voitteko puhua minulle järkeä?

itkusilmä

Persoonallisuushäiriöinen(?) mies jätti minut rumasti 1,5 vuoden suhteen ja yhdessä asumisen jälkeen kuin nallin kalliolle 4 kuukautta sitten ja alkoi samantien seurustelemaan uuden kanssa. luultavasti hän myös petti minua useasti. Kuulin jälkeenpäin että tämä on hänen tapansa ollut aina. pettää ja jättää ja ottaa uusi tilalle. mies on 28 vuotias.

En ole edelleenkään päässyt yli vaikka tajuan ihan hyvin ettei minulle tekisi lainkaan hyvää olla hänen kanssaan, enkä tulisi siitä onnelliseksi. Loukkaisin vain itseni uudelleen. Tiedän sen järjellä mutta sydämeni huutaa häntä vain edelleen. tulisin varmaan itsekin hulluksi kun joutuisin pelkäämään joka päivä.

Näen joka yö unia hänestä edelleen ja tänään näin hänet pussailemassa keskellä katua tyttyöystävänsä kanssa. Kauppakassit tippuivat käsistäni ja jäin suu auki tuijottamaan kadulle kunnes he katosivat kadunkulman taakse.

En saa omasta elämästäni kiinni millään ja mieli tekisi ottaa häneen yhteyttä jatkuvasti. Minulla on edelleen tavaroita vanhassa kodissamme ja hän ehdotti että hakisin ne sieltä. en tiedä pystynkö ja onko edes viisasta nähdä häntä. hajoaisin varmasti palasiksi. silti tekee mieli nähdä hänet.

kuinka paljon ihmistä täytyy oikein loukata ettei hän enää halua jatkaa???

7

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan joku vaan

      Vaikeaa tuohon on mitään sanoa, aika tietenkin auttaa. Itse olen kanssa kokenut samn tyyppisen tilanteen.

      Yritä nyt jaksaa.

    • Love is pain

      Sitähän se rakkaus tuottaa! Ei rakastuminen ole järjen asia, vaan primitiivinen tunne, mitä vastaan on vaikea taistella. Ei sitä aina rakastu siihen kunnollisimpaan mieheen tai naiseen.

      Mutta jossain vaiheessa pitää kyllä ottaa ero, jos on joutunut kärsimään liikaa. Aloittajalle sanoisin, että pysyttele erossa exästäsi. Jossakin vaiheessa tulee nimittäin vastaan se raja, minkä kohdalla itselle aiheutuva kärsimys on vaan liikaa.

      Ei ole helppoa päästä eroon, mutta ajan myötä kaikki helpottaa. Siihen voi mennä aikaa, mutta todennäköisesti elämäsi on parempaa kuin mitä se olisi täysin uskottoman ja huonosti sinua kohtelevan ihmisen kanssa. Pysy vahvana! Älä käänny takaisin.

    • voisin antaa joitaki

      neuvoja Aloittajalle:

      Olet selkeästi retkahtanut ja jäänyt tunnekoukkuun narsistisen luonnehäiriön omaavaan mieheen. Yritä selvittää itsellesi, mitkä seikat miehessä aiheuttavat sinulle tuon kyseisen tunnekoukun. Saatat kuvitella juuri nyt, että olet edelleen rakastunut siihen mieheen, mutta sun on hyvä tiedostaa itsellesi, että kyseessä ei voi olla todellinen rakkaus, kun mies on todennäköisesti pitänyt sinua vain naurunalaisena hyväuskoisena hölmönä (en halua loukata sua tällä kommentilla).

      Ns. rakkauden tunteeksi kutsumasi tunnetila exääsi kohtaan on todennäköisesti valhe, jota et itse ymmärrä vielä. Sun täytyy miettiä, onko siinä mitään järkeä, mitä tunnet exääsi kohtaan, miksi haluaisit edelleen suhteeseen narsistisen miehen kanssa, joka luultavasti pilkkaisi sua hänen lukemattomien hoitojensa kanssa sekä kaveriporukassa, kohtelisi sua väkivaltaisesti, uhkaavasti, alistavasti, määräilevästi ja aiheuttaisi sulle vielä tunteen, että kaikki on aina sun syytä.

      Sinun kannattaa kehittää mielessäsi parempi tulevaisuuden suunnitelma. Voit ottaa opikses hyväuskoisuudestasi ja virheistäsi sekä istuttaa ajatusmaailmaasi ajatuksen, että ansaitset paremman ja onnellisemman loppuelämän kuin narsistin säälittävänä luuseri-uhrina. Tällä hetkellä sun täytyy oppia hallitsemaan itsesi, ettet jää väärien tunteiden kahleisiin etkä jää elämään menneessä. Älä heti hanki uuttakaan miestä (todennäköisesti vain uusi narsisti nappaisi sut), mutta sun täytyy oppia ajattelemaan järjelläkin ja hyväksymään menneet, antamaan itsellesi anteeksi ja unohtamaan täydellisesti se pettävä exäsi. Et ole sen arvoinen, täytä kalenterisi jollain muilla mielekkäillä asioilla kuin pelkillä parisuhteen ja miesten ajattelulla.

      • Voisin antaa joitaki

        Niin ja tarkentaisin vielä edellistä kirjoitustani. Eli siis sinun on itsesi kannalta tärkeää ymmärtää, että tuntemasi ''rakkaus'' narsistista exääsi kohtaan on valheellinen tunnetila, jonka opit kyllä ymmärtämään vielä, vaikka tällä hetkellä se vaikeaa olisikin.

        Kyseessä on enemmänkin sellainen kuvitelmasi itsesi turvalliseksi tuntemisesta itsevarman miehen rinnalla, kun itse olet ilmeisesti epävarma, ja koukuttava hyvänolontunne silloin kun mies osaa hyvinä hetkinä huijata sua, eli saada sut tuntemaan itsesi maailman tärkeimmäksi ihmiseksi kohteliaisuuksilla, hellyyden osoituksilla, lahjoilla ym. Sun tulee ymmärtää, että tuo on kaikki teennäistä valhetta narsistisen miehen puolelta. Hän ei oikeasti rakasta sua. Mies joka surutta pettää naista suhteen aikana, pettää naista myös parhaimpina hyvinä hetkinäkin.

        Kaikkein tärkeintä olisi, että kasvattaisit henkisesti hyvän itsetunnon ja itsenäistyisit. Naisen heikosta itsetunnosta lähtee turvallisuuden hakeminen miehestä -ajatusmalli.


    • Kerta riitti

      Koeta unohtaa koko sika. Ja varo samanlaisia. Tiedän, että nuo ovat tavallaan alussa houkuttelevia, ja minäkin olin vähällä hairahtaa toiseen samanlaiseen. Onneksi varoilmaisin toimi. Pitäisi kai sanoa kuten netin kauppahommissa: jos tarjous tuntuu selvästi liian hyvältä, niin kyseessä on huijaus. Nuo psykopaatit eivät välitä muusta lipevän alun jälkeen kuin itsestään ja sairaasta dominoinnista huijaamisesta.

    • tuulitukka

      Ymmärrän sinua täysin ja toivon sinulle voimia pysyä kaukana hänestä.
      Itse hoivasin 1.5v. narsistista alkoholistia ja vaikka hän valehteli koko aika minulle ja teki vaikka mitä niin aina annoin anteeksi.
      Minun pelastukseni oli toinen mies joka tuli juuri oikealla hektellä elämääni eikä enää antanut minun palata entiseen vaan halusi minulle osoittaa mitä on oikea rakkaus ja toisen kunnioitus.
      Edelleen tämä narsisti minua häiriköi viesteillä ja öillisillä soitoilla joihin en mihinkään ole vastannut.
      Minä olen hänestä parantunut ja toivon että sinäkin saat jostain elämääsi ihmisen joka auttaa sinua.
      Tiedän että yksin on todella vaikea tuollaisesta suhteesta yli päästä.
      Mutta sinä pääset kun niin päätät.
      Jokaiselle on olemassa myös kunnon rakkautta!

    • Pitkä tarina

      Paljon pitää loukata että tunteet kuolee. Itse seurustelin monta vuotta (ja jos olisi minun valinta seurustelisin yhä) miehen kanssa jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö (diagnosoitu) ja tuuri juopottelu.
      Mies on hurmaava, ihana, karismaattinen, fiksu, viisas = tietää musiikista laidasta laitaan, uskonnoista, historiasta, elokuvista, yleissivistys valtavan laaja.
      Meidän suhde on alusta alkaen ollut kiemurainen. Alkuhuumassa etsittiin yhteistä kotia, pävittäin rakasteltiin, tunteet olivat intohimoisia.

      Vähitelen alkoi näkyä sairas puoli hänessä. Saattoi kadota minulta päiviksi, siis murjotti kotonaan, kävi baarissa, ei vastannut minun yhtedenottoihin. Sitten palasi (aloin kutsua näitä hetkiä mökötyspäiviksi) minulle. Puhuttiin paljon ja aloin ymmärtää näitä hänen olojaan ja yritin sopeutua niihin. Vaikeaa oli ja vaadittiin pitkää pinnaa, mutta mielestäni onnistuin niissä.

      Välillä oli hyvin puhumaton ja hiljainen, sanoi vaan että, vanne päässä kiristää tai että palikat on ihan sekaisin. Ymmärsin, tuin ja rakastin paljon. Rakastan häntä yhä. Emme ole asuneet samassa kodissa koskaan, mutta hyvin lähellä toisiamme, samassa rivitalossa. Ja asumme yhä samassa rivarissa.

      Välillä meni tosin hyvin, käytiin yhteisissä menoissa, leffassa, konserteissa, vauokra mökillä, tai oltiin vain jomman kumman kodissa. En ole mustasukkainen ja hän kävi jonkun verran baareissa, välillä olin mukana, useimmiten en. Raha oli monesti este meidän haaveille siitä mitä olisi kiva tehdä.

      Nyt kuitenkin oli ollut minun mielestäni hyvä jakso pidemmän aikaa ja kuun alussa mies kuitenkin laittoi poikki. En voi ymmärtää miksi, vaikka selittää sitä minulle, niin en tajua. En voi hyväksyä tätä.
      Välittää minusta ja hänenkin mielestä meillä on ollut hyvä parisuhde, tasainen ja vakiintunut. Mutta hän kaipaa elämäänsä jotain paloa, lankaa mikä pitäisi löytää. Minussa ei ole vikaa, vaan hänen omassa ajatusmaailmassaan. Ei osannut itsekkään sanoa mitä se on mitä hakee. Se ei ole uusi suhde, tai uusi nainen vaan, jotain ihan häntä itseään varten. Sanoo olevansa tässä asiassa itsekäs.

      Selitti jotain jatkuvasta syyllisyydentunteesta, siitä ettei halua aina kokea huonoa omaatuntoa asioista. Minä en ole häntä kahlinnut, enkä ole ollut pallo jalassa, mutta haluaa silti päättää tämän suhteen.

      Itse olen yrittänyt saada häntä muuttamaan päätöstään ja olisin valmis jatkamaan heti hänen kanssaan. En tiedä miksi tuntuu etten pärjää ilman häntä, tulevaisuus tuntuu karulta ilman häntä.

      Joten aika paljon se rakkaus kestää. Meilläkin hänen vakavan sairastumisen, hänen lasten ongelmat, hänen raha ongelmat, minun suruni läheisen kuoleman johdosta, lukemattomia asioita ollaan yhdessä käyty läpi ja nyt minä joudan pois hänen elämästään. Kuusi vuotta oltiin yhdessä.
      Loukkauksia sietään niin kauan kuin on tunteita.
      Minua ei ole petetty, eikä hakattu, ehkä kylmyyttä, välipitämättömyyttä sun muuta olen saanut osakseni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe