Rangerin lämmityslaite

Rangerman55

Minulla on 2007 mallin Ford Ranger. Aina näin talvella huomaa että se on melko kylmä auto, eikä puhalla kunnolla mm. tuulilasiin.
Myös huurtuminen on ongelma.
Onko muilla samaa ongelmaa, vai onko autossani koko ajan vain ollut joku vika lämmityslaitteessa?

No toinen ärsyttävä juttu on hyytelöakku. Tai ennemminkinhän se on patteri kuin akku.
Kun auto seisoo muutaman päivän, akku tyhjenee aikä lähde käyntiin.
Muutenkin yli 20 pakkasella ei akku enää tahdo pyörittää vaikka seisoisi vain yön.

Nyt menossa toinen akku, sain takuuseen uuden, mutta sen mitoitus on ihan liian heppoinen 2,5 litran koneeseen.

Murtohälyttimen ei kai pitäisi kovin paljoa virtaa muutamassa vuorokaudessa syödä?

4

1874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ranger -05

      Itselläni on -05 Ranger. Huurtuminen on ongelma lähinnäkin sivulaseissa, tuulilasille tulee kyllä ilmaa reilusti. Ja lämpöä piisaa mielestäni ihan hyvin jopa ilman eberin käyttöä.
      Tässä vuosimallissa on maahantuojan toimesta laitettu toinen akku, joten virtaongelmia minulla ei ole ollut. Kahdella akulla kestää eberiäkin käyttää aika huolettomasti.

    • Ex. 08 Ranger

      Itselläni oli 08 Rankku neljän vuoden ajan. Jos pakkasta oli enemmän kuin -20 astetta, oli kyyti melko kylmää - jos sattui saamaan käyntiin. Ja 9-10-11 talvina oli.

      Optima-akku ilmeinen syy huonoon käynnistykseen, ei kerta kaikkiaan jaksanut pyörittää riittävän montaa kierrosta. 50 Ah on 50 Ah on 50 Ah vaikka se tulisi mistä hyvänsä hitekkipurkista. Auttamatta alimittainen 2,5 l komukkadieseliin, jonka pitää pyöriä vähintään semmoiset puolenkymmentä kierrosta ympäri, jotta railin paine nousee riittävän suureksi jotta käynnistyminen olisi yleensä mahdollinen.

      Tuttavalla 10 Rankku. Samanlaisia käynnistysvaikeuksia, mutta vaihtoi sitten akuksi 105 Ah tavallisen laatuakun, käynnistysongelmat loppuivat siihen. Itse olisin myös vaihtanut akun tälle talvelle; mutta tulinkin vaihtaneeksi koko auton.

      Maskinsuoja = viimasuoja auttaa mökissä tarkenemiseen ja nopeuttaa lämpenemistä. Ei kuitenkaan mitään pahvia. Ja varsinkaan ei suoraan kennoja vasten. Kunnollinen solumuovi heti maskin ja alamaskin sisäpuolelle. Toimii.

      Moottorin hiittinappi auttaa myös moottorin nopeampaa lämpiämistä ja lämmön säilymistä kaupunkiajossa. Kannattaa käyttää.

      05 rankkuhan on vielä etukammiokoneella = enemmän hukkalämpöä ja enemmän lämpöä mökkiin. Ja jakajapumpullinen kone, lähtee pienemmällä esipyörityksellä ruiskuttamaan ja käyntiin. Ja kun puristuksetkin vielä ovat pienemmät, niin aina vaan paranee lähdöt pakkasella.

      Komukkakoneelliset ovat pakkasessa askel huonompaan suuntaan, näin se näyttäisi olevan.

    • Only Japan

      Syy on auton valmistusmaassa. Kokeile japanilaista maasturia, esim Suzuki, Toyota, Mitsu...etz etz,

      • Ole vaan hapan

        Ranger on itse asiassa Mazda, joka on valmistettu Thaimaassa. Eivätkä nuo muutkaan mitään Japanisa valmistettuja ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe