kuinka suuressa asunnossa asut?

asunto gallup

Kuinka suuressa asunnossa asut yksin elävä sinkku?
Mikä on mielestäsi sopiva neliömäärä yksin asuessa?
Oletko ajatellut omistusasunnon ostoa yksin?

68

4533

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trene

      60 m2 Helsingin ydinkeskustassa (kivenheitto Stockalle ;)
      Ihan ok neliömäärä. Paras olisi 75 m2.
      Oma tuo asunto on. Kallista on asuminen.

    • aika aikaansa

      Tällä hetkellä 46 neliötä. Muutan kevään aikaan 60 neliön asuntoon.
      En osta asuntoa. Olen asunut omistusasunnossakin mutta nyt ja jatkossakin vuokralla. Täällä edullista asua vuokralla. Tuo 60 neliön kaksio alle 500 euroa.

    • miehenkuvotus

      Tällä hetkellä kimppakämppä 8 neliön huoneella ja omalla WC:llä. Ensi kuusta alkaen omakotitalo 110 neliötä, loppuvuoden ajaksi. Sopivaksi neliömääräksi näkisin sen 35-60. Kyllä ajattelin ostaa omistusasunnon luultavasti ensi vuoden alusta. Luultavasti pyrin ostamaan saunallisen kaksion, joko kerrostalosta tai rivitalosta. Omarahoitus osuus on jo edullisimpiin asuntoihin säästetty, tämän vuoden aikana ajattelin säästää lisää.

    • ......

      80 neliötä
      Varmaan vähempikin riittäisi, mutta olen tottunut tähän.
      Asunto on oma ja maksettu

    • Onnellinen näinkin

      Kaksio 52 neliötä kaupungin keskustassa, vuokra 580€ sisältää veden ja sähkön. Jostain syystä, en tiedä miksi, koskaan ei ole edes käväissyt mielessä oman asunnon ostaminen. Jos en olisi näin laiska muuttamaan, niin kolmio olisi mieluisin, saisi yhdestä huoneesta nk.työhuoneen ja vierashuoneen.

    • red head4

      Kolmio 75 neliötä. Omistusasunto. Yksi lapsi asuu kotona kanssani. Sopivasti tilaa. Voisin kyllä asua pienemmässäkin, mutta toistaiseksi hyvä näin. Asuminen on edullista, koska "vuokra" eli yhtiövastike on vain vähän alle 300 euroa kuukaudessa sisältäen lämmityksen.

      Yksin olen tämän asunnon ostanut. Alkuvuosina oli tosi tiukkaa, mutta sitähän elämä on, että laitetaan asioita tärkeysjärjestykseen. Joku pistää rahansa hiustenpidennyksiin, dokaamiseen, silikonitisseihin tai muuhun semmoiseen. Omat rahani ovat kiinni asunnossa.

    • akateeminen M

      Omistusasunto 190 m2. Lapsille omat huoneet. Asuntolainaa on.

      • ...

        Luulis, että akateemisen koulutusen suorittanut osaa lukea, mutta ei näköjään osaa.


      • akateeminen M
        ... kirjoitti:

        Luulis, että akateemisen koulutusen suorittanut osaa lukea, mutta ei näköjään osaa.

        Hohhoijjaa.


      • On täällä muitakin

        kunnollisia ja rehellisiä. Itselläni tosin keskustan kolmio ja lapselle
        oma huone. Ja sitä asuntolainaakin on.


    • NormiDuunari

      87:n neliön kolmio Stadin keskustassa.
      Vihdoinkin maksettu, hurraaa!! Ens kuussa ostan uuden auton koska ei tartte enää maksella pankille asunnosta. ;-)

    • _;_

      39 toimivaa neliöö ja koira. Hyvin mahtuu.
      En halua omistusasuntoa en yksin enkä koiran kanssa.

    • 5+4

      45 neliön kaksio Espoossa, on oma ja maksettu. Kylppäri saisi olla isompi, ehkä joskus mulla on sen verran rahaa että puran sen täysin turhan mikrokokoisen saunan pois ja saan sillä tavalla laajennettua kylpyhuonetta.
      Ihan riittävä yksinasuvalle naiselle näin toistaiseksi. En kyllä kauheasti tykkää tästä uudesta, avoimesta arkkitehtuurista - tarvitsisin enemmän seiniä kirjahyllyilleni...
      Joskus ehkä myyn tämän ja ostan isomman. Se tulee olemaan kolmio, jotta mulla on yksi huone kirjasto- ja työhuoneena. Saa olkkariinkin kunnollisen kokoisen sohvan.
      Ja mulla on paljon muualla asuvia kavereita, jotka tarvitsevat silloin tällöin nukkumapaikan. Ehkä sellainen 60-75 neliötä olisi parhaimman kokoinen asunto minulle...

    • Asun aika kivasti

      70 neliötä, vuokra päälle tuusenin kuussa. Just ja just on sopivasti tilaa yhdelle ihmiselle. Repikää siitä köyhät :D

      • pstttt...

        Köyhyyttäkin on näemmä monenlaista.


      • Autuaita ovat
        pstttt... kirjoitti:

        Köyhyyttäkin on näemmä monenlaista.

        henkisesti köyhät


      • mies32

        Joutuuko nykyisin köyhät asumaan tuota surkeammin vai mihin viittaat?


      • Ei pöllömpi kämppä
        mies32 kirjoitti:

        Joutuuko nykyisin köyhät asumaan tuota surkeammin vai mihin viittaat?

        Oikeaan osuit!


      • mies32
        Ei pöllömpi kämppä kirjoitti:

        Oikeaan osuit!

        Ok, enpä olisi uskonut. Hyvä kuitenkin tietää.


    • Palle___

      * Omakotitalo 140 m2 talli 50 m2.
      * 90 m2
      * On jo

    • mies 30v

      Omakotitalo 50 neliötä, kissan kanssa ollaan ja on maksettu.

      • 16+4

        Onko kissa osallistunut paljonkin kustannuksiin? ;)


      • kysyn vaan

        Kumpi saa asunnon, jos sinulle ja kissalle tulee ero?


    • Hyvä näin

      Asun 58-neliöisessä kaksiossa Helsingin läheisyydessä, reilut 30 000 asukkaan kaupungissa keskusta-alueella. Uutena ostin asuntoni reilut viisi vuotta sitten. Olen ollut asuntooni todella tyytyväinen, sopiva koko on. Lainaa on, mutta mieluummin maksan omaani kuin vieraalle, jolloin rahat menisivät tuhka tuuleen.

    • No ihan tarkkaan en halua sanoa sitä, minkälaisessa asunnossa asun, mutta voin sanoa sen, että asun n. 40-50 neliön kaksiossa.

      Nykyisen kokoinen asunto on mielestäni ihan hyvän kokoinen yksin asuvalle, varsinkin kun on tottunut asumaan tilavammassa kämpässä kun joskus aikaisemmin.

      Oon kyllä miettinyt ja harkinnut ihan vakavissani tota omistusasunnon ostamista. Sitten haluaisin ostaa vieläkin isomman asunnon, kuten esim. yli 50 neliön kaksion tai jopa kolmion.

    • 54 neliötä, oma on, eikä lainaa. Helsinki.

      Sopiva neliömäärä yksinasuvalle taitaa olla 50-80, itse en ainakaan suostu alle 50 neliön kämpissä asumaan. Kun asuin yksin 100 neliön perintökämpässäni, huoneita jäi käyttämättä, joten taitaa sellaiset olla liian isoja minulle? Saahan siinä vähän vaihtelua, jos asuu eri huoneissa.

      • Oon aika samoilla linjoilla tämän asian suhteen, sillä kyllä yksin asuvalle se tilava asunto on aina parempi kun pieni yksiö.


      • 8+18

        Tietty riippuu vähän siitä, mitä harrastaa ja millainen mielenlaatu on. Yksi miespuolinen sinkkukaveri on sellainen japanilaistyylinen minimalisti, ja viihtyy oikeasti 20 neliön yksiössään jossain Helsingissä. Huonekorkeus on tosin aika huima, kyseessä on 1900-luvun alun talo, että ei tunnu siltä kuin seinät kaatuisivat päälle. Kysyin joskus, että eikö isompi kämppä kiinnostaisi. Ei kuulemma, koska silloin rupeaisi vain täyttämään tilaa turhalla krääsällä kuten telkkarilla, tietsikalla, levyillä, kirjoilla, ylimääräisillä huonekaluilla yms.

        Mä en valitettavasti ole yhtä zen-buddhalainen...


    • SolitaryMan1977

      - 43 m2 parvekkeellinen vuokrakaksio. Sitä ennen aina yksiöissä.

      - Yksin asumiseen ei tarvitse kun minimissään yksiön. 25 neliöö riittää. Riippuu tietenkin paljonko on tavaraa.

      - En aio ostaa omistusasuntoa, koska en aio ottaa lainaa koskaan. Mielenrauha on minulle tärkeämpi, kuin omistusasunto ja sitä myötä stressaaminen isosta lainasta ja sen takaisinmaksusta.

      • mies32

        Minulle omistamisen myötä kertynyt varallisuus ja omistajan varmuus häädöttömyydestä tuovat mielenrauhaa. Palstan aiheeseen liittyen, ihan kiva plussa myös kertoa vuokraa kyseleville naisille, ettei ole vuokraa.


      • RomuRoope66

        Joo, "turhaa tavaraa"... Monilla ihmisillä on 90% asunnossa olevasta tavarasta turhaa. Saisi paljon siistimmän kämpän kun ottaisi järjen kouraan ja siivoaisi.


    • Katos vaan. Läpi selasin, enkä nähnyt yhdenkään ilmoittaneen asuvan yhtä kapeasti kuin minä... 33,5 neliötä.

      • Sopiva määrä yksin... 45?
        Olen harkinnut sitäkin joo.


      • Jätkä elää herroiks?

        Mutta kyllähän sinä sinne 33,5 neliömetriseen yksiöön oikein hyvin mahdut ja ei taida vuokrakaan olla kun muutama satku kuussa siellä maalla tuon kokoisessa boxissa.

        Helsingissä noin 10 km keskustasta vuora tuollaisesta yksiöstä olisi 700-800 euroa kk

        Että kyllä sun kelpaa nyt itseesi satsata ... sulla on läväri, tatska, uusi ( nussimaton) sohva, kuntosalikortti ....


      • Push upit

    • huomasin että jostain syystä jotkut ilmoitti myös missä asuvat vaikkei kysytty.

      41 neliötä, saunallinen kaksio.. kyllä mulle passas joskus hyvin alle senki oleva, kissaki mahtuu hyvin mukaan. omistusasuntoa en oo ajatellut, ainakaan vielä tässä vaiheessa.

    • Tomppahi

      51 neliötä, yksin Kampissa.

    • Drop out,

      15 neliön huone solukämpässä.

      Yksiö olisi hieno juttu

      Ei tule ikinä olemaan varaa omistusasuntoon

    • 20 neliötä

      kiva.

    • .....

      Kuuden neliön kolmiossa.

    • Lempi84

      74 neliöinen kolmio ja omistusasunto on. Juuri soppelin kokoinen. Mielellään yli 60 neliötä pitää olla vaikka yksin asuu. En suostuisi asumaan yksiössä enään. Nuorempana se oli ihan ok

    • köyhä muttei kipeä

      34,5 m2, kerrostaloyksiö.

      Tuntuu ihan sopivan kokoiselta, en oikein tiedä, millä täyttäisen esim. 60 m2 tilan... luultavasti iso osa jäisi tyhjyyttään kumisemaan.

      Olen ajatellut omistusasunnon ostoa, ehkä jokin 40 m2 edullinen asunto. En kuitenkaan tiedä, onko minulla koskaan varaa ostaa asuntoa.

    • ..........

      30 neliön sex dungeon. Kyllä tänne joku nainenkin vielä mahtuisi. Mulla on leveä sänky.

    • Nainen 48

      Vielä viimeisiä viikkoja 43 neliön kerrostalokaksiossa, joka on omistusasunto. Uudet kaupat sekä lainasopimukset on tehty ja muutan tammikuun lopussa 70 neliön kolmioon: saan kunnon keittiön, lisää kaappitilaa ja sen työ/vierashuoneen; keskustassa ja viisikymmenluvun kerrostalossa tuokin kämppä. Saunaa ei ole, mutta ekoihmisenä en sitä nimenomaan haluakaan, taloyhtiön saunavuoro riittää. Omistusasunto on must: eläkkeellä en kuvittele makselevani vuokria.

    • yksin ja yli 30 v.

      Nyt 47 neliön saunallinen kaksio Helsingissä (n .10 km keskustasta). Oman asunnon etsintä juuri käynnissä. Koska haluaisin lähemmäksi keskustaa niin täytyy joustaa asunnon koosta, joka todennäköisesti tulisi olemaan 30-45 neliötä. Mielestäni ihan passeli yksin asuvalle. Kotona pääasiassa istun koneella tai sohvalla niin mihin niitä neliöitä tarvitsee? Tärkeintä tosin on, että ne vähäiset neliöt toimii sisustuksen kannalta. Sängylle täytyy olla sopiva oma lovi ellei omaa huonetta, kylppärissä tulee olla tilaa pesukoneelle ja mieluiten avokeittiö, sillä se säästää tilaa.

    • Yksinasuja

      38m2 rivitalo maaseudulla, 1h keittiö. 415 € kk vuokra sis. rajattoman veden.

    • 50 neliön kaksio pieneltä paikkakunnalta.

    • 2626

      66 neliötä, kolmio, kahden kissan kanssa.

      Neliömäärä ei yksin ratkaise, pohja on tärkeä. Suurikin asunto voi olla epäkäytännöllinen, pieni taas hyvin suunniteltu. tuommoinen 60-100 neliötä kuulostaa hyvältä. Yksi ylimääräinen huone passaisi minulle, nykyisessä asunnossa olisi kivaa napata pari neliötä pois olohuoneesta ja ruokasalista suurentamaan makuuhuonetta ja kylppäriä.

      Minulla on velaton omistusasunto yksin.

    • Tietäkää_tämä

      Neitsyt-setä DarkFear sitä kun asuukin 27 neliön yksiössä, että tietäkää te se!

      • En kyllä todellakaan asu, sillä mä kun asunkin 60 neliön kaksiossa, ihan kuten sitä JOKAISEN SUVAITSEVAISEN EUROOPPALAISEN MIEHEN PITÄÄKIN ASUA PERKELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Edellinen asuntoni oli vielä muutaman neliön isompi, mutta nykyinen 60 neliön kaksio on ihan hyvä yksin asuvalle sinkkumiehelle.

        Onneksi en ole mikään vitun kirveenterän alle kuuluva neitsyt-setä, sillä mulla kun onkin ollut kymmeniä naisia elämäni aikana, ihan kuten sitä JOKAISELLA SUVAITSEVAISELLA EUROOPPALAISELLA MIEHELLÄ PITÄÄKIN OLLA PERKELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Sitten ne naisettomaksi jääneet LUUSERIPASKAMIEHET sitä asuvatkin aina just niissä yksiöissä ja äänestävät niitä persuja sen heidän oman ahdasmielisyytensä takia perkele!!!!!!!!!!!!!!!!


      • 315135135
        DarkFear kirjoitti:

        En kyllä todellakaan asu, sillä mä kun asunkin 60 neliön kaksiossa, ihan kuten sitä JOKAISEN SUVAITSEVAISEN EUROOPPALAISEN MIEHEN PITÄÄKIN ASUA PERKELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Edellinen asuntoni oli vielä muutaman neliön isompi, mutta nykyinen 60 neliön kaksio on ihan hyvä yksin asuvalle sinkkumiehelle.

        Onneksi en ole mikään vitun kirveenterän alle kuuluva neitsyt-setä, sillä mulla kun onkin ollut kymmeniä naisia elämäni aikana, ihan kuten sitä JOKAISELLA SUVAITSEVAISELLA EUROOPPALAISELLA MIEHELLÄ PITÄÄKIN OLLA PERKELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Sitten ne naisettomaksi jääneet LUUSERIPASKAMIEHET sitä asuvatkin aina just niissä yksiöissä ja äänestävät niitä persuja sen heidän oman ahdasmielisyytensä takia perkele!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ahaa, aiemmin olet ilmoittanut että on ollut "useita naisia" elämän aikana mutta nyt luku onkin jo "kymmeniä naisia" elämän aikana :D Noh, kerros vähän tarkemmin nyt näistä kymmenistä naisistasi


    • että.silleen

      Tällä hetkellä tilapäisesti 16m2 huoneessa, minun tavaroita ja iso osa vaatteistani on vielä vuokra-asunnossa, josta olen niitä vaatteita tarpeen mukaan tänne tuonnut.
      Tarkoitus olis nyt alkavalla viikolla muuttaa virallisesti pari kerrosta ylöspäin, tässä samassa talossa 3h keittiö wc kylpyhuone 75m2. Asunto on vuokra-asunto.

      Kolmio on mulle oikeastaan liian suuri, mutt otin sen tulevaisuutta silmällä pitäen.
      Kun oli tilaisuus vapaasti valita vielä tyhjistä asunnoista, sillä ne täyttyvät koko ajan.
      Toisaalla olevaan vuokra-asuntoon mulla on sopimus kesäkuuhun asti, ja siellä asuu nyt vieras henkilö siihen asti.

    • yksiössä.asuva

      Pääkaupunkiseudulla asustelen 39m2 yksiössä. Ostin asunnon koska siinä oli järkevä pohjaratkaisu ja hyvällä sijainnilla, mutta toki vielä on velkaa. Jos löytäisin n. 60m2 kaksion yhtä hyvällä sijainnilla ja yhtiövastike olisi yhtä pieni niin saattaisin muuttaa. Nykyisen sasunnon kuukausimenot ovat pienemmät kuin saman alueen vuokra-asunnoissa. Mutta kun ei ole tähän mennessä löytynyt niin ostan sellaisen vasta jos/kun löydän sopivan naisen jonka kanssa voisi muuttaa yhteen. Käytän rahani mieluummin muuhun elämiseen (harrastuksiin, matkailuun jne.) kuin asuntoon.

      • No itse kyllä käytän rahat mieluummin isommassa asunnossa asumiseen, kun että käyttäisin rahojani matkailuun. Muutenkin tykkään hankkia niin paljon kaikkia mahdollisia huonekaluja ja tavaroita niin paljon, että jo sen vuoksi tarvitsen ison kaksion ja paljon huoneita.


    • Oliva

      Velaton uudehko 220 m2 omakotitalo, asuntopinta-ala 150 m2 erillinen autotalli/varastotila n. 35 m2. Ei ole aikomusta tästä muuttaa pois, nautin tilasta ja avaruudesta, en voisi kuvitella asuvani alle 100 m2 asunnossa enkä myöskään vuokralla. Kaikille huoneille löytyy käyttöä, on vierashuonetta, työhuonetta, vaatehuonetta, makuuhuonetta, takkahuonetta, keittiötä, kodinhoitohuonetta ja olohuonetta. Onneksi talossa on todellakin paljon säilytystilaa, sitä arvostan kaikista eniten. Olohuoneesta on vähiten käyttöä, tulee oltua enemmän takkahuoneessa, en kuitenkaan luopuisi neliöistä , (n. 30 m2) on kiva kattaa vieraille olkkarissa, ettei tarvitse keittiössä istua.
      Sinkkuna ollessaan on myös se hyvä puoli, että saa sisustaa juuri oman maun mukaan, ja sen olen myös tehnyt, sisustukseni on hyvin vaalea, pääasiassa valkoinen, aito tammilattia antaa kuitenkin lämpöä sisustukseen, ettei tule liian kliinisen valkoista.

      • scrg

        Tuollaiseen kotiin kannattaa mieskin jo sitten valita sen mukaan, että käy muuhun sisustukseen. Olisikohan semmoinen henkevä runoilijatyyppi, jossa vähän välimerellistä vivahdetta sellainen, että sopisi parhaiten tuonne?


      • että.silleen
        scrg kirjoitti:

        Tuollaiseen kotiin kannattaa mieskin jo sitten valita sen mukaan, että käy muuhun sisustukseen. Olisikohan semmoinen henkevä runoilijatyyppi, jossa vähän välimerellistä vivahdetta sellainen, että sopisi parhaiten tuonne?

        =))))))))))!


    • Sellaisessa n.54m2 läpitalon kerrostalokaksiossa vuokralla.
      Aiemmin asuin n.10m2 isommassa rivitalon päätykaksiossa vuokralla, mutta johtuen työni aikataulu luonteesta päätin vaihtaa pienempään ja 200€ halvempaan kämppään.

      Omistusasuntoa en ole ajatellut hankkia ainakaan lähiaikoina. Syy on lähinnä se, että tuo muodostaisi yhden riippakiven, josta eroon pääsy 'saattaisi' olla hankalaa, mikäli haluaisin muuttaa toiselle paikkakunnalle syystä taikka toisesta. (esim: seurustelukumppani asuisi toisaalla...)

    • Sininen_Kissa

      134 m2:n ok-talo

    • Sininen_Kissa

      Tuo 134 m2 on sopivan kokoinen. Olen ostanut molemmat omistusasuntoni yksin. Toinen asunto on 75 m2:n kolmio, välillä siellä asun. Ehkä myyn kolmion pois, helpompi yhdessä kuitenkin asustella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      4974
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      292
      3085
    3. Oletko kaivattusi tyyppinen henkilö

      ulkoisesti?
      Ikävä
      134
      1797
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1647
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1223
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1173
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe