Pitääkö vaimo HAKEA Aasiasta?

Aasialainen mielessä

Onko täällä ketään sellaista, joka on suhteessa aasialaisen naisen kanssa, mutta ei ole ole hakenut häntä naisen kotimaasta, vaan tutustunut jossakin muualla? Esim. täällä Suomessa.Tai vaihtoehtoisesti tunteeko joku tällaisen pariskunnan? Aasialaiset naisethan eivät kai helpolla pääse Suomeen, muutenkuin avioliiton kautta. Vaikuttaisi kuitenkin, että täällä on sinkkujakin aasiattaria. Itseäni ei huvittaisi lähteä minnekään naista etsimään, mitäs sitä merta edemmäksi kalaan....

86

3909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chom chom

      Mulla ei ole aasialaista naista vaan mies, johon olen tutustunut Suomessa. Onhan tänne tullut naisia Aasiasta pakolaisina, töihin ja opiskelemaan, mutta ensimmäinen haaste on, missä heihin voi tutustua. Lisäksi sanoisin, että jos naisella on jo jokin peruste asua Suomessa, hän suhtautuu usein epäluuloisesti mieheen, joka hakee nimen omaan aasialaista naista. Ei suomalainen mies ole läheskään kaikkien aasiattarien toivelistalla ykkösenä, eikä vähiten kulttuurierojen ja sukupuoleen liittyvien stereotypioiden takia.

      • Tittelin Tuure

        Minä taas olen katsellut deittailusivustoja, joilla Suomessa asuvat aasialaiset, useimmiten thaimaalaiset naiset, etsivät itselleen juuri suomalaista miestä. Mitä muutakaan he voisivat etsiä Suomesta, sillä afrikkalaisia ne eivät huoli, eivätkä myöskään noita lähi-idän miehiä.


      • Vennu
        Tittelin Tuure kirjoitti:

        Minä taas olen katsellut deittailusivustoja, joilla Suomessa asuvat aasialaiset, useimmiten thaimaalaiset naiset, etsivät itselleen juuri suomalaista miestä. Mitä muutakaan he voisivat etsiä Suomesta, sillä afrikkalaisia ne eivät huoli, eivätkä myöskään noita lähi-idän miehiä.

        Minä olen tässä deittaillut thai-neidon kanssa. Kyseessä siis miehen mukana suomeen tullut ja eronnut nainen. Ikää 32v, joten 4v meikäläistä vanhempi. Näyttää kyllä ikäistään huomattavasti nuoremmalta. Tosiaankaan ainakaan tämä kyseinen kaunokainen ei ollut mikään helppo nakki. Noin puolenvuoden tutustumisen jälkeen sain vasta puhelinnumeron ja sänkyyn päädyimme noin vuoden tuntemisen jälkeen, joka sekin ihan selvinpäin kesäpäivänä yhdessä vietetyn päivän päätteeksi. Ihana nainen kaikinpuolin, mutta ympäristön paineet tietysti luovat omat ongelmansa. Jos käymme yhdessä esim. baarissa niin miehet ovat heti kyselemässä (olin minäkin joskus, kun asenteeni olivat vielä erilaiset) ja naiset ajattelevat, että mistähän kuvastosta tuokin on tilattu (ja sanovat sen siis myös ääneen). Jotkut tulevat suoraan kyselemään miten minunlaiseni mies on voinut sekaantua thainaiseen. En siis ole sellainen kaljamahainen kaljuuntuva mies. Naimisiinmenosta ja muusta tulevaisuudesta en tiedä, mutta mukavaa on hänen kanssaan olla, jos ei ajattele yhteiskunnan asettamia paineita. Olenko nyt jotenkin muuttunut tavallisesta miehestä luuseriksi jos liikun thainaisen kanssa?


      • sakura-haruno
        Vennu kirjoitti:

        Minä olen tässä deittaillut thai-neidon kanssa. Kyseessä siis miehen mukana suomeen tullut ja eronnut nainen. Ikää 32v, joten 4v meikäläistä vanhempi. Näyttää kyllä ikäistään huomattavasti nuoremmalta. Tosiaankaan ainakaan tämä kyseinen kaunokainen ei ollut mikään helppo nakki. Noin puolenvuoden tutustumisen jälkeen sain vasta puhelinnumeron ja sänkyyn päädyimme noin vuoden tuntemisen jälkeen, joka sekin ihan selvinpäin kesäpäivänä yhdessä vietetyn päivän päätteeksi. Ihana nainen kaikinpuolin, mutta ympäristön paineet tietysti luovat omat ongelmansa. Jos käymme yhdessä esim. baarissa niin miehet ovat heti kyselemässä (olin minäkin joskus, kun asenteeni olivat vielä erilaiset) ja naiset ajattelevat, että mistähän kuvastosta tuokin on tilattu (ja sanovat sen siis myös ääneen). Jotkut tulevat suoraan kyselemään miten minunlaiseni mies on voinut sekaantua thainaiseen. En siis ole sellainen kaljamahainen kaljuuntuva mies. Naimisiinmenosta ja muusta tulevaisuudesta en tiedä, mutta mukavaa on hänen kanssaan olla, jos ei ajattele yhteiskunnan asettamia paineita. Olenko nyt jotenkin muuttunut tavallisesta miehestä luuseriksi jos liikun thainaisen kanssa?

        Jos tykkäät naisesta niin anna pala!:)


      • sakura-haruno
        sakura-haruno kirjoitti:

        Jos tykkäät naisesta niin anna pala!:)

        Suomessa asuvana aasialaisena naisena sanoisin näin.
        Meilla, keski-itä aasiasta kotoisin olevillä naisella ei ole mitä hätä.

        Ei kuka vielä tullut törkeileman tai muutenkin kansakäyminen suomalaisten kanssa sujunut hyvin.
        En tiedä, ainakin minusta kiinostunet miehet eivät häpeilet esittä minua ystäville tai perhen jäseneille.

        Sitäpaitsi, jos kehtaisi niin saisi potkut samantien.
        Näin yksinkertaista se on;)


      • pyhälehmäsentäänsua

        Älä nyt vaan ala sanoon et toivelistalla olisi ykkösenä veli venäläinen, musta mies tai arabi, buahahhahahah...Kysy nyt vaikka ukoltas mitä mieltä ne on niitä tummemista pigmenteistä.


        Aasialaisen toivelistan ykkönen on oman maan kansalaisen jälkeen VALKOINEN MIES ja tämä on totaallisen suuri FAKTA. Sepitit sinä sitten suomimieskatkeruudessasi mitä tahansa muuta.

        Sitävastoin valkoisten naisten numero yksi ei ole ainakaan aasialainen mies, jos nimittäin uskoo tutkimuksia.


      • sakura-haruno
        pyhälehmäsentäänsua kirjoitti:

        Älä nyt vaan ala sanoon et toivelistalla olisi ykkösenä veli venäläinen, musta mies tai arabi, buahahhahahah...Kysy nyt vaikka ukoltas mitä mieltä ne on niitä tummemista pigmenteistä.


        Aasialaisen toivelistan ykkönen on oman maan kansalaisen jälkeen VALKOINEN MIES ja tämä on totaallisen suuri FAKTA. Sepitit sinä sitten suomimieskatkeruudessasi mitä tahansa muuta.

        Sitävastoin valkoisten naisten numero yksi ei ole ainakaan aasialainen mies, jos nimittäin uskoo tutkimuksia.

        Aasialaisen toivelistan ykkönen on oman maan kansalaisen jälkeen KOMEA LATINO mies;)
        Sitten vasta valkoinen mies :)))


      • Kohta aasialaisen mies
        sakura-haruno kirjoitti:

        Aasialaisen toivelistan ykkönen on oman maan kansalaisen jälkeen KOMEA LATINO mies;)
        Sitten vasta valkoinen mies :)))

        Joka tapauksessa Suomessa asuvilla aasialaisilla on aika vähän valittavana Suomessa asuvia oman maansa kansalaisia ja vielä vähemmän latinoita. Kyllä ne kovasti on kiinnostuneita valkoisesta miehestä, koska minullekin tulee deittailusivustoilla flirttejä itseäni n.30 v. nuoremmilta aasialaisilta naisilta. Tosin olen ikäisekseni paljon nuoremman näköinen ja komea. Joten eiköhän kohta joku kolmekymppinen taikku, tai filipiina kuljeskele kainalossani, kunhan lopullinen läpimurto tapahtuu.


      • 18+1
        sakura-haruno kirjoitti:

        Aasialaisen toivelistan ykkönen on oman maan kansalaisen jälkeen KOMEA LATINO mies;)
        Sitten vasta valkoinen mies :)))

        Latinot ovat valkoisia. Mutta joo, ymmärrän mitä haet takaa.


      • fdggggggg
        sakura-haruno kirjoitti:

        Aasialaisen toivelistan ykkönen on oman maan kansalaisen jälkeen KOMEA LATINO mies;)
        Sitten vasta valkoinen mies :)))

        Sinusta en tiedä, mutta siskosi ovat toista mieltä:

        We found no evidence of the stereotype of a white male preference for East Asian women. However, we also found that East Asian women did not discriminate against white men (only against black and Hispanic men). As a result, the white man-Asian woman pairing was the most common form of interracial dating—but because of the women's neutrality, not the men's pronounced preference. Men don't seem to discriminate based on race when it comes to dating. A woman's race had no effect on the men's choices.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_fetish

        Toisaalta vahvasti epäilen sakura-haruno nimimerkkiäsi, onhan se fktiivinen hahmo animesarjoista eräästä ninja tytöstä.


      • sakura-haruno
        Kohta aasialaisen mies kirjoitti:

        Joka tapauksessa Suomessa asuvilla aasialaisilla on aika vähän valittavana Suomessa asuvia oman maansa kansalaisia ja vielä vähemmän latinoita. Kyllä ne kovasti on kiinnostuneita valkoisesta miehestä, koska minullekin tulee deittailusivustoilla flirttejä itseäni n.30 v. nuoremmilta aasialaisilta naisilta. Tosin olen ikäisekseni paljon nuoremman näköinen ja komea. Joten eiköhän kohta joku kolmekymppinen taikku, tai filipiina kuljeskele kainalossani, kunhan lopullinen läpimurto tapahtuu.

        Harhaa luulossa elät!
        Tuskin suomessa asuvat KESKI-ITÄ AASIASTA kotoisin olevat naiset hae itsensä yli 5v vanhempa misetä. Meillä kyllä ihan omanikäiset poikaystävät tai sinkku naiset etsivät oma ikäisiä miehiä, jep!


        Kaakois-aasialaisten puolesta en lähde komentoiman, koska ei oo sieltäpäin oleviä frendeja.


      • sakura-haruno
        fdggggggg kirjoitti:

        Sinusta en tiedä, mutta siskosi ovat toista mieltä:

        We found no evidence of the stereotype of a white male preference for East Asian women. However, we also found that East Asian women did not discriminate against white men (only against black and Hispanic men). As a result, the white man-Asian woman pairing was the most common form of interracial dating—but because of the women's neutrality, not the men's pronounced preference. Men don't seem to discriminate based on race when it comes to dating. A woman's race had no effect on the men's choices.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_fetish

        Toisaalta vahvasti epäilen sakura-haruno nimimerkkiäsi, onhan se fktiivinen hahmo animesarjoista eräästä ninja tytöstä.

        No sanotanpa näin, vain komeat ja nuoret miehet kelpaa;)
        (nuotena tarkoitan ihan oma ikäluoka edustavat miehet)


      • hgfhhhhhhhhhh
        sakura-haruno kirjoitti:

        No sanotanpa näin, vain komeat ja nuoret miehet kelpaa;)
        (nuotena tarkoitan ihan oma ikäluoka edustavat miehet)

        No niin, eli ei kelvannutkaan sit hispaanot ykkösinä? Tunnen jumalattoman paljon aasialaisia, ja tiedän et jos 1 tuhannesta menee naimisiin mustan tai latinon kans ja loputt 999 menee naimisiin valkoisen kans, niin siinä on se puhdas fakta.


      • 4565434
        sakura-haruno kirjoitti:

        Suomessa asuvana aasialaisena naisena sanoisin näin.
        Meilla, keski-itä aasiasta kotoisin olevillä naisella ei ole mitä hätä.

        Ei kuka vielä tullut törkeileman tai muutenkin kansakäyminen suomalaisten kanssa sujunut hyvin.
        En tiedä, ainakin minusta kiinostunet miehet eivät häpeilet esittä minua ystäville tai perhen jäseneille.

        Sitäpaitsi, jos kehtaisi niin saisi potkut samantien.
        Näin yksinkertaista se on;)

        Kunhan olet feikki, mikään aasialainen nainen ole.


      • nimenomaan ei
        4565434 kirjoitti:

        Kunhan olet feikki, mikään aasialainen nainen ole.

        Ja ihan taatusti ukko.


      • riippuu rahasta
        hgfhhhhhhhhhh kirjoitti:

        No niin, eli ei kelvannutkaan sit hispaanot ykkösinä? Tunnen jumalattoman paljon aasialaisia, ja tiedän et jos 1 tuhannesta menee naimisiin mustan tai latinon kans ja loputt 999 menee naimisiin valkoisen kans, niin siinä on se puhdas fakta.

        Jos ei saa sitä minkä itse tahtoo, seuraavaksi valitaan rahan perusteella.


      • sakura-haruno
        hgfhhhhhhhhhh kirjoitti:

        No niin, eli ei kelvannutkaan sit hispaanot ykkösinä? Tunnen jumalattoman paljon aasialaisia, ja tiedän et jos 1 tuhannesta menee naimisiin mustan tai latinon kans ja loputt 999 menee naimisiin valkoisen kans, niin siinä on se puhdas fakta.

        1. Ykkos sialla aina ollut ja tulee oleman aasialainen mies!
        Koska aasialaiset miehet ovat kerta kaikea PARHAITA!

        2. Komeat latinot ovat vahva kakkosia (he ovat kauneita ja sillä sipulu, ei oo muu selitystä)

        3. Ruotsalaiset, saksalaiset jne., eli valkoiset miehet kolmonella sialla.

        Menikö nyt perille?


      • sakura-haruno
        riippuu rahasta kirjoitti:

        Jos ei saa sitä minkä itse tahtoo, seuraavaksi valitaan rahan perusteella.

        "Jos ei saa sitä minkä itse tahtoo, seuraavaksi valitaan rahan perusteella"

        Ilmeisesti tarkoitat itsesi.
        Otaan osaa jos rahaa merkitse sinulle enemmän kuin rakkaus.
        Vielä enemmän säälin sen henkilön kenet hyväksikäytät.


      • Taasnaita
        sakura-haruno kirjoitti:

        1. Ykkos sialla aina ollut ja tulee oleman aasialainen mies!
        Koska aasialaiset miehet ovat kerta kaikea PARHAITA!

        2. Komeat latinot ovat vahva kakkosia (he ovat kauneita ja sillä sipulu, ei oo muu selitystä)

        3. Ruotsalaiset, saksalaiset jne., eli valkoiset miehet kolmonella sialla.

        Menikö nyt perille?

        "aasialaiset miehet ovat kerta kaikea PARHAITA!"

        Minulle yksi, tai oikeastaan kaksi kiinalaista naista sanoi, ettei heilla ole kiiretta naimisiin koska avioliitossa kiinalaisen kanssa vaimo muuttuu piiaksi. Se ei taida patea japanilaisiin miehiin, vai?


      • sakura-haruno
        Taasnaita kirjoitti:

        "aasialaiset miehet ovat kerta kaikea PARHAITA!"

        Minulle yksi, tai oikeastaan kaksi kiinalaista naista sanoi, ettei heilla ole kiiretta naimisiin koska avioliitossa kiinalaisen kanssa vaimo muuttuu piiaksi. Se ei taida patea japanilaisiin miehiin, vai?

        Selkeä enemisto aasialaisesta naisesta valitse aasialaisen miehen, itse asiassa olen poikeus siinä mielessa, koska harkitsen myös muunlaisia miehiä:)


      • oletkin äijä
        sakura-haruno kirjoitti:

        Selkeä enemisto aasialaisesta naisesta valitse aasialaisen miehen, itse asiassa olen poikeus siinä mielessa, koska harkitsen myös muunlaisia miehiä:)

        Mikään nainen ei tollaisia älyttömyyksiä lauo.


      • kokemusta on
        Vennu kirjoitti:

        Minä olen tässä deittaillut thai-neidon kanssa. Kyseessä siis miehen mukana suomeen tullut ja eronnut nainen. Ikää 32v, joten 4v meikäläistä vanhempi. Näyttää kyllä ikäistään huomattavasti nuoremmalta. Tosiaankaan ainakaan tämä kyseinen kaunokainen ei ollut mikään helppo nakki. Noin puolenvuoden tutustumisen jälkeen sain vasta puhelinnumeron ja sänkyyn päädyimme noin vuoden tuntemisen jälkeen, joka sekin ihan selvinpäin kesäpäivänä yhdessä vietetyn päivän päätteeksi. Ihana nainen kaikinpuolin, mutta ympäristön paineet tietysti luovat omat ongelmansa. Jos käymme yhdessä esim. baarissa niin miehet ovat heti kyselemässä (olin minäkin joskus, kun asenteeni olivat vielä erilaiset) ja naiset ajattelevat, että mistähän kuvastosta tuokin on tilattu (ja sanovat sen siis myös ääneen). Jotkut tulevat suoraan kyselemään miten minunlaiseni mies on voinut sekaantua thainaiseen. En siis ole sellainen kaljamahainen kaljuuntuva mies. Naimisiinmenosta ja muusta tulevaisuudesta en tiedä, mutta mukavaa on hänen kanssaan olla, jos ei ajattele yhteiskunnan asettamia paineita. Olenko nyt jotenkin muuttunut tavallisesta miehestä luuseriksi jos liikun thainaisen kanssa?

        Suomalaiset kuvittelivat olevansa jotain koska ovat suomalaisia. Sitten pahastuvat siitä kun joku seurustelee jonkun toisenlaisen kanssa. Itsellä ei ollut ketää vastaan mitään ennen kuin alaoin kiinnostua aasialaisista naisista. Kun kerron pitäväni kauniina yms. olivat kommentit huorittelua yms.
        Tulin todella katkeraksi ja aloin vihata toden teolla suomalaisia. Eräs sveitsiläinen sanoi kerran ettei ole tavannut ketään joka vihaisi niin paljon kotimaataan kuin minä. Sitä seurasi avoimen rasistinen käytös esim blondeja kohtaan ja näin kasvoilta että todella olivat loukkaantuneita. Mukana tosin vaikuttivat monet henget joita kaikenmaailman temppeleistä ja kirkoista, myös suomessa sain.
        Nyt olen tehnyt rauhaa kaukkien ihmisten kanssa ja antanut anteeksi monelle ihmiselle. Mutta edelleen välit ovat poikki erääseen sukulaiseen suomalaisen lapsen takia koska minulla oli rasistinen mielipide suomalisista lapsista.
        Itse en enää halua olla ilkeä kellekkään ja olen onnellinen että tutustuin erääseen blondiin työpaikalla ja huonmasin että hän saman henkinen ihminen kuin minä enkä halua todellakaan pahaa hänelle.
        En edelelleenkään suomalaista naista kaipaa puolisoksi, mutta haluan kirjoittaa tämän jotta rasistiset ihmiset tajuaisvat kuinka he oikeasti tekevät yhteiskuntaa rasistisemmiksi. Veikkaan etteivät ne blondit edes tajunneet että viha oli rasistista.
        Jos oikeasti haluatte turvallisen yhteiskunnan jossa teitä ei syrjitä lopettakaa, sillä uskon että suomalasiten vihaaminen on syvenemässä todella nopeasti. Silloin teillä ei ole tiettyjen ihmisten silmissä mitäänarvoa. He ovat teidän seurassanne ilosia ja mukavia, mutta sisällä vihaavat ja halveksuvat teitä.


      • kokemusta on
        kokemusta on kirjoitti:

        Suomalaiset kuvittelivat olevansa jotain koska ovat suomalaisia. Sitten pahastuvat siitä kun joku seurustelee jonkun toisenlaisen kanssa. Itsellä ei ollut ketää vastaan mitään ennen kuin alaoin kiinnostua aasialaisista naisista. Kun kerron pitäväni kauniina yms. olivat kommentit huorittelua yms.
        Tulin todella katkeraksi ja aloin vihata toden teolla suomalaisia. Eräs sveitsiläinen sanoi kerran ettei ole tavannut ketään joka vihaisi niin paljon kotimaataan kuin minä. Sitä seurasi avoimen rasistinen käytös esim blondeja kohtaan ja näin kasvoilta että todella olivat loukkaantuneita. Mukana tosin vaikuttivat monet henget joita kaikenmaailman temppeleistä ja kirkoista, myös suomessa sain.
        Nyt olen tehnyt rauhaa kaukkien ihmisten kanssa ja antanut anteeksi monelle ihmiselle. Mutta edelleen välit ovat poikki erääseen sukulaiseen suomalaisen lapsen takia koska minulla oli rasistinen mielipide suomalisista lapsista.
        Itse en enää halua olla ilkeä kellekkään ja olen onnellinen että tutustuin erääseen blondiin työpaikalla ja huonmasin että hän saman henkinen ihminen kuin minä enkä halua todellakaan pahaa hänelle.
        En edelelleenkään suomalaista naista kaipaa puolisoksi, mutta haluan kirjoittaa tämän jotta rasistiset ihmiset tajuaisvat kuinka he oikeasti tekevät yhteiskuntaa rasistisemmiksi. Veikkaan etteivät ne blondit edes tajunneet että viha oli rasistista.
        Jos oikeasti haluatte turvallisen yhteiskunnan jossa teitä ei syrjitä lopettakaa, sillä uskon että suomalasiten vihaaminen on syvenemässä todella nopeasti. Silloin teillä ei ole tiettyjen ihmisten silmissä mitäänarvoa. He ovat teidän seurassanne ilosia ja mukavia, mutta sisällä vihaavat ja halveksuvat teitä.

        sori kirjoitusvirheet edellisessä


      • Taasnäitä
        sakura-haruno kirjoitti:

        Selkeä enemisto aasialaisesta naisesta valitse aasialaisen miehen, itse asiassa olen poikeus siinä mielessa, koska harkitsen myös muunlaisia miehiä:)

        Ihan mielenkiinnosta kysyn: Miten aasialainen nainen suhtautuu mustaan mieheen? Onko miten hyvät mahdollisuudet?


      • Tutkittu juttu
        Taasnäitä kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn: Miten aasialainen nainen suhtautuu mustaan mieheen? Onko miten hyvät mahdollisuudet?

        We found no evidence of the stereotype of a white male preference for East Asian women. However, we also found that East Asian women did not discriminate against white men (only against black and Hispanic men). As a result, the white man-Asian woman pairing was the most common form of interracial dating—but because of the women's neutrality, not the men's pronounced preference. Men don't seem to discriminate based on race when it comes to dating. A woman's race had no effect on the men's choices.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_fetish


      • aasialainen1
        Taasnäitä kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn: Miten aasialainen nainen suhtautuu mustaan mieheen? Onko miten hyvät mahdollisuudet?

        Ihan hyvin, afrikkalaiset ovat ihan mukavia ihmisiä.


      • Uskottavaseon10
        aasialainen1 kirjoitti:

        Ihan hyvin, afrikkalaiset ovat ihan mukavia ihmisiä.

        Kylläpäs on aasialaista kovasti tällä palstalla, ja upealla kielitaidolla.


      • talonpykääjä
        Vennu kirjoitti:

        Minä olen tässä deittaillut thai-neidon kanssa. Kyseessä siis miehen mukana suomeen tullut ja eronnut nainen. Ikää 32v, joten 4v meikäläistä vanhempi. Näyttää kyllä ikäistään huomattavasti nuoremmalta. Tosiaankaan ainakaan tämä kyseinen kaunokainen ei ollut mikään helppo nakki. Noin puolenvuoden tutustumisen jälkeen sain vasta puhelinnumeron ja sänkyyn päädyimme noin vuoden tuntemisen jälkeen, joka sekin ihan selvinpäin kesäpäivänä yhdessä vietetyn päivän päätteeksi. Ihana nainen kaikinpuolin, mutta ympäristön paineet tietysti luovat omat ongelmansa. Jos käymme yhdessä esim. baarissa niin miehet ovat heti kyselemässä (olin minäkin joskus, kun asenteeni olivat vielä erilaiset) ja naiset ajattelevat, että mistähän kuvastosta tuokin on tilattu (ja sanovat sen siis myös ääneen). Jotkut tulevat suoraan kyselemään miten minunlaiseni mies on voinut sekaantua thainaiseen. En siis ole sellainen kaljamahainen kaljuuntuva mies. Naimisiinmenosta ja muusta tulevaisuudesta en tiedä, mutta mukavaa on hänen kanssaan olla, jos ei ajattele yhteiskunnan asettamia paineita. Olenko nyt jotenkin muuttunut tavallisesta miehestä luuseriksi jos liikun thainaisen kanssa?

        moro. suosittelen ettei kannata baareissa paljoa käydä siellä saa vaan kateellisia katseita ja puheita! akat kadehtii muutenki toisiaan koko ajan ni miten sitte ku viet sinne eksoottisen näköisen joka ei kännissä örvellä ni nehän näkee ihan punasta! ja jätkät yrittää iskeä kännissä akkaas ja ku ei onnistu ni sitte ovat tappelemassa. joutuvat kotia meneen taas yksin käteen vetämään. ittellä aasialainen kans kiikarissa en muuta huoli. 29 jeppe olen


      • Juana_
        sakura-haruno kirjoitti:

        Aasialaisen toivelistan ykkönen on oman maan kansalaisen jälkeen KOMEA LATINO mies;)
        Sitten vasta valkoinen mies :)))

        Ei ole.

        Itse oon Filippiineiltä ja valkoiset pojat on komeimpia :)

        Ei tosiaan mikään meksikolainen, yöök :D


      • dfgdggdg

        Olet lähes ainut fiksu nainen täällä.


      • Anonyymi
        Tittelin Tuure kirjoitti:

        Minä taas olen katsellut deittailusivustoja, joilla Suomessa asuvat aasialaiset, useimmiten thaimaalaiset naiset, etsivät itselleen juuri suomalaista miestä. Mitä muutakaan he voisivat etsiä Suomesta, sillä afrikkalaisia ne eivät huoli, eivätkä myöskään noita lähi-idän miehiä.

        aasialaiset naiset ovat rasisteja. Ei tykkää arabeista ,pakistanilaisista , intialaisista,afrikkalaisista eikä japseista. paksu rahapussi hiukan vähentää rasismia :)
        katos suomalainen panee vähän ja maksaa paljon hehhheh


      • Anonyymi
        Vennu kirjoitti:

        Minä olen tässä deittaillut thai-neidon kanssa. Kyseessä siis miehen mukana suomeen tullut ja eronnut nainen. Ikää 32v, joten 4v meikäläistä vanhempi. Näyttää kyllä ikäistään huomattavasti nuoremmalta. Tosiaankaan ainakaan tämä kyseinen kaunokainen ei ollut mikään helppo nakki. Noin puolenvuoden tutustumisen jälkeen sain vasta puhelinnumeron ja sänkyyn päädyimme noin vuoden tuntemisen jälkeen, joka sekin ihan selvinpäin kesäpäivänä yhdessä vietetyn päivän päätteeksi. Ihana nainen kaikinpuolin, mutta ympäristön paineet tietysti luovat omat ongelmansa. Jos käymme yhdessä esim. baarissa niin miehet ovat heti kyselemässä (olin minäkin joskus, kun asenteeni olivat vielä erilaiset) ja naiset ajattelevat, että mistähän kuvastosta tuokin on tilattu (ja sanovat sen siis myös ääneen). Jotkut tulevat suoraan kyselemään miten minunlaiseni mies on voinut sekaantua thainaiseen. En siis ole sellainen kaljamahainen kaljuuntuva mies. Naimisiinmenosta ja muusta tulevaisuudesta en tiedä, mutta mukavaa on hänen kanssaan olla, jos ei ajattele yhteiskunnan asettamia paineita. Olenko nyt jotenkin muuttunut tavallisesta miehestä luuseriksi jos liikun thainaisen kanssa?

        vuoden aikana kun olette deittaalleet on tämä taimaalainen neitokainen pannut jokaisen vastaantulijan kanssa , ne nimittäin osaa tän multitaskingin
        Älä mee halpaan...


    • Unique human being

      Sitten on niitä, jotka eivät ajattele stereotyyppisesti, vaan rakastuvat johonkin ihanaan mieheen. Joskus jopa suomalaiseen.

    • Chom chom

      Riippuu siitä, kuka hakee, millaista puolisoa hakee ja mistä hakee. Monet, jotka ovat tulleet Suomeen miehen mukana ja eronneet myöhemmin, hakevat seuraa/puolisoa netistä ja usein suomalaista miestä, koska a) avioliitto takaa naiselle tietyn aseman, myös taloudellisesti ja b) oman maan kansalaisissa ei välttämättä ole niin paljon valinnanvaraa. Toisaalta täällä on myös yhteisöjä, niin kuin esim. vietnamilaiset: osa on asunut Suomessa jo neljättäkymmentä vuotta, osa toki paljon vähemmän aikaa. Ei heille (pois lukien ne, jotka ovat tulleet maahan avioliiton perusteella) suomalainen puoliso ole _yleensä_ mikään itseisarvo, mutta tottahan rakkaussuhteita syntyy ihan jokapäiväisessä kanssakäymisessä.

      Mitä yritin ekassa viestissäni sanoa: jos kyse ei ole naisesta, joka varta vasten hakee seuraa esim. deittipalstoilla tai kavereiden välityksellä, naiselle attribuutti "suomalainen" ei välttämättä sisällä sen ihmeempiä positiivisia mielleyhtymiä. Toisin sanoen, nainen ei ole suomalaisen miehen perään suomalaisuuden tai valkoihoisuuden takia vaan miehen itsensä takia. Moni tuntemani aasialainen neitokainen (tunnen lähinnä vietnamilaisia ja kiinalaisia, sekä Suomessa syntyneitä että vast'ikään muuttaneita) on lopen kyllästynyt sopimattomiin ehdotuksiin ja aasialaisiin liitettyihin stereotypioihin. Eli peruskysymys säilyy: mitä haetaan, kun haetaan aasialaista naista?

      Nimimerkille "pyhälehmäsentäänsua": avioliittotilastoistakin selviää, että "valkoisten naisten numero yksi ei ole ainakaan aasialainen mies". Ei se ollut mullekaan ennen kuin mieheni tapasin :) Olen tästä seikasta hyvin tietoinen, mutten valinnutkaan puolisoa ihonvärin tai alkuperän perusteella.

      Vennulle: Pidä pintasi, jos olet ihanan ihmisen elämääsi löytänyt! Kovin tutuilta, valitettavasti, kuulostavat kertomasi kokemukset. Haasteita riittää usein ihan lähipiirinkin kanssa, eikä siinä enää täysin ulkopuolisten kommentteja tarvittaisi. Mutta torvia nyt vain on joka lähtöön. Kannattaa valita ystävänsä ja seuransa niin, että viihtyy.

      • sakura-haruno

        "Ei heille (pois lukien ne, jotka ovat tulleet maahan avioliiton perusteella) suomalainen puoliso ole _yleensä_ mikään itseisarvo, mutta tottahan rakkaussuhteita syntyy ihan jokapäiväisessä kanssakäymisessä.

        Suomalaisuudella ei oo sen kummempa arvoa meidän silmissa, se pidä paikanssa.
        Emme dumppaa miehen sen kansalaisuuden perustella jos muuten mielytä silmää.

        Yleenssä puolisoa valitan ihastumisen perustella.
        Eli kuuluisalla säpinä/kemialla suuri merkitys;)


    • sakura-haruno

      "mistähän mahtaa johtua, mahtaisiko aasialaisilla itsellään olla jotain tekemistä sen kanssa, että ehdotellaan kaikenlaista jne.. "


      Ensinäkin, minulle henkilökohtaisesti ei kuka ehdottanut mitään.
      Enkä usko olevani poikeus siinä mielessä. Minulla tyypilinen japanilaisen naisen habitus ei voi erehdy mikä muu malaiseksi vahingossakin (vaalea iho jne.)

      Mulla frendeja myös Kazakhstanista. En koska kuulut heidän suusta vastavia valituksia. Mutta, heidän kohdalla asia muutenkin selvä, he ovat aasialaiselle epätyypilisin pitkiä naisia ja myös omaa todella vaalean ihon.

      Poikeuksena voi olla kaakos-aasialaisia?
      Muuta en tiedä asiasta sen kummempa.
      Voihan olla niinkin, et suomalaiset matkusta Thaimasen ja sitä kautta yleistävät asian? Varsinkin jos ovat "White trash" porukka?

      • efsffggg

        En tiedä, mut kaakkois aasian naiset on kauniita, varsinkin filipinat, niihin on hulluna sinunkin maamiehesi, moni mennyt naimisiin. Olihan siellä taas palkintopallilla pinay beauty.


      • Anonyymi
        efsffggg kirjoitti:

        En tiedä, mut kaakkois aasian naiset on kauniita, varsinkin filipinat, niihin on hulluna sinunkin maamiehesi, moni mennyt naimisiin. Olihan siellä taas palkintopallilla pinay beauty.

        valitettavasti taikut on kaikkein kauneimpia korealaisten jälkeen mutta melko tyhmiä ja sisäänpäin kääntyneitä, mikään asia ei ole missään paremmin kuin taikamaassa:) ja eivät juurikaan puhu kunnollista englantia mistä saisi jotain selvää
        filpparit ei oo niin kauniita mutta fiksumpia ja puhuu hyvää englantia ja kristittyjä mikä on kuitenkin positiivista vaikka ei uskovainen olisikaan.


    • UsKo iSiÄ

      Hae nainen GAMBIASTA.

      • tai mies

        Gambiasta saa myös miehiä.


    • Chom chom

      "Esim. taikut, vietnamit ja filippiinit on kyllä ihan itse maineestaan vastuussa.
      Suomessa on esim. yli 200 (!) thaihieromalaitosta. Päättele siitä jotain itsekin ettei kaikkea tarvitse rautalangasta vääntää."

      Päättelen siitä sen, että jos olet tällaisia palveluksia vailla, voit kävellä hieromalaitokseen tai löytää palvelut asiaankuuluvilta nettisivuilta, vaikka säälittävää se mielestäni onkin. Ei kuitenkaan tarvitse vastaantulijoilta alkaa vongata. Naisrauhaa, kiitos!

      • Been around- boi

        Mitä sä vietnamilaisia ja filippiiniläisiä tohon listaan sotket? Urpo.

        Thaimaalaiset jos on huoria, ei sen pitäisi leimata noita mainitsemaasi kahta asiallista kansakuntaa.

        Vai ootko ikinä kuullut muista kuin thaihieromoista?? Viethieromoista tai filihieromoista?

        Vietnamilaiset ja filippiiniläiset lähtis ennemmin takaisin kuin rupeis kenenkään valkoisen huoraks. Tästä olen 100-varma.


    • Samoin kiinnostunut

      Itseäkin kiinnostaa hakea nainen aasiasta ja juuri Filippiineiltä. Puhuvat usein hyvää ja sujuvaa englantia ja ovat kyllä kauniita. Varmasti joutuvat täällä takapajulassa rasismin uhriksi, vaikka onhan sitä jokaisessa maassa, täällä vaan enemmän. Ja onhan nätti, tumma nainen aina uhkana suomen mäkkärimahoille, joten saa varmaan sitäkin kautta kuittia aika tavalla. En nyt siis tarkoita et kaikki suomimuijat on sellaisia, mutta onhan niitä. Ei tosiaan mikään läpihuutojuttu tuoda sitä naista sieltä kotisuomeen ja olen migrin sivuja katsellut sekä forumeita kahlannut. löysin yhen sivun : http://asiantruelove.blogit.fi/
      Odottelen lisää kirjoitusta josko siitä sais ohjeita kunnolla miten homman hoitaa. Toki toi et menee heti naimisiin hiukan arvelluttaa. Mut viisumin saaminen suomeen aika hankalaa. Eiköhän tänne puolityhjään suomeen vielä muutama aasialainen nainen mahdu. Ja luulis sopu sijaa antavan.

      • asssssssss

        Pitää olla rahamies, jos meinaat elättää vaimosi Suomessa. Välttämättä täältä ei töitä löydy. Sitten myös filippiiniläiset morsiot odottavat, että jatkuvasti avustat heidän sukuaan eli lähetät rahaa F:lle.


      • fakta1
        asssssssss kirjoitti:

        Pitää olla rahamies, jos meinaat elättää vaimosi Suomessa. Välttämättä täältä ei töitä löydy. Sitten myös filippiiniläiset morsiot odottavat, että jatkuvasti avustat heidän sukuaan eli lähetät rahaa F:lle.

        Riipuu naisesta.


      • Anonyymi
        fakta1 kirjoitti:

        Riipuu naisesta.

        ei riipu naisesta , kaikilla on sukua ja useimmilla jo lapsia edellisestä suhteesta, kyllä ne pitää kaikki elättää
        Jos nainen on varakkaasta perheestä tai suvusta niin ei lähde persaukisen suomalaisen mukaan. Silloinkin pitää olla tuohta ,hynää,tolloa riittävästi ja siinä tapauksessa avustat enemmän vaimoasi kun on tottunut korkeampaan elintasoon:)
        Oli niin tai näin ei tule halvaksi.
        Pesraukiset ei jatkoon.Ja mitä kauniimpi sen kalliimpi.


    • Taasnäitä

      On niillä siellä Aasiassa vaimo-osaamista ihan eri tavalla kuin suomalaisilla naisilla. Kielitaito on ainakin aluksi ongelma mutta kyllä suomen kielen oppii jos on haluja. Koulutusta kannattaa vähän katsoa ellei sitten ole vaimosta ajatellut kotirouvaa. Hoitsut työllistyy hyvin ja kaupallisen koulutuksen hankkineilla on yleensä kova hinku aloittaa oma yritystoiminta.

      • onnellinenmiesmyös

        aivan totta kirjoitat


    • Lontoosta löysin oman japanittareni. Valmiiksi "länkkärisöitynyt", joten liekki leimahti ja yhteiselo on sujunut jo yli vuosikymmenen.

    • China Dragon

      sakura-haruno,

      Japanilaiseksi kirjoitat yllättävän hyvää suomenkieltä. Uskoisin teidän asuneen Suomessa vähintään 5-vuotta.

      Itse asuin Aasiassa. Kokemusta on Kiinasta, Thaimaasta, Vietnamista, Japanista, Singaporesta. Itselläni on aasialainen vaimo, olen enemmän kuin tyytyväinen. Jokaisesta maasta voi löytää ihania ihmisiä ja myös niitä joihin ei kannata tutustua. Oma vaimoni ei eroa suomalaisesta muuten kuin perhekeskeisyyden ja omien elämäntulkintojen kautta. Hän on Budhisti ja minä kristitty. Ei ongelmia, kyse on kahden ihmisen välisestä suhteesta...ei kahden eri maan välisestä suhteesta:)

      • hehhehehe

        Niin vai olisiko sittenkin feikki, googlas vähän.


    • China Dragon

      Jos joku haluaa tietää mitä tahansa Aasiasta tai aasialaisista ihmissuhteista, miten naisen voi tuoda Suomeen jne. Vastaan mielelläni.

    • sakura-haruno

      "Japanilaiseksi kirjoitat yllättävän hyvää suomenkieltä."

      Japanilaisten ÄO keskimäärin - 105
      Suomalaisten ÄO keskimäärin - 98

      Niin, miksi suomen kielen omaksuminen olisi niin ylivoimaista minulle???

      • kkjkjjkjj

        Niin mitä tuo kertoo ? Ei mitään hyvä ihme, on olemassa muitakin älykkyyttä mittaavia muotoja, sosiaalinen älykkyys esimerkiksi. Jos olet sosiaalisesti heikko, ei huippu älykkyydestä ole hyötyä, tästä on ihan tutkimuksiakin.

        Toisekseen noi eri kansojen älykkyysvertailut joita on tehty, on jo moneen kertaan tiedemaailmassa kyseenalaistettu.

        Ja provohan sä olet


      • RE-alisti

        Maybe siksi että olet urpo :D


    • China Dragon

      Japanilaisten ÄO voi hyvinkin olla korkeammalla tasolla mitä suomalaisten. Älykkyydellä on vain monta eri lajimuotoa kuten vastauksestasi voin havaita.

      Japanilaisessa yhteiskunnassa tuota älykkyyseroa ei oikein voi havaita. Keskimääräinen älykkyys ei taida heijastaa useinkaan yhteiskunnallisen aseman tuottamaa vastuuta tai vastuuttomuutta.

      Japanilaisten älykkyyden huomaa parhaiten kun viettää iltaa japanilaisten kaverien seurassa. Töistä suoraan karaokeen, sakea nuppiin ja Asahia. Hiljaa horjuen kotiin jossa vaimo ottaa kengät pois jalasta ja laittaa sisäkengät kumartaen huijuvalle miehelleen..hitto, melkein kuin meillä Suomessa:)

      Vaimot taitavat olla niitä älykköjä, hiljaa nöyrästi koska se palvelee kokonaisuutta. Älykkyyttä voi siis havaita monissa eri asioissa.

      Älykkyyden kansainväliset keskiarvot ovat muuten valheellisia. Älykkyyttä ei mitata vaan arvioidaan. Kuinka moni on mennyt valtion järjestämään älykkyystestiin Suomessa? Onko tilastot olemassa...no, tuskin. Ehkä japanissa ihmisten tulee mennä vuosittain älykkyystestiin, parhaiten menestyneille annetaan ihmisarvo..muut saavat pyllistellä köyhänä Fujille päin myydessään levään käärittyjä riisiluomuksiaan..sivistynyttä ja älykästä kerrakseen.

      • sakura-haruno

        "Japanilaisessa yhteiskunnassa tuota älykkyyseroa ei oikein voi havaita"

        - Kanssan ÄO suoraviivainen yhteys maan kehityksen, se on kiistaton fakta.
        Japani on noin 20-30v suomen edellä.


        "Japanilaisten älykkyyden huomaa parhaiten kun viettää iltaa japanilaisten kaverien seurassa. Töistä suoraan karaokeen, sakea nuppiin ja Asahia. Hiljaa horjuen kotiin jossa vaimo ottaa kengät pois jalasta ja laittaa sisäkengät kumartaen huijuvalle miehelleen..hitto, melkein kuin meillä Suomessa:)"

        - Hymyilyttää:) Vanha miehen fantasiamaailma;)
        Ilmeisesti halitset täydellisesti japanin kieltä, sitä kautta löytyy avaimet japanilaisen monitasoisen kultturin??? :)))

        Siinä mielessä olen sama mieltä kanssasi, että Hobitti tuskin täydellisesti ymmärä Haltioiden maailma;)
        You know, the old culture, and all kind of unnecessary complexity;)


      • Taasnäitä
        sakura-haruno kirjoitti:

        "Japanilaisessa yhteiskunnassa tuota älykkyyseroa ei oikein voi havaita"

        - Kanssan ÄO suoraviivainen yhteys maan kehityksen, se on kiistaton fakta.
        Japani on noin 20-30v suomen edellä.


        "Japanilaisten älykkyyden huomaa parhaiten kun viettää iltaa japanilaisten kaverien seurassa. Töistä suoraan karaokeen, sakea nuppiin ja Asahia. Hiljaa horjuen kotiin jossa vaimo ottaa kengät pois jalasta ja laittaa sisäkengät kumartaen huijuvalle miehelleen..hitto, melkein kuin meillä Suomessa:)"

        - Hymyilyttää:) Vanha miehen fantasiamaailma;)
        Ilmeisesti halitset täydellisesti japanin kieltä, sitä kautta löytyy avaimet japanilaisen monitasoisen kultturin??? :)))

        Siinä mielessä olen sama mieltä kanssasi, että Hobitti tuskin täydellisesti ymmärä Haltioiden maailma;)
        You know, the old culture, and all kind of unnecessary complexity;)

        Yksi japanilainen nainen sanoi minulle, että naisen asema Japanissa on 50 vuotta länsimaita jäljessä.


      • jvjvkjvkjv
        sakura-haruno kirjoitti:

        "Japanilaisessa yhteiskunnassa tuota älykkyyseroa ei oikein voi havaita"

        - Kanssan ÄO suoraviivainen yhteys maan kehityksen, se on kiistaton fakta.
        Japani on noin 20-30v suomen edellä.


        "Japanilaisten älykkyyden huomaa parhaiten kun viettää iltaa japanilaisten kaverien seurassa. Töistä suoraan karaokeen, sakea nuppiin ja Asahia. Hiljaa horjuen kotiin jossa vaimo ottaa kengät pois jalasta ja laittaa sisäkengät kumartaen huijuvalle miehelleen..hitto, melkein kuin meillä Suomessa:)"

        - Hymyilyttää:) Vanha miehen fantasiamaailma;)
        Ilmeisesti halitset täydellisesti japanin kieltä, sitä kautta löytyy avaimet japanilaisen monitasoisen kultturin??? :)))

        Siinä mielessä olen sama mieltä kanssasi, että Hobitti tuskin täydellisesti ymmärä Haltioiden maailma;)
        You know, the old culture, and all kind of unnecessary complexity;)

        eikä ole, esimerkiksi Unkarilaisilla suurempi älykkyys, kuin Suomalaisilla, vertaappa näiden kahden maan BKT:ta vaikka ensialkuun.

        Muitakin esimerkkejä löytyy. Japanin menestys on ollut häviäminen 2 maailmansodassa, marshal apu sitä myöten ja jne...

        Toisekseen Japanin talous on ollut koko 2000 - luvun laskussa, Kiinan talouskasvu ajaa Japania ahtaamalle.

        Kaakkois Aasian maat hyötyy Kiinan kasvusta ja Japani häviää siinä, myöhemmin on monta Japanin tasoista talousmaata Aasiassa. Asialla ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa päinvastoin, sijainti, eristäytyminen oikeaan aikaan, sota ja sitä myöten teollisuuden uudelleen rakennus (sama Suomessa), Yhdysvaltain taloudellinen apu armeijan muodossa, toisen maailmansodan jälkeen Japanilla ei ollut armeijaa, joten kuluja puolustukseen ei mennyt penniäkään, kun Yhdysvallat hoiti sen.

        Myöskin Japania kohtaan oltiin Yhdysvaltain suunnalta suopeita talousasioissa.


      • China Dragon
        sakura-haruno kirjoitti:

        "Japanilaisessa yhteiskunnassa tuota älykkyyseroa ei oikein voi havaita"

        - Kanssan ÄO suoraviivainen yhteys maan kehityksen, se on kiistaton fakta.
        Japani on noin 20-30v suomen edellä.


        "Japanilaisten älykkyyden huomaa parhaiten kun viettää iltaa japanilaisten kaverien seurassa. Töistä suoraan karaokeen, sakea nuppiin ja Asahia. Hiljaa horjuen kotiin jossa vaimo ottaa kengät pois jalasta ja laittaa sisäkengät kumartaen huijuvalle miehelleen..hitto, melkein kuin meillä Suomessa:)"

        - Hymyilyttää:) Vanha miehen fantasiamaailma;)
        Ilmeisesti halitset täydellisesti japanin kieltä, sitä kautta löytyy avaimet japanilaisen monitasoisen kultturin??? :)))

        Siinä mielessä olen sama mieltä kanssasi, että Hobitti tuskin täydellisesti ymmärä Haltioiden maailma;)
        You know, the old culture, and all kind of unnecessary complexity;)

        En hallitse täydellisesti enkä edes välttävästi japanin kieltä. Kuuntelen sujuvasti.
        Parhaiten japaninkieli menee sakehumalassa kun joku kaunistus laulaa melankoolisia japanilaisia rakkauslauluja joissa rakkauden tuomalta tuskaltakaan ei nähtävästi voi välttyä.

        Parhaiten kulttuuriin voi tutustua jos asuu maassa parivuotta tapaillen normaaleja ihmisiä.

        Kuten sanoit Haltiat eivät voi ymmärtää Hobbitien maailmaa..sama pätee toisinpäin. Ehkä hyvä niin, molemmat saavat kehuskella turhia omasta kulttuuristaan "kiiltokuva" päässä.


      • Missä pointtisi?
        jvjvkjvkjv kirjoitti:

        eikä ole, esimerkiksi Unkarilaisilla suurempi älykkyys, kuin Suomalaisilla, vertaappa näiden kahden maan BKT:ta vaikka ensialkuun.

        Muitakin esimerkkejä löytyy. Japanin menestys on ollut häviäminen 2 maailmansodassa, marshal apu sitä myöten ja jne...

        Toisekseen Japanin talous on ollut koko 2000 - luvun laskussa, Kiinan talouskasvu ajaa Japania ahtaamalle.

        Kaakkois Aasian maat hyötyy Kiinan kasvusta ja Japani häviää siinä, myöhemmin on monta Japanin tasoista talousmaata Aasiassa. Asialla ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa päinvastoin, sijainti, eristäytyminen oikeaan aikaan, sota ja sitä myöten teollisuuden uudelleen rakennus (sama Suomessa), Yhdysvaltain taloudellinen apu armeijan muodossa, toisen maailmansodan jälkeen Japanilla ei ollut armeijaa, joten kuluja puolustukseen ei mennyt penniäkään, kun Yhdysvallat hoiti sen.

        Myöskin Japania kohtaan oltiin Yhdysvaltain suunnalta suopeita talousasioissa.

        Kehityksen ja älykkyyden suhde BKT:hen, missä on väitteesi todistusaineisto? BKT ei kerro (tietääkseni) koko totuutta älykkyydestä tai kansan käyttämän teknologian tasosta, joten mielenkiinnolla odotan lähdettäsi?

        Emmekö mekin hävinneet 2. maailmansodassa? Tai no voit ajatella positiivisesti meidän olleen voittajia paikallisen propagandan perusteella.

        Talous Japanissa, ongelmia heillä, mutta miksi ummistat silmäsi samalta ilmiöltä täällä Euroopassa? Mukava katsella maailmaa punaisten lasien takaa ;) Kiinan talouskasvu näkyy meilläkin, viiveellä. Kiinalaisethan sijoittavat nyt Eurooppaankin, ties joku päivä suurin osa meistä työskentelee kiinalaisissa yrityksissä.

        Ja viimeinen kappale, eikö täälläkin voittajia ole köyhemmät maat (talouskasvu nopeampaa) ja häviäjiä rikkaammat (talouskasvu kärsii kun elintasokuilu tasoittuu kilpailun vuoksi)? Viro ym Itä-Eurooppahan nimenomaan on voittanut talouskasvun kiihtyessä Länsi-Eurooppaan verrattuna, koska heillä lähtökohta oli heikompi mahdollistaen paremman kasvun. ELi missä pointtisi?


      • älämölöööööööö
        Missä pointtisi? kirjoitti:

        Kehityksen ja älykkyyden suhde BKT:hen, missä on väitteesi todistusaineisto? BKT ei kerro (tietääkseni) koko totuutta älykkyydestä tai kansan käyttämän teknologian tasosta, joten mielenkiinnolla odotan lähdettäsi?

        Emmekö mekin hävinneet 2. maailmansodassa? Tai no voit ajatella positiivisesti meidän olleen voittajia paikallisen propagandan perusteella.

        Talous Japanissa, ongelmia heillä, mutta miksi ummistat silmäsi samalta ilmiöltä täällä Euroopassa? Mukava katsella maailmaa punaisten lasien takaa ;) Kiinan talouskasvu näkyy meilläkin, viiveellä. Kiinalaisethan sijoittavat nyt Eurooppaankin, ties joku päivä suurin osa meistä työskentelee kiinalaisissa yrityksissä.

        Ja viimeinen kappale, eikö täälläkin voittajia ole köyhemmät maat (talouskasvu nopeampaa) ja häviäjiä rikkaammat (talouskasvu kärsii kun elintasokuilu tasoittuu kilpailun vuoksi)? Viro ym Itä-Eurooppahan nimenomaan on voittanut talouskasvun kiihtyessä Länsi-Eurooppaan verrattuna, koska heillä lähtökohta oli heikompi mahdollistaen paremman kasvun. ELi missä pointtisi?

        Täytynee heti todeta, ettei lukemisen sisältäminen ole niitä parhaita ominaisuuksiasi. Sitähän minä tuossa just todistelin ettei toisen maan vauraus ole todiste älykkyydestä, eli Unkarissa suurempi ÄO, kuin Suomessa, mutta BKT on heikompi.

        Olisitpa paljon säästänyt kirjoitusvimmaasi, jos olisit lukenut mihin vastasin ja mitä vastasin, vai harittiko silmät?

        Aivan meidän menestyksemme on juuri se häviö toisessa maailmansodassa, kuten oli Japaninkin, jälleen et ymmärtänyt kirjoitukseni vihreää lankaa, nyt jo pitäis nolottaa siellä päässä, mutta turha toivo?

        En ummista silmääni Euroopan ongelmilta, jotka ovat pahemmat, kuin Japanin. Mutta kun nyt keskustelenkin siitä, ettei aasian tiikeri ole enään kohta ainut tiikeri siellä vaan myös Kiina nousee. Oletpa oikea ruudin keksijä. Miksi sinä ummistit silmäsi vastauksessasi itä biafran talous ongelmilta? heko heko ymmärsitkö pointin?

        No kyllä se Kiina sijoittaakin tänne, kuten sijoittaa moneen muuhunkin maahan, mutta ku olet alunperinkin ymmärtänyt lukemasi totaalisen väärin, niin on turha alkaa miettiin minne mahdollisesti Kiinalainen raha eniten kulkee, varsinkin ku sitä virtaa Afrikan alueille, Yhdysvaltoihin ja jne.

        Mut sen verran voin sanoa et voimmakkainta kasvu on kehittyvillä markkinoilla ja niihin ei kuulu Euroopasta ainakaan Suomi valtio.


      • Anonyymi
        älämölöööööööö kirjoitti:

        Täytynee heti todeta, ettei lukemisen sisältäminen ole niitä parhaita ominaisuuksiasi. Sitähän minä tuossa just todistelin ettei toisen maan vauraus ole todiste älykkyydestä, eli Unkarissa suurempi ÄO, kuin Suomessa, mutta BKT on heikompi.

        Olisitpa paljon säästänyt kirjoitusvimmaasi, jos olisit lukenut mihin vastasin ja mitä vastasin, vai harittiko silmät?

        Aivan meidän menestyksemme on juuri se häviö toisessa maailmansodassa, kuten oli Japaninkin, jälleen et ymmärtänyt kirjoitukseni vihreää lankaa, nyt jo pitäis nolottaa siellä päässä, mutta turha toivo?

        En ummista silmääni Euroopan ongelmilta, jotka ovat pahemmat, kuin Japanin. Mutta kun nyt keskustelenkin siitä, ettei aasian tiikeri ole enään kohta ainut tiikeri siellä vaan myös Kiina nousee. Oletpa oikea ruudin keksijä. Miksi sinä ummistit silmäsi vastauksessasi itä biafran talous ongelmilta? heko heko ymmärsitkö pointin?

        No kyllä se Kiina sijoittaakin tänne, kuten sijoittaa moneen muuhunkin maahan, mutta ku olet alunperinkin ymmärtänyt lukemasi totaalisen väärin, niin on turha alkaa miettiin minne mahdollisesti Kiinalainen raha eniten kulkee, varsinkin ku sitä virtaa Afrikan alueille, Yhdysvaltoihin ja jne.

        Mut sen verran voin sanoa et voimmakkainta kasvu on kehittyvillä markkinoilla ja niihin ei kuulu Euroopasta ainakaan Suomi valtio.

        yhdellä sanalla aasialaiset; apinoita 100 %


    • China Dragon

      sakura-haruno,

      Lisään ettei ole kovin ystävällistä muuttaa toiseen maahan tuodakseen esille miten itse on uuden maan kansalaisia älykkäämpi. Luulen myös ettet halua suomalaisten arvioivan Japanin historiaa tai sitä älykkyyttä jota he edustivat esimerkiksi Nanjingissa. Japanilaiset eivät taineet tuolloin erottaa ihmisiä eläimistä?

      Jokaisessa maassa asustaa älykköjä ja vähemmän älykköjä. Yleistämisen vaarana on se ettei kansakunta ymmärrä olevansa normaali kansakunta nostaessaan itsensä toisten kansalaisuuksien yläpuolelle.
      Edustat siis hiukan samaa mielipidekulttuuria joka vallitsi keisarillisen Japanin aikaan jo toisen maailmansodan aikana. Maailman historiaa lukeneet varmasti ymmärtävät mitä tarkoitan.
      Historiasta tulisi oppia, mielestäni ÄO tuleekin juuri kokonaisuuksien suhteellisesta hallinnasta joita ihmisillä ei juuri tunnu olevan.

      • sakura-haruno

        Hmm... kun olen tekemisessä teidän kanssa....

        "Japanilaiseksi kirjoitat yllättävän hyvää suomenkieltä."

        Minä tulkitsin sen lauseen näin -> yleisesti ottaen japanilaiset ovat aika tyhmiä verratuna suomalaisin niin olen vähän yllätynyt kun kirjoitat yllättävän hyvää suomenkieltä.
        Yllä mainitussa lausessa oli piilohalveksunta japanilaisia kohtaan.

        Olen siitä mieltä että suomalaisella EI ole varaa halveksua japanilaisia, piste!


      • China Dragon
        sakura-haruno kirjoitti:

        Hmm... kun olen tekemisessä teidän kanssa....

        "Japanilaiseksi kirjoitat yllättävän hyvää suomenkieltä."

        Minä tulkitsin sen lauseen näin -> yleisesti ottaen japanilaiset ovat aika tyhmiä verratuna suomalaisin niin olen vähän yllätynyt kun kirjoitat yllättävän hyvää suomenkieltä.
        Yllä mainitussa lausessa oli piilohalveksunta japanilaisia kohtaan.

        Olen siitä mieltä että suomalaisella EI ole varaa halveksua japanilaisia, piste!

        Kuka on halveksinut japanilaisia?

        Suomenkieli on vaikea kieli. Tuon tason opiskelemiseksi mikä teillä on menee usein aikaa 4-5 vuotta. Joku jo epäili että olet suomalainen mies...tulkintasi oli siis väärä.

        En tienyt japanilaisten olevan herkkähipiäisiä. Ainakin ne joita olen aasiassa tavannut eivät ole sitä olleet.
        Maailman kaikkien ihmisten tulisi olla halveksumatta kanssaihmisiään. Tulivat he sitten mistä maasta tahansa. Japanista tai Kongosta, aivan sama.

        Hmm... kun olen tekemisessä teidän kanssa....
        Niin, ei kukaan sitä huomaa oletko maahan tullut..tai oletko poistunut maasta. Ei kannata jäädä jos omaa väärän asenteen, sillä ei pärjää Japanissa eikä edes Suomessa vaikka tuntisi olevansa herrakansaa joka olisi alistanut julmuudella puolta aasiaa:)


      • sakura-haruno
        China Dragon kirjoitti:

        Kuka on halveksinut japanilaisia?

        Suomenkieli on vaikea kieli. Tuon tason opiskelemiseksi mikä teillä on menee usein aikaa 4-5 vuotta. Joku jo epäili että olet suomalainen mies...tulkintasi oli siis väärä.

        En tienyt japanilaisten olevan herkkähipiäisiä. Ainakin ne joita olen aasiassa tavannut eivät ole sitä olleet.
        Maailman kaikkien ihmisten tulisi olla halveksumatta kanssaihmisiään. Tulivat he sitten mistä maasta tahansa. Japanista tai Kongosta, aivan sama.

        Hmm... kun olen tekemisessä teidän kanssa....
        Niin, ei kukaan sitä huomaa oletko maahan tullut..tai oletko poistunut maasta. Ei kannata jäädä jos omaa väärän asenteen, sillä ei pärjää Japanissa eikä edes Suomessa vaikka tuntisi olevansa herrakansaa joka olisi alistanut julmuudella puolta aasiaa:)

        "Ei kannata jäädä jos omaa väärän asenteen, sillä ei pärjää Japanissa eikä edes Suomessa "



        Hyvää "Bilbo Baggins",

        Millähän vuosituhannella sitä taas eletään?

        Maassa maan tavalla - mantranne harastaka suosiolla ihan keskenänne Konnussa...

        Muu maailma jo aikoja sitten ehtinyt muodostaman globaali yhteiskuntaan!


      • saruno hakiro
        sakura-haruno kirjoitti:

        "Ei kannata jäädä jos omaa väärän asenteen, sillä ei pärjää Japanissa eikä edes Suomessa "



        Hyvää "Bilbo Baggins",

        Millähän vuosituhannella sitä taas eletään?

        Maassa maan tavalla - mantranne harastaka suosiolla ihan keskenänne Konnussa...

        Muu maailma jo aikoja sitten ehtinyt muodostaman globaali yhteiskuntaan!

        Maassa maan tavalla mantra on hyvinkin ladyboyn mantraa joka luulee olevansa japanilainen, ainakin täällä Suomi24 palstalla. Nyt ei tarvitse ihmetellä miksi jotkut harunot vain katselevat miehiä, sellaisia kummajaisia kun kukaan ei halua itselleen ottaa. Tuskin sinne Japaniinkaan on asiaa, siellä kun on niitä joilla todella on älyä ja käyttäytymistä joka myös miehiä kiinnostaa. Juuri tuosta syystä nämä harunot tulevat Suomeen purkamaan pahaa oloaan jonka omat maamiehensä hänelle ovat antaneet? Yksikään aasialainen ei voi ajatella noin tyhmästi, et ole japanilainen joten älä pilaa heidän mainettaan Suomessa.


      • Taasnaita
        sakura-haruno kirjoitti:

        Hmm... kun olen tekemisessä teidän kanssa....

        "Japanilaiseksi kirjoitat yllättävän hyvää suomenkieltä."

        Minä tulkitsin sen lauseen näin -> yleisesti ottaen japanilaiset ovat aika tyhmiä verratuna suomalaisin niin olen vähän yllätynyt kun kirjoitat yllättävän hyvää suomenkieltä.
        Yllä mainitussa lausessa oli piilohalveksunta japanilaisia kohtaan.

        Olen siitä mieltä että suomalaisella EI ole varaa halveksua japanilaisia, piste!

        "Olen siitä mieltä että suomalaisella EI ole varaa halveksua japanilaisia, piste!"

        En varsinaisesti halveksu japanilaisia mutta pidan japanilaista yhteiskuntaa heikompana kuin suomalaista. Japani on vaarien johtama maa, vaarien jotka eivat tajua enaa asioista eivatka ymmarra astua syrjaan, ja joiden johtoasemaa ei kyseenalaisteta johtuen "monitasoisesta kulttuurista" eli yhteiskunnallinen asema ei perustu osaamiseen vaan uskollisuuteen ja ikaan. Hyva esimerkki tasta on Fukushiman katastrofi. Kaikki joilla oli vahankaan jarkea naki tilastoista, etta rakennetut padot ovat riittamattomia pysayttamaan hyokyaaltoa joka tulee vaistamatta kerran 30 vuodessa. Mita taman asian eteen tehtiin? Ei mitaan koska aloite olisi pitanyt tulla seniileilta johtajilta, alaiset eivat japanissa voi ottaa esiin epakohtia jotka olisivat indikoineet johtajien olevan epapatevia.

        Nyt sitten nahdaan missa ollaan: Suuria alueita Japanissa on radioaktiivisen saasteen vuoksi asuinkelvotonta sukupolvien ajan. Suomessa ollaan paljon avoimempia ja alaisia kannustetaan avoimeen keskusteluun. Johtajat aina kysyvat miten voisimme tehda taman paremmin.


      • Taasnaita
        Taasnaita kirjoitti:

        "Olen siitä mieltä että suomalaisella EI ole varaa halveksua japanilaisia, piste!"

        En varsinaisesti halveksu japanilaisia mutta pidan japanilaista yhteiskuntaa heikompana kuin suomalaista. Japani on vaarien johtama maa, vaarien jotka eivat tajua enaa asioista eivatka ymmarra astua syrjaan, ja joiden johtoasemaa ei kyseenalaisteta johtuen "monitasoisesta kulttuurista" eli yhteiskunnallinen asema ei perustu osaamiseen vaan uskollisuuteen ja ikaan. Hyva esimerkki tasta on Fukushiman katastrofi. Kaikki joilla oli vahankaan jarkea naki tilastoista, etta rakennetut padot ovat riittamattomia pysayttamaan hyokyaaltoa joka tulee vaistamatta kerran 30 vuodessa. Mita taman asian eteen tehtiin? Ei mitaan koska aloite olisi pitanyt tulla seniileilta johtajilta, alaiset eivat japanissa voi ottaa esiin epakohtia jotka olisivat indikoineet johtajien olevan epapatevia.

        Nyt sitten nahdaan missa ollaan: Suuria alueita Japanissa on radioaktiivisen saasteen vuoksi asuinkelvotonta sukupolvien ajan. Suomessa ollaan paljon avoimempia ja alaisia kannustetaan avoimeen keskusteluun. Johtajat aina kysyvat miten voisimme tehda taman paremmin.

        Ps. Kirjoitat aika hyvaa suomea, pointsit siita. Yhden asian haluan kuitenkin sanoa: Suomalaiset ovat aika herkkia sille jos ulkomaalainen arvostelee Suomea. Hyvana esimerkkina on se Umaijja tai mika sen nimi nyt on. No kuitenkin se neardentalin nakoinen nainen joka muutti Hollantiin koska piti Suomea rasistisena. Sita sen naisen ei olisi pitanyt sanoa. Katsos kun suomalaiset jakavat ihmiset suomalaisiin ja vieraisiin, ja joku paiva vieraalle voidaan sanoa, etta mitas jos lahtisit kotiin.


    • Vähän puolustelua

      Heh, ja tälla palstalla suomalaiset pitävät itseään muita ylempiarvoisina, huoritellaan ja haukutaan elintasopakoilaisiksi ja tyhmiksi muita etnisiåä ryhmiä. Eli ehkä katsoisit peiliin, ennen kuin alat täällä jakamaan arvosteluja muille, emme me (etkä sinäkään) ole muita ytempänä, vaikka muuta äidin maidossa imit oppeina. Eli ei tuo Sakuran kommentti on tullut yhtään huono, paljon asiallisempi kuin suurin osa suomalaisten loukkauksista tälla palstalla.

      • sakura-haruno

        Suomalaiset ovat hyvin nuori kanssa, suuri osa historiaa elätin ruotsalaisten, myöhemmin venäläisten alistamana... kai haluu vähätellä muita kansoja ja sitä kautta tasapainotta omaa alhainen itsetunto tarpellista murrosiässä olevalla kansalle.

        Selkeästi havaittavissa että koyhien kansoen haukuminen ja alistaminen tuottä tietynlaista mielihyvä... valitettavasti...


      • Taasnäitä
        sakura-haruno kirjoitti:

        Suomalaiset ovat hyvin nuori kanssa, suuri osa historiaa elätin ruotsalaisten, myöhemmin venäläisten alistamana... kai haluu vähätellä muita kansoja ja sitä kautta tasapainotta omaa alhainen itsetunto tarpellista murrosiässä olevalla kansalle.

        Selkeästi havaittavissa että koyhien kansoen haukuminen ja alistaminen tuottä tietynlaista mielihyvä... valitettavasti...

        Japanissa en pidä sen maan hierarkisuudesta. Ei olisi varmaan mukavaa kasvaa perheessä jossa saa tyttönä aina peseytyä vedessä jossa koko muu perhe on jo peseytynyt, pikkuveljeä myöten. Sama pokkurointikulttuuri jatkuu työelämässä jossa jokainen tietää tasan tarkkaan asemansa muihin nähden, ja jos ei tiedä niin pistetään tietämään. Ja naiset työelämässä, eikös ne ajeta kotiin jossa ne ovat taloudellisesti miehestään riippuvaisia ja miehensä palvelijoita muutenkin. Siis tällainen kuva minulla on.


      • korjauksia
        Taasnäitä kirjoitti:

        Japanissa en pidä sen maan hierarkisuudesta. Ei olisi varmaan mukavaa kasvaa perheessä jossa saa tyttönä aina peseytyä vedessä jossa koko muu perhe on jo peseytynyt, pikkuveljeä myöten. Sama pokkurointikulttuuri jatkuu työelämässä jossa jokainen tietää tasan tarkkaan asemansa muihin nähden, ja jos ei tiedä niin pistetään tietämään. Ja naiset työelämässä, eikös ne ajeta kotiin jossa ne ovat taloudellisesti miehestään riippuvaisia ja miehensä palvelijoita muutenkin. Siis tällainen kuva minulla on.

        Sinulla on jossain määrin vääristynyt kuva.

        Ensinnäkään siinä kylpyvedessä ei missään nimessä peseydytä. Ensin peseydytään suihkussa ja sitten kuumaan kylpyyn mennään puhtaana ja suihkunraikkaana rentoutumaan. Aivan varmasti se vesi on paljon puhtaampaa kuin vaikkapa uimahallissa uidessa, jonka joudut jakamaan tuhansien kävijöiden kanssa. Juuri kylpykulttuurien erilaisuuden vuoksi ulkomaisia ei aina haluta päästää kylpylöihin ja kuumiin lähteisiin, kun jotkut ovat kunnostautuneet peseytymällä niissä saippuan ja shampoon kera kuten länsimaissa tehdään. Seurauksena on kallis operaatio, kun allas joudutaan sulkemaan, tyhjentämään ja puhdistamaan.

        Toisekseen on perheestä kiinni, kuka kylpee vedessä ensiksi. Minun vaimoni oli aina ensimmäinen kylpijä viisihenkisessä perheessään silloin kun asui vielä kotonaan.

        Kolmanneksi entistä usempi nainen pitkittää työuraansa ennen naimisiin menoa, jatkaa sitä naimisiin mentyään tai joutuu palaamaan takaisin työelämään keski-ikäisenä vuosien kotona olon jälkeen, vaikkevat nämäi itse haluaisikaan. Japani ei ole enää taloudellisesti sitä mitä aikaisemmin ja perheiden taloudelliset syyt pakottavat entistä useammat naiset olemaan töissä samalla tavalla kuin suomalaiset kanssasisarensa.

        Neljänneksi japanilainen nainen voi kuulostaa miehensä palvelijalta, mutta todellisuudessa hänellä on perheessä huimasti valtaa ja perinteisesti hän hoitaa esimerkiksi raha-asiat. Mies kantaa palkkapussinsa kotiin vaimolle, joka antaa siitä sitten hiluja takaisin käyttörahaksi. Sillä on pakko selvitä, koska enempää ei heru. Loppu menee perheen elämiseen ja säästöihin ja pahan päivän varalle jemmoihin, jotka ovat vain naisen tiedossa. Vaikka on rahansa ansainnut, niin mies joutuu säästämään "viikkorahastaan" tai yrittää neuvotella suurempaa summaa, mikäli haluaa ostaa jotain hauskaa itselleen. Moni ei siihen pysty.


    • China Dragon

      Kuten edellä kirjoitin..
      "Jokaisessa maassa asustaa älykköjä ja vähemmän älykköjä. Yleistämisen vaarana on se ettei kansakunta ymmärrä olevansa normaali kansakunta nostaessaan itsensä toisten kansalaisuuksien yläpuolelle"

      Jokainen henkilö on yksilö. Ei ole olemassa yhtenäistä suomalaisuutta vaan jokainen vastaa ihan itse mielipiteistään ja teoistaan. Noin on joka puolella maapalloa.

      Yksilöitä voidaan ohjata keskitetysti uskonnon, koulutuksen ja muiden aktiivisten käyttäytymismallien opetusohjelmien avulla johon kuuluu myös markkinointi.
      En kuitenkin epäkurrenttia väittää että muiden ihmisten tulisi katsoa peiliin minun tekemisieni takia tai kommenttieni vuoksi.

      Jokainen ihminen maailmassa on erinlainen. Yksilö.

      Thaimaalaisten naisten yleistäminen huoriksi on alentavaa, ne jotka ovat maassa käyneet tietävät miksi. Ihmisillä ei ole juuri muuta vaihtoehtoa, ei ole täydellistä ihmisarvoa, naisia jopa myydään seksiorjiksi, pehe tarvitsee rahaa ja nainen tuhoaa osan itseään epäitsekkäästi antaessaan vanhemmilleen ihmisarvoisen vanhuuden. Ja tällaista naista suomalaiset pitävät huonona?
      Mielestäni he ovat jotain sellaista jota suomalaiset eivät edes ymmärrä. Epäitsekkyyden huipentumia perhekeskiössä.

      Suurin osa thaimaalaisista naisista on normaaleja normaalissa työssä käyviä yksilöitä.
      Kuten kirjoitin, on järjellisesti alentavaa yleistää kansalaisuuden mukaan yhtään yksilöä. Jokainen ihminen elää omalla tavallaan omien mieltymystensä ja menneisyytensä ohjailemana.

      • mies32

        Hienosti kirjoitettu sinulta. Olen vihdoin huomannut rakastavani aasialaista naista.


      • tsing tsang
        mies32 kirjoitti:

        Hienosti kirjoitettu sinulta. Olen vihdoin huomannut rakastavani aasialaista naista.

        samassa veneessä mutta itse sain upean vietnam naisen verkkooni,ei ole paluuta enään suomi lahnan viereen ihmettelemään mitä sitä tekisi että tuokin mokoma heräisi.
        kyllä mielipide muuttui kummasti kun 2 vuotta piiritti ja viimein sai sellaisen kainaloonsa.suosittelen lämpimästi.nyt elämä hymyilee


      • emyeu1
        tsing tsang kirjoitti:

        samassa veneessä mutta itse sain upean vietnam naisen verkkooni,ei ole paluuta enään suomi lahnan viereen ihmettelemään mitä sitä tekisi että tuokin mokoma heräisi.
        kyllä mielipide muuttui kummasti kun 2 vuotta piiritti ja viimein sai sellaisen kainaloonsa.suosittelen lämpimästi.nyt elämä hymyilee

        Itse tällaisena "suomi lahnana ;)" sain vietnamilaisen miehen itselleni. En aasialaista hakenut, mutta kyllä näiden kunnianhimo on silmiin pistävää, kun tosissaan opiskellaan ja tehdään töitä hyvän elämän eteen. Ihanaa olla suhteessa, jossa oikeesti ajatellaan yhteistä hyvää, eikä vain "kun minä, minä, minä...." Tietenkinhän se, että omaa samat arvot ja tavoitteet vie jo suhteen pitkälle kansallisuudesta riippumatta.


      • missä missä missä
        emyeu1 kirjoitti:

        Itse tällaisena "suomi lahnana ;)" sain vietnamilaisen miehen itselleni. En aasialaista hakenut, mutta kyllä näiden kunnianhimo on silmiin pistävää, kun tosissaan opiskellaan ja tehdään töitä hyvän elämän eteen. Ihanaa olla suhteessa, jossa oikeesti ajatellaan yhteistä hyvää, eikä vain "kun minä, minä, minä...." Tietenkinhän se, että omaa samat arvot ja tavoitteet vie jo suhteen pitkälle kansallisuudesta riippumatta.

        Olisin itsekin kunnollisena nuorena naisena halukas saamaan oman aasialaiseni Suomeen. En voi sietää suomalaisia lökäpöksyjä huonoine käytöstapoineen ja masennuslääkkeineen. Eli tuoko joku taho jo aasialaisia MIEHIÄ maahan ?


      • emyeu1
        missä missä missä kirjoitti:

        Olisin itsekin kunnollisena nuorena naisena halukas saamaan oman aasialaiseni Suomeen. En voi sietää suomalaisia lökäpöksyjä huonoine käytöstapoineen ja masennuslääkkeineen. Eli tuoko joku taho jo aasialaisia MIEHIÄ maahan ?

        Tuskinpa mikään tietty taho niitä tuo, kun omani on koulutuksen takia Suomessa. :) Kannattaapa sitä koulutuspaikan hankkimista täältä oikeasti ehdottaa, koska se on suht "helppo" tapa saada viisumi tänne päin ja jos töitä tulevaisuudessa täältä saa, niin hyvähän se vain on :) Ja eikä tarvitse samantien naimisiinkaan hankkiutua vain viisumin takia...


      • kiitoksia paljon
        emyeu1 kirjoitti:

        Tuskinpa mikään tietty taho niitä tuo, kun omani on koulutuksen takia Suomessa. :) Kannattaapa sitä koulutuspaikan hankkimista täältä oikeasti ehdottaa, koska se on suht "helppo" tapa saada viisumi tänne päin ja jos töitä tulevaisuudessa täältä saa, niin hyvähän se vain on :) Ja eikä tarvitse samantien naimisiinkaan hankkiutua vain viisumin takia...

        Ihan fiksuja neuvoja


    • mene ihmeessä

      tottakai

    • Anonyymi

      Eikös ole se ja sama hakeeko vaimon aasiasta, postimyyntikuvastosta, facebookista, tinderistä jne. Jos on tarvetta niin pitää nähdä vaivaa, varsinkin jos sopivaa etsii. Itse kaselin dettisivustoja ja kävin kyläilemässä ja lopulta hakemassa. Jos talous on kunnossa niin siitä vaan. Kymmenen vuoden jälkeen ei ole kaduttanut hetkeäkään, käsittämättömän ahkera ja uurastava ja laittaa kaiken perheen eteen. Sopii mulle paremmin kuin ne suomineidot jotka olivat aiemmin ehdolla. Mutta makunsa kullakin.

      • Anonyymi

        Niin ja saattaahan tuo tulla halvemmaksi, kuin vaikkapa kotiapulaisen tai siivoojan palkkaaminen ja ilmaispanot tulee kaupan päälle, mutta jos siisteys ei ole niin kovin tärkeää, voi ostaa vaikka pumpattavan Barbaran, en tiedä saako niitä Ikeasta, lähempää joka tapauksessa kuitenkin.


    • Anonyymi

      Asia nyt vain on niin, että nämä aasialaisvaimot ei helposti saa ystäviä suomalaisnaisista ja ykdinäisyys on vaarana. Heidän miehillään taas on vain äijiä kavereina. Nähty lähipiirissä.

    • Anonyymi

      Pääkaupunkiseudullahan kipittää paljon sorjia sirpakoita aasiattaria, joilla on tenhoava katse. Miksi mennä pk-seutua edemmäs kalaan?

    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe