Mikä tekee naisesta söpön?

söpöjä

Niin, miehet, kertokaas !

Millainen nainen on mielestänne söpö? Mikä tekee söpöyden ulkonäössä ja olemuksessa?

Saan aina kuulla olevani söpö miespuolisilta henkilöiltä. Todella harvoin olen kaunis vaan aina söpö. Nättiäkin harvoin kuulen.
Olen itse yhdistänyt söpöyden tietynlaiseen sirouteen ja pienuuteen. Mielestäni 150 cm pitkää ja sirorakenteista naista voisi kutsua söpöksi (?).
Itse olen kuitenkin 170 cm ja hoikka kylläkin, mutta muotojakin löytyy ihan hyvin, joten siksi ihmetyttää, kun en mielestäni ole kovin söpö.

25

7886

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies

Siro ruumiinrakenne ja sellaiset persoonallisen nätit kasvot.. esim. pisamat näkyy.. ei siis kylmän kauniit/liikaa meikatut viistoista tusinassa kasvot. Pisamat on erittäin söpöt :)

• itsekkin vaan söpö

Söpö ei ole sama kuin kaunis, joten luultavasti olet vaan söpö

• Parappalainen

Itse taas ajattelen, että söpö > kaunis.

• lifemocker
        Parappalainen kirjoitti:

Itse taas ajattelen, että söpö > kaunis.

söpö on kauniin alapuolella

• Mitähhhh?
        lifemocker kirjoitti:

söpö on kauniin alapuolella

Mua on sanottu söpöksi, kauniiksi,nätiksi, todella hyvännäköiseksi, seksikkääksi, poikkeuksellisen kauniiksi. Mites tämä sitten on selitettävissä? Olen söpö myöskin ja samojenkin miesten mielestä jotka ovat kauniiksi ja poikkeuksellisen kauniiksi ja seksikkääksikin sanoneet?

• Nimimerkki.

Minusta söpö on jotenkin sellainen herttainen naapurintyttö - nätti... Vähän "vähemmän" kuin kaunis. Ollakseen kaunis, pitää olla jotain ekstraa... Toki voi olla myös söpö ja kaunis yhtäaikaa esim. Marion Cotillard.

• Aegyo asiantuntija

Minä olen myös ehdottomasti sitä mieltä, että söpö > kaunis! Se on tietysti makukysymys. Lisäksi ainakin itse kykenen tekemään selvän eron söpön ja kauniin välille.

Nainen voi siis olla joko söpö tai kaunis tai söpö ja kaunis. Söpöys vaatii kuitenkin aina jossain määrin myös kauneutta ja nätteyttä. Oikeasti rumalla (joita on vähän) voi olla söpöksi miellettäviä kasvojenpiirteitä mutta valitettavasti liika rumuus tekee söpöydenkin vaikeaksi. Kuitenkaan kauneusedellytys ei ole kovin korkea mikäli kasvot ovat aidosti söpöt, so. ~80% naisista täyttää ne edellytykset.

Söpöys liittyy useimmiten juuri kasvoihin. Vartalo nyt ei varsinaisesti voi olla söpö :D, mutta ainakin jos on päälle 170cm niin söpöksi mieltäminen alkaa tulla vaikeammaksi. Varmaan joku optimaalipituus söpölle länsimaalaiselle on semmoinen 158-165.

Mutta niistä kasvoista.. Pyöreys (ei lihavuudesta johtuva ) tarkoittaa usein jo itsessään söpöyttä. Semmoinen pallopää on usein söpö :) Huomaa selvä ero klassiseen kauneuskäsitykseen, joka korostaa paremminkin kapeita kasvoja! Vähän tavallista paksummat posket voivat olla söpöt kuin myös lempeät silmät. Tietty tyttömäisyys, joka ei kyllä mitenkään liity nuorten tyttöjen himoitsemiseen. Usein esimerkiksi 18 vuotiaat nuoret naiset näyttävät söpöiltä, koska heillä on semmoista tyttömäistä pyöreyttä vielä kasvoissaan. Samat naiset 30 vuotiaina ovat menettäneet luonnollisen prosessin seurauksena tätä nuoruuden pyöreyttä ja kasvot ovat hiukan kaventuneet. Kauneudeltaan he voivat olla kuin 18 vuotiaina, jopa kauniimpia, mutta söpöysaste on laskenut selvästi.

Annan myös epäsuoran määritelmän. Söpö nainen on sellainen, josta mies ajattelee, että haluaisi halata häntä. Tai tuntee jopa vastustamatonta halua halata, jos kyseessä on todellinen söpöläinen. Jos taas kaunis nainen kun tulee kadulla vastaan niin mies ajattelee, että wow mikä kaunotar. Söpö nainen saattaa herättää miehen suojeluvaistot. Ehkä se on tämä reaktio, joka tekee söpöistä usein myös seksikkäitä. Mies tuntee itsensä vielä tavallista enemmän mieheksi, jos rinnalla on söpö nainen, joka muka tarvisi suojelua :) Todellisuuden kanssa tällä suojelutarpeella ei tarvitse olla mitään tekemistä, se on biologiaa.

• söpö < kaunis

Jos 80 prosenttia on söpöjä, niin tokihan söpö on silloin vähemmän kuin kaunis, koska kauniita ei todellakaan ole 80 prosenttia. Kauniit ovat vähemmistöä.

• Selvennän vielä vähä
        söpö < kaunis kirjoitti:

Jos 80 prosenttia on söpöjä, niin tokihan söpö on silloin vähemmän kuin kaunis, koska kauniita ei todellakaan ole 80 prosenttia. Kauniit ovat vähemmistöä.

Tarkoitan, että ne ovat eri ominaisuuksi. Kuten alkuun totean, nainen voi olla 1) söpö 2) kaunis 3) sekä söpö että kaunis. Samalla tavalla kuin nainen voi olla esimerkiksi 1) ruskeasilmäinen 2) kaunis 3) ruskeasilmäinen ja kaunis.

80 prosentilla (tai 90%, vedän hihasta nää prosentit) naisista on kauneutensa puolesta mahdollisuudet olla söpö. Kuitenkaan kaikki kauniit eivät ole söpöjä. Sanotaan vaikka että 15% naisista on kauniita ja 25% söpöjä. Tällöin kauniinsöpöjä naisia on vähemmän kuin 15%.

• söpökö

Minulle sanottiin nuorempana usein olevani kaunis.
      Nykyään olen nätti tai söpö, mutta harvoin kaunis muiden mielestä.

Ikä tekee siis tehtävänsä ainakin naisten kohdalla.
      Minusta on erikoista, että miehet ihannoivat todella nuoria naisia ja kehuvat kauniiksi. Oman ikäiset naiset eivät enää yli 30-vuotiaana välttämättä sytytä.

Itse en voisi kuvitellakaan ihannoivani jotakin babyfaceä joka on juuri teinit ohittanut enää näin kypsemmällä iällä.

• Nainen ei ole mies

Muistathan, että miehet ja naiset ovat erilaisia? Se, että sinä naisena et innostu parikymppisistä miehistä ei liity mitenkään siihen, että miehet universaalisti pitävät 17-23 vuotiaita naisia kauneimpina. Missä ovat käytännössä aina kahdenkympin molemminupuolin.

• korjaus
        Nainen ei ole mies kirjoitti:

Muistathan, että miehet ja naiset ovat erilaisia? Se, että sinä naisena et innostu parikymppisistä miehistä ei liity mitenkään siihen, että miehet universaalisti pitävät 17-23 vuotiaita naisia kauneimpina. Missä ovat käytännössä aina kahdenkympin molemminupuolin.

korjaus: missit

• ......

Söpö =

siro ruumiinrakenne
      tyttömäiset kasvot
      sileä iho
      paijattava olemus

• hjjkllllllllllllllll

Söpöä on lapsenomainen ulkonäkö tai käytös.

• ann91

Tuskin se ainakaan tota pientä ja siroa tarkottaa, tai ainakaan mun kohdalla kun olen 180 cm pitkä.

Mun mielestä koiranpennut on söpöjä, eli jos sanon miehestä että söpö niin se tarkoittaa että on sellanen vaarattoman ja suloisen näkönen. Ulkonäöltään ihan hyvännäköinen, muttei kuitenkaan yhtä hyvännäköinen kuin jos mies on komea.

• .......

Sinulla on tyttömäiset, hiukan lapsenomaiset kasvonpiirteet. Oikein söötti olet.

• 3+4
        ....... kirjoitti:

Sinulla on tyttömäiset, hiukan lapsenomaiset kasvonpiirteet. Oikein söötti olet.

Kaunis jopa. :)

• ....

Söpö < kaunis, mutta positiivinen adjektiivi toki.

• Vanha nainen

Minuakin hieman ihmetyttää, koska kuulen aina olevani söpö, vaikka olen jo viisikymppinen nainen. Englanninkielisessä porukassa olen cute tai tiny? Olen toki pienenpuoleinen, mutta minusta on kummallista, että näin vanhaa naista sanotaan söpöksi kaikenikäisten miesten suusta.

• ryhmäseksissäkö

Olet söpö mummo! Kelpaat kakkuja leipomaan eikä sinusta ole vaaraa muille.

• ihastunut tunari
        ryhmäseksissäkö kirjoitti:

Olet söpö mummo! Kelpaat kakkuja leipomaan eikä sinusta ole vaaraa muille.

Kyllä 5-kymppinenkin nainen voi olla söpö. Minä ainakin tiedän yhden tosi seksikkään söpöliinin joka on niin vaarallinen kun olla vaan voi.

• minäö itse

Söpö on ..tarkoittaa kaunista,mutta söpössä on sellainen hellyyden leima samassa kun taas kaunis sanan käytössä mustasukkasuuden.

Mutta itse olen kerran käyttänyt muista hyvän näköinen tai kaunis sanaa ,
      käytän sitä söpöä koska se vetoaa minuun,
      mutta se on siis synonyymi kauniille kohdallani.

• Anonyymi

Kaikki ihmiset ovat omalla tavalla söpöjä ja täydellisiä

• Anonyymi

Pieni siro kainaloon mahtuva runko.
      Bonuksena punaiset hiukset ja pisamat.

• Anonyymi

Hymy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      186
      7772
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      93
      3932
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      67
      2609
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      73
      1660
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      392
      1601
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      64
      1488
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1456
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1121
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1060
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1058
    Aihe