Mulla on semmonen ongelma, niin netissä kuin "tosielämässäkin", että en kehtaa sanoa ei. Eli jos joku laittaa treffipalstalla minulle viestiä että olisi kiinnostunut ja näin, niin miten voin kauniisti sanoa hänelle että en itse ole kiinnostunut, loukkaamatta toista ? En halua sanoa pelkästään että "joo ei kiinnosta, oot ruma, liian lyhyt, liian lihava..." tmv. Enkä myöskään haluaisi jättää vastaamatta...
Tosielämässä olen hoitanut tilanteen siten etten ole suoranaisesti koskaan kieltäytynyt treffeistä, olen aina vaan siirtänyt niitä eteenpäin tmv. niin kauan että mies kyllästyy jahtaamaan enempää ...
Eli kysymykseni on siis että miten te haluaisitte saada pakit ? :D Onko paras että toinen ei vastaa ollenkaan, sanoo suoraan ja selittelemättä että ei kiinnosta, sanoo suoraan mutta kertoo myös syyn, esim. että olet liian lyhyt, valehtelee olevansa varattu tai valehtelee olevansa kiinnostunut tästä treffeille pyytäjästä ?
Miten kieltäytyä kohteliaasti ?
7
860
Vastaukset
- easy
"Kiitos, mutta ei kiitos" ei tämä mitää rakettitiedettä ole...
- ...
Voit vaikka kertoa, ettei hän ole sen tyyppinen mitä etsit (et ota kantaa onko toinen ruma/lihava/tms). Ja toivotat hyvää jatkoa ja onnea kumppanin etsintään.
- nätti suora
Mieti hetki miten itse haluaisit omalla kohdallasi toimittavan? Haluatko että joku pitää sinua "löyhässä hirressä" loputtomasti (ei sano ettei kiinnosta) koska ei kehtaa sanoa toisin? Treffien siirtäminen yms. on juuri tätä löyhässä hirressä roikottamista.
Entä haluaisitko että toinen "iskisi vyön alle"?
Mielestäni paras tapa on olla, heti alusta, suora mutta kohtelias. Eli ed. kommentoijien tapaan, lyhyt, mutta kohtelias viesti riittää. Erittelyitä (syitä) ei tarvita. - Komppari Konsta
Komppaan: Älä missään nimessä anna toivoa, vaan ytimekkäästi kerrot ettei usko teidän sopivan toisilleen tms. syitä sen tarkemmin erittelemättä.
Kerran se kirpaisee, mutta kohtuuhintelänä nörttimiehenä preferoin suoria hylkäyksiä itsekin - niitä tulee. - 3+5
Ei pitäisi olla vaikeaa jos yhtään osaa livenä käyttäytyä. Eli vaikka näin:
"Hei
Kiitos yhteydenotostasi. Valitettavasti emme mielestäni kuitenkaan vaikuta riittävän yhteensopivilta. Siitä huolimatta toivotan sinulle onnea oman rakkaan etsintään.
T: omanimi/nimimerkki"
Kiitos on tärkeä, sillä kerrot että yhteyden ottaminen ei ole paha asia. Onnea toivottamalla taas rohkaiset toista osapuolta. Pakkien syitä ei kannata sen koommin eritellä, sillä jos sie alat tylyttämään että liian läski tjms niin vaikutus on päinvastainen kuin edellä mainituilla lausahduksilla. Sen verran on syytä olla empaattinen, että ymmärtää jokaisen nimimerkin takana olevan ihan oikea ihminen samassa tilanteessa kuin itse olet.- 3+5
Toki sitten jos nimimerkki senkin jälkeen jatkaa yrittämistä, niin ei siun tartte enää vastata yhtään mitään. Laitat vaan blokatuksi.
- lifemocker
eikai sitä nyt kaikille tarvitse vastata yhtään mitään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244