoimen mukaiset, minulla on kokemus neljän päivän toimitusajasta.
      Maksoin käteisellä, jospa sekin vaikuttaa.-

    • kaan2

      Tekeekö tuolla huonommalla nelivedolla mitään? Eli sen voi kytkeä ajaessa, voiko se siis olla päällä vaikka kuinka paljon ja millä nopeudella vain? Polttoainetta kuluu toki enemmän... mutta talviliukkailla olisi hyvä olla neliveto. Kun se kytkeytyy automaattisesti vain paremmissa malleissa päälle.

    • 22aan

      Missä autossa sinulla on tuo huono neliveto isolla kulutuksella?

      Tässä topiikissahan keskustellaan Hyundai Terracanin oikean maasturin kunnon nelivedosta ja auton muista hienoista ominaisuuksista.

    • kaan2

      Niin, mutta siis tarkoitin että on sellaisia automaattisesti kytkeytyviä nelivetoja, että onko tuo itse kytkettävä hyvä? Ihan talvikelejä ajatellen.

      Eli voi siis olla viakka koko ajan päällä?

    • jokuvuan1

      Hei millainen homma tähän on vaihtaa jakopään hihna?

      Osat kalliita? Onko hankala vaihtaa?

      • Eli odota odota odot

        Ei ole hankala, mutta osia saat odottaa 4-6 viikkoa. Eli käy tilaamassa osat valmiiksi etukäteen, niin ei auto seiso taas korjaamolla tuota liki paria kuukautta.

        Ja tolle ylempänä höpisevälle nimimerkki "kaan2", tiedoksi, että OIKEISSA maastureissa on JATKUVANELIVETO. Erikseen kytkettävät ja automaattisesti sähköohjautuvat voimanjaot ovat liipalaapa leluja.


    • kaan2

      Eihän Terracanissa ole jatkuvaa nelivetoa... Mitä olen höpissyt?

      Kyselin vain että tekeekö tuollaisella kytkettävällä mitään jne. kun en tiedä!

    • höpöttelijä

      Voi kaan2 olet höpissyt ja höpiset edelleen.
      Kysele rauhassa kunhan osaat kysyä jotain mihin voi vastata.

      • kestää kestää.....

        Tämän auton kohdalla viesteihin vastaaminenkin kestää kestää kestää kestää......, kuten yleisenpien varaosienkin saantii.... kestää kestää kestää........


    • saanut

      Rahalla saa ja terracanilla pääsee.

      • näin se vaan on

        Totta, kunhan vain jaksaa odotella varaosia viikko tolkulla muutaman kerran vuodessa. Sinä aikana, kun Terracan seisoo korjaamon pihalla kuukauden konepelti raollaan sillä ei pääse, mutta rahalla saa taksin pihaan, jolla kulkea.


    • empivä

      Onko se hyundai terracan ostamisen arvoinen?

      • entinen omistaja

        Jos sulla on kakkos auto, jolla ajat, kun terracaniin vartoilet viikko kaupalla osia, niin voihan sen tonnilla ostaa. Muuten kierrä kaukaa moinen kiikutin.


    • empivä

      Nyt on myöhäistä rypistää, kun on löysät housuissa.
      Voisitko entinen omistaja kuitenkin kertoa millaisia vaikeuksia terracan sinulle aiheutti?

    • ei enää empivä

      Entinen omistaja ei halunut "keksiä"lisää omia juttujaan, joten maailmassa on taas kaikki hyvin.

      Minä puolestani olen ollut hankitaani ylen tyytyväinen.

      • entinen omistaja

        Äläs höpise joutavia. Kauankohan sulla on kyseinen auto ollut, eli tuskin kauaa, joten tulet huomaamaan mitä tarkoitan odottamisella.
        Ainoa vaikeus, jonka auto minulle tuotti ja useaan kertaan, oli juuri tuo jo useasti mainittu pienten osien odottaminen viikkotolkulla auto pajan pihassa ja minä ilman autoa. Mielestäni tämä on riittävän hyvin kerrottu vaikeus, jos et vieläkään tajua, on vika siellä päässä, eli kyky ymmärtää kirjoitettua tekstiä ei ole sinulla vahvinta alaa. En tuossa ylempää enään nähnyt aiheelliseksi toistaa itseäni, mutta teen sen tässä vielä kerran.


    • ei enää empivä

      Voisit entinen omistaja kertoa mitä nuo pienet osat olivat, olisi kiva tarkistaa heittojesi todenperäisyys.
      Ymmärrän oikein hyvin tekstiä, mutta tuollaiset mutu tuntuma heitot , joita et pysty tarkentamaan saattavat tehdä tekstisi melkoisen epäilyttäviksi.
      Älä ihmeessä ota näitä asioita noin henkilökohtaisesti, emmehän kumpikaan ole missään vastuussa hyundain tekemistä autoista.
      Olisin vaan ottanut selvää mitä osia olet odotellut vai onko kyse jostain muusta.

      • entinen omistaja

        Otetaanpa asia rautalangasta vääntäen. Soita tai käy valtuutetulla maahantuojan hyväksymällä merkkikorjaamolla ja kerro vaikka, että jakolaatikko oireilee tai perä pitää ääntä tai vaikka kampiakselin stefa vuotaa litran päivässä öljyä (kuten minulla oli), kysy sitten korjaus aikataulua tai vaihtoehtoisesti kerro itse korjaavasi via, mutta tilaat osat pikarahtina. Kun olet tämän pienen kokeen tehny, niin kerroppa asiasta täällä ja mieti olivatko kommettini "mututuntuma heittoja".


    • näin

      Kiukaisten autosta löytyy tuollaiset osat hyllystä kia ja hyundai merkkisiin autoihin, ovat muuten alkuperäisiä osia.
      Mister-auto on taas toinen hyvä kanava, josta löytyy osia kyseiseen piiliin ja kampiakselin tefoja sieltä tulee hetkessä, sillä terracanin moottorit valmistetaan yllätys yllätys belgiassa.
      Suomessa on myös purkaamoilla melko hyvin purettuja terriksiä, jos oikein hätä tulee, niin käytetty osakin auttaa.
      Alussa mainitsemasi rautalangat taas kuuluvat foortin varaosiin eli katkenneet uusitaan ja löystyneet kiristetään.
      Tieto ei lisää tuskaa.

      • Hyundai Mies

        Luin koko foorumin kommentit läpi ja aikalailla on kahtia jakautunut porukka. Toiset kehuu toiset haukkuu. Mutta asiaan. Nyt on meikällä ollu viikon verran Terracan alla ja toistaseks kaikki on alkanu hyvin. Mitään vikaa ei autossa tunnu olevan, käyttäjässä tosin on. En oo ihan päässy sinuiks automaatti ilmastoinnin kanssa mut kyllä siihen ehtii vielä tutustuun. Autoni on saksasta tuotu ja kaipailen siihen suomenkielistä käyttöohjekirjaa. Että jos jollakin semmonen on niin kiitos minä maksan. Mulla on ollut aikasemmin kaksi Hyundaita. Elantra ja Tucson. Molemmilla ei tarvinnu ku bensaa ostaa ja ajaa. Siks olen tosi luottavaisin mielin Terracaninkin kanssa.


    • MosseLada

      Kyllä meidän korjaamolla on kaksi Terracania käynyt usein, ja aina on varaosien kanssa ollut vaikeaa. Ja kansivikoja noihin taitaa tulla aika herkästi, teimme kannen molempiin. Ja pikkutiivisteitä todellakin odotettiin 3-4 viikkoa. Ja kun toinen meni lunastukseen kolarin jälkeen, niin omistaja oli erittäin helpottunut.

    • terracan kanssa

      Tuolta TP ajoneuvotekniikasta kannattaa kysellä varaosia Huihaihin ja Kiiaan, eikä miltään valtuutetulta korjaamolta. Hinta esimerkki ESS autotalo jakohihna hiluineen n.550 eur ja kiukaisissa postikuluineen 280.

    • varaosaton

      Olen kyseisellä autolla 150000tkm ajellut ja ollut tosi tyytyväinen. Varaosia en ole tarvinnut vain naftaa tankkiin ja pissapojan nestettä laittanut, joten varaosista en osaa mitään sanoa.

    • paras

      On ehdottomasti hyvä auto tuo terracan.
      Minulla on ollut honda ja toyota merkkisiä maastureita, mutta kyllä ne ovat varjoja hyundaihin verratessa.

      • Rohjo ja romu

        Joku jaksaa kaivella ikivanhoja aloituksia? Tämäkin keskustelu kuuluisi museo autot osioon, on sen verran vanhasta rotiskosta kyse.

        "On ehdottomasti hyvä auto tuo terracan"
        Taas sama idiootti kehuu rohjoaan. Katsotaan kehuuko enään, kun rohjo odottaa korjaamon nurkassa kaksi kuukautta jotakin osaa, heh.


      • paras
        Rohjo ja romu kirjoitti:

        Joku jaksaa kaivella ikivanhoja aloituksia? Tämäkin keskustelu kuuluisi museo autot osioon, on sen verran vanhasta rotiskosta kyse.

        "On ehdottomasti hyvä auto tuo terracan"
        Taas sama idiootti kehuu rohjoaan. Katsotaan kehuuko enään, kun rohjo odottaa korjaamon nurkassa kaksi kuukautta jotakin osaa, heh.

        Rohjo ja romu, miksi olet noin katkera ja kateellinen eihän se sinulta ole pois jos minä ajelen hyvällä autolla.


    • Uusi MAASTURI -13

      Se koira taas älähtää, johon kalikka kalahtaa.
      Tuon ikäiset ajokit vaan yksinkertaisesti ovat jo rohjoja ja usein vielä jo romuttamotavaraa. Toki sinulla saattaa olla hyvä yksilö, mutta pidä vaikka jotain blokia rakkaasta autostasi jossain muualla, tämä on keskustelu palsta ei blogi.

      Jos tietäisit millä autolla ajan, et puhuisi katkeruudesta saatikka kateudesta :=)

      • niva miehelle

        Uusi maasturi, olemme todellakin erilaisia ihmisiä, sillä minä ajan hyvällä maasturilla ja rahat muissa sijoituksissa.
        Jos tietäisit millainen pankkikirja minulla on olisit vieläkin katkerampi.

        Ihan vaan ilmaisena neuvona, ettei uudenkaan maasturin "haltija"ole onnellisempi, kuin ihan kokonaan maksetun terracanin OMISTAJA ja se kohta omistaja löytyy rekisteriotteesta.


    • hoh hoijaa

      Vai pankkikirja? Eli paukapää elää vielä pankkikirja kaudella. No, sittenhän sopiikin 20 vuotta vanha auto hyvin kuvaan.
      Osuit oikeaan, olen auton haltija ja työnantajani on omistaja. Ihan tarjottiin vaihtoehtoa palkan päälle työsuhdemaasturia (ovh 57800e) ja mikä ettei, täysi autoetu on mukavan huoletonta. Ikävää, kun kaikille ei tarjota työsuhdeautoa ja osalle ei edes työtä, niin silloin parikymmen vuotias huntaa on ihan hyvä oma sijoitus.

    • niva miehelle

      Tietenkin pankkikirja ja siitä erikoinen, että siinä on numeroita niin kauheaasti olemmekin pankissa sopineet, ettei virkailijan tarvitse sitä numero rumbaa joka kerta kirjoittaa vaan merkkaa ihan vaan päivämäärän ja tekstin "rahamies otti vähäsen" , sitten ajankanssa laskevat korkojani.

      Minä olen myös työläisilleni noita työsuhdeautoja tarjonnut ja hiukan asuntovelalliset ja pienituloisemmat siihen ovat tarttuneet.
      Ne joilla on pakka kunnossa ja laskupää pelaa ajavat omilla autoillaan on nääs kumminkin talousellisesti parempi heille.

      Terracan on hyvä auto, mutta olet käsittänyt väärin ajelen sillä vaan jos olen menossa tiluksia tarkastelemaan ja hirvimetsälle mennessä. Eihän sellaista maasturia ole tehtykkään mikä jokapäiväisessä ajossa mielyttäisi.

      Normaalit maantie ajot suoritan Saksalaisella laatuautolla ja sekin on oma.

    • voi raasua, voi

      jos jätkä on jonkin sortin yrittäjä, niin takuulla se ei aja vanhalla rohjolla eikä luuhaa suomi24 maasturipalstalla. Huntai rohjolla ajaa persiiaukinen juntti, jolla on kauhtunut tuulitakki päällä ja jalassa liasta kiiltävät säästömyymälän verkkarit sekä linttaan astutut tarralenkkarit, päässä tietysti k raudasta 10 vuotta sitten saatu lippis, joka tuli kiukaan osamaksu sopimuksen kylkiäisenä. Sanomatikin on selvää myös, että kyseisellä ajokilla ajava ei ole työelämässä, mutta makoisia unia näyttää kirjoituksestasi päätellen luuseri nähdä, heh.

      • kaikkea hyvää

        Nyt sinulla on mennyt aamulla lääkkeet sekaisin ja siitä seurauksena kirjoittelet tuollaista puppua.
        Sinun kannattaa viedä se lääkedosetti jonkun selväpäisen tarkastettavaksi.
        Toivottavasti jo huomenna on sinullakin parempi päivä.


    • terris

      Hyvää terracan Joulua kaikille.

    • Terracan
    • adult

      Kyllä on hyvä auto, koittakaapas nyt käyttäytyä, ei tämä ole lastentarha. Mielipiteitä saa olla mutta turha kinaaminen ei kannata.

      Osia saa eivätkä ole niin kalliita kuin tunnutaan luulevan, ja näppärä tilaa osat vaikka Ebayn kautta, silloin ovat jo hyvinkin edullisia.

      Itse myyn Terrani, koska etsin pienempää autoa.

      Hyvä peli tuo on. Jokainen ajaa millä tahtoo, turha mollata toisia.

      • Kokemusta riittää

        Todella huono ns maasturi, vanhoja romuja ovat enään liikenteessä olevat. Melkein kaikki suomessa myydyt ovat jo romuttamossa. Hankkiutukaa pian eroon moisista, jos vielä on liikenteessä.


    • paras

      Tulispa lisää lunta, että pääsisi taas hinailemaan noita grosouvereita ja tietenkin Terracanilla.
      On se vaan maasturi lähes luxus henkilöauton mukavuudella.
      Vieläkään ei ole varaosien tarvetta tullut naftaa tankkiin vaan ja millyttävää matkantekoa joka tiellä ja polulla.

      • ehdottomasti huonoin

        Mulla oli kyseinen rohjo kolmeen otteeseen korjaamolla, yhteensä 9 viikkoa!!! Onneksi nuo viikot sattui edes osin sulanmaan aikaan, jolloin ajoimme vaimon varmatoimisella citymaasturilla, johon varaosatkin saa suoraan hyllyltä. Kertakaikkiaan epävarma kulkine ja painajainen niille, jotka todella tarvitsevat autoa päivittäin.


      • meitä on moneksi
        ehdottomasti huonoin kirjoitti:

        Mulla oli kyseinen rohjo kolmeen otteeseen korjaamolla, yhteensä 9 viikkoa!!! Onneksi nuo viikot sattui edes osin sulanmaan aikaan, jolloin ajoimme vaimon varmatoimisella citymaasturilla, johon varaosatkin saa suoraan hyllyltä. Kertakaikkiaan epävarma kulkine ja painajainen niille, jotka todella tarvitsevat autoa päivittäin.

        Vaihda ihmeessä korjaamoa, tuossa ajassahan vähänkin osaava korjaamo tekee koko auton uusiksi.
        Sinua on vedätetty!


      • Ässämersu
        meitä on moneksi kirjoitti:

        Vaihda ihmeessä korjaamoa, tuossa ajassahan vähänkin osaava korjaamo tekee koko auton uusiksi.
        Sinua on vedätetty!

        Ei kai se mukavuus sentään ihan luxushenkilöauton tasoa ole? ;)


      • paras
        Ässämersu kirjoitti:

        Ei kai se mukavuus sentään ihan luxushenkilöauton tasoa ole? ;)

        Kirjoitin "lähes" luxus auton mukavuutta.
        Itselläni on myös kuusi sylinterinen bensa mersu ja kyllä se on kelistä ja tiestä paljonkin kiinni kummalla reissuun mieluummin lähden.
        Kokemusta on myös mb ml-maastureista ja ne kyllä ovat mopoja terracaniin verratessa joka alueella.


      • ehdottomasti huonoin
        paras kirjoitti:

        Kirjoitin "lähes" luxus auton mukavuutta.
        Itselläni on myös kuusi sylinterinen bensa mersu ja kyllä se on kelistä ja tiestä paljonkin kiinni kummalla reissuun mieluummin lähden.
        Kokemusta on myös mb ml-maastureista ja ne kyllä ovat mopoja terracaniin verratessa joka alueella.

        terracan on ehdottomasti epävarmin maasturi, mikä minulla on ollut ja niitähän oli ennen terracania jo 5 ja nyt seitsemäs menossa.

        "Vaihda ihmeessä korjaamoa" ?? Ostan kaikki autoni uutena ja niin myös tuon surullisenkuuluisan terran, jonka huollatin ja KORJAUTIN kaikki kerrat Helsingissä ja vantaalla maahantuojan merkkikorjaamossa.


      • paras
        ehdottomasti huonoin kirjoitti:

        terracan on ehdottomasti epävarmin maasturi, mikä minulla on ollut ja niitähän oli ennen terracania jo 5 ja nyt seitsemäs menossa.

        "Vaihda ihmeessä korjaamoa" ?? Ostan kaikki autoni uutena ja niin myös tuon surullisenkuuluisan terran, jonka huollatin ja KORJAUTIN kaikki kerrat Helsingissä ja vantaalla maahantuojan merkkikorjaamossa.

        Jotkut vaan ovat synnynnäisiä aku ankkoja, elikkä kaikki mahdollinen ja mahdotonkin menee pieleen.
        Parempaa onnea vastaisuudessa.

        Ps. noita maahantuojan korjaamoita on myös moneen lähtöön ja tuo huono tuurisi taisi seurata sinua sinnekkin.


    • Terracan

      Terracan kuumeeseen liennytystä:
      Myytävänä TAXFREE Hyundai Terracan,3.5l V6 195hv,vm '2002
      Ajettu 195000km
      Automaatti,4WD,ABS,AC,Airbagit,luistonesto,sävylasit,CD-stereo,vetokoukku,sähkölasit,sähköpeilit,kattokaiteet,täydellinen huoltokirja,hälytin,2*aluvanteet,monitoimiratti,sadetunnistin,ohj tehostin,musta nahkasisusta,talvi ja kesärenkaat

      Myyntiilmoitus löytyy tori.fi
      Auto Porissa

    • paras ikinä

      Meinasi tuossa ajelun huumassa unohtua raportoida tänne , eli eselleen olen tosi tyytyväinen terracaniin ja kilometrejä takana jo 62000 ihan itse ajettuna.

      Mitä varaosiin tulee niitä ei ole tarvittu huolto-osia olen hyvin löytänyt.
      On se hyvä auto.

      • huonoin ikinä

        Minulla taasen aivan eri näkemykset kyseisestä autosta. Ostin aikoinani moisen puol toista vuotta vanhana ja 38 tuhatta ajettua. Pidin autoa kolme vuotta pakosta, kun oli velkaa 36kk. Tuona aikana auto oli kaikkiaan yhteensä liki 4 kuukautta eri korjaamoiden pihalla konepelti raollaan odottamassa varaosia!! Onneksi vaimolla oli pieni kauppa kassi, jolla ajoimme tuona aikana. Nythän nuo ovatkin jo lähes täysin kadonneet suomen teiltä, johtuen mitättömän pienestä myynti määrästä ja juuri varaosien erittäin hankalan saannin takia.


      • Nyt Toyota laatua
        huonoin ikinä kirjoitti:

        Minulla taasen aivan eri näkemykset kyseisestä autosta. Ostin aikoinani moisen puol toista vuotta vanhana ja 38 tuhatta ajettua. Pidin autoa kolme vuotta pakosta, kun oli velkaa 36kk. Tuona aikana auto oli kaikkiaan yhteensä liki 4 kuukautta eri korjaamoiden pihalla konepelti raollaan odottamassa varaosia!! Onneksi vaimolla oli pieni kauppa kassi, jolla ajoimme tuona aikana. Nythän nuo ovatkin jo lähes täysin kadonneet suomen teiltä, johtuen mitättömän pienestä myynti määrästä ja juuri varaosien erittäin hankalan saannin takia.

        Samat ikävät kokemuksen täälläkin. Vaihteiston jotain osaa odoteltiin alun kolmatta viikkoa ja jakolaatikko remontti kesti yli kaksi viikkoa osien odottelun takia. Muutoinkin paljon korjaamokäyntejä ja aina vähintään tonnin lasku.


      • Ongelmia on

        Jakolaatikon kanssa ongelmia Santa fe.
        Mitä öljyä käytätte luiston minimoimiseksi?


    • tyytyväinen

      Talvea ja lunta ja liukkaita tässä ihan innoissani odottelen, kun on tuo kunnollinen terracan maasturi jolla on ilo ajaa kaikissa olosuhteissa, mutta huonoissa olosuhteissa sen ylivoimaisuus muihin kulkineisiin kyllä mieltä hivelee.
      Tällä pelillä voi ohittaa helposti huonot kulkineet ja mikä tärkeintä remonttiverstaat.

    • juppana

      ihmettelen tätä s24 porukkaa.onko nää demareitavkun aina riita joka asiasta.demarithan ovat kateellista porukkaa.sosialismi on epäonnistumisen filosofia ja kateuden evankeliumi ja sen ainut päämäärä on kurjuuden tasajako.luusereita nämä vänkääjät täällä.

    • ostaakko

      Mahtaako olla tertussa jotain vikaa, kun aina vaan toimii ja mukavasti kulkee.
      Lastun siihen laitoin ja kyllä nyt lähtee.

    • ostaakko

      Taas tulee talvi ja Terracan pääsee oikeuksiinsa.
      Ehdottomasti paras oikea nelivetomaasturi ikinä.

    • tertunexkaveri

      Hyvä auto on *peukut* sille. Ruma se on mutta liikkuu ja liikuttaa tarvittaessa.

    • gmies

      Hyundai Teracan on alustaltaan lähes samanlainen kuin Mits-Bitchi Pajero II.

    • Käppääjä

      Ostin 2 kk sitten vm 03 258000 km ajetun Tertun Autosillasta kehä 3:lta. Pitkä vikalista, mm. epäily kannen tiivisteen viasta. Auto sinällään varsin kiva, mutta myyjäfirma ihan huijari. Kohtuuttomat korjausehdot, auto nytkin myyjän "huollossa " eikä tietoa, milloin saa. Onneksi sain vara-auton.

    • ostaakko

      Koskahan niitä vikoja alkaa tulla?
      Öljyjen vaihdoilla on tähän asti menty kelista tai tiestä huolimatta, onpa tulla perässä hinauksessa kulkenut ihan esikuvien tekijä autojakin.

    • Aikaisemminmese

      Oma Terracan on jo 11v vanha, mittarissa 320000, ei vikoja.... naftaa menee 10,5 /100km kaikki ajot myös kärry perässä. Ei huomaa onko edes kärryä kun voimaa löytyy.. ei oo ikävä bemarien ja mersujen sähkövikoja ja lootavikoja

    • terra03

      Oma 410tkm ajettu. Laturi on mennyt, raidetangon pää ja vetoakseli. Muutem käy ja kukkuu. Tarvikeosia on suht helppo löytää, mutta erikoisemmat osa maksavatkin maltaita ja toimitusaika on pitkä.

    • Latexi

      Onko kellään tietoa mistä löytyy Terracaci 2,9L koneesta hehkut? pitääkö purkaa kuin paljo ennen kun saa ne esille?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe