Meillä työpaikalla saa tehdä ylitöitä, mutta niistä ei makseta kuin tunti tunnilta. Näin uutena työntekijänä olen vähän äimänä. Vanhat eivät ole edes kuulleetkaan 50 prosentin ja 100 prosentin ylityökorvauksista! Miten ihmeessä menettelen, sillä en suinkaan halua menettää hommiani kitisemällä korvauksista. Voisko liittoon ilmoittaa, mutta sitten kyllä paljastuisin.
Ylityökorvaus
3456
8770
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
Vastaukset 8
Vanhimmat
Riippuu alasta. Olen ollut itse sellaisilla aloilla, joissa ylitöistä ei maksettu mitään, ne sai vapaina (joskus) ja/tai maksettiin just mainitsemallasi tunti tunnilta taksalla. Provikkapalkkasissa ei tietenkään edes sitä, koska kaikkihan tulee tekemäsi myynnin mukaan... ylitöillä tietysti tienaa enemmän, kun ehtii tekemään enemmän kauppoja.
Ei siinä liitto mitään tehdä voi, jos toiset on tyytyväisiä/suostuneet kyseiseen järjestelyyn. Eri asia jos teetetään ylitöitä ja ei suostuta ylityökorvauksia maksamaan.
Meillä saa korvaukset jos haluaa. Mutta saa myös käydä "ylitöissä" ilman, että työnantajalla olisi siihen tarvetta, jolloin kyseiset tunnit pidetään vapaana myöhemmin juuri tuolla tunti tunnista periaatteella
Meilläkin sama systeemi. Eli voi omasta halustaan tehdä ylitöitä, ja ne saa sitten vapaana yksi yhteen.
Jos taas työnantaja pyytää jäämään ylitöihin, niin niistä maksetaaan sitten ihan normaalit ylityökorvaukset.
Hyvä systeemi, jos haluaa kerätä vähän vapaita varastoon.
Monessa paikassa tuo menee niin, että ylitöihin ei välttämättä suoranaisesti "käsketä/pyydetä", mut käytännössä sulla on joku tietty vastuualue hoidettavana ja normaali työaika ei vaan kertakaikkiaan riitä sen hoitamiseen = tulee pakosta ylitöitä, jos aiot hoitaa velvollisuutesi. Koska nuo ylityöt on "vapaaehtoisia", niistä saa sitten vapaata 1/1 jossain välissä... jos saa..
Työsopimuksessa viikkotuntimääräksi on sovittu 40 tuntia. Työvuorolistat kuitenkin ovat usein yli 40 tunnin. Kuukausipalkkalaisilla ymmärrän tasaussysteemin, mutta olenkin tuntipalkkainen. Kuukaudessa työtunteja kertyy reippaasti yli 200. Mielelläni ottaisin normaalit ylityökorvaukset, enhän mitenkään pyydä saada jäädä ylitöihin.
Soita liittoon ja pyydä sieltä apua. Niin ei tarvitse pähkäillä enään. Tai jos et uskalla, niin soittakaa kimpassa työsuojeluviranomaiselle eli ent. työsuojelupiiriin. Ne valvoo työaikalain noudattamista.
Ja paskat niitä kukaan valvo, jos teet vapaaehtoisesti ylipitkää päivää niin sitten teet, that's it. Kukaan ei käske... se on taas sitten sun oma moka, jos jätät työs tekemättä ja peruste vaikka työsuhteen purkamiselle koeaikana.
Minkä alan töitä teet? Mitä työehtosopimusta teillä noudatetaan? Teetkö jaksotyötä vai normaalia? Onko teillä on tasoittumisjakso, jona aikana työtunnit tasoittuu 40 tuntiin viikossa ja miten pitkä se on ja onko työvuorolistat laadittu koko tasoittumisjaksoksi? Oletko ottanut työnantajan kanssa puheeksi työaikasi ja saanut siihen jotain selitystä?