jenkki kesäksi

minkä hintaista ?

totanoin, tarkotus olis ostaa ens keväänä 80-luvun jenkkiauto (caprice, le sabre tai muu vastaava) niin budjektia miettien aattelin, että ostaisin 2000-2500e jenkkiauton (kesäkäyttöön), ja nyt kysynkin, että saako tolla budjektilla minkäänlaista kärryä? ja paljon olis sopiva budjekti laittaa tuommoseen autoon?

31

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuumaa vaihtoehtoja

      Siis onkohan tarkoitus hommata tämmöinen "puupenkkifarmari"eli Suomi erikoismalli,oikea pehmeäpenkkinen farkku vai peräti henkilömallinen sedan?
      Ei muuten,sama auto kaikin puolin mutta hinnat ja esiintymistiheys hyvinkin erilainen.
      Totaalisen romuksi päässeitä ja mehut pois puristettuja "puupenkkifarkkuja"80-lätkineen saa lähes ilmaiseksi ken huolii, mutta toinen juttu onkin mitä niillä tekee jos koko vehkeen pitää korjata aasta alkaen uusin osin,hitsata,maalata,etsiä maailmalta kiiltotavaraa ym puuttuvaa listaa kromata puskurit(hirmukallista),kone laatikkoremppa ja hyvällä säkällä sisustaa katosta penkkien kautta lattiamattoon sekä yrittää saada mittarit katkaisijat ym pientä toimimaan...
      Tavoitteesta riippuen vähempi tai enempi tähän eli ajaako romukasalla vai hienolla farkulla?
      Mikäli tavoite on 6-8 paikkainen farkku pehmein penkein niin lujille ottaa ja näkyy hinnassa.
      Sedaneita saa halvalla mikäli Caprice Classic passaa,muut merkit harvinaisempia eli Buickeja vähän,Olds Delta 88 ex-DSL paljon,Pontiaceja vielä vähemmän ja yllättäen Cadillaceja melkoisesti.
      Mallijakaumaa en käy läpi,siis LeSabre-Electra,Delta88-98 jne kunhan nyt kait Full size kyseessä ja täällä ei sovi nirsoilla.
      Halvimmat osat tietty Chevyyn ja mitä lie haluat autoltasi mutta suht sama tekniikkahan noissa on koreineen karkeasti yleistäen eli kone kait suurin ero.
      Ovat senverta yksilötapauksia,vanhoja romuja kun ovat jo että etsi paras mitä löydät oli Chevy tai vaikka Poncho.
      Kallista on jälkikäteen korjata näitä hienokuntoisena tuotuja kaunottaria,romuttaminen oli paljon halvempaa kun ei huollettu tai ruostesuojattu ym.
      Tietty jos alkuper 350 dsl "kelpaa"tai hakusassa niin ne taitaa jo olla harvinaisia kun lähes kaikkiin vaihdettu jos mikälie bensakone ja asentajia kaikenmoisia eri lopputuloksin.
      Caprice sedaneita yleensä enempi alkup bensakonein.
      Liekö sitten millainen kone toiveissa tai muita vaatimuksia??
      Aikamoinen valikoima kaikenmoisia virityksiä lie luvassa ja täysiä pommeja suuri osa,siis lähinnä aihioita joihin käytettävää rahamäärää kannattaa miettiä tarkkaan kas kun eivät ns keräilyautoja ja arvo mitä on.
      Mikäli olisi oma asiani etsisin Saksasta,Ruotsista tai Jenkeistä pilaamattoman,ehjän ja vähänajetun sedanin,coupen tai pehmeäpenkkisen farmarin joka tulee paljon halvemmaksi helpommaksi pitkän päälle kukkarolle.

    • Terveppäterve

      Katso Nettiauto.com

      Täällä saat varmaan lukuisia vastauksia siitä miksi edellämainittuja autoja ei kannata ostaa. Älä välitä niistä!!!

      Olen jenkkiharrastaja itse enkä teilaa valintaasi, mutta älä hirveesti yli tuota 2500e maksa!!

      Voi saada vieläkin hienompia ton hinnan yli, mutta auto itsessään ei muutu sen kummemmaksi.

      Omasta mielestä farmarina on turha ostaa pakuversiota, koska auto itsessään on viimmeisenpäälle henkilöauto. Joten noissa tuntuu tyhmältä noi kovat penkit ja 80-lätkä

      Vero syystä tehty melkein kaikkiin tuo muutos uutena. Mutta, jos henkilöautomallin löydät niin osta ihmeessä.Sen ensimmäinen omistaja on joutunut maksaan autostaan enemmän kuin nuo pakuversioiden omistajat, mutta ei vaikuta hintaan enää nykyään.Tarkoitan sitä että turhaa moni huutaa, että 'kyllä sen ymmärtää että verojen takia uutena niin tehty!'. No joo, mutta näin yli 30:nen vuoden jälkeen sillä ei ole enää väliä auton ostajalle. Käyttömaksut hiukan korkeemmat, mutta ei pahasti. Pakuissakin perusvero menee nykyään kokonaismassan mukaan joten mitään veronkiertopakuja ei ole enää olemassa. Pois luettuna huoltoautoksi rekisteröidyt autot! Tämä on fakta.

    • El Pollo del Muerta

      Kyllä tuolla(kin) budjetilla jenkkiautojen kanssa alkuun pääsee. Tosin joutuu tyytymään johonkin Neoniin tai todellakin räpellettyyn ja mattamustaan linttaan.

      Mutta toisaalta, kun muistelee oman autoilun alkuvaiheita, ei se kalusto juuri kummoisempaa ollut. Niillä mennään mihin on varaa. Sitä myöden kun on tullut työn tuomaa varallisuutta, on kyennyt siirtymään parempaan kalustoon, sekä käyttö- että elämäntapa-autoissa.
      Lisäksi kiertopalkinnon kanssa temuaminen saattaa opettaa auton ylläpito- ja rakennustaitoja, rahaa saat varmasti palamaan omat ja lainatut, eikä aina riitäkään. Sekin käy opintiestä. Tyvestä puuhun kiivetään, eikä auta masentua, vaikket heti saakaan sitä unelmiesi convertible / muskeli / hardtop-mallia. Pitkänlinjan amerikanautoilijana olen käynyt saman, välillä pirun kivisen tien.
      Lycka till, olet saanut tartunnan ja paluuta entiseen tuskin on.

    • Voi vitullapäähän

      NEON KESÄ JENKIKSI. HAHAHAH !

      OLE JENKKIÄ NÄHNYKÄÄN.

      • aja talvikin

        Miksi vain kesäksi? Tosimiehet ajavat talvetkin USA autoillaan. Hupaisinta on kun itseään jenkkiautoilijana pitävät ajavat talven vanhalla mersulla, heitä en pidä ollenkaan jenkkiautoilijoina vaan mersumiehinä.


    • Boattail 455

      Olen aina ajanut mersulla tai bemarilla talvet ja kesät amerikan raudalla. Ei nykyaikana kukaan tee kastijakoa talviauton perusteella. Miksi edes kaivaisin suolakylpyyn viimeisen päälle rakennetun autoni, eihän tuossa ajatuksessa ole mitään järkeä. Lapset täällä nähtävästi ajatuksiaan kirjoittavat.

      Aloittajalle, kyllä tuolla rahallakin jo pääsee harrastuksen alkuun, eikä tarvitse sentään mihinkään neoniin tai mattamustaan linttaan tyytyä. Selailet vaan rauhassa nettiautoa ja myös eri harrastesivustoilla kannattaa käydä katsomassa. Jostainhan tämä harrastus on aloitettava. Tsemppiä kärryn hankintaan!

      • aja talvellakin

        On aivan sairasta rakentaa jotain vanhaa autoa niin ettei sillä voi enää ajaakaan.
        Nuo ovatkin juuri niitä nössöjä mersumiehiä, ei mitään tosimiehiä.
        Suola lähtee pesemällä pois uusista kalliimmistakin autoista, saatika jostain vanhasta romusta.


    • aasilla on aasin jut

      On se nyt saatana, jos ei saa autostaan pitää huolta sillä tavalla kun haluaa!!
      Meinaatko, että 50-60 luvun jenkkillä ajavat eivät ole jenkkimiehiä sen takia ettei ryvetä tuolla paskassa niitä autojaa.

      • on verukkeita

        Mistä sinä suolaa löydät? Tänä talvenakin on ollut todella hienoa kuivaa pakkaskeliä, auto pysyy paljon puhtaanpana kuin kesällä sateiden kurastamilla teillä.


    • aja vedessä

      Kyllä näkisin, että jos ei järvessä voi ajaa noilla niin ei ole alanmiehiä !
      Sairasta käyttää vuosia auton kunnostamiseen ja tehdä kaikki viimeisenpäälle, jos ei voi järveen sitä autoa edes ajaa!!


      Jos aloittaja kysyy kesä autosta, niin hän ei ole etsimässä talviautoa.

      Aina menee asian vierestä.

      Ja sehän on hyvä vaan, jos mersumies haluaa ajaa kesällä jenkillä.

      • Driver.

        Keskustelu meni vähän pieleen joidenkin örveltämiseksi.

        Onhan niitä 80-luvun jenkkejä tuohon hintaan Suomessa jonkin verran tarjolla. Park Avenue, Electra, Ponneville, Grand Prix, Parisienne, Aspen, Aries, Thunderbird, jne. Tuo budjetti on hieman alakanttiin, sillä tuon hintaiset autot eivät välttämättä ole kovin hyvässä kunnossa, mutta kannattaa kysellä. jos vaikka sattuisi "helmi" kohdalle.
        Esim. hyväkuntoisen Buick Electra 4-d sedanin saa 4-5 tonnilla melkoisen hyvän.


      • chrysler neon
        Driver. kirjoitti:

        Keskustelu meni vähän pieleen joidenkin örveltämiseksi.

        Onhan niitä 80-luvun jenkkejä tuohon hintaan Suomessa jonkin verran tarjolla. Park Avenue, Electra, Ponneville, Grand Prix, Parisienne, Aspen, Aries, Thunderbird, jne. Tuo budjetti on hieman alakanttiin, sillä tuon hintaiset autot eivät välttämättä ole kovin hyvässä kunnossa, mutta kannattaa kysellä. jos vaikka sattuisi "helmi" kohdalle.
        Esim. hyväkuntoisen Buick Electra 4-d sedanin saa 4-5 tonnilla melkoisen hyvän.

        Neon on hyvä kesäjenkki ja muutenkin järkevä ostos, parempi kuin nuo vanhanmalliset dinosaurusautot jotka muistuttavat vaan menneitä aikoja.
        Myös bensiinin kulutus on järkevällä tasolla, ei kulu kaikki kesälomarahat bensiinin ostamiseen ja voit ajaa enemmän.
        Laatu on myös paljon parempi Neonissa, nuissa GM lotjamallisissa autoissa ovetkin roikkuvat ihan järjestään, ovien saranat ovat alimitoitettuja ovien painoon nähden ja ovat siksi kuluneita, niitä saa oikein paiskia kiinni.
        Neonista voi kunnosta riippuen maksaa 2000-2500.
        Lotjamallisista ei enenpää 500 kannata maksaa, niissä tulee jatkuvaa remonttia vastaan rajun bensiininkulutuksen kera.


      • ölkf+09
        chrysler neon kirjoitti:

        Neon on hyvä kesäjenkki ja muutenkin järkevä ostos, parempi kuin nuo vanhanmalliset dinosaurusautot jotka muistuttavat vaan menneitä aikoja.
        Myös bensiinin kulutus on järkevällä tasolla, ei kulu kaikki kesälomarahat bensiinin ostamiseen ja voit ajaa enemmän.
        Laatu on myös paljon parempi Neonissa, nuissa GM lotjamallisissa autoissa ovetkin roikkuvat ihan järjestään, ovien saranat ovat alimitoitettuja ovien painoon nähden ja ovat siksi kuluneita, niitä saa oikein paiskia kiinni.
        Neonista voi kunnosta riippuen maksaa 2000-2500.
        Lotjamallisista ei enenpää 500 kannata maksaa, niissä tulee jatkuvaa remonttia vastaan rajun bensiininkulutuksen kera.

        Sulta näyttää löytyvän tota tietoo....?-oot näköjään auto miehiä!


      • mikä tää neon villit
        chrysler neon kirjoitti:

        Neon on hyvä kesäjenkki ja muutenkin järkevä ostos, parempi kuin nuo vanhanmalliset dinosaurusautot jotka muistuttavat vaan menneitä aikoja.
        Myös bensiinin kulutus on järkevällä tasolla, ei kulu kaikki kesälomarahat bensiinin ostamiseen ja voit ajaa enemmän.
        Laatu on myös paljon parempi Neonissa, nuissa GM lotjamallisissa autoissa ovetkin roikkuvat ihan järjestään, ovien saranat ovat alimitoitettuja ovien painoon nähden ja ovat siksi kuluneita, niitä saa oikein paiskia kiinni.
        Neonista voi kunnosta riippuen maksaa 2000-2500.
        Lotjamallisista ei enenpää 500 kannata maksaa, niissä tulee jatkuvaa remonttia vastaan rajun bensiininkulutuksen kera.

        Ihan sama, kuin ostaisi ford escortin jos neonin meinaa ostaa.

        Miten joku voi yhdistää kesäjenkin neoniksi..

        Pieni ja ruma kauppakassi!
        Eikä neonin pito mitään halpaa ole!
        Kalliit varaosat ja ja ei todellakaan voida puhua kestävyydestä noihin vanhoihin GM vehkeisiin verrattuna!


      • johan on ideoita
        mikä tää neon villit kirjoitti:

        Ihan sama, kuin ostaisi ford escortin jos neonin meinaa ostaa.

        Miten joku voi yhdistää kesäjenkin neoniksi..

        Pieni ja ruma kauppakassi!
        Eikä neonin pito mitään halpaa ole!
        Kalliit varaosat ja ja ei todellakaan voida puhua kestävyydestä noihin vanhoihin GM vehkeisiin verrattuna!

        Kesä jenkki on juurikin tuollainen vanha dinosaurus jonka kuuluu muistuttaa vanhasta ajasta!!!!

        EI MIKÄÄN 2000-LUVUN ETUVETO VESSA!


      • CC.
        chrysler neon kirjoitti:

        Neon on hyvä kesäjenkki ja muutenkin järkevä ostos, parempi kuin nuo vanhanmalliset dinosaurusautot jotka muistuttavat vaan menneitä aikoja.
        Myös bensiinin kulutus on järkevällä tasolla, ei kulu kaikki kesälomarahat bensiinin ostamiseen ja voit ajaa enemmän.
        Laatu on myös paljon parempi Neonissa, nuissa GM lotjamallisissa autoissa ovetkin roikkuvat ihan järjestään, ovien saranat ovat alimitoitettuja ovien painoon nähden ja ovat siksi kuluneita, niitä saa oikein paiskia kiinni.
        Neonista voi kunnosta riippuen maksaa 2000-2500.
        Lotjamallisista ei enenpää 500 kannata maksaa, niissä tulee jatkuvaa remonttia vastaan rajun bensiininkulutuksen kera.

        Hei nulikka, jos kerran osaat kirjoittaa, niin varmaan osaat lukeakin?
        Onko ymmärryksessäsi jotain häikkää, aloittaja kyselee 80-luvun caprice, le sabre tai muu vastaava, tuommoinen Neon ei ole mikään vastaava, you know.


      • ZZ top
        CC. kirjoitti:

        Hei nulikka, jos kerran osaat kirjoittaa, niin varmaan osaat lukeakin?
        Onko ymmärryksessäsi jotain häikkää, aloittaja kyselee 80-luvun caprice, le sabre tai muu vastaava, tuommoinen Neon ei ole mikään vastaava, you know.

        Täältähän löytyy tunnelmaa, vanhojen ja uudempien autojen harrastajat kinaavat keskenään ja silti molemmat ovat jenkkiautoharrastajia? Kai se on jokaisen oma asia mitä harrastaa, autoja ne silti vaan ovat.
        Itse arvostan kaikenlaisia harrastelaitteiden kunnossapitajiä ja heidän suuntauksiaan vaikkakin poikkeaisivatkin toisistaan.
        Merkkikerhoissa mielipide on yhteinen.


      • ei lukutaitoa...
        ZZ top kirjoitti:

        Täältähän löytyy tunnelmaa, vanhojen ja uudempien autojen harrastajat kinaavat keskenään ja silti molemmat ovat jenkkiautoharrastajia? Kai se on jokaisen oma asia mitä harrastaa, autoja ne silti vaan ovat.
        Itse arvostan kaikenlaisia harrastelaitteiden kunnossapitajiä ja heidän suuntauksiaan vaikkakin poikkeaisivatkin toisistaan.
        Merkkikerhoissa mielipide on yhteinen.

        Jos aloittaja on jo maininnut suunnan, niin miksi pitää noita ihan toisentyyppisiä autoja alkaa tuputtamaan!

        Ei ymmärrä....


      • hei punaniskat
        ei lukutaitoa... kirjoitti:

        Jos aloittaja on jo maininnut suunnan, niin miksi pitää noita ihan toisentyyppisiä autoja alkaa tuputtamaan!

        Ei ymmärrä....

        Aloittajaa on hyvä vähän valaista, jottei mene suinpäin tyhmyyksiä tekemään.
        Asiaa kannattaa tarkastella laajemmalla sektorilla, ei pidä olla liian kapeakatseinen.
        Kesäautoja kun on monenlaisia.


      • no juujjuuuu
        hei punaniskat kirjoitti:

        Aloittajaa on hyvä vähän valaista, jottei mene suinpäin tyhmyyksiä tekemään.
        Asiaa kannattaa tarkastella laajemmalla sektorilla, ei pidä olla liian kapeakatseinen.
        Kesäautoja kun on monenlaisia.

        Kyllä se on tietty suunta oltava valmiiksi ennenkuin tänne kirjoittelee,
        oli punaniska tai ei!

        Jos täällä kysyy mikä auto kesäksi tai talveksi, niin yhtä oikeaa vastausta ei ole.

        Kaikki vaan mainosta sitä omaa rakkinetta oli se sitten hyvä tai ei.

        Kaikki jotka ei vanhoista jenkeistä oikeasti tiedä pitää vaan ne paska mölyt mahassaan.


      • ruuvaaja
        no juujjuuuu kirjoitti:

        Kyllä se on tietty suunta oltava valmiiksi ennenkuin tänne kirjoittelee,
        oli punaniska tai ei!

        Jos täällä kysyy mikä auto kesäksi tai talveksi, niin yhtä oikeaa vastausta ei ole.

        Kaikki vaan mainosta sitä omaa rakkinetta oli se sitten hyvä tai ei.

        Kaikki jotka ei vanhoista jenkeistä oikeasti tiedä pitää vaan ne paska mölyt mahassaan.

        Kyllä kaikki vanhat jenkit tietää, sitä samaa yksinkertaista tekniikkaa vuosikymmenien ajan. Muut ajoivat' tästä pysähtyneisyydestä ohi ja jenkkienkin oli pakko mukautua nykyaikaan ja siksi uudemmat mallit ovat jotenkin huvittavia.
        Nuissa vanhoissa autoissa ei ole mitään ihmeellistä, niitä voivat kaikki kotikonstein korjata.


    • sdlkvmdä'lfk
    • Se on ihan

      Hyvä vaan jos kaikki ei mennyt sen kehityksen mukana, joka toi myös monet murheet mukanaan autoihin. Kyllä nykypäivänä jää oikea tietotaito aika vähälle noiden kanssa. Sellaisia virityksiä näkee, että ei voida puhua mistään korjaustaidoista. Minä väitän että oikea korjaus ja huolto on noiden vanhojen kanssa luku sinänsä.

    • jaa-a

      Vain työttömillä menee kesälomarahat bensiiniin.

      • joo-o,

        Paljon niitä työttömiä on kun jenkkejä ei juuri ollenkaan näy liikenteessä.


    • keijo tai kepa

      Mielestäni rajuin jenkkirauta on chevrolet spark

    • menitsäpaskallevai

      Niin, tämähän on työttömyyden aikaa....

    • trafficpurple rumabuick

      Sen sanoisin että jos perus 5 litraseen linttaan päädyt niin chevyn 305 tuntuis tekniikaltaan yksinkertaisemmalta kun oldsin 307. Ittellä on peruksista peruksein buick electra wagon oldsin 307 tekniikalla ja kun sitä on purettu ja kasattu viimeks mm. Vesipumpun vaihto, niin tuli huomattua että jostain syystä se on tehty monimutkaisemmaks. Tuli vertailtua vieressä seisovaan laitteeseen jossa chevyn 305. Tosin jos ei itte laita niin onko silläkään väliä ja aina joku jotain vikisemistä keksii tähänkin. Rakentavaa sellaista. Omasta mielestä 2500 on ihan hyvä summa. Sillä saa 2500 euron vehkeen. Neljällä isolla neljän ison.. Näin se menee. Itse kuitenkin seuraavaks vaihdan kansien tiivisteet ja myyn äkkiä pois. Käkkylä seuraavaks. Ja ajan kesät talvet. Pysyy ajotaidot. Ajan tosin myös työkseni joten ei tunnu missään.

    • eihuono_cap

      Ovatko nettiautossa parilla tonnilla myytävät vuosikatsastus voimassaolevat 80-luvun pakettiauto-capricet teknisesti huonokuntoisia?
      Minulla on ollut 80-luvun caprice yhtäjaksoisesti yli kaksikymmentä vuotta. Moottori ja vaihteisto ovat aina pelanneet täydellisesti. Mitään öljy- tai jäähdytysnestevuotoja ei nyt ole. Heti oston jälkeen huomasin jäähdytysnestettä vuotavan sekä imukannen etupuolelta että vesipumpun weep-holestä. Vaihdoin imukannen tiivisteen puhdistaen pinnat huolellisesti urautuneista alueista ja laitoin huolellisesti hyvää silikonia. Sen jälkeen ei ole vuotanut. Vesipumpun olen joutunut vaihtamaan kaksi kertaa ja syylärin kolmesti.
      Vaihteistoon laitoin kymmenen vuotta sitten shift-kitin, vaikka mitään tarvetta siihen ei olisi ollut.
      Moottori käy aina tasaisesti ja lähtee kovalla pakkasellakin helposti käyntiin käyden heti tasaisesti.

    • Ei kannata,mutta....

      Siinä tuli kesäjenkin haaveilijalle samaa palvelua, kuin Gigantissa!

      Menet kauppaan valmiiksi malli katsottuna, niin loppujenlopuksi täytyy lähteä joko ihan joku muu puhelin mukana pois tai ilman puhelinta.

      Se on kyllä kumma niin puhelimissa, kuin autoissakin että se minkä tahoisi niin ei tietenkään kannata ostaa. Aina on aasit aukomassa päätään.

    • Lincolni-fani

      Sanoisin että kohtuukuntoista 80-luvun Capricea pitäisi irrota 3000-5000 eurolla ihan heittämällä, toki voi pikkasen jostain olla maali himmeämpää ja pyöränkaari tai takaluukun kromilistan alta vähän ruostekuplalla mutta muuten asiallisia löytyy. Kun autolla on ikää 25-30 vuotta niin johan se jossain näkyy. Tietysti jos ostat TÄYSIN läpikäydyn auton niin sit hintapyynti voi olla aika kova. Tää nyt ei liity jenkkeihin mutta kuitenkin, Citroen SM huippukuntoisena Saksassa, pyynnit helposti 30.000 euroa, mutta silloin on joka ikinen mutteri ruosteeton ja auto lähestulkoon kuin uusi tai Citikan tapauksessa varmaan parempi kuin uutena. No palataan jenkkiasiaa, itelläni on kiikarissa max. 300.000 ajettu 5,0 V8-koneella Caprice eikä mikään piilofarkku vaan ehdottomasti sedan. Tiedossa onkin yhdellä kaverilla aika lailla kriteerit täyttävä yksilö jossa toki pientä laittoa ehkä 1000 euron edestä, pyynnit on autosta nyt jotain 4000 euron kieppeissä joten laittoineen ois 5000 euron kiesi jos kauppoihin päädytään. Jenkki on jees, on pehmeä penkki ja mukavaa ajaa cruisailu-lenkki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4510
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      88
      2316
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      561
      1758
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      8
      1299
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1177
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1118
    8. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      990
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      947
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      918
    Aihe