Tarvetta ylemmän keskiluokan bensa-automaatille, mieluimmin farmarimalli. Hinta max. 40 te. Ajoa tulee max. 20 tkm/v. Vaikea tehdä päätöstä, kaikki ajettu (Mondeo,Passat,Avensis,508,Insignia,Mazda 6, audi4 yms.) mutta hinta/laatu -suhteeltaan parhaan valinta tuntuu hankalalta. Ehdotuksia perusteluineen.
Mikä bensa-automaatti paras?
37
2825
Vastaukset
- viimeinen pisara
Kyllä noista bensa-automaateista taitaa olla nämä kylmäasemien Neste ja Shell yleisimpiä. Siis nämä Express-asemat. Siellä käyn usein tankkaamassa.
Kannatta katsoa netistä hinnat jos ei ole kiire tankkaamaan.- Oliivinvihreä Dodge Dart
Mielestäni hyvässä bensa-automaatissa on:
- jokaiselle mittaripuoliskolle oma korttimasiina. Ei tarvi jonottaa maksua.
- pistoolissa muoviliipaisin.
- nopea kortinluku
- nopea ja häiriötön polttoaineen syöttö. Ihan jokaisesta roiskepisarasta ei sais vielä pysäyttää bensantuloa.
Nesteen uusimmat on ihan jees. - N S
Oliivinvihreä Dodge Dart kirjoitti:
Mielestäni hyvässä bensa-automaatissa on:
- jokaiselle mittaripuoliskolle oma korttimasiina. Ei tarvi jonottaa maksua.
- pistoolissa muoviliipaisin.
- nopea kortinluku
- nopea ja häiriötön polttoaineen syöttö. Ihan jokaisesta roiskepisarasta ei sais vielä pysäyttää bensantuloa.
Nesteen uusimmat on ihan jees.Sellainen automaatti olisi kiva, jossa se "roiskeentunnistin" olisi siinä pistoolin varressa, kuten Jenkeissä, eikä siellä suuttimessa.
Lisäksi olisi kiva että bensa tulisi VAUHDILLA
Lisäksi olisi kiva että olisi se sokka paikoillaan että saa hanan jäämään päälle
Lisäksi olisi kiva että laitettaisi kortti sisään ja tunnusluku, ei muuta nysväämistä
Lisäksi olisi kiva kun maksimisumma lähestyy, ei automaatti rupeaisi 10 litraa aikeimmin hidastamaan, vaan löisi kerrasta hanan kiinni kun summa on täynnä (setelitankkaus) - N S
N S kirjoitti:
Sellainen automaatti olisi kiva, jossa se "roiskeentunnistin" olisi siinä pistoolin varressa, kuten Jenkeissä, eikä siellä suuttimessa.
Lisäksi olisi kiva että bensa tulisi VAUHDILLA
Lisäksi olisi kiva että olisi se sokka paikoillaan että saa hanan jäämään päälle
Lisäksi olisi kiva että laitettaisi kortti sisään ja tunnusluku, ei muuta nysväämistä
Lisäksi olisi kiva kun maksimisumma lähestyy, ei automaatti rupeaisi 10 litraa aikeimmin hidastamaan, vaan löisi kerrasta hanan kiinni kun summa on täynnä (setelitankkaus)Lisäksi olisi kiva, että asema ei olisi mukana "bensakartellissa" vaan myisi bensaa esim 1,1 eurolla ISOLLA VOITOLLA
- Tasatulos on helppo
Jos et pysty erottelemaan noin monesta parasta tai sulkemaan jotakin huonoimpana pois, kaikki ovat ilmeisesti samantasoisia vaihtoehtoja. Kenenkään toisen on turha ruveta perustelemaan _sinun_ valintaasi _omilla_ mieltymyksillään. Anna kuudelle vaihtoehdolle numerot ja heitä nopalla. Virhevalinnasta voit sitten syyttää huonoa tuuria.
- Lötjösen Esson
bensa-automaatti on paras. Täyteentankkaajalle kuppi kaffetta tykö.
- nhgfvhgfht
Mun kokemukseni mukaan Nesteen ja St1:n bensa-automaatit on ainakin hyviä.
Mercedeksen C-sarja. Luotettavin eurooppalainen auto (HS 22.12.12/AutoBild) loistavilla ajo-ominaisuuksilla. Suosittelen lämpimästi!
- farmarix
Mersu on koeajamatta, tiedän kyllä muuten ajo-ominaisuudet, jotka kesällä ovat hyvät, mutta miten talvi ja takaveto? Ehkä pitää käydä ajamassa, jos nykyajan takavedot toimii paremmin kuin ennen. Hinta tosin on siinä rajoilla.
farmarix kirjoitti:
Mersu on koeajamatta, tiedän kyllä muuten ajo-ominaisuudet, jotka kesällä ovat hyvät, mutta miten talvi ja takaveto? Ehkä pitää käydä ajamassa, jos nykyajan takavedot toimii paremmin kuin ennen. Hinta tosin on siinä rajoilla.
Nykyinen takaveto toimii hienosti. Painojakauma on 51 taakse 49 eteen, joten on tasapainoinen ajettava myös talvella. Tutullani on vanhempi C-sarjan sedan eikä koskaan ole jäänyt mihinkään kiinni. Farmari menee vielä paremmin ja luistonesto korjaa loput. Vaikka hieman häviät ostohinnassa, voitat sen pienempinä huoltokustannuksina verrattuna noihin "halvempiin" merkkeihin. Ajomukavuus on myös ihan toisella tasolla. Ehkä vinkkinä sanoisin että renkaat kannattaa olla hyvät erityisesti taka-akselilla.
farmarix kirjoitti:
Mersu on koeajamatta, tiedän kyllä muuten ajo-ominaisuudet, jotka kesällä ovat hyvät, mutta miten talvi ja takaveto? Ehkä pitää käydä ajamassa, jos nykyajan takavedot toimii paremmin kuin ennen. Hinta tosin on siinä rajoilla.
Jäi mainitsematta eräs tärkeä seikka kaupunkiajossa. Kääntösäde on paljon pienempi kuin vastaankokoisella etuvedolla.
- Passat Tdi
mersumies_ kirjoitti:
Nykyinen takaveto toimii hienosti. Painojakauma on 51 taakse 49 eteen, joten on tasapainoinen ajettava myös talvella. Tutullani on vanhempi C-sarjan sedan eikä koskaan ole jäänyt mihinkään kiinni. Farmari menee vielä paremmin ja luistonesto korjaa loput. Vaikka hieman häviät ostohinnassa, voitat sen pienempinä huoltokustannuksina verrattuna noihin "halvempiin" merkkeihin. Ajomukavuus on myös ihan toisella tasolla. Ehkä vinkkinä sanoisin että renkaat kannattaa olla hyvät erityisesti taka-akselilla.
Tilat ovat C.sarjalaisessa onnettoman pienet verrattuna noihin aloittajan mainitsemiin merkkeihin/malleihin.
Ja kyllä nykyaikaisellakin takavetoisella jumiin voi jäädä, vaikka tutullesi ei niin ole käynytkään, ei se luistonesto ihmeitä saa kuitenkaan aikaiseksi.
Uusimman korimallin C-sarjalaisesta minulla ei ole henkilökohtaista ajokokemusta, mutta ainakaan tuo sitä edeltävä malli, jota valmistettiin jonnekin 2005-2008 saakka? ei ole kovin häävi ajomukavuudeltaan; kovahko täristävä jousitus, melutaso vain keskinkertainen, diesel - ja myös bensanelikot karkeakäyntisiä, penkit lautamaisesti muotoillut ja epämiellyttävän kovat pehmustukseltaan. - Passat Tdi
Passat Tdi kirjoitti:
Tilat ovat C.sarjalaisessa onnettoman pienet verrattuna noihin aloittajan mainitsemiin merkkeihin/malleihin.
Ja kyllä nykyaikaisellakin takavetoisella jumiin voi jäädä, vaikka tutullesi ei niin ole käynytkään, ei se luistonesto ihmeitä saa kuitenkaan aikaiseksi.
Uusimman korimallin C-sarjalaisesta minulla ei ole henkilökohtaista ajokokemusta, mutta ainakaan tuo sitä edeltävä malli, jota valmistettiin jonnekin 2005-2008 saakka? ei ole kovin häävi ajomukavuudeltaan; kovahko täristävä jousitus, melutaso vain keskinkertainen, diesel - ja myös bensanelikot karkeakäyntisiä, penkit lautamaisesti muotoillut ja epämiellyttävän kovat pehmustukseltaan.unohtui vielä mainita puuromainen ohjaustunto joka ei palauta juuri lainkaan kaupunkiajossa sekä kehno suuntavakavuus.
Passat Tdi kirjoitti:
unohtui vielä mainita puuromainen ohjaustunto joka ei palauta juuri lainkaan kaupunkiajossa sekä kehno suuntavakavuus.
Alustassa ollut sinulla nyt jotakin rikki.
Jousitus ei ainakaan itselläni ole kova, eikä missään nimessä täristä. Melutaso on hieman matalampi kuin rellun lagunassa ja huomattavasti matalampi kuin golffissa. Karkeakäyntinen? Vaikea sanoa, kun ei moottoriäänet juurikaan sisälle kuulu. Kylmänä kyllä karkea, se on myönnettävä.
Mutta asian paljasti tuo "kehno suuntavakavuus". Omassa suuntavakaus on sitä luottaa, että suoralla tiellä voisi lähteä takatiloihin keittelemään kahveja jos haluaisi. Samoin kuin kaikkien tuttujenkin mersuissa.
Tuo on totta, että ohjaus ei palauta kovin voimakkaasti. Onko tämä sitten ongelma? Minulle ei, pikemminkin pidän siitä, ettei tarvitse voimalla vääntää rattia mutkissa. Takavedon ominaisuuksia.
Toinen totuuden siemen tuossa on penkit. Vakiopenkit eivät ole kovin hyvät. Liian lyhyt istuinosa. Lisäksi c-sarjalaisessa polkimet ovat turhan lähellä penkkiä, mikä johtaa ainakin itselläni turhan korkeaan ajoasentoon... Mutta matalalla istuen kädet eivät enää yltäisi rattiin, tai sitten olisi selkänoja yli 90 asteen kulmassa istuinosaan nähden...
- ...
Manuaali on parempi, sen saa vaikka työntämällä käyntiin, jos akku tekee tenät.
- Joskusennenvanhaanjuu
Eiköhän tuon hintaluokan vehkeet viedä hinausauton kyydissä pajalle jos matkanteko katkeaa tai ei pääse edes alkamaan. Samalla kyydillä tulee sijaisauto tilalle millä halvaantunut haetaan pois.
Ainakin mersulla pystyy joitakin vanhempia automaatteja hinaamaan käyntiin. Sellaista tilannettahan ei tietysti mersun kanssa voi tulla, mutta ohjekirjassa sanottiin niin.
- subbe2
Subaru ! Kaupanpäälle neliveto, varmasti luotettavaa Japanilaista laatua ! Legacy tai Forester !
- 75 Tkm/V
Nesteen kylmäasemat ovat minun valintani. Bensa-automaateistahan janosit tietoa.
- passat tottakai
VW Passat tietysti!
1.8TSI DSG vaihtoehto on ylivoimainen, varsinkin jos tilaa kaipaat.
1.8 turbo on vääntävä, tehokas eikä hirveä bensasyöppö.
DGS toimii nätisti ja on nopea, käytössä erinomainen
kaikki turbottomat bensakoneet voit unohtaa samantien.
Itselleni menossa toinen samanlainen PassatDSG on kiva niin kauan kuin se toimii (max. 200 000 km). Sen jälkeen lompakko ohenee melkoisesti.
- max 100tkm
mersumies_ kirjoitti:
DSG on kiva niin kauan kuin se toimii (max. 200 000 km). Sen jälkeen lompakko ohenee melkoisesti.
kuka hullu nyt edes haluaa ajaa yli 200tkm ajetulla autolla?
max 100tkm kirjoitti:
kuka hullu nyt edes haluaa ajaa yli 200tkm ajetulla autolla?
Ei varmaan kaikki halua, mutta 90 %:lla suomalaisista on pakko ajaa kun ei uuteen ole varaa. Silloin täytyy tietää mitkä merkit kestää ja mitkä ei.
- huono vaihtohyvitys
max 100tkm kirjoitti:
kuka hullu nyt edes haluaa ajaa yli 200tkm ajetulla autolla?
Eikö näitä pappa-autoja, tojoja ja VAGinoita, osteta juuri vaihtoarvo silmissä kiillellen?
TSI DSG on sellainen pommi, mitä autoliikkeet karttavat! Pääsee liian herkästi maksamaan muutaman tonnin remontin...
- jksfksjfsdfsd
Jos et pysty saamaan omassa mielessäsi ero noiden autojen välille, niin silloinhan jokainen noista olisi kelvollinen.
Jos on useampi tuote valittavana niin ainakin itse alan katsomaan sen jälkeen kustannuksia.
Tee laskelma vaikkapa kolmen tai viiden vuoden ajolle, huoltoineen, vakuutuksineen ja ennenkaikkea arvonalennuksen kanssa. Sitten valitset sen joka jää halvimmaksi kustannukseltaan. Arvonalenemahan on toki arvio, mutta kun katsot miten saman merkin autoille on aiemmin käynyt, saat kyllä mielikuvaa siitä mitä tulee tapahtumaan. Sen vuoksi en mm. itse ostaisi pösöä uutena...
Oma arvioni on että voittajaksi tuolla metodilla selviää audi. Arvonalennus kun on tuonhintaisten autojen määräävin tekijä kustannuksissa. Jopa kulutus on aikalailla sama, se on pieni summa kaiken muun joukossa. - tomstt
Tärkeintä on mielestäni, että automaatille kelpaa minun pankki/luottokorttini ja että automaatista saa myös dieselöljyä, jota useimmiten ostan. Lisäksi olisi hyvä, että saa riittävän ajoissa talvilaatuista dieselöljyä. Jos vielä hienostellaan, niin eduksi on myös vähäinen vaahtoaminen, alhainen melutaso, sekä tarpeeksi pitkä täyttöaika.
- kylmä asemalla
Shell express, kävin perjantaina tankkaamassa, oli sellainen kosketusnäyttö.
Kuittia ei tullut, oli kai paperi loppu. Mutta muistan kuitenkin että meni 90€. - jenkkipeli
Nyt kun on dieselautomaatti niin käyn kuitenkin tankkaamassa ns. kylmäasemilla.
Esim shell express on hyvä, kosketusnäyttö ja kaikki. 90 euroo ja 60 litraa ja rapiat.- jenkkipeli
Niin piti tuolle "kylmä asemalla" sanoa että samat on tavat. Sillä muuten ajetaan melkein 500 km. Mutta ei tunnu minun "pussissa".
- SEO kylmäasema
SEO kylmäbensaautomaatti asema, meidän lähellä olevassa on aika hyvät hinnat usein.
Lisäksi SEO on "kotimainen" niin suosin sitä- Hondamies
Honda farkku automaatti. Tehoa 155hv riittää varmasti ja on erittäin vakaa ajaa. Melutasoa on haukuttu,mutta itse ajan kitkoilla.
- slfgnlsdgndfngdfg
Hondamies kirjoitti:
Honda farkku automaatti. Tehoa 155hv riittää varmasti ja on erittäin vakaa ajaa. Melutasoa on haukuttu,mutta itse ajan kitkoilla.
Se melutaso on kova kesärenkaillakin....
Sen lisäksi accordissa istut syvällä montussa, sama ongelma pätee muihinkin japanilaisiin. Pellit ruostuu ja kaikki tuntuu kovin heppoisalta. Kaksi pisaraa vettä kun tulee taivaalta niin lasit huurtuu niin ettei meinaa ulos nähdä.
Onhan siinä tehoa ja kestäähän se tekniikka, mutta itsellä ei perse kestäisi istua moisella peltilaatikossa kovinkaan pitkiä matkoja.
- ****
saab
hinta kohdallaan ja todella kattavat varustetasot
bremium luokan autoja muihin verrattuna samassa hintaluokassa
ja varaosia saa ihan niinkuin ennenkin
iso vielä mahdollisuutena re85 polttoaineelle
turbolla kaikki mallit vuodesta 2000 alkaen - ,xpptppbblböpbl
Osta subaru legacy 2.0 cvt farkku.Saat lämpimän oikeasti yllättävän vähän kuluttavan nelivetoisen auton missä vakiona kaikki(xenon,sähkösäädöt kuskin penkis,6 cd boxi radio,bluetooth,vakkari,sumarit,etulasissa sähkölämmitys pyyhkijöille)ja on hiljainen ja tilava auto.Hinta se n 40 tonttua uutena.
- kuspiää
lada 110 festival farmari on paras ja tilavin
- mitää *** kikottimia
Paras bensa-automaatti
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/5280665
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/5051133 - Parhaista parhain
Skoda Octavia tai Suberb
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734456- 332531
- 402364
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211825Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401712Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 821563
- 1511387
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231257Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155