Kondylooma, loppuelämän?

Justu90

Hei! Olen 22-vuotias mies ja kärsinyt sukupuolitaudin aiheuttamasta häpeästä, itsetunnon menetyksestä, likaisuuden tunteesta sekä hoitojen kivuliaisuudesta jo yli kaksi vuotta. Ajattelin kysellä, onko kenelläkään muulla kondylooma eli visvasyylä kestänyt aktiivisena yli kahta vuotta? Sain tartunnan todennäköisesti tyttöystävältäni, näkyviä muutoksia ilmestyi ensimmäisen kerran syksyllä 2010. Olen käynyt lääkärissä niin usein, ettei toivoakaan ole pysyä laskuissa mukana. Hoitona olen kokeillut penslaamista Condylinella sekä voidetta, muistaakseni Wartec oli nimi. Condyline auttaa, poistaa yksittäiset syylät oikein hoidettuna, mutta ongelmani on, että ne palaavat aina takaisin, nyt siis jo yli kahden vuoden ajan. Olen ammentanut itseeni kaiken mahdollisen tiedon eri vaihtoehdoista, taudinkulusta, kestosta, kaikesta tautiin liittyvästä, mutta mistään ei löydy pysyvää apua. Onko kenelläkään antaa muita neuvoja, kotikonsteja, luontaishoitoja, mitä tahansa? Vastustuskykyni on mielestäni parantunut, mutta viruksen aiheuttamat syylät vain eivät anna periksi. Myös jäädytyshoitoa kokeiltiin sairaalassa useampaan otteeseen viime kesänä, mutta tuloksia ei tunnu syntyvän millään. Mikä neuvoksi? Kokemuksia, vertaistukea, mitä tahansa? Onko mahdollista, että kärsin syylistä koko loppuikäni?

Ja tiedän, että sukupuolitaudit ovat seurausta omasta huolimattomuudesta, mutta liika on liikaa ja tämä saisi minun puolestani jo pikkuhiljaa riittää ja virus luovuttaa, enköhän ole huolimattomuuteni jo kärsinyt, joten jos mieleesi tuli tulla avukseni vastaamalla moralisoimalla ja "voit syyttää vain itseäsi" -asenteella, niin käytä aikasi johonkin itsellesi hyödyllisempään ja ehkä jopa enemmän mielihyvää tuottavaan.

Kiitos vastauksista!

5

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietin_vain

Auttauskohan Condyline valkoisen talon bugiin?

• Valoa pippeliin...

Käsittääkseni - itse en kärsi, mutta tuttavani on alan lääkäri - ja kertoi, että annettaisiin jonkinlaista valohoitoa. Kuvat pippeleistä, kun kasvavat jonkinlaista kukkakaalin tapaista röyhelöä, ovat vähemmän "kauniita". Jotakin sivellän ja pippeli sitten valokeilassa aikansa. Onko sulle kokeiltu? S-tautien polililla sitä harrrastetaan.
      Virushan on v-mainen kun se piiloutuuu elimistöön ja aktivoituu kun puolustuskyky heikkenee, ja sitähän se tekee kun vanhenemme.
      Ei sua pidä syyllistää, nämä törkytavarat sitä jakaa sieltä värkistään. Toivottavasti sielläkin edes vähän kirvelee valko -ym vuotojen ohessa.

• Yöyö

Hei Justu,

Sanotaan, että se katoaa suurimmalla osalla viidessä vuodessa.

Kipu tulee hoidosta, kun vaurioitunut limakalvo kuoriutuu irti. Jatkuva kipu stressaa elimistöä ja uuvuttaa.. Sain reseptin Emla- nimiseen puuduttavaan voiteeseen, joka sopii sukuelinalueen limakalvoille. Voidetta laitetaan paksulti ohjeessa sanottu määrä ja se huuhdotaan pois vaikutusajan jälkeen. Sitä pitäisi saada myös ilman reseptiä: http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1088&d=18553&i=ASTRAZENE

Suojaa hoidon aikana muu limakalvo kosteuttavalla ja hengittävällä voiteella. Lääkäri suositteli minulle apteekista saatavaa Physiogel- voidetta: http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/itsehoitotuotteet/physiogel.html Tärkeää on, että voide on sellaista, etteivät bakteerit viihdy siinä, ei siis mitään vaseliinia.

Itselläni on Wartec- liuos. Lääkärin mukaan kolmen hoitopäivän jälkeen limakalvon tulee antaa parantua neljästä päivästä viikkoon ja vasta sitten aloittaa uusi jakso.

Mietin, että jos kondyloomasi ei ole räjähdysmäinen, voi olla hyväkin pitää hoidosta taukoa. Tästä kannattaa keskustella kuitenkin lääkärisi kanssa. Samoin esim. Burana auttaa kipuun, mutta sitä ei voi syödä vuosia. Kysy kuurista lääkäriltä. Käy mieluummin urologilla kuin yleislääkärillä.

Immmuunipuolustusta voi auttaa syömällä vitamiineja ja maitohappobakteereja. Maitohappobakteerien käytöstä lasten korvatulehduskierteissä on ilmeisesti hyviä kokemuksia. Nuku riittävästi, se vaikuttaa paljon kaikkeen. Muista hyvä käsihygienia etenkin hoidon ja wc- käyntien aikana, ja esim. allergialääkitys haittaa/ heikentää immuunipuolustusta.

Stressi vaikuttaa paljon. Jos olet uupunut, suosittelisin kriisiterapiaa tai muuta keskusteluapua, etenkin jos sairaus on lamauttanut seksielämäsi kokonaan. Ymmärrän häpeän ja likaisuuden tunteen, ei se turvonnut ja lääkeaineesta vihreäksi värjäytynyt alapää itsessänikään riemua aiheuta, etenkään kun jatkuvasti joutuu keskittymään miten koskee ja minne, ettei tartuta ketään ympärillään. Älä jää yksin tämän asian kanssa. Se on kuten kaikki muutkin sairaudet. Erittäin suurella todennäköisyydellä se katoaa kolmessa vuodessa.

Kondylooma on virussairaus, jonka voi sairastaa ja tartuttaa tietämättään, eikä sen leviämistavasta näytä olevan yhtä totuutta. Tauti voi näkyä vasta monia vuosia tartunnan jälkeen. Kondomi ei siis välttämättä suojaa siltä, vaikka se muilta sukupuolisairauksilta suojaisikin. Unohda siis itsesyytökset.

Ihmisten asenteet ovat kurjia, on helppoa suojautua syyllistämällä niin kauan kuin mitään epäreilua ei omalle kohdalle ole sattunut. Itselläni on kondylooma, vaikka olen käyttänyt uusien kumppanien kanssa turvaseksiä ja vaikka kumppanini, kuten minäkin, ovat käyneet sukupuolitautitesteissä. Tässä sitä silti ollaan.

• Pippelinpainajainen

Itse en ole varma onko mulla kondylooma. Oon kattellu kaikki nettisivut läpi ja päädyin siihen tulokseen, mulla on nyt sitten se kondylooma. Mutta mulla on näitä kondylooman tuottamia syyliä myös pitkin säkkejäni. Ne ovat pieniä mutta niitä on aivan helevetisti. Siis koko pippeli ja säkit täynnä.

• Anonyymi

Käy poistattamassa laserilla aina, kun uusi syylä ilmaantuu. Yksityisellä, eli kallista on, mutta ainakin ne ovat sitten poissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1756
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1475
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1408
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      48
      1014
    Aihe