Kynsien pureskelusta....

Kynsienpureskelija

Mulla on sellanen huono tapa, että pureskelen kynsiä. Johtunee varmaan stressistä, mitä minulla koko ajan on. Auttaako tähän oiekin mikään?
Sillon kun mun tekee meili pureskella kynsiä, niin syön purkkaa mut ei se auta :(
Kynneliäkin oon koittanu, mutta ei auta. Rakennekynsiin ei ole varaa, ne on kalliita.

Mikä avuksi?

1

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyrsijä minäkin

      Itselläni on sama huono tapa. Joskus en nyrsi pitkiin aikoihin, sitten taas joskus ei pysy sormet millään poissa suusta. Stressi on itsellänikin tärkein syy, miksi taannun joskus nyrsimään. Vuosien varrella tavasta on ullut yhä harvinaisempi ja se on nykyään helpompi karistaa.

      Omalla kohdalla toimineita juttuja:

      -Hoida käsiäsi. Kosteuta säännöllisesti. Käytä pakkasella hanskoja ja veden kanssa läträtessä suojakäsineitä.

      - PIdä aina viilaa mukana, Kun kynsi katkeaa/tulee joku röpö, viilaa kynsi tasaiseksi , ÄLÄ pureskele. Itselläni kaikki röpylät houkuttelevat nyrsimään. Samasta syystä käsiä kannattaa hoitaa. Hyväkuntoiset kynnet eivät houkuta puremaan.

      - Lakkaa kynnet. Lakattuja kynsiä ei ole niin kiva purra kuin lakkaamattomia ja liuskoittuvatkin vähemmän, jolloin on taas vähemmän syytä "hoitaa" kynsiä hampailla. Itselläni paras on ollut mahdollisimman peittävä lakka. koska silloin ei kynnen vapaan kärjen alle jäävät roskat näy - niiden jatkuva tonkiminen oli toinen paha tapani, joka repi kynsiä, mikä taas houkutti nakerteluun... Toki kynnenaluset pitää pitää puhtaina, mutta kynsiharjalla, ei hampailla tai millä tahansa käteen sattuvalla...


      On tärkeää tajuta, että tämä on prosessi. Kynsien pureminen on stressiä lievittävää ja siksi siitä eroon pääseminen voi olla vaikeaa. Ja joskus voi tulla takapakkia. Silloin ei pidä lannistua, vaan jatkaa vaan samaan malliin. Epäonnistumista on vasta se, että lakkaa yrittämästä.

      Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe