KILPIRAUHASEN VAJAATOIMINTA JA LAIHDUTUS

kepu5

Hei! Onko muita jotka kärsii kilpirauhasen vajaatoiminnasta??ja yrittää laihduttaa??Itelläni pitäisi olla nyt thyroksin lääkitys kohallaan..mutta tuntuu vaikka kuin söis kevyesti ja liikkuisi ei paino laske..Vinkkejä siis kaivataan:)

19

7527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kepu5

      Nii ja äskeseen viellä että ootteko syöneet ateriankorvikkeita kun olette sairastaneet vajaatoimintaa??mielestäni joissain on sanottu että ei sais syödä..mutta ota sit selvää..hoitaja ei osannut tk:ssa vastata kysymykseen:)

      • Ravintoterapeutti

        Laadukas ateriankorvike on yksi hyvä tapa laihduttaa jos se tuntuu sinulle sopivan. Jos yhden aterian korvaa päivässä sillä ja muut syö normisti terveelliseti, niin paino tippuu tasaisesti ja varmasti ja helposti.


    • Hoikistunut...

      Ateriankorvikkeet on erittäin huono tapa laihdutta jos haluaa tuloksesta pysyvän, sama kuin olisi paastolla viikon ja paino putoaa muutaman kilon niin normaaliin rytmiin palattua kilot tulee takaisin nopeaasti eli yhtä tyhjän kanssa, Terveetkin ihmiset ovat lisänneet aineenvaihduntaa ja pudottaneet kiloja syömällä thyroksiiniä. Tuskin kovin terveellistä sekään. paras tapa on muuttaa elämän tapojaan kevyempään ja liikunnallisempaan suuntaan, muuten on kaikki laihdutuskuurit turhia.

    • Pili Hilton

      Thyroxin lääkityksellä olen ja paino kyllä putoaa jos lääkitys on kohdillaan. Minulta on poistettu koko kilpirauhanen. Laihtumiseen ei ole oikotietä, pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa. Edelliseen kirjoittajaan yhtyen kannattaa pyrkiä pysyvään muutokseen. Ruokapäiväkirjan avulla näet mitä todellisuudessa syöt. Ihminen on mestari huijaamaan itseään.

    • rasva sulaa

      Se toimii vajaalla..Mutta se toimii kuitenkin.
      Nyt sain 10 kg juuri pois,mutta ennen tätä sairaiuden pahenemista tiputin
      45 kg ja se lähti vain hikoilemalla pyörällä täysillä 7 päivää viikossa
      6 x 2 km yht 12 per päivä.

      Jotain kunnon noususta kertonee se, että eluksi tuohon lenkkiin
      meni 8 tuntia ja lopuksi viimeinen 6 km tuli 9 minuuttiin.
      eikä mitään vaihde pyörää vaan sellainen vanha romuskutti.

      Mietin kanssa tuota että mikä on kunnes huomasin että syön
      vieläkin 2400 kcal per päivä enkä liiku tarpeeksi.

    • bibelot

      Aika sälli oot pyöräilemään jos sun keskinopeutes on 40km tunnissa. Se on saman verran kuin Ranskan ympäriajossa maaliin päässeiden ajajien keskinopeus koko kilpailun ajalta ja sä ajat sen vanhalla romulla. Kyllä sun noilla eväillä kannattaa hankkia se vaihdepyörä ja mennä Ranskaan kisaamaan, voit vielä lyödä rahoiksi.

      • hyvät naurut

        matemaatikko=)


    • TSS3

      Paastoleirit alkaa maaliskuussa Virossa. 14 hengen ryhmässä, 6 pv., 600 euroa. Sisältää kaiken alk. Helsinki. Katso baltirent.fi

      • hah.hah.hah.

        Eipä se hullu ole joka pyytää...


        Virolaiset alkaa kyllä olla jo naurettavia noitten hintojensa kanssa, karkaa yhä kauemmas hinta-laatusuhde siinä maassa.


    • nipa1987

      paljon syötte thyroxinia päivässä?

      • jumittunut81

        Multa kilppari kokonaan poistettu, thyroxinia 2x0,1mg/ pv ja paino täysin jumissa! Arvot olon perusteella luultavasti aika kohdallaan, mutta ei tehoa painon pudotukseen hiilarien minimointi, liikunnan lisäys, karppaus ja viimeisimpänä kokeiluna parin viikon nutrilett-kuuri, ei kiloakaan pois, huoh!


      • jos auttaisi
        jumittunut81 kirjoitti:

        Multa kilppari kokonaan poistettu, thyroxinia 2x0,1mg/ pv ja paino täysin jumissa! Arvot olon perusteella luultavasti aika kohdallaan, mutta ei tehoa painon pudotukseen hiilarien minimointi, liikunnan lisäys, karppaus ja viimeisimpänä kokeiluna parin viikon nutrilett-kuuri, ei kiloakaan pois, huoh!

        Jos vaan katsoisit, että ruokarytmisi on kunnossa, syöt tarpeeksi kasviksia, proteiineja ja rasvoja ja liikut jonkinn verran pitkin päivää. Ja hellittäisit stressaamasta hetkeksi.


      • Anonyymi

        Jokaiselle on lääke yksilöllinen , toiset tarvitsevat enemmä toiset vähemmän , riippuen mitkä oireet ovat.itsellä 100 micro grammaa pitää olon jotakuinkin kunnossa, paino normaali


    • laihdutus jatkuu

      Minä (1,5tbl. /vrk) olen laihduttanut yli 20kg säännöllistämällä ruokarytmin, parantamalla aamupalaa, lisäämällä kasviksia, tarkistamalla annoskokoja ja liikkumalla. Ei ole thyroxin haitannut painonpudotusta, ainoa mihin se on vaikuttanut on se, että koitan syödä tarpeeksi etten mene säästöliekille. Kilpparilaisilla se säästöliekki tulee vissiin helpommin ja haittaa enemmän. Tavoitteeni on -500kcal/vrk. Ja mieluummin 400 kuin 600.

    • Kilppari 68

      Multa poistettu kilpirauhanen kokonaan syövän takia. Syön thyroxinia 02,50mg/päivä. Painoa vaan tulee lisää vaikka mitä tekisi, ja se paino pakkaa kaikki mahan seudulle. Olen koittanut nostaa annostusta vielä tästä mutta sitten tulee tykytyksiä. Kaiken lisäksi olen ollut viimeiset 2kk flunssassa joka ei lähde millään pois. Jumpallekkaan en ole siis päässyt. normisti liikkunut 3-4 kertaa viikossa 2 punttisalia 2 vesijuoksua. lisäksi mulla on liikuva työ ja säännöllinen ateriarytmi. Onko kukaan koittanut sitä kiisteltyä lääkitystä? En muista sen nimeä joku Kortisonitasoihin vaikuttava? Sillä on kuulemma saatu hyviä tuloksia mutta sivuoireena on osteoporoosia ynm.

    • kilppar

      Mulla todettiin alkuvuonna kilpirauhasen vajaatoiminta ja syön nyt Thyroxiinia jo toista kuukautta. Olen sinä aikana myös hieman seuraiilut syömisiäni, mutten millään tiukalla dieetillä ole ollut. Paino on nyt pudonnut 5kiloa vuodenvaihteesta ja väsymys on poissa.

    • Anonyymi

      Vanha ketju. Silti akuutti aihe.

      Itsellä poistettu kilpirauhanen. Ja on merkittävä ylipaino (BMI 40+). Sain pudotettua 1,5v aikana hitaasti omatoimisesti kymmenisen kiloa. Nyt olen syönyt reilun puoli vuotta Mysimbaa, se on tablettimuotoinen "laihdutuslääke". Paino on tullut alas 15kg lisää. Ja aion jatkaa.

      Optimaalinen annostus Mysimbassa 2+2 päivässä mutta itselleni tuo oli liikaa. Pahoinvointi oli tolkuton sillä annoksella. Alussa oli voimakkaita sivuoireita jo yhdellä tabletilla, tolkuton hikoilu olisi säikäyttänyt jos ei olisi ennakkoon oltu varoitettu! Se loppui onneksi vähitellen mutta varmasti moni lopettaa turhaan kun säikähtää! Aloitus normisti 1+0 viikko, sitten viikko 1+1, taas viikko 2+1 ja neljäs viikko 2+2 jolla jatketaan. Itse menin 2vk sykleissä noiden alun sivuoireiden vuoksi. Söin jo 2+2 mutta huomasin että vähempikin riittää joten olen nyt mennyt 1+1 jo useamman kuukauden. Näin vähävaraisena tuo ei ole yhtään haitannut.

      Aiemmat painonlaskuyritykset on olleet usein epäonnistumisia. Tämä Mysimba on ihanan lohdullista. Ja kun ei tarvitse piikkejä pistellä kuten Ozempic!!! Tabletti on siinä mielessä armollinen piikkikammoiselle.

      Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Kaikille ei varmasti sovi mutta jo tämä painonpudotus on vaikuttanut elämänlaatuun merkittävästi!

      • Anonyymi

        Mistä olet ostanut Mysimbaa? Apteekistako? Tarvitaanko lääkärin reseptiä kyseiselle lääkkeelle?


    • Anonyymi

      Miten olette päässeet poistamaan kilpirauhaset ja maksaako se?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe