akryylikynnet itselle (pelottaa :D )

snemuli

Heippa! Oon jo pitkään halunnut pitkät kynnet, omat on heikot, lohkeilee ja liuskottuu joten niistä ei kyllä tule mitään.

Sen vertaa ei kuitenkaa oo varaa että ottaisi ammattilaisella, ja sitten kävisi huollatuttamassa n. kuukauden välein.

Kattelin ensin geelikynsi kotipakkauksia, mutta en halunnut tilata mistään ebaystä koska siellä ei jotenki vaikuta kovin luotettavalle ne tuotteet jotka usein tulee aasiasta..

Sitte suomalaisista nettikaupoista vähä luotettavammatki maksaa uunin kanssa n. 150, again, no money.

Sit törmäsin noihin akryylikynsiin ja nded.fI:ssä oli mun mielestä ihan kohtuullisen hintaisia aloituspakkauksia, eivät varmaan ihan parasta laatua, mutta näyttää kuitenkin melko luotettavalta..

Rupesin kuitenkin pelkäämään (tätähän voi tapahtua tietty myös geelikynsien kanssa!) omien kynsieni puolesta kun lueskelin kauhutarinoita, että miten omat kynnet ovat akryylin poiston jälkeen kamalassa kunnossa, ohuet ja kipeät, joiltakin kynnet ovat homehtuneet, ja jopa lähteneet irti.

Tuohon homehtumiseen varmaan ei voi muuta kun sen että muistaa tarpeeksi desinfioida kynttä joka välissä ja pestä käsiä, mutta tuo kynnen oheneminen ja kipeytyminen, se ilmeisesti johtuu viilaamisesta? Enkö voi viilata kynttä tippiä asettaessa ihan minimaalisesti, ettei se juurikaan ohene, vaan vain hieman karhenee? Ja kun akryylikynnet poistaa, niin onko siis pakko viilata, vai lähteekö asetonilla, ettei sitten tarvitsisi viilata silloinkaan?

Sitten lisäksi tuosta desinfioinnista, saako sitä siis tehdä ihan joka välissä? Ensin leikkaisin kynnet, pesisin&desinfioisin kädet, karhentaisin, desinfioisin, laittaisin tipin (kannattaako tippi desinfioida?), primerin, desinfioisin (vai eikö saa tehdä primerin ja akryylin välissä?) laittaisin kerroksen akryylimassaa, desinfioisin, laittaisin toisen kerroksen, tasoittaisin&kiillottaisin ja ihan varmuuden vuoks vielä desinfioisin.

Ja miten akryylikynttä siis pitää huoltaa? Pitääkö kaikki tipit siis ottaa pois aina tietyin väliajoin, vai vaan levittää kerros akryylimassaa siihen kasvurajaan? Ja jos akryylikynsi on mennyt vähän huonoksi, niin voiko päälle siis vain lisätä uuden ohuen kerroksen akryyliä?

Kiitos vastauksistanne, ja p.s. minulla ei ole varaa myöskään mennä kynsientekokursseille....

4

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahat menee hukkaan

      tilasin itse ekan akryylisetin juurikin ndedistä. nykyään olen kouluttautunut ammattilainen ja voin sanoa isolla kokemuksen äänellä että ei kannata! ihan kamalaa tavaraa. monomer haisee todella voimakkaalle, varsinkin kotioloissa jollet omista erittäin tehokasta ilmastointia. värit ei pidä pigmenttiään. kirkas ei ole kirkas vaan harmaa, valkoinenkin on harmaa, niiden akryylisivellin on suorastaan vitsi! ndedistä ei kannata ostaa juuri mitäään. ehkä koristeita, kemikaleja jos osaat itse sekoittaa oikein käyttöön.., niide nkynsiporakin on ihan ahterista! juuri se tärkein toiminto puuttuu. jne.jne. saat tuolla hinnalla parempaakin. lisäksi suosittelen sulle geeliä koska akryyli on paaaljon vaikeampi tekniikka.

    • loveenails

      Mistä saa smaan hintaan hyviä kun olin itsein aikonut ostaa tuolta ?

    • miksi?

      miks haluutte ostaa huonoa? ei hyvää saa noin halvalla. se on vaan fakta. tiedättekö sanonnan köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. pätee kynsikamoihin sekä koulutuksiin. itse kokeilin vaan jästipäänä kantapään kautta. hukkaan meni ne ekat rahat. olisin jättänyt tilaamatta jos olisin lukenut niistä varoituksia etukäteen mutta en löytänyt mitään kommentteja mistään silloin. nythän niitä jo on.

      ja nyt kun asiaa täs pyörittelen niin miksiköhän kukaan ammattilainen ei tee niillä kamoilla. miettikää mikä kate jäisi käteen jos satasen sijaan akryylineste maksaisikin vain 15e vai mitä ne ny sielä onkaan.. oon satavarma et jos ne olis hyvää kamaa ne olis laajemmaltikin käytössä. eikö?

    • Anonyymi

      Kyllä näin kynsitekniikkona seon aivan totta että kynnet ohenevat mutta suosittelen geelilakkausta tai oman kynnen vahvistusta ammattilaiselta, esim. OPI:lla on vahvistavia lakkoja ni suosittelen kokeilemaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe