Lyrica uneen

Minulle määrättiin Lyrica 150 mg uneen. Toimiiko teillä? Sivuvaikutuksia kahden päivän käytön jälkeen ei itse asiassa juuri ole. En tosin ole nukkunut öitäni hyvin. Josko alkaa vaikuttaa parin viikon käytön jälkeen? Pääseekö lääkkeestä vaivatta eroon? Toiset lääkärit sanovat, että koukuttaa pirusti, toiset ettei yhtään. Kehen uskoa!

9

6763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iso Myy

      Hei!
      Minulle unilääkäri/neurologi unitutkimusklinikalta määräsi juuri tuota Lyricaa 150 mg yöuniin. Se alkaa auttaa vasta 1-2 viikon päästä kunnolla. Kannattaa ottaa n. 1,5 - 1 tunti ennen nukkumaanmenoa. Se tutkimusten mukaan lisää syvää unta ja vähentää heräilyjä. Lisänä minulla on kalkkia 800 mg ja magnesiumia 350 mg tuntia ennen. Lisäksi B6-vitamiini iltaisin lisää univalmiutta, samoin sinkki. Näitä kannattaa käyttää tukena. Jos et käytä masennuslääkettä, voi ottaa myös tryptofaania,
      Ota vielä rentoutusharjoitukset jokapäiväiseen rutiiniin ja kävelylenkki n. klo 17-18 ja kuuma suihku tai sauna klo 20. Nämä on unihoitajan antamia vinkkejä. Tärkeintä olisi saada oma asenne välinpitämättömäksi. Ranteeseen voi pujottaa kumilenkin ja aina kun huomaa ajattelevansa jotain unettomuuteen liittyvää, räpsäisee lenkkiä ja sanoo "ihan sama" tms. Usko pois, näistä on apua!

      • Jostain olen kuullut, että Lyrican vieroitusoireet ovat pirulliset. Onkohan perää vai yksilöllistä?


    • Lyrican käyttäjä

      Lyrica uneen? Hyvin outoa...

      Minulla Lyrica vaikuttaa niin, että 300mg otettuani aamulla, niin 2 tunnin päästä voisin vetää maratonin.
      On silti levollinen ja itsevarma olo. Tuntuu että kaikki onnistuu.
      Alkuillasta korkeintaan 150mg, eli puolet, jotta en olisi yöllä liian aktiivinen.

      Uneen jos haluaa turvallisesti, niin oma 2kk:n kokemus on, että 6mg melatoniinia, niin taju on pois tunnin sisään. Vaikka myydään reseptivapaasti apteekissa.

      • yks.neurologi....

        Sanoi, että koukuttaa ja aiheuttaa vieroitusoireita.


    • freaxx

      Lyricaa uneen? Huhhuh, tätä en olisi uskonut. Enpä koskaan ole kuullut sitä unettomuuteen määrättävän. Itselläni määrätty erittäin pahaan ahdistukseen. En tiedä kauanko tuota tulee käytettyä, sittenpähän joskus kärsin viekkareista. Tosin en usko, että vetää vertoja Tenoxin ja Temestan viekkareille..

    • DeeÄf

      Lyrica vaikuttaa samoihin hermoalueisiin kuin Tenox, Temesta tai bentsot ylipäätään. Käyttöalue on yleensä hieman toinen. Viekkarit voi olla v-mäiset.

    • popsinut sitä

      käytin vuosia neuropaattiseen kipuun. Nukutti hyvin, eikä aiheuttanut mitään sivuoireita kun lopetin sen vähentämällä pikkuhiljaa annosta. Aloitin myös aikoinani 25 mg ja isoin annos oli 300 mg/vrk. Hyvä lääke ainakin minulle.

    • Anonyymi

      Itse syön 0-2 kertaa viikossa tarvittaessa 50mg pregabaliinia jalkojen hermokipuihin, jotka ovat lähtöisin selästäni. Nuo kivut eivät ole mitään pahoja, mutta estävät erittäin tehokkaasti nukahtamisen. Samalla uni syvenee ja heräilen vähemmän yöllä, sekä herättyäni saan paremmin unen päästä kiinni. Aamulla koko kropan lihaksisto on hyvien yöunienkin takia hyvin palautunut.

    • Anonyymi

      Lisään vielä sen verran, että pregabaliini on tähän mennessä ollut paras lääke omiin vaivoihin. Jos annos kuitenkin pysyy pitemmän aikaa tuolla 150mg yläpuolella, voivat vieroitusoireet olla tosi veemäisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19831
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4109
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2346
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1950
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      309
      1824
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1464
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1462
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1247
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      279
      1199
    Aihe