Oon tässä miettiny josko lopettais koko työnteon... Eli irtisanoudun ja jään täysin tyhjän päälle.
3 kk karenssi tietenkin tulee, mut voiko saada toimeentulotukea tolta ajalta??
Rupee ottamaan aivoon kaikenmaailman verojen/maksujen korotukset, joihin koko palkkani menee, jäljelle jää vaan työntekemisen "ilo"
Työnteon lopettaminen
17
6761
Vastaukset
- wahuu
Joudut ensin syömään säästösi ja sitten ehkä tulemaan toimeen alennetulla tuella.
Kaavalllussa elintavassasi on semmoinen haittapuoli, että terveenä ja työkykyisenä toimeentulotukiasiakkaana sinulla on velvollisuus ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja jos huonosti käy, saat töitä, joista sitten joudut kieltäymään, mikä alentaa toimeentulotukeasi. - Elämä on arvokas l
Minä tein ratkaisun jo 20 vuotta sitten, jätin työelämän ja en ole pätkääkään katunut tekoani. Ajattelin etten halua jäälä töistä koskaan vanhana eläkkeelle ja että mielummin nautin vapaa-ajasta nuorena. Olen tehnyt kaikenlaista mikä ei olisi ollut mahdollista jos olisin ollut kiinni töissä lähes koko vuorokauden. Olen ollut työttömänä pitkään, mutta pärjännyt kohtalaisesti kuitenkin :) Elämä ei ole pelkkää työntekoa ja ei ole oikein sanonta: lomalla saa ladattua akkuja. Miksi lomallakin pitäisi miettiä töissä jaksamista ja miksi töihin pitää lomalla muka akkua ladata? sitä en millään voi ymmärtää enkä hyväksyä. Jokainen tallaa tavallaan ja minä myt olen valinnut tämän elämän ja olen valintaani todella tyytyväinen. Mitä järkeä on painaa niskalimassa töissä n 40 vuotta ja sitten siirtyä sairaana ja lopen uupuneena eläkkeelle? Mitä voit sitten sairaana vanhuksena enää mistään mitään nauttia? Minä olen kiertänyt maailmaa, olen ajellut uusilla autoilla ja moottoripyörillä yms olen valintaani tyytyväinen ja en pätkääkään välitä teidän töissä olevien mistään lois yms haukuista! Olen huomannut että monet töissäolevat valittavat ihan kamalasti työaikojaan ja sitä kun vapaata ei ole riittävästi, minulla sitä on ja osaan sen hyödyntää hyvin :) Olen lomaillut useissa maissa ja syönyt terveellisesti ilman jatkuvaa kiirettä ja aikatauluja yms Elämä on ainutlaatuinen lahja ja se on liian arvokas tuhottavaksi jonkun yrityksen kehittymisen tai ylläpitämisen vuoksi.
- mihähä
Milläs rahalla sinä matkustelet, ajelet uusilla autoilla, moottoripyörillä ja syöt terveellisesti työttömänä? Et viitsinyt sitten valoittaa tuota tulopuoltasi tekstissäsi ollenkaan?
- €£ämä on arvoka$
mihähä kirjoitti:
Milläs rahalla sinä matkustelet, ajelet uusilla autoilla, moottoripyörillä ja syöt terveellisesti työttömänä? Et viitsinyt sitten valoittaa tuota tulopuoltasi tekstissäsi ollenkaan?
Aijoo, unohtui mainita, että voitin aikoinaan lotossa 4,8 miljoonaa.
- asdfdsfds
€£ämä on arvoka$ kirjoitti:
Aijoo, unohtui mainita, että voitin aikoinaan lotossa 4,8 miljoonaa.
Tais olla vittuilu, mutta totuus on se, että köyhänä spurguna ei tehdä niitä asioita mistä hän niin kovasti mainostaa ja leuhkii.
- Ihana elämä
Hyvä, että meitä elämästä nauttijoita löytyy muitakin. Ei hyvä elämä vaadi hirveästi rahaa. Itse teen välillä töitä ja välillä en. Syksyt pyhitän rakkaalle metsästysharrastukselle. Lapset saavat riittävästi aikaa, eikä heiltä puutu mitään mitä nuoret nykyään tarvitsevat. Se on mielestäni typerintä mitä voi tehdä, että antaa parhaat vuotensa esim. tehtaan liukuhihnalle. Onko kiva alkaa nauttimaan elämästä 65-70 kun pääsee eläkkeelle. Mieluummin nautin nyt alle 40v. ja kärvistellään sitten 70vuotiaana jos ollaan hengissä.
- W.H.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Ottaa aikansa, mutta kun oppii 500 eurolla tulemaan toimeen niin elämä on LUKSUSTA!
En ole koskaan haaveillut moottoripyöristä tms materiasta.
Syön hyvää ruokaa, paljon tuoretta kalaa jne. Teen itse ruuat ja leivon. Nautin elämästä.
Mutta paljosta on joutunut luopumaan, ei varmasti kaikille sopisi. - Lreq
"........jäljelle jää vaan työntekemisen "ilo"
Sulle jää tosi paljon. Mulle ei tahdo jäädä edes tota iloa. Sen verran on alkanut ottaa pattiin tässä viime akoina.- seitit ympärillä
Ei ole työn tekemisen iloa minunkaan työssäni. Sitten vielä kun työpaikan marttapiiri ovat osanneet hämmentää kunnon myrkkysopan, niin se vielä entisestään vie innon työn teosta ja työpaikasta.
- Lreq
seitit ympärillä kirjoitti:
Ei ole työn tekemisen iloa minunkaan työssäni. Sitten vielä kun työpaikan marttapiiri ovat osanneet hämmentää kunnon myrkkysopan, niin se vielä entisestään vie innon työn teosta ja työpaikasta.
Kuulostaa samalta perusongelmalta kuin minulla. Hommat vielä tekisi, mutta ympäristö hannaa vastaan kaikin konstein. Olen ollut nykyisessä työssäni ja työpaikassa niin kauan, ettei edes sisällössä ole mitään uutta ja inspiroivaa. Koko organisaatio vain velloo omassa "tyytyväisyydessään" vailla oikeaa mahdollisuutta mennä eteenpäin. Pakkopullaa koko homma. Pelkkä palkkakaan ei enää tahdo riittää motivoimaan, ei se kuitenkaan niin suuri ole.
- ajajavaan
Ostin auton, jotta pääsen töihin, jotta pystyn maksamaan tota autoa..
Onks mitään järkeä????- Kai muistit....
Ostit auton että pääset töihin....ja olet töissä että pystyt maksamaan auton jota tarvitset työmatkoillasi...ei järjen hiventäkään! Kai lataat vielä kaikki vkloput ja kaikki lomat "akkua" että jaksat taas lähteä tienaamaan autoa?.....oravanpyöräsi on alkanut pyöriä ja valitettavasti loppua ei näy.....autosi tulee vaatimaan pieniä ja suurempia remontteja että voisit jatkaa työssäsi kulkemista......kai olet muistanut ostaa kallista ja terveellistä ruokaa jotta jaksat töissä? varo filustumista, joudut olemaan poissa töistä ja sinut saatetaan fiskata sivuun.....kai muistit "nuoleskella" pomojasi?...sillä se pitää sinut töissä......ainakin jonkin aikaa...kunnes vanhuus iskee n 45 vuotiaana ja lennät kuin Tero Pitkämäen keihäs ulos työmaaltasi...
- reftgretghr4eftg
Kai muistit.... kirjoitti:
Ostit auton että pääset töihin....ja olet töissä että pystyt maksamaan auton jota tarvitset työmatkoillasi...ei järjen hiventäkään! Kai lataat vielä kaikki vkloput ja kaikki lomat "akkua" että jaksat taas lähteä tienaamaan autoa?.....oravanpyöräsi on alkanut pyöriä ja valitettavasti loppua ei näy.....autosi tulee vaatimaan pieniä ja suurempia remontteja että voisit jatkaa työssäsi kulkemista......kai olet muistanut ostaa kallista ja terveellistä ruokaa jotta jaksat töissä? varo filustumista, joudut olemaan poissa töistä ja sinut saatetaan fiskata sivuun.....kai muistit "nuoleskella" pomojasi?...sillä se pitää sinut töissä......ainakin jonkin aikaa...kunnes vanhuus iskee n 45 vuotiaana ja lennät kuin Tero Pitkämäen keihäs ulos työmaaltasi...
Huomaa ettet tajua hölkäsen pöläystäkään työelämästä. Oletko sossupummi?
- nomorelonely
No mitäs tähän voisi enää lisätä? Minun tarinani.. minua kiusattiin työelämässä ollessani 1½ vuotta, sen ajan jaksoin ja ajauduin psykoottiseen masennukseen.
Psykoosin aikana sanoin itseni irti ja siitä lähti minun paraneminen käyntiin.
Parhaillaa olen Kelan sp-rahoilla ja kohta putoan kuntoutustuelle.
Nyt ei ole enää kiire mihinkään. Vielä en osaa sanoa oliko tämä 40v eläkkeelle jääminen kirous vai siunaus - tili tuli tili meni
ostin auton että pääsen töihin maksamaan sitä autoa jotta voisin ostaa lisää bensaa jolla pääsen töihin jotta voin ostaa lisää bensaa jolla pääsen töihin jotta saan rahaa jolla voin osaa lisää bensaa ja ruokaa joiden avulla jaksan tehdä lisää töitä jotta saan rahaa joiden avulla ostan lisää bensaa ja ruokaa.
sitten tulee viikonloppu
sitten tulee maanantai
pääsen töihin maksamaan sitä autoa jotta voisin ostaa lisää bensaa jolla pääsen töihin jotta voin ostaa lisää bensaa jolla pääsen töihin jotta saan rahaa jolla voin osaa lisää bensaa ja ruokaa joiden avulla jaksan tehdä lisää töitä jotta saan rahaa joiden avulla ostan lisää bensaa ja ruokaa.- naama2
Valmistuin ammattiin, ostin auton velalla, käyn töissä, käytän palkkani työstä selviytymiseen ja akkujen lataamiseen MITÄ JÄRKEÄ!? Tuhlaan elämäni töissä, joka ei edes anna mitään takaisin. Tavoitteena työnteon minimointi, niin, että saan käteen 500 kk. Tuilla roikkuminen ei onnistu, olen hoitoalalla ja minut kuitenkin pakotetaan muuten töihin!
- takas kivikaudelle
Luojan lykky että sähkö tulee töpselistä, vesi hanasta ja raha sossusta. Miksi kenenkään pitäisi tehdä mitään ei-kivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185141Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802- 352651
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302438Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221710- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101580Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231314Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101188- 961187