Taas tämä aika vuodesta kun pitäisi ensi kesän kesätöitä alkaa katsomaan. Kiinnostus on herännyt ulkomailla työskentelyyn, erityisesti Malta ja Espanja maina kiinnostaisi. Onko kukaan ollu töissä ulkomailla ja mieluiten edellä mainituissa maissa? Mitä töitä on tarjolla 19-vuotiaalle miehen alulle, jolla opiskelut ovat vielä kesken? Jonkilaista sesonki- ja markkinointityötä ymmärtääkseni on tarjolla mutta luotettavaa paikkaa mistä hakea/etsiä en ole löytänyt. Hyviä kokemuksia ulkomailla puhelinmyyjänä työskentelystä en ole kuullut, joten sitä olen yrittänyt välttää, mutta voitte yrittää kääntää pääni siitä jos hyviä kokemuksia löytyy!
Kokemuksia, vinkkejä? Kaikenlaisesta avusta olen kiitollinen!
Kesätöihin ulkomaille? Kokemuksia ja vinkkejä?
2
559
Vastaukset
- kesäepsanja
Espanjassahan on nyt kriisi meneillään ja paljon työttömyyttä. Uskoisin kuitenkin, että ulkomaalaisia turisteja vielä riittää. Kaikkein paras tapa on lähteä kesällä johohkin turistirysään ja ihan käydä baari/kahvila kerralaan esittäytymässä ja kysymässä töitä. Valttia on, jos oaa suomen lisäksi esim. englantia (ja toki espanjaa) ja jokaisen suomalaisenhan kannattaa ruotsin osaamisestakin mainita (onhan se kouluruotsi kaikilla kuitenkin käytynä, eri asia osaako sitä puhua, mutta se on sivuseikka työnhaussa).
Tässä maailmantilanteessa ei kannata haaveillakaan siitä, että Suomesta käsin löytäisit jotain kesätöitä. Hieman säästöjä kasaan ja rohkeasti vaan paikan päälle kyselemään. Itse olen juurikin Espanjan turistirysissä kesällä saanut töitä baareista tuolla tavalla ovelta ovelle- kyselytaktiikalla. Rohkeutta se vain vaatii, eipä juuri muuta. - Saaremaalta.
Tässä linkissä olisi työpaikkoja Saaremaalla:
http://www.soov.ee/saaremaa/vabad_tookohad?ca=12&w=1&cg=9020&st=s&st=u&st=b&st=k&st=h
Saaremaasta saat lisätietoa suomeksi: www. saaremaa.ee
Ja sen paikallislehden nettisivuilta: www.saartehaal.ee
Molempien kautta pystyy myös hakemaan edullista asumista. Myös työnantajat aina auttavat.
Saaremaasta sanoisin, että erittäin upea ranta- sekä kesälomakaupunki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876