Katoavaistako kaikki tää on?

Aaro

Olemme n. kolmekymmpinen pariskunta ja viimeisen vuoden,parin aikana olemme olleet huomaavinamme ystäviemme kohdalle etääntymistä. Monta kertaa, kun kysymme heitä mukaan esimerkiksi viikonlopun viettoon jonnekin kivaan paikkaan, niin useimmat heistä ilmoittavat olevansa muissa menoissa. Samoin esimerkiksi omalla kohdallani minä olen se, joka soittaa kavereille ja kyselee kuulumisia eikä päinvastoin.

Tää voi kuulostaa siltä, että mitähän hirviöitä me ollaan, mutta olemme oikeasti ainakin omasta mielestämme kivoja tyyppejä. En tiedä sitten, mitä nuo vanhat ystävät (tai nykyään lähinnä tuttavat) olevat mieltä asiasta. Totta kai meillä on vielä muutama henkilö, joiden kanssa pidämme yhteyttä enemmän (tai siis jotka tuntuvat olevan aidosti kiinnostuneita ajanvietosta kanssamme).

Jotenkin alkaa tulla vainoharhaiseksi ja miettii,että mikä tässä nyt on vikana. Ei tee montaa kertaa peräkkäin kysellä samoilta tyypeiltä, että haluaisivatko he tulla jonnekin meidän kanssa, jos joka kerta tulee vastaus että ”eipä nyt oikein kiinnosta, kun pitäisi siivotakin”. Arvostaisin kovasti, jos he sanoisivat suoraan, jos joku mättää.

Mietin myös sitä, että ovatko esim. omalla kohdallani minun vanhat kaverit etäännyttäneet itsensä sen takia, että seurustelen. Tämäkin tuntuu oudolta, koska olemme jo vuosikausia olleet yhdessä avovaimoni kanssa. Toki olen huomannut sen, että sinkkuna tuli enemmän aikaa vietettyä tuon vanhan jengin kanssa. Nyt niistä ei kuulu juuri mitään, jos ei itse ota yhteyttä. Muistaakseni joku taisi jopa joskus sanoa, että ei halua ”häiritä” meitä esim. soittamalla tai käymällä kylässä. Da-haa! Siis en voi uskoa tuota todeksi…

Tuntuu vaan siltä, että jos ei itse koko ajan ponnistele noiden ihmisten kanssa, niin kohta tapahtuu täydellinen erakoituminen kohdallemme. Uusia ihmisiä olemme jonkin verran tavanneet, mutta ventovieraiden suomalaisten kanssa ystävystyminen tuntuu välillä olevan todella vaikeaa.

Onkohan kellään ollut vastaavanlaisia kokemuksia? Olisi kiva kuulla ja rupatella näistä asioista.

3

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä -64

Meillä on käynyt mieheni kanssa ihan sama juttu. Olen yrittänyt pohtia mistä alkaen olen se olisi kääntynyt näin, mutta en millään keksi. Nykyään olen itse ainakin niin kyllästynyt olemaan aina se, joka soittelee ystävilleni, heillä ei kun tunnu koskaan olevan tarvetta kysellä omia kuulumisiani.

Meillä onkin yleinen vitsi se, etten ainakaan minä osaa reagoida puhelimeni soittoon, kun se soi niin harvoin. Sitten kun se joskus sattuu soimaan, etsimme sitä joukolla jostakin laukkuni syvyyksistä.

Kun lapset olivat pieniä, silloin samassa tilanteessa olevat ystävämme pitivät kyllä yhteyttä, mutta nyt ovat hekin kuulemma niin kiireisiä, etteivät ehdi soittaa saati sitten nähdä.

Tiedän kyllä, että meidän pitäisi vain sitkeästi olla aktiivisia ja yrittää yhteisiä hetkiä järjestää, mutta alkaa vähän tympimään nämä jatkuvat "kootut selitykset" miksi he eivät voi tulla käymään.

• jeees

juu kovin on tutun kuuloista hommaa ; (

• Hape

Tutulta kuulostaa.
      Olisi kiva vaikka tutustua teihin. Meidänkin kaverit tuntuvat olevan kovin "kiireisiä".
      Laitappa sähköpostiosoitteesi tänne, niin ruvetaan vaihtamaan meilejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1039
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe