reaktio hiusväristä..?

hermona

Kuinka todennäköistä on saada jonkinlainen allergiareaktio hiusväristä?? Olen ennen hiuksia värjännyt kyllä eikä mitään tullu mutta nyt jouduin ostamaan erilaista väria koska se mitä ennen käytin on ilmeisesti lopetettu.. sama valmistaja värillä kuitenkin on..
Olen varmaan vainoharhainen tän asian suhteen...

5

416

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omppu

Ei se KAI yleistä ole, etenkin jos ei ole ennen jatkuvassa käytössä saanut mitään oireita.

Itse värjäsin tänään just hiukset kestovärillä ja pähkäilen täällä, että miten osasta vaaleita tuli sinertäviä! Tiedätkös sitä? Poikkesin tutusta kestovärin sävystä astetta vaaleampaan, mutta lopputulos oli erilainen kuin odotin...Ikinä ennen en ole epäonnistunut näin!

• dina

vaalennuksessa tapahtuva hiusvärin muutos esim. vihertäväksi voi johtua vaikka vesijohtovedestä, jos kuparipitoisuus on vedessä korkea.
        Ja allergisiin reaktioihin...Yleisesti reaktio syntyy esim. ammoniakista jota värit sisältävät. Luulisin että kaikissa väreissä merkistä/valmistajasta riippumatta käytetään kutakuinkin samoja vaikutusaineita eli niitä joista reaktio saattaa syntyä.

• Omppu
        dina kirjoitti:

vaalennuksessa tapahtuva hiusvärin muutos esim. vihertäväksi voi johtua vaikka vesijohtovedestä, jos kuparipitoisuus on vedessä korkea.
        Ja allergisiin reaktioihin...Yleisesti reaktio syntyy esim. ammoniakista jota värit sisältävät. Luulisin että kaikissa väreissä merkistä/valmistajasta riippumatta käytetään kutakuinkin samoja vaikutusaineita eli niitä joista reaktio saattaa syntyä.

Ei mulla ikinä aiemmin ole näin käynyt, olen kuitenkin värjäillyt nykyisessä asunnossani pari vuotta hiuksiani...Aiemmin värjäsin "erittäin kirkkaalla vaalealla", nyt väri oli saman valmistajan, mutta väri vielä vaaleampi.

Luonnostaan olen vaalea, mutta tarkoitus ei ollut tehdä mitään vety-lookia! Enemmänkin hieman kirkastaa omaa sävyä ja peittää juurikasvu.No, olen menossa huomenna kampaajalle. Ei vaan huvittais mennä, kun loppupelissä olis aina järkevintä luottaa niiden ammattitaitoon.

Mitäs suosittelisit? Itse on varmaan vaikea lähteä "sinisävyisyyttä" korjailemaan...

• Atoopikko

kuin kokeilemalla tuleeko oireita, valitettavasti. Ei se yleistä ole, mutta varmasti joillekin tulee.

Onko sulla todettu allergiaa jollekin aineille/onko atooppinen iho? Sellaisilla henkilöillä (kuten minäkin) lienee suurempi mahdollisuus saada oireita myös hiusväreistä.

Itsellä on joskus muinoin tullut jostain tietystä merkistä hieman hetkellistä ihottumaa kasvoihin, muttei sen pahempaa.

Kokeile, tuskinpa mitään pahaa tapahtuu. :)

• hermona

Ei ole atooppinen iho enkä ole koskaan saanut allergista reaktioita mistään aineesta. Mitä nyt eläimille olen allerginen..

Kuulin vain eräältä tutultani että hän oli saanut reaktion hiusväristä joka sisälsi fenyleeridiamineja tai jotain sinnepäin...

Tämä hiusväri mitä nyt ostin sisältää sitä ainetta. Hiusväri jolla ennen värjäsin ei todennäköisesti sisältänyt sitä ainetta..? Ainakaan pakkauksessa niin ei mainita.

Suoritin kyllä herkkyystestin enkä saanut mitään oireita... Jotenkin vain hermostuttaa tämän uuden värin käyttö..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe