Taas kerran VAGniikan Maailman autotestissä voitti VAG Groupin ajoneuvo ties monennenko kerran. Saman lehden pääkirjoituksessa TM:n päätoimittaja puolusteli lehden testien luotettavuutta. Kaikkein huvittavinta oli takavuosina kun TM:n talviautoksi valittiin auto jonka lämmityslaite oli testin huonoimpia teholtaan. Silloin meinasi päästä nauru :)
Ainakaan nuo VAG ajoneuvot eivät näy olevan tosielämässä luotettavia. Milloin hajoaa DSG milloin jakoketju venyy aiheuttaen konerikon yms. kalliita vikoja.
TM:n (auto)testit ja niiden luotettavuus
64
779
Vastaukset
- olet ymmärtänyt
väärin. Eihän testissä testattu auton luotettavuutta ja kestävyyttä., se on ihan eriasia ja siihen on omat testit. Kannattaa lukea vaikka uudelleen juttu, niin ehkä se aukeaa viimein mitä testattiin.
- millä lehdet elää?
Haukkuisi jättikonsernin sudeksi? Rivien välistä löytää oikeaa tietoa. Paras aina päätety etukäteen ja pisteytetään sen mukaan..
- tilauksen lopettanut
Aika selkeästi on niin että huonoista asioista ja varsinkin ominaisuuksista kerrotaan ympäripyörein sanakääntein, ettei iso mainostaja suutu.
Jos toimittajat ajelee vokkeiloilla siviilissä, niin eihän muut merkit voi mitenkään miellyttää. Tosi konservatiivisesta suunnittelujsta ei sanota mitään vaan jankutetaan vaan ajo-ominaisuuksista. Surkea lämmmityslaitekin lämmittää kabiinin "kohtuuajassa" , ettei tule sanottua pahaa sanaa. - isänmaan toivot
taitaa pisteytys olla joka vuosi sama.
Vain tyhmä ei lue sitä lausetta jossa kehoitetaan tekemään omat painotukset mieltymyksensä mukaan ja sivuutta sellaiset osiot jotka ei merkitse itselle.
Loppupisteet sinänsä ei kerro totuutta jokaisessa tapauksessa, mutta tämä nykyinen teknoteinisukupolvi ei kerkiä ja malta lukea kuin loppupisteet, ennekuin pitää päästä päivittämään profiilit ja heittää typeryyttään muille foorumeille. - juuri näin!
isänmaan toivot kirjoitti:
taitaa pisteytys olla joka vuosi sama.
Vain tyhmä ei lue sitä lausetta jossa kehoitetaan tekemään omat painotukset mieltymyksensä mukaan ja sivuutta sellaiset osiot jotka ei merkitse itselle.
Loppupisteet sinänsä ei kerro totuutta jokaisessa tapauksessa, mutta tämä nykyinen teknoteinisukupolvi ei kerkiä ja malta lukea kuin loppupisteet, ennekuin pitää päästä päivittämään profiilit ja heittää typeryyttään muille foorumeille.Ja kaikki arvostelut on myös tekstissä perusteltu kautta koko TM:n vertailujen historian, mutta eihän nämä kermaperseet jaksa niitä lukea.
- sovitaan saunassa...
Eihän lämmityslaite ole tärkeä talviautotestissä, eihän?
Ennen Nokian renkaat voitti lähes poikkeuksetta, nykyään Continental. - payer
Kaikki testit ovat aina olleet maksettuja. Ei tämä mikään salaisuus ole. Veikkaan että maahantuoja on maksanut noin 50000-80000 euroa testistä. Voi ehkä olla alimitoitettu summa. Tämä vaan tahtoo olla joka alaalla ja maassa näin.
- ottaako koville=
olet pässi jos olet tosissasi.
Testit ovat mitattavia asioita jotka voidaan toistaa vaikka kenen toimesta ja kyllä eri lehtien testit toistavat aika paljon toisiaan.
Aasialaiset ne vain eivät pärjöää, koska siellä tehdyt autot tehdään useimmiten vanhentuneeseen tekniikkaan ja ovat huonoja ajoltaan noin pääsääntöisesti.
- VagNiikan muailma
Itse en enää ao. kahvinkeitin/hifistereovertailulehteä selata.
Loppui silloin kun huomasin sen, että talviautotestissä oli ajettu kellon kanssa joku liukasrata ja sitten pisteet tulivatkin kuskin perstuntuman mukaan.
Ajalla ei siis ollut mitään merkitystä. - Kirjoittaja.
Konservatiivisten volkkareiden menestys markkinoilla lepää siis testimenestyksen harteilla.
Volkkarit ei mitenkään ole koskaan olleet muiden merkkien yläpuolella laadun suhteen. Laadun tunne perustuu enemmän kilpailijoihin nähden kovempiin hintoihin. Nostettiin aikoinaan hintoja - Ei laatua! (Kesko)
Toyota ei testien kärkisijoja ole koskaan hätyytellyt, silti menestyy markkinoilla.
Perustuu hyvään maineeseen ja tätä kautta johtuvaan pitkään jatkuneeseen suosioon.
^ En ole em. merkkien ystävä. - autoalalla
Kumma kyllä että jotkut lukee vielä kyseistä lehteä kun julkinen salaisuus on että testit ovat voideltuja. Itse en henk. kohtaisesti uskaltaisi omilla rahoilla ostaa noita volkkariyhtymän tuotteita koska niiden teknisistä ongelmista ja takuuasioiden hankalasta hoidosta ongelmien sattuessa on kuulunut niin paljon huonoa. Enemmän kallistun luotettavampiin kauko-idän tuotteisiin noissa auto-asioissa.
- mukavalla ei-premium
Itse haluaisin sen sijaan että verrataan Bemaria ja Mersua keskenään tietää mieluummin mitkä ovat erot niihin autoihin jotka eivät ole ns. premiumia.
Premiumtestissä ei tullut arvosanaksi kiitettävää, eli joko arvostelukriteerit oli törkeän tiukat - tai sitten ne autot eivät olekaan mitenkään poikkeuksellisen hyviä.
Pelkkä ohituskiihtyvyyskään ei ole olennainen seikka jos sen hyödyntäminen käy ajokortin päälle. - ex kestotilaaja
Lopetin aikoja sitten tuon lehden lukemisen testien suhteen. Muuten kyllä lehteä voi käyttää tietolähteenä noin yleisesti mutta testien tuloksiin en luota. Liian ilmiselvää joidenkin merkkien suosimista noissa testeissä ja vertailuissa on havaittavissa.
- vielä kestotilaaja
Samaa olen itsekin harkinnut, vaikka TM on tullut jo yli 40 vuotta jatkuvasti. Saattaahan se olla, että hyvää mainostaja-asiakasta kohdellaan silkkihansikkain ihan tarkoituksella. mutta ainakin VW-konsernin suosiminen on kovin läpinäkyvää.
Uskoisin, että yksi syy on siinä, että näiden toimittajien henkilökohtaiset mieltymykset nousevat pääosaan. Eihän monessa ominaisuudessa ole olemassa mitään absoluuttista faktaa.
TM-toimittajat eivät selvästi osaa asettua objektiiviseen asemaan oman mieltymyksen yläpuolelle - inhimillistä sinänsä. Niinpä aina jo edellisen numeron perusteella tietää, että tulevassa testijulkistuksessa voittaja on lähes poikkeuksetta Audi, Skoda ta VW jos tällaisia mukana on.
Vaikeaa on uskoa, että kaikki toimittajat olisivat noista yksimielisiä, mutta ilmeisesti soraäänet vaiennetaan, tai niitä ei uskalleta edes esittää - kun ovat vastaan määräävien tahojen "linjaa".
Näin yksisilmäisiä ei olla muissa koti- ja ulkomaalaisissa alan lehdissä - ehkä TM:n olisi syytä miettiä omaa uskottavuuttaan.
Jotkut saattavat ottaa nämä TM-testit ihan tosissaan ja ainakin automainoksissa niihin vedotaan, ilman mitään selityksiä mistään painotuksista; "TM-testivoittaja!" - Niinpä!
- maksetut ja maksetut
No, en TM:n testien luotettavuutta epäile, siinä mielessä, että ne olisivat "maksettuja", kuten yritetään väittää. Mutten niille kuitenkaan kovinkaan suurta arvoa anna. Joitain selvästi mitattavia asioita niistä noteeraan, mutta monet autojen ominaisuudet on niin subjektiivisia asioita, että autotestien pisteytykset ei paljon autokaupoilla paina. Kun vaihdetaan testaajat, voi autot olla ihan eri järjestyksessä. Se, mikä painaa, on omat koeajokokemukset, omat mieltymykset.
- Ostan itselleni
Lisäksi niitä mitattujakin ominaisuuksia voi painottaa eri tavalla tarpeidensa mukaan. Lopputulos saattaa poiketa lehden taulukosta paljonkin. Ihan vain esimerkkinä sanoisin, että sinkkuna en juuri kiinnitä huomiota tavaratilan suuruuteen. Mahtuipa sinne viisi tai kymmenen kaljakoria, minulle ei kummassakaan tapauksessa ihan heti jano.
- sama juttu
Ostan itselleni kirjoitti:
Lisäksi niitä mitattujakin ominaisuuksia voi painottaa eri tavalla tarpeidensa mukaan. Lopputulos saattaa poiketa lehden taulukosta paljonkin. Ihan vain esimerkkinä sanoisin, että sinkkuna en juuri kiinnitä huomiota tavaratilan suuruuteen. Mahtuipa sinne viisi tai kymmenen kaljakoria, minulle ei kummassakaan tapauksessa ihan heti jano.
Näinhän kannattaakin tehdä ja noteerata vain itselle merkittävät asia. Minä yliviivaan aina pistetaulukoista pois ainakin kohdat:
-tavaratilat
-takamatkstajan tilat
-näkyvyys
-kaupunkiajo
-ajoasento
Viimemainittua lukuunottamatta nuo kaikki riittävät minulle jokaisessa autossa, joka minua kiinnostaa. Ajoasennon testaan itse, eikä minua kiinnosta testaajien mielipide tai soveltuuko se kaikenkokoisille kuskeille.
Niinpä muuttuukin monta kertaa järjestys ihan toiseksi. Naapurille, joka kertoo hänen autonsa olevan "testivoittaja" voin sitten vain todeta "So what!"
- autolehdet
Mitäs mieltä olette muiden suomalaisten autolehtien puolueettomuudesta (joka on ehdottomasti se tärkein asia) esim. Tuulilasi ja Autobild suhteessa TM? Onko eroa havaittavissa?
Jos puolueettomuus ja objektiivisuus häviää niin mitä jää jäljelle... mielestäni ei mitään!
Rahan valta ei tosiaankaan saisi määrätä näitä kuluttajille suunnattuja testejä mutta valitettavasti niin näyttää käyvän omien havaintojeni pohjalta. - Tero omalle sivulle
Aloittaja on tyypillinen loppupisteiden lukija ja marketin lehtihyllyjen räplääjä joka ei ymmärrä talvivertailujen tarkoitusta ja merkitystä.
Kannattaa lukea sekin osuus jossa kerrotaan mistä osa-alueista loppupisteet muodostuu.
Vinkkinä voin kerto, että lämmityslaite on vain yksi osa testiä ja pisteytystä.- oikeudenmukaisuutta!
Meillä alkaa olla samaa ilmiötä kuin saksalaislehdessä, missä testattiin cittareita.
VW Tiguan voitti niukasti Mazda cx 5:n pisteissä.
Muutama lukija nosti tästä kuitenkin metelin palstoilla, sillä Mazda oli voittanut kaikki mitattavissa olevat suureet, mutta VW väännettiin saksalaisessa lehdessä voittajaksi antamalla sille sopivasti pisteitä mm. tilantuntu, mukavuus ja miellyttävyys-sarakkeissa niin että päästiin kokonaisvoittoon. Miten näitä subjektiivia määreitä edes päästetään testien lopputuloksiin vaikuttamaan vai onko tummanharmaa mielyttävämpää kuin vaaleanharmaa.
Kyllä lämmitys autossa on huikean tärkeä ominaisuus, mutta pisteillä kikkaillaan.
JOs max on 20 , niin auto A saa 15 ja B saa 12, vaikka todellisuudessa auton B lämppäri oli niin surkea, että sen olisi kuulunut saada vain 5 pojoa, nekin säälistä.
Mitä tekee sellaisella kulkineella, missä ikkunat pysyy auki vasta kun pääset jo työpaikan pihaan. Ja sama toistuu kotimatkalla. - omat arviot
oikeudenmukaisuutta! kirjoitti:
Meillä alkaa olla samaa ilmiötä kuin saksalaislehdessä, missä testattiin cittareita.
VW Tiguan voitti niukasti Mazda cx 5:n pisteissä.
Muutama lukija nosti tästä kuitenkin metelin palstoilla, sillä Mazda oli voittanut kaikki mitattavissa olevat suureet, mutta VW väännettiin saksalaisessa lehdessä voittajaksi antamalla sille sopivasti pisteitä mm. tilantuntu, mukavuus ja miellyttävyys-sarakkeissa niin että päästiin kokonaisvoittoon. Miten näitä subjektiivia määreitä edes päästetään testien lopputuloksiin vaikuttamaan vai onko tummanharmaa mielyttävämpää kuin vaaleanharmaa.
Kyllä lämmitys autossa on huikean tärkeä ominaisuus, mutta pisteillä kikkaillaan.
JOs max on 20 , niin auto A saa 15 ja B saa 12, vaikka todellisuudessa auton B lämppäri oli niin surkea, että sen olisi kuulunut saada vain 5 pojoa, nekin säälistä.
Mitä tekee sellaisella kulkineella, missä ikkunat pysyy auki vasta kun pääset jo työpaikan pihaan. Ja sama toistuu kotimatkalla.Aina nuo arvostelukriteerit on jonkun asteisia kompromisseja ja osittain makuasioita jotka eivät välttämättä sovi kaikille. Esim. mulla on sekä kotona että töissä auto lämpimässä hallissa, joten en juurikaan laita painoa esim. lämpiämisnopeudelle tai lämmityslaitteelle, kun tällä seudulla yli 10 asteen pakkaset ovat muutenkin harvinaisia.
Toisaalta muutama vuosi sitten talvitestissä oli yksi nelivetoinen (Subaru) joka sai etenemiskyvystä tietysti kympin, mutta samaan aikaan paras kaksivetoinen sai ysin ja moni muu kasin. Omasta mielestäni jos nelivetoinen määrittää skaalan niin parhaallekin kaksivetoiselle pitäisi tuolloin antaa viitonen tai enintään kuutonen etenemiskyvystä.
Testien mittaustulokset ja sanalliset arviot ovat ihan mielenkiintoista luettavaa, mutta arviot ja eri osa-alueiden painotukset pitää jokaisen tehdä itse jos haluaa saada selville sen omista näkökulmista lähtevän testivoittajan.
- kuplamies
Onkohan volsua ikinä moitittu wagniikanmailmassa??? Eikai kun on niin etopeli.
- cuppe
Mazda on niissä testeissä aina häntäpäässä, no eipä niiden
kauppa oikein käykkään........
Silti Mazda on yks vähävikaisimmista autoista.
Minä satsaan aina luotettavuuteen, siksi ajankin Mazdalla.
Eikä oo tarvinnut pettyä............Toistaiseksi............ - Etumatkaa...
Eikös TM:aa ja VW:n omaa merkkilehteä kustanna sama kustantaja?
Tuskin samat toimittajat kuitenkaan... - parastaennen.,.
Voi hyvät ihmiset, ei näitä testejä pidä tosissaan ottaa, ne on enemmäkseen joidenkin mielipiteitä. Jos naapurin ukko sanoo että Rapala on paras uistin, ei kait siitä tarvi suuttua ja vihaa nostattamaan.
- ei mitään uutta
Jep, TM on ollut kautta aikojen VAG myönteinen.
- mikä painoarvo
Pitää muistaa että testivoitto ei ole "taivahantosi" vaan toimittajan eli YHDEN ihmisen mielipide, joskus kahden tai kolmen.
- on miltä näyttää?
mikä painoarvo kirjoitti:
Pitää muistaa että testivoitto ei ole "taivahantosi" vaan toimittajan eli YHDEN ihmisen mielipide, joskus kahden tai kolmen.
Kyllä se monelle on taivahan tosi, kun TM:ssa niin luki. Kun sitten vielä mainosmiehet paukuttavat "Testivoittajaa", niin lisää näitä vain sikiää taivas-uskovaisia.
Eipä tuo minua haittaa, hauskaahan se vain on noita kahvipöytäkeskusteluja kuunnella, kun TM:n testillä eri mieltä olevat hiljennetään!
- qwe
Täällä näkyy jotkut TM:n toimittajat puolustavan lehteään. Vähän vaikuttaa siltä tuo oman työpaikkansa puolustelu.
- Saruila
TM: testit on paskaa!
Terv. Santti Areela - frt1
Kaikki testit ja vertailut ovat turhia, kaikki autot ovat nykyään hyviä paitsi Toyota, se on huono.
- tiennielijä
Olen vasta 8 vuotta ajanut viattomalla Tojotalla. Olipa hyvä, että en ostaessa tuota huonoutta vielä tiennyt. Vaikkei ole erinomainen ajaa, niin on se pirun luotettava.
- Oma todellisuus
tiennielijä kirjoitti:
Olen vasta 8 vuotta ajanut viattomalla Tojotalla. Olipa hyvä, että en ostaessa tuota huonoutta vielä tiennyt. Vaikkei ole erinomainen ajaa, niin on se pirun luotettava.
Tennarit toimittajat elävät aivan eri maailmoissa kuin ne, jotka ostavat autonsa omalla tahallaan.
Kyllähän sitä voi vaikka Lancian urheilullisuuteen toimittaja ihastua, koska ei tarvitse ottaa huomioon käyttökuluja ja luotettavuutta. Tai aikoinaan ihastelivat ensimmäisiä navigointinäyttöjä Mersuissa, vaikka niistä pyydettiin jotain 4 000 euroa lisähintaa. Ei ollut teknarilaisilla mitään tolkkua arvioida sitä, onko joku tuote hintansa arvoinen.
Mielestäni Teknarissa aika vähän tänäänkään kiinnitetään huomiota hinta laatu suhteeseen. Käyttökustannukset, luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo ovat tavallise autonostajaa asialistan kärjessä. Teknarilaiset voivat sitten arvioida omaksi ilokseen lisävarusteiden ihanuutta ja urheilullista ajotuntumaa hintalappua katsomatta. - Sekametelisoppaa
Oma todellisuus kirjoitti:
Tennarit toimittajat elävät aivan eri maailmoissa kuin ne, jotka ostavat autonsa omalla tahallaan.
Kyllähän sitä voi vaikka Lancian urheilullisuuteen toimittaja ihastua, koska ei tarvitse ottaa huomioon käyttökuluja ja luotettavuutta. Tai aikoinaan ihastelivat ensimmäisiä navigointinäyttöjä Mersuissa, vaikka niistä pyydettiin jotain 4 000 euroa lisähintaa. Ei ollut teknarilaisilla mitään tolkkua arvioida sitä, onko joku tuote hintansa arvoinen.
Mielestäni Teknarissa aika vähän tänäänkään kiinnitetään huomiota hinta laatu suhteeseen. Käyttökustannukset, luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo ovat tavallise autonostajaa asialistan kärjessä. Teknarilaiset voivat sitten arvioida omaksi ilokseen lisävarusteiden ihanuutta ja urheilullista ajotuntumaa hintalappua katsomatta.Siellähän vertaillaan surutta nelivetoiset ja kaksivetoiset sekä perusvarustelut ja parhaimmalla varustepaketille olevat autot surutta keskenään, kun maahantuoja oli niin ikävä että halusi antaa testiin juuri tietyn mallin... ja hinta ei merkkaa mitään.
- Panhard lavassor
Sekametelisoppaa kirjoitti:
Siellähän vertaillaan surutta nelivetoiset ja kaksivetoiset sekä perusvarustelut ja parhaimmalla varustepaketille olevat autot surutta keskenään, kun maahantuoja oli niin ikävä että halusi antaa testiin juuri tietyn mallin... ja hinta ei merkkaa mitään.
Tekeekö ne hommia piripäissään ? Vai miksi on tulokset niin sekavia ?
- ihmemölinääääää
Mä ostan autoni fiilispohjalta. Nykyaikaisten autojen ominaisuuksissa on vain nyanssieroja, joilla ei mulle juurikaan ole merkitystä. En siis osta testivoittajia, vaan valitsen sellaisen auton joka minua miellyttää.
Jos sitten valitsemani auto jonkun vertailun voittaa, niin ihan kiva, muttei se paljoa minua liikuta. - ex-myyjä
Ranskalaiset autot myydään lähes 100% naisille. Niin uudet kuin käytetytkin. Jotkut naisistakin kyllä osaavat niitä jo välttää.
- oobmtmbmbm
Vaginan maailma näytti talviauto testissä n 08 tai 09 närhen munat kaikille.Nelivetoinen lämmin imbreza subaru hävisi kylmälle ja tiellä vaeltavalle(sekä ääritilanne testissä huonolle)skoda suberbille.ps en aja vokkipannulla,mutten myöskään natsipakastimella
- aey5k
Höh. Vertailuissahan julkaistaan paljon mittaustuloksia, jotta lukija voisi tehdä omat päätöksensä. Tietysti on jotain asioita, joita on vaikeahko mitata, esimerkiksi ajotuntumaa. Ainakaan vielä en ole nähnyt menetelmää, joka antaisin numerona ajotuntuman hyvyyden. Mutta kyllä ainakin Hiasen ajotuntumasta olen samaa mieltä Tekniikan Maailman kanssa: "urat ja sivutuuli pitävät Hiacen kuljettajan aktiivisena." Se on juuri noin. Volkkari sen sijaan kulkee paljon vähemmällä ohjaustyöllä.
Väitätkö siis että mittaustulokset ovat väärennettyjä vai mitä tarkoittaa "teholtaan huonoin lämmityslaite?"- AL-moottori-lehti
Volkkarilla juuri olisi tarvetta väännellä vaikka rattia edestakaisin, niin pysyisi edes jotenkin lämpimänä. Kokemusta olisi noista suuren koon pakastimista jo yli 40 vuoden ajalta, mutta pakkasilla lämmintä vokkeloa en ole vielä tavannut. Kyllä ne kestää kauemmin kuin rellut ja fiiut, mutta se jäätävä kylmyys ja tolkuttoman hidas lämpiäminen. Eipä ole noista PTC-elementeistä kaksista apua, vaikka mainostavat.
Viime vuosina pakkasilla jätin jo volkkarin asiakkaan pihaan käymään jotta edes paluumatkalla olisi jotenkin siedettävää lämpöä ohjaamossa ja lasit pysyisivät huurteettomina. Onneksi on siviilikäytössä tojo, missä on lämmin, mutta automaatilla myös reipas bensan kulutus talvisin. - Paljaspäinpakkasessa
Tätä VW:n lämpeämisasiaa on tuotu hyvinkin taajaan esille. Täysin yhden postaajan toimesta ja perustuen vanhoihin malleihin. Ketään muuta asia ei ole koskaan kiinnostanut. Siitä voi päätellä kuinka vakavasta asiasta tässä yhden Aslakin huolessa on kysymys.
- 542423423
AL-moottori-lehti kirjoitti:
Volkkarilla juuri olisi tarvetta väännellä vaikka rattia edestakaisin, niin pysyisi edes jotenkin lämpimänä. Kokemusta olisi noista suuren koon pakastimista jo yli 40 vuoden ajalta, mutta pakkasilla lämmintä vokkeloa en ole vielä tavannut. Kyllä ne kestää kauemmin kuin rellut ja fiiut, mutta se jäätävä kylmyys ja tolkuttoman hidas lämpiäminen. Eipä ole noista PTC-elementeistä kaksista apua, vaikka mainostavat.
Viime vuosina pakkasilla jätin jo volkkarin asiakkaan pihaan käymään jotta edes paluumatkalla olisi jotenkin siedettävää lämpöä ohjaamossa ja lasit pysyisivät huurteettomina. Onneksi on siviilikäytössä tojo, missä on lämmin, mutta automaatilla myös reipas bensan kulutus talvisin.Golf GTEssä ja Passat GTEssä on 6kW vastus eli tehokkaampi kuin useimmat webastot ym.
- seataudiskodaVWsama
Paljaspäinpakkasessa kirjoitti:
Tätä VW:n lämpeämisasiaa on tuotu hyvinkin taajaan esille. Täysin yhden postaajan toimesta ja perustuen vanhoihin malleihin. Ketään muuta asia ei ole koskaan kiinnostanut. Siitä voi päätellä kuinka vakavasta asiasta tässä yhden Aslakin huolessa on kysymys.
Laitappa google TSI VW lämpiävyys.
Hyrr.
TDI toki kylmä tiedetään. - Nettitotuusschaissea
seataudiskodaVWsama kirjoitti:
Laitappa google TSI VW lämpiävyys.
Hyrr.
TDI toki kylmä tiedetään.Eipä paljon kiinnosta netin kirjoitukset kun näkee millaista schaissea siellä pusketaan. Ja varsinkin ne pellet jotka rakentaa maailmansa netistä lukemansa varaan ja toistelee schaissea totuutena.
Itse rakennan maailmani reaalimaailman kokemusten kautta. Enpä muista törmänneeni kylmään autoon kuplavolkkarin jälkeen. Useammanmerkkistä on tullut kokeiltua. - saisseVW
Nettitotuusschaissea kirjoitti:
Eipä paljon kiinnosta netin kirjoitukset kun näkee millaista schaissea siellä pusketaan. Ja varsinkin ne pellet jotka rakentaa maailmansa netistä lukemansa varaan ja toistelee schaissea totuutena.
Itse rakennan maailmani reaalimaailman kokemusten kautta. Enpä muista törmänneeni kylmään autoon kuplavolkkarin jälkeen. Useammanmerkkistä on tullut kokeiltua.VW takaisinkutsu saisse?
- oikosulku.virtaako
542423423 kirjoitti:
Golf GTEssä ja Passat GTEssä on 6kW vastus eli tehokkaampi kuin useimmat webastot ym.
Tiesitkö myös sen, että järjestelmä käyttää lämmitystehoja vain silloin kun sitä jää yli muusta toiminnasta tai latauksesta. Onko 150 A laturi käytössä. 150 A x 12 v = 1800 W . Mistä loput otetaan ?
Vai tyhjennetäänkö akku 5:den ensi minuutin aikana kokonaan.
MIten käy seuraavan käynnistyksen pakkasella ? - hybridi
oikosulku.virtaako kirjoitti:
Tiesitkö myös sen, että järjestelmä käyttää lämmitystehoja vain silloin kun sitä jää yli muusta toiminnasta tai latauksesta. Onko 150 A laturi käytössä. 150 A x 12 v = 1800 W . Mistä loput otetaan ?
Vai tyhjennetäänkö akku 5:den ensi minuutin aikana kokonaan.
MIten käy seuraavan käynnistyksen pakkasella ?Golf GTE:ssä (hybridi) on energiasisällöltään 8,8 kWh:n akku, eli riittää lisälämmittimelle teoriassa yli tunniksi.
- kq8754
Vw on hitlerin kosto jälkipolville. Huom. Herätkää kaikki autoilusta kiinnostuneet.
Kuulin jutun kun työkaverilla oli kuplavolkkari. -80 luvulla. Hän kehui että siinä on suuren auton ominaisuuksia, isokääntö säde ja suuri Kulutus. Lehtiä en lue lainkaan. - Kuikäy
Seuraavassa Vagiikan maailmassa on testissä tehokkaat dsl.farkut. Kisaajina ovat Golf, Octavia, Focus ja Peugeot farkku.
No lopputuloshan on taas jo etukäteen selvä. Kärjessä on joko Golf tai Octavia, jomminkumminpäin ja sit ne kaks muuta.
Itse en todellakaan ottaisi autokseni huonomaineista ja vikaantuvaa vw konsernin kulkinetta. En missään tapauksessa.- seataudiskodaVWsama
Kaksi samaa autoa testissä?
Hyvin maksaa VW konserni lehdelle?
Eikös VW autot pidä sulkea pois kun päästöhuijaus meneillään? - vertailuunvaan
seataudiskodaVWsama kirjoitti:
Kaksi samaa autoa testissä?
Hyvin maksaa VW konserni lehdelle?
Eikös VW autot pidä sulkea pois kun päästöhuijaus meneillään?Miksei voi verrata Golfia ja Octaviaa, näkeehän tuossa saako Golfissa kalliimman hinnan vastineeksi jotain. Päästöhuijaukseen lienee turha kommentoida mitään kun ei se koske tällä hetkellä myytäviä malleja.
Mitä yleisesti tulee noihin testituloksiin niin luulisi että jokainen ymmärtää että vertailutesteissä mitattavat asiat ja auton pidempiaikainen tekninen kestävyys/luotettavuus ovat täysin eri asioita. - Outoa
vertailuunvaan kirjoitti:
Miksei voi verrata Golfia ja Octaviaa, näkeehän tuossa saako Golfissa kalliimman hinnan vastineeksi jotain. Päästöhuijaukseen lienee turha kommentoida mitään kun ei se koske tällä hetkellä myytäviä malleja.
Mitä yleisesti tulee noihin testituloksiin niin luulisi että jokainen ymmärtää että vertailutesteissä mitattavat asiat ja auton pidempiaikainen tekninen kestävyys/luotettavuus ovat täysin eri asioita.No oils ne kyllä voinu ottaa jonkun muun kuin "sisarauton". Siis 2 autoa, jotka ovat tekniikaltaan saman emoyhtiön tuotteita. Olisivat mielummin ottaneet jonkun ihan muun merkkisen auton vertailuunsa. Onhan tuota valikoimaa vaikka kuinka dieselfarkuissa.
- mitäpuuttuu
Outoa kirjoitti:
No oils ne kyllä voinu ottaa jonkun muun kuin "sisarauton". Siis 2 autoa, jotka ovat tekniikaltaan saman emoyhtiön tuotteita. Olisivat mielummin ottaneet jonkun ihan muun merkkisen auton vertailuunsa. Onhan tuota valikoimaa vaikka kuinka dieselfarkuissa.
Mitä merkkejä olisit tuohon vertailuun kaivannut? Tuossa kokoluokassa tehokkaampaa farkkudieseliä (n. 180 hv) ei juuri muilta merkeiltä taida löytyä. Volvo V60 ja BMW:n 3-sarja sopisi ehkä muuten, mutta kumpikin on selvästi vertailuautoja kalliimpia ja eivätkä tiloiltaan pärjää noille.
- Kun_Skoda
vertailuunvaan kirjoitti:
Miksei voi verrata Golfia ja Octaviaa, näkeehän tuossa saako Golfissa kalliimman hinnan vastineeksi jotain. Päästöhuijaukseen lienee turha kommentoida mitään kun ei se koske tällä hetkellä myytäviä malleja.
Mitä yleisesti tulee noihin testituloksiin niin luulisi että jokainen ymmärtää että vertailutesteissä mitattavat asiat ja auton pidempiaikainen tekninen kestävyys/luotettavuus ovat täysin eri asioita.Octavia tuli aikoinaan markkinoille, saksalaiset kirjoittivat sen olevan paremmin tehty kuin Vw Passat. Tsekit halusivat näyttää ja ovat ylpeä kansa. Ketjussa keskustellaan ja ihannoidaan myös nykydieseleiden korkeita teholukemia mutta vuosikymmenien kokemuksella uskallan sanoa että teho on aina kestävyydestä pois.
- tutunoloista
Kun_Skoda kirjoitti:
Octavia tuli aikoinaan markkinoille, saksalaiset kirjoittivat sen olevan paremmin tehty kuin Vw Passat. Tsekit halusivat näyttää ja ovat ylpeä kansa. Ketjussa keskustellaan ja ihannoidaan myös nykydieseleiden korkeita teholukemia mutta vuosikymmenien kokemuksella uskallan sanoa että teho on aina kestävyydestä pois.
Kuulostaa jotenkin tutulta 20-25 vuoden takaa, tuolloinkin oltiin sitä mieltä että jos 2-litraisesta dieselistä otetaan ulos 100 hevosvoimaa niin tuo ei kerta kaikkiaan voi kestää kovin pitkään.
- VWvoittaavaikkaeikestä
Joku vois tehdä tutkimuksen TM ja Tuulilasi lehtien testeistä.
Mitähän sieltä löytyy kun rahaan kuitenkin kaikki perustuu? - JunckersJU
TM:n "testit" voidaan kirjoittaa ihan pöydän vieressä valmiiksi ja poimia netistä kuvitus. Ilman että ajetaan metriäkään.
Tämä perustuu muutamaan tosiseikkaan, kuten:
-Nykypäivän autot ja niiden ominaisuudet on viritetty hyvin lähelle toisiaan tai ainakin siten, että ne miellyttävät asiakaskunnan suurta enemmistöä
-Toimittajilla on syvään juurtunut imagokäsitys eri automerkeistä ja niiden "paremmuudesta". Halutut "erot" ja "ominaisuudet" löydetään aina juuri tähän ennakkomielikuvaan perustuen
-Edellisestä johtuu, että automerkin ja/tai valmistusmaan perusteella "tiedetään" ennakolta, saako ajokki "testissä" arvosanaksi "9" vai "8-" vai "7.5" tai jotain.
-Pitää ottaa huomioon lehden intressiryhmien reaktiot, eikä "testitulos" saa poiketa oleellisesti lukijakunnan käsityksestä. Muuten sillä voi olla negatiivinen vaikutus lehden levikkiin, tätä kautta mainostuloihin ja lopulta toimittajan palkkapussiin.
-Ja vihdoin itse testattujen autojen valinnasta: Ei liene hirvittävä ykllätys, että 75.000 hintaisessa mersussa tai 45.000 hintaisessa passatissa on joitakin sellaisia varusteita tai ominaisuuksia, joita ei löydy 15.000 hintaisesta pikku-rellusta. Mutta valistunut kuluttaja varmaan ymmärtää tämän lähtökohdan itsekin, ihan ilman testiraportin lukua.- vieläkötojokestää
Juu aikaan oli muutaman vuoden huolettomia km kun ajeli -87 corollalla.
Sitten alkoikin kallis autoilu kun osti näitä VW tuotteita. - im.mobile
Minäkin hylkäsin jääkylmän volkkarin jo 70-luvulla. Sen jälkeen olen ajellut usealla merkillä ja viimeiset 25 vuotta japseilla. Töissä ole kyllä joutunut kulkemaan 35 vuoden via dolorosan kylmien ja reistailevien volkkareiden kanssa. Se on ollut niin kova koulu, että minun pihaan ei VW tule, IKINÄ.
- KylmäIsoLaatikko
im.mobile kirjoitti:
Minäkin hylkäsin jääkylmän volkkarin jo 70-luvulla. Sen jälkeen olen ajellut usealla merkillä ja viimeiset 25 vuotta japseilla. Töissä ole kyllä joutunut kulkemaan 35 vuoden via dolorosan kylmien ja reistailevien volkkareiden kanssa. Se on ollut niin kova koulu, että minun pihaan ei VW tule, IKINÄ.
Olit sä se pullakuski joka ajelee jänkhällä duunikseen pakulla? Henkilöautot ja ruuhkasuomi on vähän eri juttu...
- avto.mobile
Taas meni mäkeen. Pullat ostan leipomosta, koska haluan tukea paikallista yritystoimintaa, mikä antaa meikäläisille töitä ja verotuloja.
Olin valtion palkkalistoilla ja käytössäni oli kylmän transporterin lisäksi myös kylmä golf sekä skoda , corolla ja vielä mondeo tai focus. Viimeiksi mainittu oli niistä se mukavin ajaa ja vielä pitkäikäinenkin sekä lämmin.
Edes diesel-Mondeo 6 v man. ei ollut mieleeni, vaikka oli isompi auto.
- kuluttaja_on_narri
Eipä noilla autolehdillä taida olla enää mitään virkaa, riippuvuus mainostuloista on korruptoinut testit ja koeajot vain mainostajia palveleviksi, ei kuluttajia.
- IlmainenLounas
Kuluttajat ovat näyttäneet persettä lehdille ja jättävät ostamatta maksulliset painotuotteet. Kaikki luetaan netistä ilmaiseksi.
Mitä kuvittelet lehtien tekevän? Palvelevan kaikkea ilmaiseksi haluavia perskärpäsiä vai autonvalmistajia jotka maksavat koko shown?
Jos kuluttaja haluaa riippumattoman lehdistön niin silloin kuluttajan täytyy olla valmis maksamaan siitä.
Sanonpa vaan että melkoista hurskastelua on taas ilmassa. Kaveri itse kaivelee ilmaista pornoa ja streamia netistä ja samaan aikaan odottaa että muiden maksamat lehdet ajaisivat hänen etuaan. Vittu, kasva aikuiseksi. Sitä saa mitä tilaa. - vähemmän.lehtiä
Avautuuko työtön toimittaja, vai ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802105
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641846Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461796- 1231513
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1711341Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia571307Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen741144- 71991
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27962- 15939