Apua! Ihan tyytyväisenä olen meikkivoiteita käyttänyt jo 15 vuotta, mutta nyt on alkanut vaivaamaan tämä juttu. Lueskelin netistä ihon sävyn määrittämisestä ja tulin siihen tulokseen, että oma ihoni on punapohjainen. Olenko siis oikeassa, että silloin pitäisi käyttää punapohjaista meikkivoidetta? No miten sitten meikkivoiteen sävystä saa selvän, että onko se puna- vai keltapohjainen?
Minulla on nyt käytössä Cliniquen anti blemish meikkivoide sävy 02 ja se saa naaman näyttämään aavistuksen pinkiltä....lisäksi kaulaan tulee jonkin verran meikkivoideraitoja. Pitäisiköhän kokeilla vaaleampaa sävyä? Kokeilin laittaa meikkivoidetta kasvoille vain toiselle puolelle eikä kasvojen keskelle jäänyt mitään selkeää rajaa eli sen perusteella sävy olisi hyvä. Kuitenkin kun vertaa naamaa ja kaulaa, on ero ihan selkeä. Lisäksi painelin peilin kanssa ulos ja naaman väri ulkona oli tosi punertava/tumma kaulaan verrattuna. Neuvokaa avutonta ja tietämätöntä. Myös vinkkejä meikkivoidemerkeistä otetaan kiitollisena vastaan. Minulla on rasvainen ja näppyihin taipuvainen iho, eli mattaa ja peittävyyttä tarvin, eikä meikkivoide saa tukkia ihohuokosia.
Meikkivoide keltapohja punapohja
4
758
Vastaukset
- steffy1
lumene skin caring make up. se on loistava valinta. luonnollinen ja mukautuu ihon väriin, vaikka muutama sävy on valittavissa markkinoilla. hoitaa, ihoa eikä tuki ihohuokosia. itse ostin sen sokokselta tai stockmannilta, en tarkkaan muista:) hyvin riittoise, mutta ei kannata pistää meikkisienellä, koska sieni imee sisäänsä meikkivoiteesta 70 %
suosittelen:) - zdfgdfgd
Voisit kokeilla myös neutraalimman sävyistä meikkivoidetta, jos ero kaulaan on huomattava - minullakin kaula on keltaisempi ja vaaleampi kuin harmahtavat neutraalit kasvoni. Eli meikkivoide jotain kaulan ja kasvojen ihon väliltä voisi olla hyvä?
Sävyjä voi googlettaa netistä tai kaupassa laittaa raitoina ranteeseen ja antaa niiden kuivua, silloin todellinen sävy tulee esiin. Paljonko haluat meikkivoiteeseen sijoittaa?- alkup.
Kyllä olen valmis satsaamaan meikkivoiteeseen vähän enemmänkin rahaa. Ongelmaihoisena on pakko...
En ole markettimeikkivoiteita käyttänyt vuosiin kun oman kokemuksen mukaan kalliimmat on laadukkaampia ja riittoisampia. Meinisiköhän kipuraja jossakin 50 euron paikkeilla.
- marge s.
Jos meikkivoide näkyy millään tavalla, niin se on väärän värinen. Eli nyt kun kaulasi on paljon vaaleampi, niin käytössäsi on liian tumma sävy.
Kelta- ja punapohjaisuuden määrittäminen voi olla aluksi melko vaikeaa. Kun määrität omaa ihosi sävyä, niin et saa ottaa huomioon millään tavalla kasvoissa olevia "virheitä". Näpyt, punaiset posket, punaiset nenänpielet. Jos sulla punoittaa iho poskista, niin se ei missään nimessä tarkoita, että sulla olis punapohjainen ihon sävy! Koita katsoa sävyä mielummin vaikka kaulasta tai käsivarsista.
Yks kikka millä voit arvioida sävyä, on katsoa minkä väriset ranteessa olevat suonet ovat. Jos ne ovat enimmäkseen vihertävät, on ihon sävysi keltapohjainen, jos ne on enimmäkseen lilahtavat, on ihon sävysi punapohjainen. Tämä ei ole kuitenkaa mikään 100% testi.
Kun väripohja on saatu selville, niin kyllä, silloin valitaan meikkivoide sen sävyn mukaan. MONET ihmiset luulevat, että jos on punapohjainen, niin haluaa keltapohjaisen meikkivoiteen, jotta punaisuus ei näkyisi. Se kuitenkin tekee ihosta helposti harmaan ja elottoman. Se ei siis tarkoita, että jos laitat punapohjaiselle iholle punapohjaista meikkivoidetta, että olisit sen jälkeen kokonaan punainen! Meikkivoiteen sävy valitaan niin, että se on mahdollisimman lähellä omaa nykyistä ihon sävyä. Kun et erota, että missä meikkivoidetta on, niin silloin sävy on oikea.
Jos tuntuu, että kasvot ja kaula ovat huomattavasti erinsäsyiset, niin katso silloin meikkivoide mielummin kaulan sävyyn sopivaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662258Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381863Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711510Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231497Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851224Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1781157Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬221104Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051074En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932- 77929