osa-aikaisen tuntimäärästä

kysymyss

En ole varma, kuuluuko tämä tälle palstalle, mutta ehkä joku voi auttaa:) Aloitin viimeviikolla osa-aikatyön opintojeni ohella myyjänä ja tuntimäärä on 15h/vko. Työvuorolistat oli tehty valmiiksi jo ennen tuloani töihin ja ensi viikolla minulla ei ollut sen mukaan lainkaan töitä. Tällä viikolla töitä on noin 17h ja muuten noin saman verran. Onko siis oikein, ettei minulla ollut yhtään työtuntia ensiviikolla? Se tuntuu hassulta, kun työsopimukseen on merkitty sen 15hvko.

6

838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkökulmia

Jos sopparissa on lisäksi tarvittaessa kutsutaan, ei ole pakko tarjota aina tunteja.
      Itse olen 0-111 h/3vko tunneilla. eli saan jopa asumistukea ja soviteltua! Joskus HARVOIN tunteja on toimeen tulemiseksi.
      Työnantajan tilaukset sanelee työt.

• Hätäapulainen

Olen ollut samassa kaupassa töissä määräaikaisena ja osa-aikaisena n.3v. ja sopimuksia on ollut jo 9 kpl:tta. Minulle työsopimuksiin on laitettu, että n.13h / viikko. Välillä on ollut viikkoja ettei ole ollut yhtään työtuntia ja on ollut viikkoja, jolloin on ollut se 37,5h.
      Työvuorolistat on yleensä tehty kahdeksi viikoksi, mutta on sitten ollut sellaisiakin työviikkoja, että ei tosiaan aina tiedä edellisenä päivänä tuleeko töihin kutsu seuraavana päivänä. Aina on silti oltava valmis lähtemään, jos kutsu käy.
      Olen saanut myös soviteltua päivärahaa huonoimpina kuukausina.

• Osarin onnea

Näinpä se vaan menee...

• nim.tekisikuntietää

Jaa, itsellä on ns. vaki-kohde, muita kohteita sit tulee sisäisenä hommelina, kamua kun tarttee. Ja jos kilahtaa, on mentävä vaikka heti, kun kerkiää.
      Rassaavinta on ettei viikkotuntejaan tiedä onko 12 vai yli 25- eikä voi tulojaan ennakoida, jollain on pyöriteltävä menee mikä kk miten menee- keskiansion perusteella laskettu pieni as.tuki, ja työkkärirahaahin hajettava joskus...nykyisin useammin.

• rouvahuu

Jos sun sopimuksessa lukee 15 h/vko (eikä esim. 0-15 h/vko tai "tarvittaessa kutsuttava" ym.), niin kyllähän sulle sillon kuuluu ainakin sen 15 tunnin palkka per viikko, vaikkei töitä olisikaan. Eli työsuhteen alkamispäivästä alkaen sun on saatava vähintään 15 viikkotuntia töitä. Tai ainakin palkka niistä tunneista, vaikkei töitä olisikaan.

• Hätäapulainen

Mitenkähän on siinä tapauksessa, jos työsopimukseen on merkattu n. 13h/vko, siis voikohan tuo " n. " olla semmoinen tekijä, ettei työsopimukseen merkattuja työtunteja tarvitse noudattaa niin tarkasti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      174
      2057
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      85
      1489
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1414
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      12
      1182
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      40
      1066
    6. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1003
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      42
      918
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      96
      854
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      815
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      785
    Aihe