Onnetonta elämää

eräs äiti ja 3 lasta

Olen elänyt itseäni noin 18 v vanhemman miehen kanssa pian kymmenen vuotta ja meillä on kolme alle kouluikäistä lasta (joita emme kyllä ollut suunnitteltu), mutta itse kyllä heistä välitän. Ja itsestäni tuntuu etä tämä meidän suhde ei ole ollut alkuun semmoista mitä kuvittelin ja nyt tunnen vuosia ettei hän ole minun elämää kuulunut.
Meillä ollut suhteemme alusta pieniä riitoja ja nyt toisen lapsen syntymän jälkeen ne riidot on jatkuvia (tuo mies haukkuu, syyttää minua siitäkin että tuo toinen lapsista synty)... Hän ei tuota lasta hyväksy, kuvittelee että minä vihaa häntä ym.
tämä mies huutaa, syrjii tätä pientä poikaa ja pitää häntä sanoensa mukaan meidänsuhteen pilaajana... tätä ollut pian 5 v. vanhin on tyttö 6 v (pian 7v) ja nuorin alle 2 v poika hänkin. Tämä nuorin oli yllätys, muut ei. Toisen lapsenn tuloa yritin luonnonmukaan estää eli pyysin miestä käyttää ehkäisyä kun tunsin että voi sattua "vahinko". Itse ei oikein voinut migreenin vuoksi käyttää ehkäisyä kun ei mikään sopinut. Kolmannen jälkeen otin sterisaation ja nyt kaikki ne halut on kokonaan pois eli en ole n. pariin vuoteen kaivannut läheistyttä mitenkään, syynä kait kun tuo mies on minua ja lapsia kohtaan ilkeä. Jatkuvasti uhkailee että lähtee mutta ei sitten lähde ym... ja taloudellisesti ei meitä auta. Maksan kaiken asumis ja ruoat ym menot mitä lastenhoitotuesta voin ja loput sosku. Mies ei laita rahojaan yhteisiin juttuihin vaan omiin esim. tilaa netistä kännyköitä ym ...
Olen jo tuohon niin ärsyyntynyt että toivoisin että joku päivä tuo lähtisikin ja kyllä varmaan pärjään lasten kanssa ilman tuotakin....

12

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapset etusijalla!

      Eroa, edes lasten hyvinvoinnin tähden!!!

      Lapset tarvitsevat terveen perhemallin. Tuollainen kotitilanne jos mikä, aiheuttaa henkistä pahoinvointia lapsissa, joka sitten näkyy käytöshäiriöinä muiden ihmisten parissa.

    • Eräsvaan

      Ole hyvä ihminen itsellesi ja lapsillesi. Eroa. Aluksi vaikeaa mutta kun arki tasaantuu, tiedät miltä vapaus ja onnellisuus tuntuvat, vaikkakin yksinhuoltajan arki on työlästä, se kannattaa. Lastensi psyyke vahingoittuu pysyvästi tilanteesta ja itsesi myös.

    • 20+16

      Älä harkitse hetkeäkään, VAAN EROA!!!
      Lapset saavat huonoa mallia tuollaisesta vätyksestä.

    • oppeliini1

      Yhdyn täysin edellisiin, eroon välittomästi tuosta pahasta ihmisestä.

      Miehen käytos kaikkia kohtaan tekee hirmutuhoa lapsille! Heistä ei kasva eikä kehity täysipainoisia, terveitä nuoria eikä aikuisia. Niin sinä kuin hekin joutuvat maksamaan itselleen ja yhteiskunnalle aivan liian korkean hinnan kärsimyksistään ja sen aikaansaamasta henkisestä pahoinvoinnista kasvuaikanaan.

      Erota vai ei, EI ole edes vaihtoehto. Se on sinun VELVOLLISUUS lapsiasi kohtaan!

      Sinun on luotava rauhallinen ja turvallinen kasvuympäristo hankkimilesi lapsille.
      Teille riittää aivan pieni yksi huone asunnoksi, niin kauan kuin se on kaukana tuosta pahasta miehestä. Sinä lastesi kanssa luotte sen turvalliseksi pilvilinnaksi jossa te voitte luottavaisin ja iloisin mielin kehittyä ja käydä illan tullen nukkumaan.

    • rumamies

      Miksi tuhlaat aikaasi tuollaisen luuerin kanssa asumiseen. Heitä se mies pellolle tai lähde itse ja ota lapset mukaan. Aivan turha mies sulle.

    • pää kylmänä

      Joo teeppä niin että käännät sen ärsytyksen toiminnaksi ja käyt heti huomenaamuna hakemassa eropaperit ja täyttelet ihan kaikessa rauhassa. Mieheltä tulee heti lupauksia muutokseen, mutta se on vain viimeinen käännytyskeino (jota kehuskellaan mieskavereille kuinka käsitellään naisia) kun oikeasti jos mies haluaa pitää suhteen hyvänä ja säilyttää sen, nuo toimet pitäisi täyttää jo suhteen aikana.

    • 10 + 17

      Eli nyt oli avoliitosta kysymys. Voisitte ensin hetkeksi mennä vaikka turvakotiin, ja miehelle täytynee hakea virallisesti häätöä jos et halua muuttaa kokonaan. Helpoin omalta osaltasi olisi muuttaa tuntemattomaan osoitteeseen. Pyydät siis yhteystietosi salaiseksi. Jos mies tahtoo lapsia nähdä niin vaadit valvotut tapaamiset (äijältä menee into pian edes nähdä lapsiaan). Tarvitset apua ja tukea itsellesi.

      Hae myös poikaraukallesi apua! Tai anna hänet adoptioon pikaisesti. Etkö ole tajunnut kuinka isä pahoinpitelee henkisesti häntä päivittäin? On mahdollisesti ruumiillistakin pahoinpitelyä kun et ole paikalla. Eikö itselläsi ole lainkaan tukijoukkoja eli läheisiä perheenjäseniä, ystäviä, kaveriäitejä? Perhetilanteenne on sairas, etsi siihen ratkaisuja ja pian.

    • sdfs sdf sdf

      Voi hyvä luoja, miksi nämä idiootit oikein sikiävät kuin kanit?

      Kyllähän niitä lapsia tuppaa tulemaan jos ei käytä ehkäisyä. Että olipa tosi yllätyksiä varmaan.

      • i-kea

        Niin ja tämä kolmen naisen vastuullinen? äiti kyselee elämänratkaisuihinsa oikeasti ja tosissaan apua netin tuntemattomilta. No, onhan se ainakin synkassa sen kanssa, että aikuinen ihminen ei osaa kirjoittaa. Hei - jos osaa ajatella, osaa kirjoittaa! Sokerina pohjalla: Lasten niskaan kaadetaan paha olo ja vastuu siitä, että ovat syntyneet ja vanhemmat ovat parisuhteessa keskenään. Nice.


      • ike-a
        i-kea kirjoitti:

        Niin ja tämä kolmen naisen vastuullinen? äiti kyselee elämänratkaisuihinsa oikeasti ja tosissaan apua netin tuntemattomilta. No, onhan se ainakin synkassa sen kanssa, että aikuinen ihminen ei osaa kirjoittaa. Hei - jos osaa ajatella, osaa kirjoittaa! Sokerina pohjalla: Lasten niskaan kaadetaan paha olo ja vastuu siitä, että ovat syntyneet ja vanhemmat ovat parisuhteessa keskenään. Nice.

        Naisen = lapsen.


    • Rva H

      Kiltti rakas ystävä, ero vireille HETI!

      Saatko ketään ystävää tueksesi tuossa tilanteessa?

      Voimia, toimi pian, itsesi ja lastesi vuoksi! PIAN!

    • Surullista....

      Olisikohan rouva (kirjoitustaidosta ja ikäerosta päätellen) aasian matkamuisto tai joku muu eksoottinen ostos. Siksi ei ole tukiverkostoa ja sukulaisia nyt apuna. Kun lapsia alkoi vahingossa siunaantua ukon turjake menetti kiinnostuksensa leluun. Voiko ihmiselämä katalammaksi muuttua ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe