Olen ollut eräässä vaatealan yrityksessä myyjänä puolitoista vuotta vakituisella 25 viikkotuntisopparilla. Pääsin opiskelemaan, ja sovimme työnantajan kanssa että jatkan viiden tunnin viikkosopimuksella. Asiasta keskusteltiin palaverissa kaikkien työntekijöiden ja pomon läsnäollessa joten koko henkilökuntamme on asiasta kuullut pomolta. Nyt muutamaa viikkoa myöhemmin pomoni ilmoittaa että hän ei tarvitse sittenkään viisituntilaista vaan 20h\vk, jota en pysty koulun ohella tekemään. Jouduin kieltäytymään. Onko laillista että suullinen sopimus jossa on 15 todistajaa puretaan näin kuulemma "muuttuneen henkilökuntatilanteen takia"?? Pomo väittää että laillisuus on varmistettu jostain asianajajalta mutta epäilen. Ja siis 5 h sopimus ei ole allekirjoitettu eika 25 tunnin sopimustani ole vielä irtisanottu. Kaikki on käyty suullisesti läpi. Kiitos tuhannesti vastauksista!!
Joudunko OIKEASTI irtisanoutumaan??
2
248
Vastaukset
- jjjjjjjjjjjjjjj
Kiinnostaisi tietää miten tässä kävi..
- odonata11
Sain viiden tunnin viikkosopimukseni sillä muut työntekijät pitivät puoltani. Loppu hyvin, kaikki hyvin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2712804Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka202225Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3401963- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1031632Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2091337- 661287
- 681233
- 551149
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751093