Paperit kysyttävä alle 30 v näyttäviltä

Kysyttiinkö?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013010416516393_uu.shtml

Nykyisin kaupoissa tulee kysyä alle 30 vuotiailta näyttäviltä alkoholin ostajilta paperit - joko sinulta kysyttiin ja jos ei niin oletko siitä hyvilläsi vai pahoillasi?

Eli jos olet vaikkapa 25 eikä papereita kysytty niin olet rupsahtanut ja ikäistäsi vanhemman näköinen ...

12

523

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 27 v. mies

Multa kysyttiin paperit Uuden vuoden aattona yhdessä ruokamarketissa :D. Edellisen kerran multa kysyttiin kaupassa papereita, kun olin jotain 22-23 vuotias. En pahoittanut mieltäni, lähinnä yllättävä kysymys huvitti :D.

Viimeksi se ikäraja tais olla, että alle 25-vuotiaan näköisiltä pitää kysyä paperit, ja nyt vai nostettu ikärajaa? Muutavan vuoden päästä kysyttävä jo kaikilta alle 40-vuotiaan näköisiltä :D

• ha, multa kysyttiin tänään pitkästä aikaa alkossa.. myyjä tais vähä säikähtää ku hirnahdin että ihanaa! :D tuosta justiin puhuttiinki kavereitten kans että pitäiskö se sitte pahottaa mielensä jos ei kysytä heh jos kuitenki sen alle 30 vielä, ei kovin imartelevaa.

• mmh..

Multa kysytään aina, mut oonki 19v sexy teiniperse (; ette tuu ikinä saamaan mua!

• jennie

Siinä ei oo mitään ihmeellistä, että 19-vuotiaalta kysytään paperit.

Itseltä kysyttiin paperit joka kerta siihen asti kun täytin 24-vuotta ja useemman kerran sen jälkeenkin. Ja ilmeisesti taas aletaan kyseleen, kun viä puuttuu niin monta vuotta kolmestakympistä. Mutta ei mua haittaa papereita näyttää.

• Hyvilläni olen jos noita ei tartte erikseen esiin kaivella.

• paperit

En taatusti vaivaannu, jos papereita kysytään, päinvastoin!

Alkossa on kysytty paperit viimeksi 33-vuotiaana.

Sittemmin esimerkiksi K-24 Yökerhon ovella. Nauroin, enkä näyttänyt, kun luulin vitsiksi. Ei ollut, eikä sisään ollut mitään asiaa ilman papereita. Olin 38.

Alkoholia ostan ruokakaupasta tosi harvoin. Että tuskinpa pääsee ranne nyrjähtämään papereita kaivaessa. ;)

• m22v.

Mielestäni se kyllä riippuu enemmän myyjästä kuin ulkonäöstä, että kysytäänkö papereita.
      Jotkut kysyy herkemmin kuin toiset.

Oman kokemukseni mukaan vanhemmat myyjät kysyvät lähes aina, kun taas nuoret tytöt kysyy aika harvoin.

Alkosta en ole ikinä saanut ilman papereita.

• kkkassa

Otin muutaman kassavuoron huvikseen tuossa uutena vuotena ja törmäsin tähän sääntöön. On muuten tosi vaikea hahmottaa näin yhtäkkiseltään kuka on 3-kymppinen. Menee varmaan aikaa ennen kuin yrityksen ja erehdyksen kautta alkaa sitä hahmottamaan.

Joskus 17-vuotias saattaa näyttää 4-kymppiseltä. Niin että ei kannata aina olla mielissään että näyttää nuorelta, ei me kassat siksi kysytä teiltä henkkareita, vaan siksi että teinitkin saattavat joskus näyttä 30-40-vuotiailta.

• 14+4

Kai sitten kysyt kaikilta nelikymppisiltäkin papereita, koska "17-vuotias saattaa näyttää 4-kympppiseltä"?

Toivottavasti kaupan kassat ovat yleisesti vähän älykkäämpiä kuin sinä..

• 10+2

Nojuu mutta olenkin 22. Multa kysytään aina.

• fgtkyq

Olen 28 vuotta. Ei kysytty. :´(

• Eipä ole kysytty vaikka k-18 paikoissa olen kierrellyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      157
      8362
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      442
      7469
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3844
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      151
      3551
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      112
      3009
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      51
      2607
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2026
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1863
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      36
      1684
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1530
    Aihe