Miksi ex pilaa nyk.suhteen?

exät on exiä

En ymmärrä miksi mieheni entinen pilaa suhteemme.Olen tullut vainoharhaiseksi ja mustasukkaiseksi.Olen epävarma itsestäni ja suhteesta!! Miehen ex asuu samassa kaupungissa ja kerjää mieheltäni anteeksipyyntöä menneistä.Mieheni on hänelle ennen valehdellut ja pettänyt häntä.Luulin eron olleen selvä jo kun tapasimme.Silti he kävivät tapaamassa toisiaan kun me olimme aloittaneet seurustelun.Mies valehtelee myös minulle!Pitääkö minun lähtä ja jättää mies vai miten ex saadaan pois kuvioista?Mies sanoo ettei häntä halua mutta vastasi silti anteeksipyyntö valmiuteen.( ex antaa tilaisuuden pyytää)

17

3052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikäväähhj

      Ei sitä eksää saa kuvioista kulumallakaan, jos se poikaystäväsi ei sitä itse halua. Sinuna olisin enemmän huolissani poikaystävän uskollisuudesta ja luotettavuudesta. Jos on sellaista pettäjätyyppiä, pettänyt eksäänsäkin, niin melkovarmaa tuon tarinasi eprusteella, että tulee sinua pettämään nyt sen eksänsä kanssa.

      Suruvalitteluni, mutta suurimmilta kärsimyksiltä nyt välttyisit lähtemällä ja jättämällä rakastavaiset rauhassa lämmittelemään suhdettaan uudelleen. Niin siinä ikäväkyllä nyt näyttää käyvän. Normaali mies ei olisi huomaavinaan eksiä, vaan keskittyisi 100 % nykyiseen, mutta tuota sinun kolliasi vaikuttaisi kiinnostavan liikaa eksän huomio.

      Ens alkuun laita se ukko seinää vasten ja pakota valitsemaan, sinä tai se eksä. Kumman jättää taakseen. Toisalta tuollainen pettäjämies pettää kyllä jossakin vaiheessa jokatapauksessa, sen eksänsä kanssa tai sitten jonkun muun.

    • exät on exiä

      Miksi piti salata viestit? Ja sanoo ettei häntä halua ja on muillekki sanonut. Tietää että haluaa olla minun kanssani,mutta silti epäilen. Ja jos on ollut uskoton ennen niin miksei myös minun kanssani. Oli henkilö sitten kuka tahansa. Ei kukaan tuskin voi tapojaan muuttaa tuosta vaan ? Ja olen laittanut selkä seinää vasten,hän on valinnut minut ja ei aio enää vastailla mihinkään.

    • aikamäärittää

      Tietääkö se exä että sä olet kuvioissa, tai että teillä kahella vois olla jotain vakavaa? Kuinka kauan heidän erostaan on ja kauanko te olette suhteessa olleet?

      • exät on exiä

        olemme seurustelleet jo monta kk.Ex tietoinen asiasta.Ja vakavaa on,ei siis ole mikään avoin suhde.


      • 17 + 8

        Mun mielestä ei ole mitään valvollisuutta raportoida uudesta suhteesta tai sen laadusta exille. Itse olen ainakin varovainen puhumaan exille uudesta suhteestani, koska kokemusta on siitä, että exä yrittää sabotoida uutta suhdetta, jos saa tietää siitä. Varsinkin suhteen alkuvaihe on herkkää aikaa ja viimeiseksi siihen kaipaa mitään exien häiriköintiä.

        Tuo aloittajan epävarmuus on kyllä huono merkki. Omia suhteita kun jälkikäteen mietin, niin hyvässä suhteessa tuollaista epävarmuutta en ole kokenut, huonossa kyllä. Joten kannattaa miettiä onko se toinen välttämättä se oikea sinulle.


      • aikamäärittää
        17 + 8 kirjoitti:

        Mun mielestä ei ole mitään valvollisuutta raportoida uudesta suhteesta tai sen laadusta exille. Itse olen ainakin varovainen puhumaan exille uudesta suhteestani, koska kokemusta on siitä, että exä yrittää sabotoida uutta suhdetta, jos saa tietää siitä. Varsinkin suhteen alkuvaihe on herkkää aikaa ja viimeiseksi siihen kaipaa mitään exien häiriköintiä.

        Tuo aloittajan epävarmuus on kyllä huono merkki. Omia suhteita kun jälkikäteen mietin, niin hyvässä suhteessa tuollaista epävarmuutta en ole kokenut, huonossa kyllä. Joten kannattaa miettiä onko se toinen välttämättä se oikea sinulle.

        Tarkoitin tuolla kommentillani lähinnä, että onhan kaikki osapuolet tietoisia siitä että mies on varattu, ja että kenen kanssa mies seurustelee... Ettei aloittaja vaikka tietämättään ole kakkonen tms...


    • aikamäärittää

      Kuulostaa siltä, että mies hypännyt exän sylistä suoraan sun syliin. Vai? Monta (muutama?) kuukauden seurustelu ei kuulosta kovin vakavalta vielä... Ja jo tuossa vaiheessa riitelette noin paljon. Vaikuttaa sille, että joko miehesi on epäluotettava ja haluaa vähän kaikkia, ainakin exää sinun lisäksi. Onhan hän ennenkin pettänyt ja itsekin sanot ettei hän tuosta vaan voisi tapojaan muuttaa...
      - Jätä se ja jatka eteenpäin.
      TAI sitten sinä itse olet liian mustasukkainen, ja suurentelet asioita päässäsi oman epävarmuuden takia. - Mene kunnolla itseesi, koska suhde loppuu liiallisen mustasukkaisen käytöksen takia.

      Exää en nyt kuitenkaan syyttäisi, sillä vaikka hän haluaisikin miehen takaisin, niin miehesi päättää salliiko lähentymisyritykset vai pysytteleekö vain ystävänä. Sinä et voi hallita miestäsi, vaikka kuinka haluaisitkin.

      Sen minkä voit tehdä, on että ilmaiset miehelle (ilman syyttelyä) sinun tuntevan itsesi epävarmaksi, ja sinua loukkaa se että hän näkee eksäänsä. Olisiko tilanteeseen ratkaisua, jotta molemmat olisivat tyytyväisiä. Jos olet jo asiasta räyhännyt ja syytellyt, niin koita saada rauhallinen keskustelu aikaan pyytämällä omaa käytöstä ensin anteeksi. Tällä taataan se, ettei mies ainakaan ota heti puolustuskantaa ja mene ns. lukkoon.

      Katso miten mies reagoi. Ja jos yhä tuntuu jotakin outoa olevan meneillään, niin harkitse tosissasi eroa. Sillä epätietoisuus ja epäilys ajavat ihmisen järjiltään ja suhde tulee tulehtumaan pahasti... Suhde perustuu luottamukselle. Toiseen pitää voida luottaa, ja luottamusta toiseen pitää myös osoittaa. Jatkuva epäileminen ei ole luottamista.

    • onkija

      Mies hyppäsi suoraan toisen syliin ennen kuin eromme oli varmaa osaltamme, oli mm. sovitut terapia/sovittelu käynnit vielä kesken. Halusi varmaankin jotain vahvistusta tai vertailukohtaa suhteellemme. Joka tapauksessa tapailimme toisiamme, molempien toivomuksesta, vaikka tiesin miehen olevan uudessa suhteessa. Itse olin vapaa. Tuona aikana saatoimme puhua asioista niiden oikeilla nimilla ja toista syyllistämättä. Rakastelimme myös.

      Mieheni halusi, että jatkaisimme yhteisiä tapaamisiamme muiden tietämättä. Tähän en suostunut, enhän voi tulla mieheni ykkösestä kakkoseksi.
      Mies jätti naisystävänsä ja mielestäni tosi tylysti ja palasi kotiin.

      Kuuntele, keskustele, mutta älä painosta. Ajattele itseäsi ja miestäsi, mutta älä syytä exää. Menneisyyttä ei voi noin vain pyyhkiä pois edes toisen vaatimuksesta eikä ex ehkä sittenkään ole syy pahaan oloosi. Luota mieheesi.

      Itse olisin ollut valmis elämään eteenpäin häiritsemättä uutta suhdetta, mutta toisin kuitenkin kävi.

    • suolaa niskaan

      haha, tiedätkös "exät on exiä" , minulle kävi ihan tismalleen samalla tavalla kun sinulle.

      olin vuoden mustasukkainen siitä exästä ja löysin myös yhteisestä asunnostamme exän vanhoja tavaroita joita mies ei ollutkaan heittänyt pois vaikka pitäisi kun muutin asumaan.

      no, kävi ilmi että eipä tarvinnutkaan olla huolissaan edes exästä näin jälkeenpäin katsottuna. Mies lähetteli toisten naisten kanssa selkäni takana viestejä ja lopulta jätti minut toisen naisen takia jonka oli tavanut suhteemme aikana.

      joten ole varovainen miehen kanssa joka salailee jo tuollaisiakin asioita. tajusin myöhemmin että olis pitäny lähtee kävelemään jo ekan valheen aikana!

      • katkeruuseikannata

        Mahtokohan jättää sut juurikin sen mustasukkaisuuden takia..... Hmmm. Ei sellasta jatkuvaa epäilemistä jaksa kukaan. Ei siis ihme että joku muu vaikutti mukavemmalta vaihtoehdolta. Sori vaan...


      • exät on exiä
        katkeruuseikannata kirjoitti:

        Mahtokohan jättää sut juurikin sen mustasukkaisuuden takia..... Hmmm. Ei sellasta jatkuvaa epäilemistä jaksa kukaan. Ei siis ihme että joku muu vaikutti mukavemmalta vaihtoehdolta. Sori vaan...

        Eniten tässä itse juuri ärsyttää se epävarmuus ja oma mustasukkaisuus.En ole ennen ollut mustis.Ja eipä oo ollu viestei missään tai puheluita muille.Koskaan ei voi kuitenkaan tietää..


    • ei onnistuneet

      Meillä kävi niin että mies joka lähti kakkosen kans yritti pitkään pilata minun elämän. Ykköstyneen kakkosen kanssa tekivät kaikkensa saadakseen elämäni pois raiteliltaan.

    • luulempa..

      taitaa olla niin että MITEN SUT SAA POIS KUVIOISTA? exä taitaa olla voitolla ja ,miehellä vanhasuola janottaa. Tapaa exäänsä? pitää yhteyttä? siis suomeksi PETTÄÄ SUA EXÄNSÄ KANSSA! sä taidat olla korvike ja liikaa.. varsinkin jos miehes ex oli se joka jätti miehes aikanaan.

    • 357 mag

      eksät on semmosii saatanii et ne roikkuu ja roikkuu,ja roikkuu tosiaan niin kauan kun sinun kanssa seurusteleva sen sallii.oma ex rakkaani salli tämän käännytystyön ja ilmeisesti nautti kun häntä rukoiltiin takaisin.no minä sain siipeeni vaikka minulle rakkautta myös vannottiin ja suhde entiseen piti olla ohi.jos eksää ei saa pois kuvioista ei ole mielestäni hyvä.etenkin jos yhteydenpitoa on liikaa.jotkut asialliset viileät välit ymmärrän ei toista vihatakaan tartte. mut jos on jotain kipinää ni se varmaan herää jollain tasolla jommalla kummalla,yleensä jätetyllä,mutta tälläkin palstalla saa nähdä että kaikkia pettureita ja julmureita halutaan takaisin.minkä ihminen tunteilleen voi.itsellänikin olisi kiusaus koittaa jos tämä henkilö minua takaisin pyytäisi,koska mielestäni kaikki jäi kesken.itse en viitsi takaisin ruveta kerjäämään,osas lähteäkin ni osaa tulla takaisinkin jos itse tahtoo. ei toiselle mahda mitään,menee jos menee mutta alytön edes takas touhu on tyhmää koska se on NIIN nähty.harmittaa ku ihmiset tekee toisilleen julmia temppuja,eikä kehenkään uskalla luottaa.puhutaan yhtä tehdään toista,ikävää mutta totta.olisipa joku joskus luottamuksen arvoinen niin se luottaminen olisi sata kertaa hauskempaa kun niellä aina täätä samaa paskaa.soittelu ja viestittely oli aika pommitusta päivittäin ja minun kannalta TOD RASITTAVAA mutta eihän tätä eksää voi loukata ja kieltää yhteydenpitoa.minuun yhteys katkaistiin viis minun tunteista no jospa he onnistuvat paremmin kun en soittele kymmeniä kertoja päivässä niin kuin tämä eks.olisi kyllä mielenkiintoista koittaa mutta olen todennut toiminnan vahingolliseksi itselleni ja päättänyt olla et en vajoa yhtä alas kuin tämä ex puh terrorillaan.ei varmaan auttaisi heidäkään suhdetta jos jäisin kunnolla roikkumaan ja häirimään.

    • Nykyisinkatkera

      Meillä entinen vainonnut jo yli 3 vuotta. Ensimmäinen vuosi oli pahin. Silti jatkunut vain ja loppua ei näy. Entinen nainen oli tarpeeksi sekopäinen jopa muuttamaan samaan taloon vuodeksi. Siellä sitten kyttäili meidän tekemisiä ja soitteli ja mustamaalasi minua ympäri kylää. Myös miestä. Täysiä valheita. On mennyt kunnioitus häntä ja jopa miestäni kohtaan täysin, kun ei tee tuosta loppua. Nyt olen alkanut suunnitella eroa. En jaksa enää. Sairas ämmä. Olen pahoillani ja toivotan sinulle kaikkea hyvää. Ymmärrän tilanteesi hyvin. Jos mies ei tee asiasta nyt loppua, ei hän tee sitä tulevaisuudessakaan. Lähde kävelemään ja säästät itseäsi todella paljon. Entisen vainoaminen ja kiusan teko on todella kuluttavaa ja katkeroittavaa. En ole paha ihminen, mutta en todella toivo sille naiselle mitään hyvää.

    • lähde vaaan...

      Suosittelen että luovutat suosiolla... kuulostaa liian tutulta. Minun kohdalla kävi niin että vehtasivat selkäni takana. Ekanakiin mies valehteli että eivät ole tekemisissä paitsi yhteisen lapsen takia. Pskanmarjat... ne tapaamiset oli muutakin kun lasta koskevia. Sängyssäkin peuhasivat. Toinen valhe : väitti etteivät ole ollut sängyssä ennen meidän seurustelua... piiitkä valhe...Lopulta mun ja miehen tiet päätyi eroon kun en kestänyt sitä exästä jauhamista enää. Otin sitten härkää sarvista ja soitin suoraan sille naiselle. Keskusteltiin yllättävän järkevästi ja hän mielestäni kyllä kertoi ihan rehellisesti mitä ovat tehneet. Asun itse eri paikkakunnalla kuin he, joten leikkikenttä on ollut koko ajan vapaa. Nyt kuulin että ovat palanneet takaisin yhteen eli olin vaan koekaniinina siinä välillä.

      • Ei se aina ollutkaan nii

        Ei se aina mee niin...
        Mutta munkin mielestä exät vainoo yleensä niin kauan kuin miehet itse sen sallii!
        Kyllä miehellä pitää olla sen verran munaa että voi rakastansa puolustaa!

        Oon henkilökohtaisesti saanut tuntea sen nyt 2kertaa ihan peräkkäin.
        Alat seurustella ihan vapaan miehen kanssa ja hups 1 viikko tai kuukausi kun exä saa kuulla alkaa hirmu vainoaminen kun mun taustaa selvitetään ihan kuin jossain dekkarissa ja miestä ruinataan takaisin yötä päivää viestein ja puhelinsoitoin tulevilla vauvoilla ja yms lupauksilla. No huh huh!
        ...vainoominen kestää huom jopa vuosia todellakin. (Ja huom nää exät ei oo aviovaimoja vaan pelkkiä tyttöystäviä.)
        Vaikka olisit kuinka rauhallinen tyyppi varmasti ei ole hauskaa katella tätä touhua...

        Yks neuvo: kun teillä on se mies pitäkää sitä silloin hyvänä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe