voiko nainen kosia?

Nainen86

mitä mieltä olette siitä jos ei mentäisikään perinteen kaavan mukaan vaan toimisin niin että nainen kosisi? mitä mieltä olette tilanteesta ja miten kosimisesta kertoa sukulaisille , ystäville yms tutuille ... ? onko tämä häpelistä... ?

66

2694

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hohoemi

      Itse kosin miestäni. Tosin hän oli ajatellut kosia samana päivänä, minä vain ehdin ensin. Meistä kummastakaan tilanteessa ei ollut mitään häpeällistä, sama kai se on nykypäivänä, kumpi kosii.

      Kukaan sukulainen ei ole meiltä kysynyt, kumpi kosi tai miten kosinta tapahtui, mutta en usko, että kukaan negatiivisesti suhtautuisi, jos saisi tietää. Eräs kaverini kysyi, kosiko mieheni vai oliko yhteinen päätös, johon vastasin, ettei kumpikaan noista vaihtoehdoista. Ihan hyvin otti ja totesi, että taitaa olla jo aika tavallista nykyisin.

      Eli turha tuosta on hermoilla. Nainen voi kosia yhtä hyvin kuin mieskin.

      • Ihanaa vain

        Tommosella ei oo mitään väliä. Jos jollekki on niin taitaa ajatella muitten aivoilla eikä omilla.


      • mies59

        Totta ihmeessä nainen voi kosia


    • Nainen86

      kiitos vastauksesta Hohoemi. ollaan jo 7 vuotta oltu yhessä ja tulis jo aika vakinaistaa suhdetta. Ei ole vaan aikasemmin tullut kosimista mieheltäni tai itse en ole sen eteen juuri mitään uskaltana tehdä.Varmaankin sekin saatto olla syynä että halusimme viellä kasvaa ja katsoa miten meidän tarina jatkuu. Mutta nytten hiljakseen tässä olen asiaa miettinyt ja molemmat olemme keskustelleet asiasta. Mies ja minä haluamme samoja asioita tulevaisuudelta. Haluamme molemmat kihloihin, häihin ja lapsia joskus. Olen sen sanonut miehelleni selväksi, että hän tulee olemaan se mies jonka kanssa haluan elää loppuelämän. Mies ei itse sitä varsinaisesti ole sanonut mulle suoraan ,mutta antaa olettaa niin antamillaan vihjaisulla ja huumorisella vitseillä aiheiseen liitttyen . esim sitä et saan kestää sitä monta kymmentä vuotta :D . olen yrittänyt antaa sille vihjeitäkin et olen valmis kosintaa, mutta en tiedä ottiko se vihjeistä selvää tai sitten esittää.
      kerran satuin ostamaan sormuksen ja laitoin sen sormeeni. Mies siihen tokaisi, että mistä minä sellasen olen saanut ja pitkään tutkaili sormustani. Viellä halusi muistuttaa et , en pidä sitä vasemman käden nimettömässä . siihen minä tokaisin vaan , että siihen sinulta pitää minun saada lupa pitää. monesti olluna vihjailua siihen suuntaa. :)
      Toiseksi katson olevan valmis , kun appivanhemmat tulevat hyvin keskenään toimeen ja jopa anopit ovat keskenään hyviä ystäviä.

    • onks sulla ne

      Se jolla on sormukset, se kosii.

    • Nainen86

      en ole viellä sormuksia hommannut , ajattelin eka kosia ja sitten käydään yhdessä ne sormukset ostaa :)

    • Mies kosii

      "Toiseksi katson olevan valmis , kun appivanhemmat tulevat hyvin keskenään toimeen ja jopa anopit ovat keskenään hyviä ystäviä. "

      Mitä tekemistä vanhemmillanne on teidän mahdollisen avioliittonne kanssa?

    • oppeliini1

      Sinun ei tarvitse rallatella noin yksityistä asiaa ympäri kylää! Se ei kuulu kenellekään muulle kuin sinulle ja miehellesi!

      Tietenkin voit kosia! Sanot vain päivämäärän, esim tammikuun 8. 2013. Siihen ei tarvita sormuksia, vain päätos kipaista maistraatissa ja laillistaa teidän jo pitkäaikainen yhdessä asuminen.

      Häät?

      Voitte tietysti juhlia niitä halutessanne, mutta te olette jo asuneet niin kauan yhdessä että onko häiden juhlinnalla enää tarkoitusta?
      Tuo vihkiminen on lähinnä (hyvin) tarpeellinen osa laillistaa olonne, joten .... tietysti jos haluatte siihen mukaan sukua niin kai se on OK, mutta ette välttämättätarvitse siihen heitä.

    • ei kannata

      Naimisiin meno on typerää. Puolet aviopareista päätyy eroon.

      • j7y9877

        Ja uusien tutkimusten mukaan yhä useampi avioero perutaan nykyään.


      • afterlife78...

        Puolet päätyy eroon, mutta puolet pysyy yhdessä ja onko koskaan laskettu montako eronnutta löytää toisen avioliiton joka pysyy. Kyllä tunnen yhden miehen, joka on eronnut kolme kertaa, eikä nyt löydä ketään vierelleen (ikää vähän päälle 60), syy: huono naismaku (hän on Suomessa asustava jenkki), hänen mottonsa naisasioissa on aina ollut 'bitches are more fun', hän on hyväsydämminen, simppeli, hän on narsistien ja psykopaattien kohde kaikkialla aina, sama naisissa mitkä valitsi. Toinen syy miksi jollain on vana avioeroja, henkilö on itse persoonallisuushäiriöinen.


    • kosi vaan

      Voit kosia, eikä siinä ole mitään hävettävää. Kenellekään ei kuulu, millä tavalla päätös kihloihinmenosta on tehty. Eikä vielä siinä vaiheessa tarvita sormuksia. Tottahan on järkevämpää ensin sopia asiasta ja sitten mennä romanttisesti kauppaan valitsemaan kummallekin mieleiset sormukset.

      Minä aikoinani kosin, ja siinä tuli vähän riidanpoikastakin kun mies olisikin halunnut vielä lykätä päätöstä. No suostui kuitenkin, ja nyt on oltu erittäin onnellisia naimisissa jo yli 30 vuotta.

    • Mariaana

      Mä en oikein perusta kosimisista tai siis ei oikein luonnistuisi multa eikä mieheltä :)
      Meillä meni siis niin, että vaan keskusteltiin aiheesta ja päätettiin, että mennään naimisiin. Eli se siitä, oltiin kihloissa sopimisesta lähtien ja vuoden päästä naimisissa.

      Musta on outoa, että kun kaikessa muussa on nykyään enemmän ja vähemmän tasa-arvoa, niin tässä asiassa pitäisi jotenkin naisen odotella, että mies kosii tai kosia itse. Eikö näitä asioita voi hoitaa niin kuin kaikkea muutakin eli keskustelemalla?

    • Ex nainen joka kosi

      Kyllähän nainenkin voi kosia. Mielellään silleen että olis sormukset. Paitsi että itse kun kosin exääni, niin minulla ei ollut edes sormuksia. Olin vain tehnyt hienon kortin, jossa pyysin häntä miehekseni ja sen lähetin hänen työpaikalleen, niin että työpaikalla pomo tiesi, mutta mies ei. Eli mies sai kirjeeni yllätyksenä. No rukkasethan siitä sitten tuli. Mutta ei se mitään. Erosimme kuitenkin. Ja syy ei siis todellakaan ollut rukkaset, vaan hänen peliriippuvuutensa wow-nimistä peliä kohtaan. Minua on itseäni 2 kertaa kosittu ja itse kosin siis 1 kerran.

      Nyt siis olen uudessa parisuhteessa, avoliitossa ja kihloissa (jonka johdosta mies minua kosi)

    • En kosisi

      Miksei... Itse en kyllä kosisi. Ajattelen niin, että mies kyllä kosii kun on valmis, jos ei kosi niin ei ole valmis. Vaikka voihan olla, että mies ei ole niin ajatellutkaan asiaa tms. Toisaalta en pidä sitä pahanakaan. Ei kai se paha asia ole, jos kosii rakastamaansa ihmistä?

      Ystäväni kosi miestään karkauspäivänä ja he olivat kerinneet olla jo 10 v yhdessä. Mies hieman yllättäen suostui, kun aiemmin oli ollut sitä mieltä, että ei mene koskaan naimisiin (omat vanhemmat eronneet). Hän kyllä muutti mieltään lastenhankinnankin suhteen.

    • lifemocker

      tottakai voi. emme elä keskiajalla

      • 1700hippi

        sä elät, pärstäs perusteella


      • Mummo ojentaa!
        1700hippi kirjoitti:

        sä elät, pärstäs perusteella

        Hyi, miten rumasti kommentoit toisen ulkonäköä ja persoonaa! Etkö osaa keskustella kyseisestä asiasta. Tulet tänne mollaamaan toisia ihmisiä.
        Erilaisuuden pitäisi olla rikkaus. Häpeä!
        Näkö on niinkuin luoja luopi ja tavat niinkuin itse tahtoo.
        Sinulla ei näytä tapoja olevan. Kehittymatön ihminen olet!
        Kummaa, että tänä vappamielisyyden moniarvoisuuden, ja tasavertaisuuden aikana nämä eniten vapaamielisiksi ja antaa kaikkien kukkien kukkia- ihmiset itse osoittautuvat tunnelinäköisiksi itsekeskeisiksi kuppikuntalaisiksi ja oikeuttavat itsellensä muiden ihmisten julkisen häpäisyn.
        Ja edellinen kirjoittaja ilmaisi mielipiteensä asiasta ja sinä aloit arvostella hänen persoonaansa. Itselläsi ei ollut asiallista sanottavaa keskustelatvasta asiasta.
        Huono keskustelija ja riidankylväjä olet. Et kunnioita toisia ihmisiä! Ja jos nokkelaksi vitsiksi oli tarkoitettu,ei mennyt perille, ei ole hyvä edes vitsiksi.
        Omaa kyvyttömättömyyttäsi ja tyhmyyttäsi tuot vain esille. Poistu palstalta, jos muuta asiaa ei ole kuin haukkua toisia ihmisiä.
        Ongelma on sinulla ei ko. nimimerkillä!
        Vaikeaa tulee tollasella elämässä olemaan, jos toisten ulkonäön sietäminen ja erilaisuuden sietäminen on noin vaikeeta. Pitää mennä perämetsään ihan ite, niin ei tarvii sietää kenenkään pärstää!
        Pistäpä oma pärstäs tänne arvosteltavaksi, jos mies olet, ja vastaat sanomisistasi!


      • mokkeria turpaan
        Mummo ojentaa! kirjoitti:

        Hyi, miten rumasti kommentoit toisen ulkonäköä ja persoonaa! Etkö osaa keskustella kyseisestä asiasta. Tulet tänne mollaamaan toisia ihmisiä.
        Erilaisuuden pitäisi olla rikkaus. Häpeä!
        Näkö on niinkuin luoja luopi ja tavat niinkuin itse tahtoo.
        Sinulla ei näytä tapoja olevan. Kehittymatön ihminen olet!
        Kummaa, että tänä vappamielisyyden moniarvoisuuden, ja tasavertaisuuden aikana nämä eniten vapaamielisiksi ja antaa kaikkien kukkien kukkia- ihmiset itse osoittautuvat tunnelinäköisiksi itsekeskeisiksi kuppikuntalaisiksi ja oikeuttavat itsellensä muiden ihmisten julkisen häpäisyn.
        Ja edellinen kirjoittaja ilmaisi mielipiteensä asiasta ja sinä aloit arvostella hänen persoonaansa. Itselläsi ei ollut asiallista sanottavaa keskustelatvasta asiasta.
        Huono keskustelija ja riidankylväjä olet. Et kunnioita toisia ihmisiä! Ja jos nokkelaksi vitsiksi oli tarkoitettu,ei mennyt perille, ei ole hyvä edes vitsiksi.
        Omaa kyvyttömättömyyttäsi ja tyhmyyttäsi tuot vain esille. Poistu palstalta, jos muuta asiaa ei ole kuin haukkua toisia ihmisiä.
        Ongelma on sinulla ei ko. nimimerkillä!
        Vaikeaa tulee tollasella elämässä olemaan, jos toisten ulkonäön sietäminen ja erilaisuuden sietäminen on noin vaikeeta. Pitää mennä perämetsään ihan ite, niin ei tarvii sietää kenenkään pärstää!
        Pistäpä oma pärstäs tänne arvosteltavaksi, jos mies olet, ja vastaat sanomisistasi!

        lifemocker on palstojen persenaamahäirikkö, typerääkin typerämpi reuhkanaama. häntä saa ja pitää mollata niin paljon kuin suinkaan mahdollista. tässä ei todellakaan ole kyse siitä, että ilman syytä kävisimme hänen kimpuunsa, hän on kyllä kaiken moninkertaisesti ansainnut.


      • ja kuopio repee!!
        mokkeria turpaan kirjoitti:

        lifemocker on palstojen persenaamahäirikkö, typerääkin typerämpi reuhkanaama. häntä saa ja pitää mollata niin paljon kuin suinkaan mahdollista. tässä ei todellakaan ole kyse siitä, että ilman syytä kävisimme hänen kimpuunsa, hän on kyllä kaiken moninkertaisesti ansainnut.

        Totta. Samaa mieltä.


    • m1m1myy

      kyllä tietysti voi! itse tietenkin toivon että oma mieheni joskus kosii itse, mutta joitakin tilanne saattaa ujostuttaa, joten kyllä nainenkin voi kosia. saattaa käydä niinkin, että mies ilahtuu siitä, että sanot ääneen sen mitä hän on saattanut jo miettiä sanovansa. minusta sen ei tarvitse tapahtua edes karkauspäivänä, nykyään kaikki on mahdollista :)

    • Voe Ellun kana

      Jos täältä pitää kysellä, niin kasva vielä muutama vuosi.

    • majoneesii suuhun

      Oma vaimoni otti ensin suihin ja laukeamisen jälkeen hän kosi. Tässä oli muutakin hauskaa ja kivaa mutta sitä ei teille kerrota.

      • Karu totuus

        Mutta nieliko? Jos ei niellyt niin ei rakasta oikeesti :/


    • mies30vuottaM

      Ainakin itse olisin tilanteessa erittäin tyytyväinen mies :) t:m30v

    • FairyTale

      Hienoa, tietenkin voit kosia itse :)

      Onnea ja siunausta elämäänne!

    • o'h boy o'h boy

      Nainen kosi ja toivotin hänelle hyvät loppuelämät. Pitää olla aika typerys jos menee siihen retkuun. On mukavaa olla vapaa ja lentää kukasta kukkaan. Toivon, että siihen ei olisi tultu siinä vaiheessa sillä peti ja keittiöhommat luisti häneltä niin hyvin.

    • Tottakai_

      Tottakai voi. Nyt ollaan tasaarvoisia tässäkin asiassa ja lisäksi pakkejakaan ei kannata pelätä. Myöhemmin tilanne voi muuttua ja aiemmat pakitmn muuttuvat suostumuykseksi.

    • Tietenkin voit.

    • Alttari ei odota

      Ei olisi tarvetta sukulaisille kertoa kun miehen vastaus olisi EI. Näin mies sanoisi vaikka haluaisikin naimisiin mennä. Mies ei kehtaisi kellekkään sanoa että muija kosi!

    • rakastunut4

      melkein kosin miekkostani,,mut pupupöksyyn tuli,,rukkasten saamisen pelkohan se on..

    • Dippa dappa duu

      Naisen pitää tehdä AINA aloite

    • on häpeällistä!

      EI! ei voi!! kosinta on miehen tehtävä!

    • etkö kelpaa

      jotenki tuntuis jos joutuisin kosimaan ettei mies ole tosissaan kanssani!

    • jkkkl

      kyllä voi

    • kysyjä

      Mistäs noin päättelet.totesin kyl jottain.

    • duckface :D

      Tottakai

    • aviomies 2

      anna mennä vaan, olisin ollut iloinen jos kohdallani, nainen olisi kosinut

    • et vaan osaa

      Mies kosii kun nainen painokkaasti antaa vinkin eli käskee tehdä sen.

    • Chariwe

      Tietenkin nainen voi kosia. Minäkin kosin miestäni kysymällä ohimennen että mentäisiinkö naimisiin. Tosin meillä avioliitolla ei sinällään ole mitään merkitystä, haluttiin vain saada juridiset asiat kuntoon (toki ne olisi voinut hoitaa vaikka lakimiehen kanssa mutta noin kävi helpommin ja samalla saatiin hyvä syy koota lähipiiri yhteen).

      Kihlasormuksia ei hommattu laisinkaan, koska hääpäivä oli kolmen kuukauden kuluttua kihlauksesta. Vihkisormukset käytiin valitsemassa yhdessä.

      Lähipiiri ei ole koskaan edes kysynyt, kuka kosi. Luultavasti äitini olisi ollut ainoa, joka asiaa olisi paheksunut (hänestä emme edes ole oikeasti naimisissa koska meillä oli siviilivihkiminen). Hän on siis hyvin vanhanaikainen.

    • kysyjä

      Kukapa se tällä nimimerkillä.kävin jännenvirran puolella pistäytymässä.

    • ninja girl

      Voi varmasti, mieheni kanssa oli niin, että rakastimme (ja yhä yhtä paljon) toisiamme niin valtavasti, ettei sillä olisi vaan ollut väliä kumpi kosii, kun niin selkeästi kumpikin elämänsä loppuun yhdessä haluaa olla. Minulla oli hyvin traumauttava kokemus yli-innokkaasta sulhasesta ja aviomieheni tiesi sen, siksi odotti puoli vuotta seurustelussa, kunnes kosi. Jos tiedät, että kummatkin sitä haluaa, niin kosi vaan, jos taas tuntuu, ettei kumppanisi oikein halua, en suosittelisi. Ikäsi on siis n. 27, sen ikäisenä minäkin menin kihloihin, mutta häitä odotutin 4 vuotta traumani takia (en kerro tässä siitä enempää, kuin, että kyseessä oli psykopaatti ja se oli tavaraa mistä painajaiset on tehty), se ei puolisoani häirinnyt, koska ymmärrämme toisiamme voisi sanoa jopa täydellisesti.

    • Eikun kosit vaan mies on varmaan mielissään, onnea teidän tulevalle avoliitolle!

    • V*****n perinteet!

      Totean että, go for it. Minusta ainakin on ihan se ja sama kumpi sen kysymyksen tuo esille, että mennäänkö naimisiin, kun joka tapauksessa se on asia jota kumpikaan ei voi yksinään päättää.
      Mitä tulee sukulaisille, ystäville, sun muille kertomiseen, niin mitä se oikeasti niille edes kuuluu kumpi kosii ja miten. Mitäs sitä häpeilemään, jos joku on tarpeeksi utelias kysyäkseen, mutta kyllä minulle ainakin on aina riittänyt se tieto, että jotkut haluavat suhteensa virallistaa, ei ole koskaan käynyt edes mielessä kysyä kumman aloitteesta tuo prosessi lähti liikkeelle.

    • eeva6

      Minä kosin miestäni, ei siinä ollut mitään ihmeellistä, miksi ei voisi?

    • taasm kerran

      s24:n idioottimaisia avauksia jotta mainosrahat saa vastinetta.

    • KALLE KELLO

      Mikä ettei. Et varmasti olisi ainoa kosiva/kosinnut nainen.

    • 33.33

      Minä kosin ensimmäistä avopuolisoani, 7 vuoden yhdessäasumisen jälkeen. Olisin ollut siinä vaiheessa valmis perheen perustamiseen.

      Minulle tuli miehen epäröinti ja kieltäytyminen yllätyksenä. " No ootellaan vielä jonkun aikaa, hyvähän tässä on näinkin" -vastaus ei minulle enää riittänyt

      Pari kuukautta sen jälkeen ilmoitin miehelle, että muutan sitten seuraavalla viikolla. Hän hätääntyi täysin. "Mennään naimisiin ja tehdään lapsia ja..... "

      Onneksi kuitenkin muutin pois, sillä suhteella ei olisi ollut tulevaisuutta - vaikkakin vanhempamme tulivat hyvin toimeen ja äitimme olivat ystäviä

      Se, kuka on kosinut, ei muuten tosiaankaan kuulu kenellekään muulle eikä siitä ole tapana kertoa muille.

    • will you

      Minäkin kosin, koska en enää jaksanut odotella miehen kosintaa. Hänkin olisi kosinut, mutta kerkesin ensin. Anna palaa vaan

    • kaasokäly

      Vieläkö nykyään kositaan? Jos naimisiin halutaan, niin kai se on yhteinen päätös ja sopimus. Eikä niin, että toinen odottaa sydän pmppaillen, että milloinkahan toi kosii vai kosiiko ollenkaan?
      Nykyään naimisiin menosta on tehty jonkinlainen keskenkasvuisten prinsessa/prinssileikki kaiken maailman kosimisineen, polttareineen, huomenlahjoineen, prameine häineen, pukuineen, häämatkoineen jne. Eikös se ole kuitenkin vain kahden ihmisen päätös elää yhdessä loppuelämänsä... tai ainakin toistaiseksi?

      • lukekaa jotain

        Nykyään? Nykyään?

        Eiköhän häitä ole juhlittu koko ihmiskunnan historian sivu.

        Nykyään on itseasiassa paljon mahdollisempaa pitää niin pienet häät kuin haluaa. Jopa mennä naimisiin ilman papin siunausta, jos ei usko.


    • M I K S I O L I S I

      Eiköhän tästä maasta löydy häpeällisimpiä asioita... !!!!!

    • MGTOW

      kuka jaksaa mennä naimisiin... miehet.. äläkä alistu

    • miksi ei

      jos ei mee,,,ei rakastaa,, etsi toinen..

    • 40N

      Olen ollut jo kerran naimisissa, joten päätin, että nyt koko homma on täysin miehen harteilla. Minä en kosi ja jos mies on oikein rakastunut, niin kosikoon itse. Lapset jo valmiina, niin ei ole mihinkään kiire. Romanttisia unelmia voi kehitellä muustakin, kuin häistä.

    • SJEH kovana

      Naisemme naisasialiikkeen ja muiden painostuksesta, ovat minulle naimahimoiselle, sexiä asiatuntemattomalle etsiä nyt sopiva meno, jossa ei raiskaajat, eikä neitsyytensä menettäneet, sovitaan myös sivuvaimosta, miten olisi ruhtinaalliset, ja

      • isukki58

        Suotavaakin olisi, että naisetkin kosisivat :=)


    • jaapajaa

      Ei ole,mutta tyhmää.... ehdottaahan voi..

    • kosiomiesjesjes

      Voihan sitä sekoittaa perinteistä kosimista uudenlaiseen eli nainen kosii polvistumalla miehen eteen, toki siitä voi joku saada väärän käsityksen kun nainen on polvistuneena miehen sepaluksen eteen ;-D

      Siinä mitään häpeällistä ole ja yhtä hyvin siitä voi kertoa kuin myös jos mies kosii.
      Niin ja sorry tuo mun ylempi juttu, en voinu vastustaa kiusausta ;)

    • Juuri näin

      Ei todellakaan ole, ja muutenkin, onko sillä niin väliäkään kun kerta pari haluaa olla kimpassa loppuelämänsä?
      Sitä paitsi mielestä iso plussa, kun sitä tasa-arvoa muutenkin korostetaan kaikessa. Niin miksei sitten nainen voisi tällaisissakin tilanteissa ottaa sen "miehen paikan"?:)

    • kauris59xxxx

      Miksi nainen ei voisi kosia? Minä kosisin miestäni ja hän kosi minua myöhemmin. Minusta se oli ihanaa näin tasaarvon aikoina. Joten kosikaa rohkeasti.

    • nainen 4

      milloinka lienee on seuraava karkausvuosi,silloin voi naisetkin yrittää kosimista.

    • N-23

      Tuli mieleen että monella miehellä voikin olla aika kova kynnys kosia, ja voivat siirtää ja siirtää päätöstä kun pelkäävät väärää hetkeä - kun naiset ovat niin tunteellisia. Naisen kosiessa miehen reagointi ei ole usein samanlainen kuin naisen olisi.

      Mielestäni voit ihan itsevarmuudella sitten puhua, että minä kosin. Ei muuta, ei mitään että 'en kuullut mieheltäni mitään' tai että 'mieheni kun on tollanen ettei saa mitään aikaseks ni minäpä sitten...' (en tarkoita että nämä ovat mitenkään totta mutta yleensä sukulaiset kuulevat asiat tietyllä tavalla ja jopa kaukana totuudesta) Sinun ei tarvitse mitään liikoja selitellä, ellet halua jos vaikka tilanne oli kovin romanttinen ja mitä kaikkia tunteita sinä hetkenä tunsitte.

      Häpeällistä se on vain jos itse tunnette häpeää siitä tilanteesta. Sellaista kosimisen ei kuuluisi olla.

    • blä1

      No ei ole häpellistä kosia, niin minä juuri tein, ihan samaa kuka kosii.

    • Jussi.

      Voihan nainen kosia, sehän on selvä, ei sitä kai kukaan edes muuten kyselisi. Mutta kun kysymys ei ole mistään periaatteista vaan ihan oikeasta elämästä niin siksi se on mies joka kosii. Naisen kosimisella kun ei ole mitään virkaa. Siis mies kosii ja nainen vastaa. Jos ei kosi niin sitten ei kosi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe