Paperit kysyttävä alle 30 v näyttäviltä

Kysyttiinkö?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013010416516393_uu.shtml

Nykyisin kaupoissa tulee kysyä alle 30 vuotiailta näyttäviltä alkoholin ostajilta paperit - joko sinulta kysyttiin ja jos ei niin oletko siitä hyvilläsi vai pahoillasi?

Eli jos olet vaikkapa 25 eikä papereita kysytty niin olet rupsahtanut ja ikäistäsi vanhemman näköinen ...

12

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 27 v. mies

      Multa kysyttiin paperit Uuden vuoden aattona yhdessä ruokamarketissa :D. Edellisen kerran multa kysyttiin kaupassa papereita, kun olin jotain 22-23 vuotias. En pahoittanut mieltäni, lähinnä yllättävä kysymys huvitti :D.

      Viimeksi se ikäraja tais olla, että alle 25-vuotiaan näköisiltä pitää kysyä paperit, ja nyt vai nostettu ikärajaa? Muutavan vuoden päästä kysyttävä jo kaikilta alle 40-vuotiaan näköisiltä :D

    • ha, multa kysyttiin tänään pitkästä aikaa alkossa.. myyjä tais vähä säikähtää ku hirnahdin että ihanaa! :D tuosta justiin puhuttiinki kavereitten kans että pitäiskö se sitte pahottaa mielensä jos ei kysytä heh jos kuitenki sen alle 30 vielä, ei kovin imartelevaa.

    • mmh..

      Multa kysytään aina, mut oonki 19v sexy teiniperse (; ette tuu ikinä saamaan mua!

      • jennie

        Siinä ei oo mitään ihmeellistä, että 19-vuotiaalta kysytään paperit.

        Itseltä kysyttiin paperit joka kerta siihen asti kun täytin 24-vuotta ja useemman kerran sen jälkeenkin. Ja ilmeisesti taas aletaan kyseleen, kun viä puuttuu niin monta vuotta kolmestakympistä. Mutta ei mua haittaa papereita näyttää.


    • Hyvilläni olen jos noita ei tartte erikseen esiin kaivella.

    • paperit

      En taatusti vaivaannu, jos papereita kysytään, päinvastoin!

      Alkossa on kysytty paperit viimeksi 33-vuotiaana.

      Sittemmin esimerkiksi K-24 Yökerhon ovella. Nauroin, enkä näyttänyt, kun luulin vitsiksi. Ei ollut, eikä sisään ollut mitään asiaa ilman papereita. Olin 38.

      Alkoholia ostan ruokakaupasta tosi harvoin. Että tuskinpa pääsee ranne nyrjähtämään papereita kaivaessa. ;)

    • m22v.

      Mielestäni se kyllä riippuu enemmän myyjästä kuin ulkonäöstä, että kysytäänkö papereita.
      Jotkut kysyy herkemmin kuin toiset.

      Oman kokemukseni mukaan vanhemmat myyjät kysyvät lähes aina, kun taas nuoret tytöt kysyy aika harvoin.

      Alkosta en ole ikinä saanut ilman papereita.

    • kkkassa

      Otin muutaman kassavuoron huvikseen tuossa uutena vuotena ja törmäsin tähän sääntöön. On muuten tosi vaikea hahmottaa näin yhtäkkiseltään kuka on 3-kymppinen. Menee varmaan aikaa ennen kuin yrityksen ja erehdyksen kautta alkaa sitä hahmottamaan.

      Joskus 17-vuotias saattaa näyttää 4-kymppiseltä. Niin että ei kannata aina olla mielissään että näyttää nuorelta, ei me kassat siksi kysytä teiltä henkkareita, vaan siksi että teinitkin saattavat joskus näyttä 30-40-vuotiailta.

      • 14+4

        Kai sitten kysyt kaikilta nelikymppisiltäkin papereita, koska "17-vuotias saattaa näyttää 4-kympppiseltä"?

        Toivottavasti kaupan kassat ovat yleisesti vähän älykkäämpiä kuin sinä..


    • 10+2

      Nojuu mutta olenkin 22. Multa kysytään aina.

    • fgtkyq

      Olen 28 vuotta. Ei kysytty. :´(

    • Eipä ole kysytty vaikka k-18 paikoissa olen kierrellyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      84
      1782
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      366
      1494
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      64
      1198
    4. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      218
      1032
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      37
      966
    6. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      187
      897
    7. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      816
    8. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      795
    9. Se mitä näytän ulospäin

      Ei ole koko totuus - tietäisitpä mitä tunteita kätken kulisseihin.
      Ikävä
      64
      738
    10. Puola valmistautuu sotaan: "Meistä ei tule enää Venäjän siirtokuntaa"

      Puola käyttää puolustusmenoihinsa jo yli neljä prosenttia bruttokansantuotteestaan, mutta aikoo vielä lisätä summaa. –
      Maailman menoa
      179
      677
    Aihe