Tit. 3:4-11
Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, ...
***) ...pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
***) Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
96
Vastaukset
- Jeesus on tie
Kuka sitten on humpuukinikkari?
Jokainen ihminen joka tuo mitä hyvänsä muuta tietä tarjolle, kun tämän tien:
***) ...pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
HÄN on humpuukinikkari!!!
Nämä nikkarit ovat vaarallisia siksi, koska he tulevat AINA pyhyyden kaapuun verhoutuneina viettelijöinä. Kaikilla on kuitenkin aina sama virsi :
Pelkästään usko Kristukseen ei riitä. KUn nämä sanat ovat tulleet suustä, tiedämme 100% varmuudella että puhuja on aina saa'tana, vaikka istuisi
es.lest. rukoushuoneren kateederilla.
Valvokaa ystävät rakkaat, ettette tule peteyiksi ihmisoppien ansaan, - orjiksi!!!
Jeesus on maksanut jokaisesta meistä niin kalliin hinnan, että tällaisiin pelleilyihin ei kenelläkään ole varaa, että Kristus-uskon rinnalle ja lisäksi ryhdytään rakentelemaan ihmisoppeja.
Ihmisopit perustuvat aina näkyviin, ihmisiin, arvoihin, taikka esineisiin. Tämän kun pidätte aina miessänne, niin ette tule petetyiksi ihmisten koiruuden ja kavaluuden kautta.
2. Kor. 4:13-18
Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on:
"Minä uskon, sentähden minä puhun",
niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.
Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne,
***) .... että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.
Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu. Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
***) ... meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä;
- sillä näkyväiset ovat ajallisia,
- mutta näkymättömät iankaikkisia.- Kannattasko vaihtaa?
Jumalan ylistyksestä siis tunnette oikeat Jumalan lapset.
Valituksesta me tunnemme ne kristityt, jotka eivät ole vielä tulleen Kristuksen TÄYDELLISESTÄ vanhurskaudesta osallisiksi. Siitä vanhurskaudesta jonka Jeesus ARMOSTA syntisille LAHJOITTAA, vaan edelleen pyrkivät rakentamaan omaa vanhurskauttaan.
Suorituksiinsa pettyneinä he, totta kai valittavat, ja ihan täydestä syystä valittavat!
Tässä tilassa edelleen elävien kannattaisikin nyt pysähtyä juoksussaan ja kuunnella tarkalla korvalla, mitä Jeesuksella on heille tarjottavana. - teu.
Olen vastannut ennenkin tähä ,mulla on muistikuva että se meni poikki .
jostakin syystä , ja sitte se hävii jokisin ajaksi , kunnesesen umhottaa..
2 Kor. 4:13-18. Sel. Kirkoissa on paljon "puhujia" , jotka eivät usko ja sitten puhu.
Vaan uskoa vailla ollen puhuvat virkansa puolesta ja elastuksekseen . He ovat sokeita sokeiden taluttajia . Mat. 15:14. Lainatut sanat ovat Ps. 116:10. Ihminen ei uskoon tullessaan saa kaikkea ARMOA ,vaan Jumalalla on annettavana sitä LISÄÄ.
Voidakseen tehdä tämän Hän johtaa uskovan syvenevään oman syntisyytensä ja avuttomuuteensa tuntoon ja siten lisääntyvästi armoa tarvitsevaksi .
jatkan .
- Κέρβερος
Pikku-Liisa : lle
lainaa...
"....Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut....."
-Jumalattoman mielestä aika erikoinen kommentti, jopa tavallaan kieroutunut, eli perverssi.
Voiko olla kyse muusta kuin pelosta, ettei ole tarpeeksi vielä haukkunut jumalattomia ja suruttomia, ettei kerätty pistemäärä riittäisikään taivaan iloihin?
Ei toistaiseksi jumalaton ihminen (agnostikko) voisi koskaan hädän hetkelläkään, esim. kuollessaan, turvautua tuollaiseen jumalhahmoon joka on sinun tekstisi takana. Ei tuollaista voi uskoa todeksi hyvällä mielikuvituksellakaan.
Eikö esim. juutalaisiin kansantaruihin tukeutuva uskontosi voisi tarkoittaa jotakin muutakin kuin pelkkää tähän uskontoon oppimattomien ihmisten tuomitsemista helvetinperkeleentulenkäristyksiinsaatana?
Toiset palstalaiset - pikku-Liisa - ovat auttaneet minua laajentamaan näkemyksiäni olemassaolemisesta jopa niin paljon, että saatan ottaa osaa keskusteluun jatkossakin. - ehkä jopa rukous avauksissa. - Κέρβερος
Pikku-Liisalle
"...Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut..."
Jumalattoman mielestä aika erikoinen kommentti, jopa tavallaan kieroutunut, eli perverssi.
Voiko olla kyse muusta kuin pelosta, ette ole tarpeeksi vielä haukkunut jumalattomia ja suruttomia, ettei kerätty pistemäärä riittäisikään taivaan iloihin?
Ei toistaiseksi jumaliin uskomaton (agnostikko) voisi koskaan turvautua hädän hetkellä (esim. kuollessaan) tuollaiseen jumalhahmoon joka on sinun tekstiesi takana.
Eikö esim juutalaisiin tarustoihin tukeutuva uskontosi voisi tarkoittaa jotain muutakin kuin pelkkää tähän uskontoon oppimattomien tuomitsemiseen helvetinperkeleentulenkäristyksiinsaatana?
Toiset palstalaiset ovat auttaneet minua näkemyksissäni huomattavasti ja tästä syystä haluan olla täällä jatkossakin kommentoimassa esim. rukousalttari- avausta.- Epäusko kadottaa
Sinua on nyt kehoitettu pistumaan, ja vaikka pilkkuja tuli liisalle kuppataudin runtelemasta sukupuolielimistäsi, niin se ei meitä kiinnosta kuule tippaakaan. Lähde nyt ja lujaa kun vielä pääset.
- kauheeta kieltä
Epäusko kadottaa kirjoitti:
Sinua on nyt kehoitettu pistumaan, ja vaikka pilkkuja tuli liisalle kuppataudin runtelemasta sukupuolielimistäsi, niin se ei meitä kiinnosta kuule tippaakaan. Lähde nyt ja lujaa kun vielä pääset.
epäusko kadottaa.
Hävettää sun tosi rumat kirjotukset
ristittynä ihmisenä
Älä ny ihminen tollasia kirjota. Ei enenpää ei vähenpää, tee parannus.
Sä vaan ruokit rumuutta
ei voi puolustella mitenkän - Pysytäänpä asiassa
kauheeta kieltä kirjoitti:
epäusko kadottaa.
Hävettää sun tosi rumat kirjotukset
ristittynä ihmisenä
Älä ny ihminen tollasia kirjota. Ei enenpää ei vähenpää, tee parannus.
Sä vaan ruokit rumuutta
ei voi puolustella mitenkänKerperos kumppaneineen eli Matti Simonaho on juuri sitä, minkä kirjoitin.
He siis hän saavat poistua joukostamme, ellei tuloksia tule. Tämä on lestadiolaisuudesta keskusteluun tarkoitettu palsta. Lestadiolaiset ovat kristittyjä ja Suomessa on uskonnon vapaus.
Rumuuksien rumuus on itse piru valkeuden kauniina enkelinä kultivoituine sanakäänteineen. Näkemiin kiitos!
" Lähde nyt ja lujaa kun vielä pääset."
Ihan uteliaisuudesta - jos ei lähde niin mitä sitten? Mikä estää myöhemmin pääsemästä?- OPvi ei ol lukosa
Pitää huomioida jokaisen viestin konteksti.
Kenelle kehoitus on annettu?
Mistä syystä kehoitetaan poistumaan?
Poistumiskehoitus ei koskenut sinun nimimerkkiäsi.
Jumala tietää jokaisen lähtöhetken.
Päämääränä on että tullaan Jeesus ovesta sisälle elämään, ettei tarvitsisi mennä hel'vettiin.
Kysyit mikä estää myöhemmin pääsemästä?
Parempi on kysyä itseltään miksi en menisi jo tänään, kun Jeesus kutsuu minua.
Jeesus on Herra, kun annat hänelle elämäsi ohjakset, niin hän hoitaa lopun. Myös häiriköinti uskovien palstoilla loppuu siihen ja alkaa ylistys Kristukselle yhdessä toisten kanssa.
Hedelmää tulee kärsivällisyydessä ja ajan kanssa, niin kuin Raamattu sanoo. - teu.
OPvi ei ol lukosa kirjoitti:
Pitää huomioida jokaisen viestin konteksti.
Kenelle kehoitus on annettu?
Mistä syystä kehoitetaan poistumaan?
Poistumiskehoitus ei koskenut sinun nimimerkkiäsi.
Jumala tietää jokaisen lähtöhetken.
Päämääränä on että tullaan Jeesus ovesta sisälle elämään, ettei tarvitsisi mennä hel'vettiin.
Kysyit mikä estää myöhemmin pääsemästä?
Parempi on kysyä itseltään miksi en menisi jo tänään, kun Jeesus kutsuu minua.
Jeesus on Herra, kun annat hänelle elämäsi ohjakset, niin hän hoitaa lopun. Myös häiriköinti uskovien palstoilla loppuu siihen ja alkaa ylistys Kristukselle yhdessä toisten kanssa.
Hedelmää tulee kärsivällisyydessä ja ajan kanssa, niin kuin Raamattu sanoo.Ei Hedelmä tule kärsivällisyydestä ?. vaan Jaakb. 1:2-18 , Jaakob 2:1-13.
Jaakob .3:1-12. varoitus kielen synnistä .Ja kehoitus etsimään ylhäältä tulevaa viisautta ja osoittamaan sitä vaelluksessa, 13-18. - ovi ei ol lukosa
teu. kirjoitti:
Ei Hedelmä tule kärsivällisyydestä ?. vaan Jaakb. 1:2-18 , Jaakob 2:1-13.
Jaakob .3:1-12. varoitus kielen synnistä .Ja kehoitus etsimään ylhäältä tulevaa viisautta ja osoittamaan sitä vaelluksessa, 13-18.Pitäisi oppia lukemaan ennen kommentointia teu:
Toistetaan:"Hedelmää tulee kärsivällisyydeSSÄ"
Luuk. 8:15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
Annoit sekä minun viestistäni että Raamatun sanasta väärän todistuksen.
- 5+7#
Teu, hyvät kohdat olit löytänyt meille kaikille. : )
- Pysytään asiassa
Lakia kaikki kykenevät lukemaan toisille ihmisille, ja tekopyhyys ei vaadi ihmiseltä mitään. :-))))))))
Jumalattomien häiriköintiä emme täällä salli, se on menoa muille palstoille, jos evankeliumi ei kiinnosta. - juhailpo
Pysytään asiassa kirjoitti:
Lakia kaikki kykenevät lukemaan toisille ihmisille, ja tekopyhyys ei vaadi ihmiseltä mitään. :-))))))))
Jumalattomien häiriköintiä emme täällä salli, se on menoa muille palstoille, jos evankeliumi ei kiinnosta.Samanlaisia syntisiä olemme kaikki, "häiriköt" mukaan lukien. Kenelläkään ei ole omaa ansiota siihen että on lahjana saanut ottaa vastaan Jeesuksen omalle sydämelleen. Jumalan voima on ihmeellinen. Se muutti Sauluksenkin elämän aivan päinvastaiseksi. Sama Jumala elää ja toimii edelleenkin.
Pysytään asiassa kirjoitti:
Jumalattomien häiriköintiä emme täällä salli, se on menoa muille palstoille, jos evankeliumi ei kiinnosta." Jumalattomien häiriköintiä emme täällä salli, se on menoa muille palstoille, jos evankeliumi ei kiinnosta."
Varmaan kerrot mihin perustuu vaatimus kiinnostuksesta evankeliumia kohtaan. Minun käsittääkseni edellytyksenä on ainoastaan keskustelun aiheen liittyminen lestadiolaisuuteen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905137
- 534046
- 252149
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271807Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151424
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271207Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21970