Voitteko black metallin ystävät kuvailla, että miksi kuuntelette black metallia (esim. kategoriaa Darkthrone/Gorgoroth - joo ei näitä varmaan saisi rinnastaa)? Mitkä elementit kyseisessä musiikkityylissä vetoavat teihin? Onko kyseessä tyylin musiikilliset ansiot, tunnelma, meininki vai mikä? Mielestäni soittotaito ei tässä tyylilajissa ole kovin huippua rumpaleita lukuunottamatta, mutta tämähän on vain minun mielipide. Ymmärrän kyllä tuplabasarin, blastbeatien, rouhean kitaransoiton ja kunnon hevilaulun viehätyksen, mutta lähinnä esim. Panteran, Satyriconin, Meshuggah, COF jne. tasolla. Ne ovat kuitenkin aika paljon kevyempää ja helpommin lähestyttävää materiaalia tyylipuhtaaseen black metalliin verrattuna. Ihan aidosti olen kiinnostunut. Tämä ei ole mitään vittuilua. Kiitos!
Miksi Black Metallia?
2
149
Vastaukset
- asatru1
muummuassa depressive black metal on herkkua koska se tuottaa hyvää oloa jos on surullinen olo se sisältää nouseevaa ja laskevaa soittoa joka on aika hienon kuullosta hyvä esimerkki on Nyktalgia. joskus taas tekee mieli kuunnella jotain tosi karmeen rajua bläkkistä joka auttaa raivoon esim gorgoroth tai vastaava :)
- Inner darkness
Yksinkertaisesti sanottuna, raskas elämä vaatii raskaat huvit. Minä en juurikaan kiinnitä huomiota musiikin teknisiin hienouksiin, pääasia että se kuulostaa/tuntuu hyvältä! Hyvä musiikki kuristaa kurkusta, repii selkärangan irti, hyytää sielun syvimpiä syövereitä ja potkasee persauksille. Alkukantaisempi räminä tuntuu olevan enemmän meikäläisen makuun kun liian tekninen tilulilu. Alkukantaisessa räminässä on voimaa!
Kun elämä oikein ahdistaa, ihmiset ottaa päähän ja suunnaton sisäinen raivo meinaa repiä hermon riekaleiksi, ei oikein Lady Gaga riitä neutraloimaan sitä tunnetilaa. Kevyemmälle "perus"metallillekin on toki aikansa ja paikkansa, mutta enemmän tuntuu tuo bläkkis ja death puhuttelevan meikäläisen sisintä. Eipähän tartte riehua julkisilla paikoilla eikä purkaa pahaa oloaan toisiin ihmisiin, kun on hyvä keino kanavoida kaikki agressiot musiikkiin. Hankala tässä näin äkkiseltään selittää, toivottavasti ymmärsit edes jotain. Teksti on ehkä hieman hurjaa, mutta en minä mikään lapsia aamupalaksi syövä raivotar ole :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.576769Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652753Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️191882- 1471858
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181750Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1361741Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?291519- 1021457
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411206- 371174