espanjan oleskelu- ja työlupa

hchm

miehelläni on espanjaan oleskelu- ja työlupa, voiko hän näillä tehdä töitä Suomessa ja pitäisikö ensin rekisteröityä poliisilla, mieheni ei ole Eu kansalainen vaan Eu:n ulkopuolelta.

13

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • european80

Hehe. Siis afrikkalainen? Mieti uudestaan....Minulla huonoja kokemuksia pohjois-afrkkalaisista, jotka kusettavat olevansa EU-maista. Kuullostaa näet paremmalta olla Italiasta tai Espanjasta, mutta oikeasti ovat muslimeja Pohjois-Afrikasta. Usko nyt, että kaava menee näin.

• 485837373

Etkö lukenut viestiä ajatuksen kanssa? Aloittajahan kirjoitti miehen olevan eu:n ulkopuolelta, ja Espanja on eu:ssa...

• Taasnaita

Olet rasisti. Onko eurooppalainen muka parempi kuin pohjoisafrikkalainen vain siksi etta on eurooppalainen? Tulkaa nyt palstan naiset laittamaan viestia tahan alle, etta taman kirjoittaja on rasisti.

No, oikeastaan tottahan tuo on. Pohjoisafrikkalaiset ovat sontasakkia jarjestaan ja muslimejakin viela niin, etta mita niita tanne Eurooppaan edes paastamaan. Tekisivat vaan hiekkakakkuja Saharassa.

• gghhjjuytreeqqqqasdd

Ei tietenkään saa, matkustaa voi euroopan sisällä mutta töitä voi tehdä kyseisen maan viisumin mukaan.

• Hajakksdhd

Mun miehelläni on myös espanjan työ ja oleskelulupa ja juuri saimme kaikki paperi hommat valmiiksi suomessa...joten siis sillä espanjan luvalla ei saa tehdä töitä mutta voit hakea poliisilta eu rekisteröintiä, ei tarvitse hakea ihan sitä normia oleskelulupaa missä menee kauan...eu rekisteröinti on helppo homma mutta sun pitäs olla töissä ainakin!! Oletteko kuitenkin naimisissa??

• hchm

european80, et varmaan osaa lukea? sanoinhan viestissäni että mies on eu:n ulkopuolelta, ja ei ole pohjois-afrikasta eikä muualtakaan afrikasta, sillä nyt ei väliä olisi vaikka olisikin. ajattele montako eu:n ulkopuolista maata on olemassa? maantiedon kurssi olisi varmaan tarpeellinen. mieheni ei ole muslimi, eikä siis pohjois-afrikasta, eikä väitä olevansa italialainen tai espanjalainen vaan aivan toisen maan kansalainen mutta hänellä on italian oleskelu- ja työlupa...kommentoi sitten kun osaat lukea.

kiitos sinulle Hajakksdhd neuvosta...olen itse töissä ja olemme menossa naimisiin piakkoin. eli mieheni voi hakea eu-rekisteröintiä ennen oleskelulupahakemustaan joka haetaan perhesiteiden perusteella?

• Hajakkalssjsk

hcmc
        Menkää naimisiin nopeasti ja siten voit pyytää eu rekisteröintiä jolloin varsinaista oleskelulupaa perhesiteen perusteella ei tarvitse hakea, se tulee niin kun siinä samalla eu rekisteröinnin kanssa, tai siis se on vähä niin kun sama mutta kestää vähemmän kun oleskelulupa. Oleskelulupaan voi mennä se 6kk tai yli ja poliisi sanoo eu rekisteröintiin max 3kk ja meille tuli 3vk aikana lupa ja kortti käteen ja lupa vielä kerralla 5 vuoden ajaksi...

• hchm

kiitti sulle tiedosta, näin teemme, voiko hän sitten hakea suomalaista henkilötunnusta kun on rekisteröitynyt poliisilla ja olemme naimisissa? missäpäin asutte? pk-seudulla? onko miehesi myös eu:n ulkopuolelta?

• Hskslksjsjs

Heti kun olette päässeet naimisiin niin hän voi jo hakea henkilötunnusta ja sitten kun eu rekisteriin tulee päätös ja saatte sen kortin käteen niin teidän pitää käydä uudestaan maistraatissa vakinaistamassa henkilötunnus ja asuinpaikka jonka jälkeen voi hakea kelalta sosiaaliturvapiiriin kuulumistakin! Asumme helsingissä, muutimme juuri 2kk suomeen espanjasta jonne miehelläni oli työ ja oleskelulupa ja hän siis ei ole eu maasta kotoisin eikä hänellä ole muuta kun toisen ei eu maan passi ja se espanjan oleskelulupa..tai no nyt tietty se suomen:)

Mistä päin te olette tai asutteko hesassa??:)

• hchm

Moi...asutaan Hesassa ja olisi kiva tutustua teihin :) Olisi vielä kyseltävää noista lupa-asioista...

• Jaksoskdj

Ootteko saaneet yhtään eteenpäin paperi sotkuja? Jos haluat vähän privaatimmin apua niin kirjota mulle mailiin: [email protected] se on mun sellanen 2.maili jota en hirveemmim käytä,mutta sitä kautta voin antaa sulle mun oikeen maili osotteen..en täällä sitä oikeeta viitti laittaa jakoon! Voin tarkkailla näinä päivinä tota toista mailia tarkemmin:)

• Anonyymi

Hei. Onkohan tämä viestiketju enää voimassa. Tarvitsisin juuri samanlaisessa tilanteessa apua kiitos 😊

• hchm

kirjoitan sulle tuohon mailiin :) kiitti tosi paljon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe