Hengellistä väkivaltaa helluntailaisuudessa

marlon.b

37

2147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knuutti exm

Hengellistä väkivaltaa esiintyy nykyisin helluntaiseurakunnissa myös siinä muodossa, että sellaisia, jotka tahtovat pitäytyä Raamattuun pidetään vanhanaikaisina ja kehityksen jarruina.

Moni nykypolven helluntailainen ei voi tajuta miten suurta tuskaa he aiheuttavat perinteisesti uskoville ylistyksineen, hetkutteluineen, rockeineen, savukoneineen ja värivaloineen tai imeline saarnoineen, joissa ei ole mitään sisältöä.

Se, jos mikä on hengellistä väkivaltaa, on väittää että sielun kiihotuksella aikaan saatu tunnetila tai sen tavoittelu olisi hengellistä.

Myös se on hengellistä väkivaltaa, että riistetään toisilta koti samaan tapaan kuin käet tekevät: munimalla toisten pesään.

Tätä käkimäistä munimista ovat harrastaneet sekä helluntaikirkko että ne uuskarismaanikot, jotka ovat kärränneet maailmalta kaikenlaisia poppaukkoja ihmisiä kaatamaan ja demoneita häätämään.

(en ole helluntaikansalainen)

• Tapio522eikirj

Knuutti exm: "Se, jos mikä on hengellistä väkivaltaa, on väittää että sielun kiihotuksella aikaan saatu tunnetila tai sen tavoittelu olisi hengellistä".

• Knuutti exm
        Tapio522eikirj kirjoitti:

Knuutti exm: "Se, jos mikä on hengellistä väkivaltaa, on väittää että sielun kiihotuksella aikaan saatu tunnetila tai sen tavoittelu olisi hengellistä".

Olen samaa mieltä, jos sillä (tunnetilan tavoittelulla) tarkoitetaan sellaista mitä ei voi saada - Pyhän Hengen kastetta toistamiseen. Pyhän Hengen kasteen saaminen ei ole tunnetila, vaikka siihen voi tunteitä liittyäkin.

Uskon, että Pyhän Hengen kaste eli henkikaste eli Pyhän Hengen sinetti saadaan jo uskoontulossa.
        Jotkut voivat saada kielilläpuhumisen armolahjan myöhemmässä vaiheessa elämässään.

Kun kysyjänä on Tapio522 lisään vielä:
        Sain Pyhän Hengen kasteen pikkupoikana n. 10v. ikäisenä. Uskon, että tuossa hetkessä lapsen usko vaihtui siihen, että Pyhä Henki astui sydämeen. Tuohon hetkeen asti olin siis lapsenuskossani samassa tilassa kuin opetuslapset ennen helluntaita (=nykykäsitteillä 'uudestisyntyneitä' tai pieni Samuel temppelissä.
        Menin upotuskasteelle vanhempieni pienestä vastuksesta huolimatta noin vuoden päästä em. tapahtumasta. Minua ei ole vauvana kastettu.

• Knuutti exm kirjoitti:

Olen samaa mieltä, jos sillä (tunnetilan tavoittelulla) tarkoitetaan sellaista mitä ei voi saada - Pyhän Hengen kastetta toistamiseen. Pyhän Hengen kasteen saaminen ei ole tunnetila, vaikka siihen voi tunteitä liittyäkin.

Uskon, että Pyhän Hengen kaste eli henkikaste eli Pyhän Hengen sinetti saadaan jo uskoontulossa.
        Jotkut voivat saada kielilläpuhumisen armolahjan myöhemmässä vaiheessa elämässään.

Kun kysyjänä on Tapio522 lisään vielä:
        Sain Pyhän Hengen kasteen pikkupoikana n. 10v. ikäisenä. Uskon, että tuossa hetkessä lapsen usko vaihtui siihen, että Pyhä Henki astui sydämeen. Tuohon hetkeen asti olin siis lapsenuskossani samassa tilassa kuin opetuslapset ennen helluntaita (=nykykäsitteillä 'uudestisyntyneitä' tai pieni Samuel temppelissä.
        Menin upotuskasteelle vanhempieni pienestä vastuksesta huolimatta noin vuoden päästä em. tapahtumasta. Minua ei ole vauvana kastettu.

* Hei hei, kyllä opetuslapset olivat saaneet Pyhän Hengen jo aikaisemmin. " Jeesus puhalsi heidän päälleen, ja sanoi, ottakaa Pyhä Henki. Heidän henkensä uudistui. Sitten Pyhä Henki tuli
        yäsalissa olevien 120 uskovan päälle, ja sinetin he saivat .siinä yhteydessä.

* Jeesuksen kuoleman jälkeen, kun uudestisynnytään ,niin aivan oikein, silloin saadaan Hengen kaste, ja sinetti sismpään, eli pelastusvarmuus. 1Kor.12:13 ja Ef, 1:13. Koska Jeesuksen ylösnosemus vapautti Jumalan voiman, eli Pyhän Hengen

• Knuutti exm
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Hei hei, kyllä opetuslapset olivat saaneet Pyhän Hengen jo aikaisemmin. " Jeesus puhalsi heidän päälleen, ja sanoi, ottakaa Pyhä Henki. Heidän henkensä uudistui. Sitten Pyhä Henki tuli

* Jeesuksen kuoleman jälkeen, kun uudestisynnytään ,niin aivan oikein, silloin saadaan Hengen kaste, ja sinetti sismpään, eli pelastusvarmuus. 1Kor.12:13 ja Ef, 1:13. Koska Jeesuksen ylösnosemus vapautti Jumalan voiman, eli Pyhän Hengen

Eivät olleet. Se puhallus valmisti opetuslapsia tulevaan samoin kuin Jeesuksen puhe ehtoollisella ruumiista ja verestä.

• Tapio522eikirj
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Milloin opetuslapset saivat Pyhän Hengen?

Joh. 20:21-23;
        ”Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät.
        Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki".
        Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Joh. 16:7 mukaan Johannes kertoo Jeesuksen lähettävän Pyhän Hengen vasta mentyään Isän luo l. taivaaseenastumisensa jälkeen.;
        ”Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän” Joh. 16:7.

Sama asia kerrotaan Joh. 15:26;
        ”Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta”.

Eikö lupaus Pyhän Hengen saamisesta viittaa helluntaihin?
        Tuskin edellä olevat Joh. evankeliumin kohdat voivat olla ristiriidassa toistensa kanssa?

Apt. 1:4-8 kertoo Jeesuksen ennen helluntaita ja ennen taivaaseenastumistaan puhuneen Pyhän Hengen tulosta tulevana asiana.
        Tämä on sopusoinnussa Joh. evankeliumin kanssa.

• Tapio522eikirj
        Tapio522eikirj kirjoitti:

Milloin opetuslapset saivat Pyhän Hengen?

Joh. 20:21-23;
        ”Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät.
        Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki".
        Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Joh. 16:7 mukaan Johannes kertoo Jeesuksen lähettävän Pyhän Hengen vasta mentyään Isän luo l. taivaaseenastumisensa jälkeen.;
        ”Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän” Joh. 16:7.

Sama asia kerrotaan Joh. 15:26;
        ”Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta”.

Eikö lupaus Pyhän Hengen saamisesta viittaa helluntaihin?
        Tuskin edellä olevat Joh. evankeliumin kohdat voivat olla ristiriidassa toistensa kanssa?

Apt. 1:4-8 kertoo Jeesuksen ennen helluntaita ja ennen taivaaseenastumistaan puhuneen Pyhän Hengen tulosta tulevana asiana.
        Tämä on sopusoinnussa Joh. evankeliumin kanssa.

Apt.1:1-5
        --
        1:1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        1:2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
        1:3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.

1:4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen LUPAUKSEN TÄYTTYMISTÄ, jonka te olette minulta kuulleet.
        1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."--

• k.kiusaantunut

Hyvä kirjoitus helluntailaisuudesta.

• aglius

Se voisi olla hyvä kirjoitus jos se olisi totuudellinen läpileikkaus, mutta nyt se ei ole sitä.

olen ollut nelkyt vuotta helluntaissa enkä voi sanoa kohdanneeni sinä aikana mitään tuon kaltaista mistä knuuti kirjoittaa yleistävänä totuutena.

mitäs siihen sanotte!

• k.kiusaantunut

"Mitäs siihen sanotte!"

Että sinä olet potentiaalinen uhrien tekijä, joka ei kirjoituksen mukaan siedä ketään joka on eri mieltä.

Teitä on täällä aika paljon, lähes kaikki kirjoitukseni miinustetaan, esim jos kyseenalaistan ihmeparantumisia jne.

Minä pistin harkintaan jos liittyisin Helsingin vertaistukiryhmään.

Tosin vielä haluaisin yrittää, sillä on helluntailaisuudessa paljon hyvääkin.

• Knuutti exm

Voisitko täsmentää mitä tarkkaanottaen tarkoitat vai viittaatko jonkun muun kommentteihin.

Ymmärtääkseni olemme olleet samaa mieltä ulkomaan poppaukkojen Suomeen kärräämisestä ja hengellisistä viihdekonserteista.

Sen kyllä uskon, ettei Pohojammaan maaseutuseurakunnissa kertomiani esiinny.

• Knuutti exm
        Knuutti exm kirjoitti:

Voisitko täsmentää mitä tarkkaanottaen tarkoitat vai viittaatko jonkun muun kommentteihin.

Ymmärtääkseni olemme olleet samaa mieltä ulkomaan poppaukkojen Suomeen kärräämisestä ja hengellisistä viihdekonserteista.

edellinen kommenttini siis Agliukselle

• aglius
        Knuutti exm kirjoitti:

Olenkin samaa mieltä poppaukoista, mutta kun niitä ei ole kuin muutama vuodessa j anekin siellä jo ennestään sekaisissa etelän seurakunnissa, niin en ymmärrä miksi yleistät niin paljon helluntailaisuuden alle asioita joita kuten jo sanottu, ei löydy kuin muutamastya isommasta kasvukeskuksesta.

tässä maassa on n 240 helluntaiseurakuntaa ja voisin olla varma että poppaukkoja esiintyy noista ehkä alle kymmenessä kohteessa, eli yleistyksille ei ole oikein tilausta.

• Knuutti exm
        aglius kirjoitti:

Olenkin samaa mieltä poppaukoista, mutta kun niitä ei ole kuin muutama vuodessa j anekin siellä jo ennestään sekaisissa etelän seurakunnissa, niin en ymmärrä miksi yleistät niin paljon helluntailaisuuden alle asioita joita kuten jo sanottu, ei löydy kuin muutamastya isommasta kasvukeskuksesta.

tässä maassa on n 240 helluntaiseurakuntaa ja voisin olla varma että poppaukkoja esiintyy noista ehkä alle kymmenessä kohteessa, eli yleistyksille ei ole oikein tilausta.

Entäpä sitten ne poppaukkojen matkijat ja sitten toisena asiana ne viihdekonsertit, jolla tarkoitan sekä tuota ylistyssekoilua että rokkitouhua ja myös näitä kaikelaisia muita taiteilijoita joita palvotaan siellä missä pitäisi olla seurakunnan kokoontuminen menossa.

Toisekseen kyllä kai sinä tiedät miten väki maakunnista tungeksii isoimpiin kaupunkeihin kuulemaan näitä pääasiassa ameriikan ihmeitä kun niitä jonnekin tuodaan.

Juuri nyt taitaa olla vähän rauhallisempi vaihe. Täytyypä käydä RV:n kokousilmoitukset läpi.

Se mikä on vielä huomattava on se, että ikinä ei sanota julkisesti, että oli virhe päästää seurakuntia sekoittamaan ne ketkä sitä ovat tehneet.

Hinnin kohdalla, hän viimeisimpien käänteiden kohdalla oli poikkeus. Eila Payne laitettiin sanomaan RV:ssä, että homma ei ole kohdillaan - vai oliko vain hänen henkilökohtaista rohkeuttaan, jota eivät kehdanneet sensuroida.
        Yksikään herätyksen johtomiehistä ei ole uskaltanut inahtaakaan.

Aika monen muun kohdalta on homma selvittämättä.
        Pitäisikö tehdä lista
        A niin kuin Annacondia, B...

En jaksa, tehköön joku muu

• Tapio522eikirj
        Knuutti exm kirjoitti:

Entäpä sitten ne poppaukkojen matkijat ja sitten toisena asiana ne viihdekonsertit, jolla tarkoitan sekä tuota ylistyssekoilua että rokkitouhua ja myös näitä kaikelaisia muita taiteilijoita joita palvotaan siellä missä pitäisi olla seurakunnan kokoontuminen menossa.

Toisekseen kyllä kai sinä tiedät miten väki maakunnista tungeksii isoimpiin kaupunkeihin kuulemaan näitä pääasiassa ameriikan ihmeitä kun niitä jonnekin tuodaan.

Juuri nyt taitaa olla vähän rauhallisempi vaihe. Täytyypä käydä RV:n kokousilmoitukset läpi.

Se mikä on vielä huomattava on se, että ikinä ei sanota julkisesti, että oli virhe päästää seurakuntia sekoittamaan ne ketkä sitä ovat tehneet.

Hinnin kohdalla, hän viimeisimpien käänteiden kohdalla oli poikkeus. Eila Payne laitettiin sanomaan RV:ssä, että homma ei ole kohdillaan - vai oliko vain hänen henkilökohtaista rohkeuttaan, jota eivät kehdanneet sensuroida.
        Yksikään herätyksen johtomiehistä ei ole uskaltanut inahtaakaan.

Aika monen muun kohdalta on homma selvittämättä.
        Pitäisikö tehdä lista
        A niin kuin Annacondia, B...

En jaksa, tehköön joku muu

Onkohan Cerullon "homma" vielä selvittämättä?
        >>>>>>>>>>>
        Morris Gerullo ym/Video
        Yksikään ei ole parantunut.
        http://www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo

Videolla esiintyi Morris Cerullo, joka taannoin vieraili Helsingin Saalemissa

Tässä arvio hänen kokouksestaan.

Morris Cerullon uusi järjestys

Kirjoittanut: Clark Kent
        Ystäväni Peter Parkerin kanssa katsoimme suoraa lähetystä netin kautta Saalem seurakunnasta. Yhdessä ihmettelimme sitä että hän melkein loukkaantui kun paikalla ollut yleisö ei taputtanut hänelle tarpeeksi kovaa.
        Sitäkin ihmettelimme kun he rukoilivat sairaiden puolesta niin he ajoivat (demonisoivat sairaat ihmiset) ihmisistä henkiä ulos, astman henki , syövän henki , reuman henki , jne ...

Kaikkein eniten meitä ihmetytti se että Morris puhui yli puoli tunti niitä näitä ja kerjäsi yleisöltä taputuksia ja suosionosoituksia pääsemättä itse asiaan jota hänen mukamas piti kertoa kuulijoille "Jumalan Sanana".
        Lopussa kun alkoi niin sanottu loppurukous , kaikki höpöttivät yhteen ääneen suomeksi englanniksi ja "kielillä", totesimme : "Seurakuntaan on tullut uusi järjestys , EPÄJÄRJESTYS".

Minäkin ihmettelin epäjärjestystä
        Kirjoittanut: Tapio522

Minuakin häiritsi taputusten määrä ja ihmisten huudattaminen. Joka välissä olisi pitänyt taputtaa ja huutaa ja kehua ketä milloinkin.
        Kenellehän kuulijat taputtivat?

Useaan otteeseen Cerullo toisti, että täällä on suuri voitelu.

Sanot: ".Morris puhui yli puoli tunti niitä näitä ja kerjäsi yleisöltä taputuksia ja suosionosoituksia pääsemättä itse asiaan jota hänen mukamas piti kertoa kuulijoille "Jumalan Sanana".

Morris totesikin tämän itse ja sanoi heti perään: "....sadat täyttyvät Pyhällä Hengellä, sadat parantuvat... tätä tapahtuu....ikinä et tule olemaan sama..".
        Mielenkiintoista kuulla, onko näille lupauksille katetta.

Loppurukous oli oma shownsa, jossa oli paljon
        kielilläpuhumista, mutta ei selitystä.
        Usein käskettiin yleisöäkin puhumaan kielillä ja nostamaan kädet ja tekemään muitakin "temppuja".

Loppurukouksesta poimittuja huudahduksia ja kehoituksia:
        "...suomi ei koskaan tule olemaan sama"...kielilläpuhumista..."anna rumpujen palaa...", "puhukaa uusilla kielillä....huutoa:my gud...huutoa...ylistäkää Herraa...", "tämä paikka on tulessa (huutoa)...ottakaa vastaan tuli....tää paikka on tulessa....ota vastaan voitelusi..." (ihmisiä tulee rukoiltavaksi...kaatuvat), "ota vastaan voitelusi", "...nyt on sinun hetkesi", "jumalan henki puhuu kauttasi", "älkää olko vaiti", "tämä paikka on tulessa"...karjumista...(jumala -nimen hokemista),"ota jota kuta kädestä", (taas jumala -nimen hokemista ja karjumista), "tämä paikka on tulessa" (karjumista), "pitäkää toistenne käsistä kiinni", "musiikissa on voitelu", "pitäkää käsistä kiinni...jumala käyttää sinua nyt".

Sairaitten puolesta rukoilussa sidottiin ja poisajettiin sairauden henkiä huutamalla ja karjumalla: "parane...astman demoni pois...".

Etukäteen Saalemin sivuilla mainostettiin:
        "Jumala käyttää tri Cerulloa valmistamaan läsnäolijat uuteen ulottuvuuteen vaelluksessaan Jumalan kanssa".
        Mikähän tämä "uusi ulottuvuus" pitäkään sisällään?
        Minulle se jäi kovin epämääräiseksi ja sekavaksi!

• illallinen yhdelle

"Helluntailaislapset kasvavat vauvasta lähtien tietoisuuteen Jeesuksen toisesta tulemisesta, joka voi tapahtua milloin tahansa. Tämän opin mukaan ne, jotka eivät ole elävässä uskossa Jeesuksen saapuessa, joutuvat jäämään

Antikristuksen vihan aikaan, kohtaamaan kidutusta ja kuolemaa. Monet lapset tulkitsevat asian niin, että he ovat syyllistyneet väärintekoihin eivätkä siksi ole pelastuvien joukossa. Tämä on aiheuttanut monille vakavia pelkotiloja (esimerkiksi ollessa yksin kotona; onko tempaus jo tapahtunut ja olenko minä jäänyt?) ja pitkäaikaisia traumoja.

Helluntailaisperheen lapsi ei voi valita vakaumustaan vapaasti, vaan lapsi tietää aiheuttavansa vanhemmilleen suuren surun, jos hän valitsee elämän uskovaisuuden ulkopuolella ja siten helvettiin johtavan tien."

Parempi pysytellä luterilaisuudessa.

• Jumalan lapsonen

Helluntailaisuus on hirveä uskonto. Jumalalle kiitos että on säästänyt minut sekaantumasta tuohon jumalattomien lahkoon.
        Täällä voi käydä lukemassa joskus niinkuin muillakin foorumeilla, mutta kauan ei voi viipyä ettei tuo kaikki pahuus mitä helluntailaisuus pitää sisällään, tarttuisi.

• aglius
        Jumalan lapsonen kirjoitti:

Helluntailaisuus on hirveä uskonto. Jumalalle kiitos että on säästänyt minut sekaantumasta tuohon jumalattomien lahkoon.
        Täällä voi käydä lukemassa joskus niinkuin muillakin foorumeilla, mutta kauan ei voi viipyä ettei tuo kaikki pahuus mitä helluntailaisuus pitää sisällään, tarttuisi.

Helluntai ei ole hirveä uskonto, eikä se ole uskonto lainkaan, vaan Apostolien perustalle rakennettu ja siinä samassa opissa pysimään pyrkivä Nasaretilainen lahko, niinkuin Raamattu nimittää kaikkea Jeesuksen seuraajia.

• Eenokki 12
        aglius kirjoitti:

Helluntai ei ole hirveä uskonto, eikä se ole uskonto lainkaan, vaan Apostolien perustalle rakennettu ja siinä samassa opissa pysimään pyrkivä Nasaretilainen lahko, niinkuin Raamattu nimittää kaikkea Jeesuksen seuraajia.

Anabaptismi ilmestyi lopun ajan eksyttäjänä 1400 vuotta apostolisen ajan jälkeen.
        Siinä liikkeessä on esiintynyt lahkolle tyypillisiä demonisia ilmenemismuotoja joista nähdään kuinka vaarallisesta liikkeestä on kyse.

• Knuutti exm
        aglius kirjoitti:

sanopa miten tällainen seurakunta sitten kutsuu Suomeen puhumaan sellaisia kuin Annacondia, Cerullo, Hinn, RHB, Hill ja monta muuta epämääräistä puhujaa.

Miten se on muka apostolien perustalle rakennettu seurakunta jonka keskuudesta on noussut puhujiksi sellaiset kuin Finnilä, Kallionpää, Ketola, Närhi, Talja, Vaurula ja sitten ne vankilakundit. Kaikki nuo ovat vain uskonnollisten tunteiden nostattajia.

Miksi näiden apostolien oppeja seuraavien seurakuntien keskuudessa suositaan Melleri-tyyppisiä henkilöitä joilla ei ole mitään annettavaa terveelle hengelliselle elämälle.

Käy katsomassa mitä roskakirjoja myydään aikamedian kaupassa. Sieltä joutaisi melkoinen joukko kirjoja roviolle. Ainakin konferenssin aikaan siellä oli monta täysin harhaoppista kirjaa myynnissä.

Helluntaiherätyksen aika on ollut ohi jo ajat sitten.
        Tiedän mm. sukuni kautta, että ainakin muutamassa pienessä maalaisseurakunnassa on vielä tolkku tallella noin suurin piirtein, mutta se ei ratkaise koko kuvaa.

• aglius
        Knuutti exm kirjoitti:

sanopa miten tällainen seurakunta sitten kutsuu Suomeen puhumaan sellaisia kuin Annacondia, Cerullo, Hinn, RHB, Hill ja monta muuta epämääräistä puhujaa.

Miten se on muka apostolien perustalle rakennettu seurakunta jonka keskuudesta on noussut puhujiksi sellaiset kuin Finnilä, Kallionpää, Ketola, Närhi, Talja, Vaurula ja sitten ne vankilakundit. Kaikki nuo ovat vain uskonnollisten tunteiden nostattajia.

Miksi näiden apostolien oppeja seuraavien seurakuntien keskuudessa suositaan Melleri-tyyppisiä henkilöitä joilla ei ole mitään annettavaa terveelle hengelliselle elämälle.

Käy katsomassa mitä roskakirjoja myydään aikamedian kaupassa. Sieltä joutaisi melkoinen joukko kirjoja roviolle. Ainakin konferenssin aikaan siellä oli monta täysin harhaoppista kirjaa myynnissä.

Tiedän mm. sukuni kautta, että ainakin muutamassa pienessä maalaisseurakunnassa on vielä tolkku tallella noin suurin piirtein, mutta se ei ratkaise koko kuvaa.

Näkisin että se johtuu ennekaikkea jäsenkunnasta, eli johto yrittää täyttää jäsenten vaatimuksia, joka onoikein siihen saakka kunnes se menee hulinax.

Jos jäsenet ovat terveitä uskovia, he ilmaisevat selväsanaisesti että meidän seurakunnassa ei suvaita eikä tarvita viihdettä eikä vouhotuksia eikä poppaukkoja.

ja jos eimuu auta, niin kukkarot kiinni, ja edellen ilmoitusta että ne eivät aukea ennekuin seurakunta palaa terveille linjoille.

ja sellaiset saarnaajat jotka eivät ole paimenia vaan evankelistavouhkaajia, sellaiset pois virasta, ja jos ei vanhimmat kykene laumaa ruokkimaan, menkööt muihin töihin, seurakiunta ei ole pellekenttä eikä moniviihdytyskeskus.

• aglius
        Knuutti exm kirjoitti:

joo saattaa olla noinkin, se vääristää taioikaisee kuvaa kun omassa joukossa ei ole minkäänlaista sekaa eikä ongelmia.

meuhkaajia eikä soukkaajia ei seurakuntaan päästetä, eikä kirjoja oteta myyntiin ilman ennakkotarkastusta, ja muutenkin on suitset käsissä.

tulevaisuutta en osaa sanoa kun en ole itse päättämässä. jos olisin, tietäisin senkin.

• Knuutti exm
        aglius kirjoitti:

joo saattaa olla noinkin, se vääristää taioikaisee kuvaa kun omassa joukossa ei ole minkäänlaista sekaa eikä ongelmia.

meuhkaajia eikä soukkaajia ei seurakuntaan päästetä, eikä kirjoja oteta myyntiin ilman ennakkotarkastusta, ja muutenkin on suitset käsissä.

tulevaisuutta en osaa sanoa kun en ole itse päättämässä. jos olisin, tietäisin senkin.

se mitä tiedän, kaikki suuret helluntaiseurakunnat ovat ovensa avanneet monenlaiselle harhapuheelle.
        Nyt viimeisin villitys taitaa olla nämä seurakuntakasvun opit, joissa liike-elämästä lainatuilla konsteilla yritetään saada seurakunnat kuntoon ja kasvuun. Hyvähän se on jos tolkuttomissa paikoissa saadaan asioihin tolkkua, mutta eihän nuo menetelmät mitään ratkaise iäisyyttä ajatellen.

Viime vuonna helluntaiseurakuntien jäsenmäärä putosi. Sjoella jäsenmäärä nousi, mutta en olisi ihan vakuuttunut jäsenten pysyvyydestä.

• piru penkissä
        Knuutti exm kirjoitti:

Mielestäni harhaoppisiajulistajia,jotka rahastavat.Hinn Hertzog Polvijärvet Heikkilä ym..ei niitä pidä arvostella laisinkaan,vaan niitä tahoja,jotka kutsuvat näitä puhumaan.Häpeällistähän se on,että rahastajat tulevat seurakuntiin,eikä kukaan nouse varoitamaan näitä järjestäjiä.Toki Ojares on varmaan lukunsa tv7 saanut kuulla,mutta rahaa tuo tv 7,myös tarvii..

• Rakkauden yhdysside

Oppi ei voi koskaan korvata elävän Jumalan läsnäoloa.

• Knuutti exm

Ei, mutta siellä missä oppia ei arvosteta, on useimmiten jonkun asteinen sekoilu päällä.

• Tapio522eikirj

"Ei oppi ojaan kaada"

Kol. 3:16
        " Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne".
        --
        Matt. 28:20
        ".... ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Tit. 1:11
        "....semmoisilta (harhaopettajilta) on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoks"i.

• aglius

Miksi oppi olisi jokin Jumalan läsnäolon vastustaja, jos oppi on jUmalan mielen mukainen.

Mitään seurakuntaeölämää eikä muutakaan tervettä kristillisyyttä ei voi rakentaa muun kuin terveen opin alustalle.

eikä mikään rakkaus voikorvata pieleen mennyttä oppijalustaa.

• Tit. 1:11
      "....semmoisilta (harhaopettajilta) on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia
      opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi. "

Käytäntö on osoittanut että kun yllämainitusti toimitaan,
      puolustuskomitea hyökkää apujoukkoineen ja poliisilla
      uhkaillaan. Samanhenkiset sekoilijat liittoutuvat ja
      puolustelevat omia touhuamisiaan, joka
      uskaltaa rehellisesti hyokätä väärää vastaan
      saa koko porukan vihat osakseen.

• pulakaikkonen

Erosin helluntaiseurakunnasta 28 vuoden jälkeen minulle se ei sopinut, mutta suosittelen kyllä niille joille se sopii eli jollekkin muulle se voi sopia paremmin. Olen kärsinyt aika paljon niistä jäsenyyksistä ja ystävyyksistä kauhea oli. Tämä on kuitenkin yksilöllistä, joku toinen voi viihtyä hyvin. Kokeile, jos se sopii jos ei niin elä käy.

• DoctorT

Pitäkää silmällä myös tätä MARKO SELKOMAAN ympärillä kohkaamista! Miten se poikkeaa hänen edeltäjänsä Markku Koiviston jakamasta HARHAOPISTA! Ei mitenkään, MS täytti MK:lta jääneen tilan!

HENKI hänessä on aivan sama, EI HERRAN HENKI!

• kohkaaja6

Joskus on nähtävissä että juuri ne joilla olisi asiaa 'ristin juurelle' arvostelevat ja puivat epäkohtia kiivaammin kuin painaakseen sivuun sen tärkeimmän omalla kohdallaan, toisen vääryys nostettuna nousee omien tarpeiden/puutteiden peitoksi.

• lutkulainen

Ne ei päästäneet meikää puhumaan, kun kuulun kirkkoon.

• Onneksi löytyy apua heillekin, jotka haluavat päästä eroon ahdistavasta lahkosta.
      Sääli että Huitsinnevada suljettiin, ainakin siellä saivat monet käydä tuulettamassa
      tuntojaan ja kaikenlaisia häkämyrkytystilojaan, mitä ylikuumenneet lahkot
      ovat saaneet ihmisissä aikaan.

Ahdistava uskonto

Uskonnollisissa yhteisöissä voi esiintyä ääri-ilmiöitä ja niiden jäsenet voivat kokea voimakkaita, poikkeukselliselta tuntuvia elämyksiä. Ilmiöt eivät kuitenkaan ole aina niin ihmeellisiä kuin niiden kokijat ja vastustajat haluavat kiihkeästi uskoa. Tässä osiossa on löyhä kokoelma artikkeleita, joissa käsitellään mm. ryhmän mielipiteen vaikutusta ja vaaran merkkejä.
      http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto

• mut mää en haluu

No se huitsi oli sellainen ikiteinikapinaan jämähtäneiden suljettu osasto jossa h e toisiaan piikittämällä saivat päivän annoksensa kestokapinaa varten.

lapsellinen paikka jouti sulattamoon sekin.

• "mut mää en haluu
        14.10.2014 10:20
        0
        Sulje
        No se huitsi oli sellainen ikiteinikapinaan jämähtäneiden suljettu osasto jossa h e toisiaan piikittämällä saivat päivän annoksensa kestokapinaa varten.

lapsellinen paikka jouti sulattamoon sekin. "

------------------------

Kelle oli kelle ei. Parempi sekin kuin yksin olla synkkien mietteittensä kanssa,
        ja eikä lapsellisuus pahasta ole. Lapset osaa huutaa ja rääkyä apua helpommin kuin
        fiksut aikuiset :) jotka vaan huutavat AAmenta, silloin kun lapselliset sairastuvat
        lahkomyrkyistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      35
      10154
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5492
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      5043
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      203
      3871
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3453
    6. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      46
      3316
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2936
    8. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      74
      2729
    9. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2613
    10. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56