Mikä bensa-automaatti paras?

farmarix

Tarvetta ylemmän keskiluokan bensa-automaatille, mieluimmin farmarimalli. Hinta max. 40 te. Ajoa tulee max. 20 tkm/v. Vaikea tehdä päätöstä, kaikki ajettu (Mondeo,Passat,Avensis,508,Insignia,Mazda 6, audi4 yms.) mutta hinta/laatu -suhteeltaan parhaan valinta tuntuu hankalalta. Ehdotuksia perusteluineen.

37

2825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viimeinen pisara

      Kyllä noista bensa-automaateista taitaa olla nämä kylmäasemien Neste ja Shell yleisimpiä. Siis nämä Express-asemat. Siellä käyn usein tankkaamassa.

      Kannatta katsoa netistä hinnat jos ei ole kiire tankkaamaan.

      • Oliivinvihreä Dodge Dart

        Mielestäni hyvässä bensa-automaatissa on:
        - jokaiselle mittaripuoliskolle oma korttimasiina. Ei tarvi jonottaa maksua.
        - pistoolissa muoviliipaisin.
        - nopea kortinluku
        - nopea ja häiriötön polttoaineen syöttö. Ihan jokaisesta roiskepisarasta ei sais vielä pysäyttää bensantuloa.

        Nesteen uusimmat on ihan jees.


      • N S
        Oliivinvihreä Dodge Dart kirjoitti:

        Mielestäni hyvässä bensa-automaatissa on:
        - jokaiselle mittaripuoliskolle oma korttimasiina. Ei tarvi jonottaa maksua.
        - pistoolissa muoviliipaisin.
        - nopea kortinluku
        - nopea ja häiriötön polttoaineen syöttö. Ihan jokaisesta roiskepisarasta ei sais vielä pysäyttää bensantuloa.

        Nesteen uusimmat on ihan jees.

        Sellainen automaatti olisi kiva, jossa se "roiskeentunnistin" olisi siinä pistoolin varressa, kuten Jenkeissä, eikä siellä suuttimessa.

        Lisäksi olisi kiva että bensa tulisi VAUHDILLA

        Lisäksi olisi kiva että olisi se sokka paikoillaan että saa hanan jäämään päälle

        Lisäksi olisi kiva että laitettaisi kortti sisään ja tunnusluku, ei muuta nysväämistä

        Lisäksi olisi kiva kun maksimisumma lähestyy, ei automaatti rupeaisi 10 litraa aikeimmin hidastamaan, vaan löisi kerrasta hanan kiinni kun summa on täynnä (setelitankkaus)


      • N S
        N S kirjoitti:

        Sellainen automaatti olisi kiva, jossa se "roiskeentunnistin" olisi siinä pistoolin varressa, kuten Jenkeissä, eikä siellä suuttimessa.

        Lisäksi olisi kiva että bensa tulisi VAUHDILLA

        Lisäksi olisi kiva että olisi se sokka paikoillaan että saa hanan jäämään päälle

        Lisäksi olisi kiva että laitettaisi kortti sisään ja tunnusluku, ei muuta nysväämistä

        Lisäksi olisi kiva kun maksimisumma lähestyy, ei automaatti rupeaisi 10 litraa aikeimmin hidastamaan, vaan löisi kerrasta hanan kiinni kun summa on täynnä (setelitankkaus)

        Lisäksi olisi kiva, että asema ei olisi mukana "bensakartellissa" vaan myisi bensaa esim 1,1 eurolla ISOLLA VOITOLLA


    • Tasatulos on helppo

      Jos et pysty erottelemaan noin monesta parasta tai sulkemaan jotakin huonoimpana pois, kaikki ovat ilmeisesti samantasoisia vaihtoehtoja. Kenenkään toisen on turha ruveta perustelemaan _sinun_ valintaasi _omilla_ mieltymyksillään. Anna kuudelle vaihtoehdolle numerot ja heitä nopalla. Virhevalinnasta voit sitten syyttää huonoa tuuria.

    • Lötjösen Esson

      bensa-automaatti on paras. Täyteentankkaajalle kuppi kaffetta tykö.

    • nhgfvhgfht

      Mun kokemukseni mukaan Nesteen ja St1:n bensa-automaatit on ainakin hyviä.

    • Mercedeksen C-sarja. Luotettavin eurooppalainen auto (HS 22.12.12/AutoBild) loistavilla ajo-ominaisuuksilla. Suosittelen lämpimästi!

      • farmarix

        Mersu on koeajamatta, tiedän kyllä muuten ajo-ominaisuudet, jotka kesällä ovat hyvät, mutta miten talvi ja takaveto? Ehkä pitää käydä ajamassa, jos nykyajan takavedot toimii paremmin kuin ennen. Hinta tosin on siinä rajoilla.


      • farmarix kirjoitti:

        Mersu on koeajamatta, tiedän kyllä muuten ajo-ominaisuudet, jotka kesällä ovat hyvät, mutta miten talvi ja takaveto? Ehkä pitää käydä ajamassa, jos nykyajan takavedot toimii paremmin kuin ennen. Hinta tosin on siinä rajoilla.

        Nykyinen takaveto toimii hienosti. Painojakauma on 51 taakse 49 eteen, joten on tasapainoinen ajettava myös talvella. Tutullani on vanhempi C-sarjan sedan eikä koskaan ole jäänyt mihinkään kiinni. Farmari menee vielä paremmin ja luistonesto korjaa loput. Vaikka hieman häviät ostohinnassa, voitat sen pienempinä huoltokustannuksina verrattuna noihin "halvempiin" merkkeihin. Ajomukavuus on myös ihan toisella tasolla. Ehkä vinkkinä sanoisin että renkaat kannattaa olla hyvät erityisesti taka-akselilla.


      • farmarix kirjoitti:

        Mersu on koeajamatta, tiedän kyllä muuten ajo-ominaisuudet, jotka kesällä ovat hyvät, mutta miten talvi ja takaveto? Ehkä pitää käydä ajamassa, jos nykyajan takavedot toimii paremmin kuin ennen. Hinta tosin on siinä rajoilla.

        Jäi mainitsematta eräs tärkeä seikka kaupunkiajossa. Kääntösäde on paljon pienempi kuin vastaankokoisella etuvedolla.


      • Passat Tdi
        mersumies_ kirjoitti:

        Nykyinen takaveto toimii hienosti. Painojakauma on 51 taakse 49 eteen, joten on tasapainoinen ajettava myös talvella. Tutullani on vanhempi C-sarjan sedan eikä koskaan ole jäänyt mihinkään kiinni. Farmari menee vielä paremmin ja luistonesto korjaa loput. Vaikka hieman häviät ostohinnassa, voitat sen pienempinä huoltokustannuksina verrattuna noihin "halvempiin" merkkeihin. Ajomukavuus on myös ihan toisella tasolla. Ehkä vinkkinä sanoisin että renkaat kannattaa olla hyvät erityisesti taka-akselilla.

        Tilat ovat C.sarjalaisessa onnettoman pienet verrattuna noihin aloittajan mainitsemiin merkkeihin/malleihin.

        Ja kyllä nykyaikaisellakin takavetoisella jumiin voi jäädä, vaikka tutullesi ei niin ole käynytkään, ei se luistonesto ihmeitä saa kuitenkaan aikaiseksi.

        Uusimman korimallin C-sarjalaisesta minulla ei ole henkilökohtaista ajokokemusta, mutta ainakaan tuo sitä edeltävä malli, jota valmistettiin jonnekin 2005-2008 saakka? ei ole kovin häävi ajomukavuudeltaan; kovahko täristävä jousitus, melutaso vain keskinkertainen, diesel - ja myös bensanelikot karkeakäyntisiä, penkit lautamaisesti muotoillut ja epämiellyttävän kovat pehmustukseltaan.


      • Passat Tdi
        Passat Tdi kirjoitti:

        Tilat ovat C.sarjalaisessa onnettoman pienet verrattuna noihin aloittajan mainitsemiin merkkeihin/malleihin.

        Ja kyllä nykyaikaisellakin takavetoisella jumiin voi jäädä, vaikka tutullesi ei niin ole käynytkään, ei se luistonesto ihmeitä saa kuitenkaan aikaiseksi.

        Uusimman korimallin C-sarjalaisesta minulla ei ole henkilökohtaista ajokokemusta, mutta ainakaan tuo sitä edeltävä malli, jota valmistettiin jonnekin 2005-2008 saakka? ei ole kovin häävi ajomukavuudeltaan; kovahko täristävä jousitus, melutaso vain keskinkertainen, diesel - ja myös bensanelikot karkeakäyntisiä, penkit lautamaisesti muotoillut ja epämiellyttävän kovat pehmustukseltaan.

        unohtui vielä mainita puuromainen ohjaustunto joka ei palauta juuri lainkaan kaupunkiajossa sekä kehno suuntavakavuus.


      • Passat Tdi kirjoitti:

        unohtui vielä mainita puuromainen ohjaustunto joka ei palauta juuri lainkaan kaupunkiajossa sekä kehno suuntavakavuus.

        Alustassa ollut sinulla nyt jotakin rikki.

        Jousitus ei ainakaan itselläni ole kova, eikä missään nimessä täristä. Melutaso on hieman matalampi kuin rellun lagunassa ja huomattavasti matalampi kuin golffissa. Karkeakäyntinen? Vaikea sanoa, kun ei moottoriäänet juurikaan sisälle kuulu. Kylmänä kyllä karkea, se on myönnettävä.

        Mutta asian paljasti tuo "kehno suuntavakavuus". Omassa suuntavakaus on sitä luottaa, että suoralla tiellä voisi lähteä takatiloihin keittelemään kahveja jos haluaisi. Samoin kuin kaikkien tuttujenkin mersuissa.

        Tuo on totta, että ohjaus ei palauta kovin voimakkaasti. Onko tämä sitten ongelma? Minulle ei, pikemminkin pidän siitä, ettei tarvitse voimalla vääntää rattia mutkissa. Takavedon ominaisuuksia.

        Toinen totuuden siemen tuossa on penkit. Vakiopenkit eivät ole kovin hyvät. Liian lyhyt istuinosa. Lisäksi c-sarjalaisessa polkimet ovat turhan lähellä penkkiä, mikä johtaa ainakin itselläni turhan korkeaan ajoasentoon... Mutta matalalla istuen kädet eivät enää yltäisi rattiin, tai sitten olisi selkänoja yli 90 asteen kulmassa istuinosaan nähden...


    • ...

      Manuaali on parempi, sen saa vaikka työntämällä käyntiin, jos akku tekee tenät.

      • Joskusennenvanhaanjuu

        Eiköhän tuon hintaluokan vehkeet viedä hinausauton kyydissä pajalle jos matkanteko katkeaa tai ei pääse edes alkamaan. Samalla kyydillä tulee sijaisauto tilalle millä halvaantunut haetaan pois.


      • Ainakin mersulla pystyy joitakin vanhempia automaatteja hinaamaan käyntiin. Sellaista tilannettahan ei tietysti mersun kanssa voi tulla, mutta ohjekirjassa sanottiin niin.


    • subbe2

      Subaru ! Kaupanpäälle neliveto, varmasti luotettavaa Japanilaista laatua ! Legacy tai Forester !

    • 75 Tkm/V

      Nesteen kylmäasemat ovat minun valintani. Bensa-automaateistahan janosit tietoa.

    • passat tottakai

      VW Passat tietysti!
      1.8TSI DSG vaihtoehto on ylivoimainen, varsinkin jos tilaa kaipaat.

      1.8 turbo on vääntävä, tehokas eikä hirveä bensasyöppö.
      DGS toimii nätisti ja on nopea, käytössä erinomainen

      kaikki turbottomat bensakoneet voit unohtaa samantien.

      Itselleni menossa toinen samanlainen Passat

      • DSG on kiva niin kauan kuin se toimii (max. 200 000 km). Sen jälkeen lompakko ohenee melkoisesti.


      • max 100tkm
        mersumies_ kirjoitti:

        DSG on kiva niin kauan kuin se toimii (max. 200 000 km). Sen jälkeen lompakko ohenee melkoisesti.

        kuka hullu nyt edes haluaa ajaa yli 200tkm ajetulla autolla?


      • max 100tkm kirjoitti:

        kuka hullu nyt edes haluaa ajaa yli 200tkm ajetulla autolla?

        Ei varmaan kaikki halua, mutta 90 %:lla suomalaisista on pakko ajaa kun ei uuteen ole varaa. Silloin täytyy tietää mitkä merkit kestää ja mitkä ei.


      • huono vaihtohyvitys
        max 100tkm kirjoitti:

        kuka hullu nyt edes haluaa ajaa yli 200tkm ajetulla autolla?

        Eikö näitä pappa-autoja, tojoja ja VAGinoita, osteta juuri vaihtoarvo silmissä kiillellen?

        TSI DSG on sellainen pommi, mitä autoliikkeet karttavat! Pääsee liian herkästi maksamaan muutaman tonnin remontin...


    • jksfksjfsdfsd

      Jos et pysty saamaan omassa mielessäsi ero noiden autojen välille, niin silloinhan jokainen noista olisi kelvollinen.

      Jos on useampi tuote valittavana niin ainakin itse alan katsomaan sen jälkeen kustannuksia.

      Tee laskelma vaikkapa kolmen tai viiden vuoden ajolle, huoltoineen, vakuutuksineen ja ennenkaikkea arvonalennuksen kanssa. Sitten valitset sen joka jää halvimmaksi kustannukseltaan. Arvonalenemahan on toki arvio, mutta kun katsot miten saman merkin autoille on aiemmin käynyt, saat kyllä mielikuvaa siitä mitä tulee tapahtumaan. Sen vuoksi en mm. itse ostaisi pösöä uutena...

      Oma arvioni on että voittajaksi tuolla metodilla selviää audi. Arvonalennus kun on tuonhintaisten autojen määräävin tekijä kustannuksissa. Jopa kulutus on aikalailla sama, se on pieni summa kaiken muun joukossa.

    • tomstt

      Tärkeintä on mielestäni, että automaatille kelpaa minun pankki/luottokorttini ja että automaatista saa myös dieselöljyä, jota useimmiten ostan. Lisäksi olisi hyvä, että saa riittävän ajoissa talvilaatuista dieselöljyä. Jos vielä hienostellaan, niin eduksi on myös vähäinen vaahtoaminen, alhainen melutaso, sekä tarpeeksi pitkä täyttöaika.

    • kylmä asemalla

      Shell express, kävin perjantaina tankkaamassa, oli sellainen kosketusnäyttö.

      Kuittia ei tullut, oli kai paperi loppu. Mutta muistan kuitenkin että meni 90€.

    • jenkkipeli

      Nyt kun on dieselautomaatti niin käyn kuitenkin tankkaamassa ns. kylmäasemilla.
      Esim shell express on hyvä, kosketusnäyttö ja kaikki. 90 euroo ja 60 litraa ja rapiat.

      • jenkkipeli

        Niin piti tuolle "kylmä asemalla" sanoa että samat on tavat. Sillä muuten ajetaan melkein 500 km. Mutta ei tunnu minun "pussissa".


    • SEO kylmäasema

      SEO kylmäbensaautomaatti asema, meidän lähellä olevassa on aika hyvät hinnat usein.

      Lisäksi SEO on "kotimainen" niin suosin sitä

      • Hondamies

        Honda farkku automaatti. Tehoa 155hv riittää varmasti ja on erittäin vakaa ajaa. Melutasoa on haukuttu,mutta itse ajan kitkoilla.


      • slfgnlsdgndfngdfg
        Hondamies kirjoitti:

        Honda farkku automaatti. Tehoa 155hv riittää varmasti ja on erittäin vakaa ajaa. Melutasoa on haukuttu,mutta itse ajan kitkoilla.

        Se melutaso on kova kesärenkaillakin....

        Sen lisäksi accordissa istut syvällä montussa, sama ongelma pätee muihinkin japanilaisiin. Pellit ruostuu ja kaikki tuntuu kovin heppoisalta. Kaksi pisaraa vettä kun tulee taivaalta niin lasit huurtuu niin ettei meinaa ulos nähdä.

        Onhan siinä tehoa ja kestäähän se tekniikka, mutta itsellä ei perse kestäisi istua moisella peltilaatikossa kovinkaan pitkiä matkoja.


    • ****

      saab
      hinta kohdallaan ja todella kattavat varustetasot
      bremium luokan autoja muihin verrattuna samassa hintaluokassa
      ja varaosia saa ihan niinkuin ennenkin
      iso vielä mahdollisuutena re85 polttoaineelle
      turbolla kaikki mallit vuodesta 2000 alkaen

    • ,xpptppbblböpbl

      Osta subaru legacy 2.0 cvt farkku.Saat lämpimän oikeasti yllättävän vähän kuluttavan nelivetoisen auton missä vakiona kaikki(xenon,sähkösäädöt kuskin penkis,6 cd boxi radio,bluetooth,vakkari,sumarit,etulasissa sähkölämmitys pyyhkijöille)ja on hiljainen ja tilava auto.Hinta se n 40 tonttua uutena.

    • kuspiää

      lada 110 festival farmari on paras ja tilavin

    • Parhaista parhain

      Skoda Octavia tai Suberb

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4456
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2531
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2364
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1825
    5. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1712
    6. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1563
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1387
    9. Mietin tässä T....

      Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1257
    10. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe