Avioero ulkomaalaisesta

Tietoa Vailla

Jos suomessa mennyt maistraarin vihkimänä naimisiin ulkomaalaisen kanssa.Avioliittoa ei ole rekisteröity hänen kotimaassaan.Riittääkö että haen itse täällä avioeron ja kaikki hoituu kotimaassa.ihan normaalin suomlaisen avioero käytännön mukaan.

29

1618

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KOKEMUSTA ON ...

      RIITTÄÄ. SUN EI TARVI TEHDÄ MITÄÄN MUUTA

    • 43 vee

      Mu oma murheeni on että kun erosin vaimostani ekan oleskeluluvan aikana hänen o-lupa ei pitäisi uusiutua koska virallisesti mm- muuttoviraston papruissa lukee että eka lupaan saa lisää o-lupaa JOS ekan luvan perusteet ovat edelleen voimassa. Peruste oli liitto.Se purkautui ELI exäni pitäis joutua pois täältä.MUTTA kuulen yhtälailla ettei hän täältä pois joudu,tänne voi jäädä lukuisin syin.Mikähän tässä on se totuus? Toivon hänen joutuvan kotimaahansa.

      • jasmine6

        hei kauanko erostasi on ja saako aviopuoliso odottaa täällä sen 6 kk eroprosessin ajan.mutta minä olen jostain lukenut,että joa avioliittoa käyttäen on luvan saanut niin eron tullessa ei ole enää perhesidettä,joka myönsi luvan suomeen ja halutessasi voit lähettää takaisin sinne mistä tulikin.


      • Truuut

        Riippuu hänen tilanteestaan.

        Eli jos esim. on lapsia täällä tai vakituinen työ-/opiskelupaikka niin voi onnistua hankkimaan uuden oleskeluluvan. Mutta vanhan luvan perusteet eivät ole enää voimassa.
        Myös kotimaan tilanteella on vaikutusta.


      • Anonyymi
        jasmine6 kirjoitti:

        hei kauanko erostasi on ja saako aviopuoliso odottaa täällä sen 6 kk eroprosessin ajan.mutta minä olen jostain lukenut,että joa avioliittoa käyttäen on luvan saanut niin eron tullessa ei ole enää perhesidettä,joka myönsi luvan suomeen ja halutessasi voit lähettää takaisin sinne mistä tulikin.

        Tarttisin itsekin vähän apua. Menin väärän ihmisen kanssa naimisin kohta vähän alle 2 v sillä on myönetty 3 v oleskelulupa. Meillä ihana poika vauva 7 kk ja pelkän sen kohtalosta. Mitä tapahtu erotessa ???


    • 43 vee

      Eron 2. eli lopullinen vaihe oli joulukuun alussa ja hänen o-lupa loppui 15.12,mutta olen kuullut hänen olevan edelleen
      Suomessa...Valitettavasti...

    • 11+2

      43 vee, miten se sun murheesi on? Olette eroneet, mitä enää välität?
      "...halutessasi voit lähettää takaisin sinne mistä tulikin"
      Ihmiset eivät ole tavaroita, jotka voi palauttaa, jos ei tykkääkään!

      • eipå

        Oleskeluluvan saa avioliiton perusteella, koska haluavat asua yhdessä samassa maassa. Kun ero astuu voimaan, niin aivan hyvin voi mennä omaan kotimaahansa asumaan. Miksi jäädä tänne?
        Minun mielestä kaikki jotka eroavat alle 10 vuoden aikana, niin samantein passitus kotimaahan. Näin loppuisivat huijausavioliitot. Oli lapsia tai ei. Harvemmin niitä huijareita edes kiinnostaa lapset loppupeleissä.


      • sakura-haruno

        11 2

        43vee haluaa kosta ex-vaimolle koska oletti että ex-naisen piti loppuelämän olla kiitollinen miehelle sen vuoksi koska hän tuli Suomen.
        Oletti että 43vee:llä on oikeus loukka ja kohdella vaimonsa kuin roskaa ja siitä huolimatta nainen pysyy rinalla ja palvelee hänet elämän loppun saakka.
        Takuvarma asia ilmeisesti sekin että ex-vaimo ainakin yli 10v nuorempi nainen.

        Papparali nyt heräsi todellisuuden ja ymmärsi että nuoret naiset haluavat omanikäisen, komean ja naisia hyvin kohdelevan miehen.

        Mitä ihme näitä vanhoja suomalaisia miehiä vaivaa et olettavat että nuoret ulkomaalaiset naiset jotain erottuvat nuorista suomalaisesta naisesta?
        Olen siitä mieltä että kaikki naiset toivoo rinnallen omaikäistä miestä.
        Järjen käyttäminen sallitu vanhoillekin ihmisille!
        Ja huonoa kohtelua Ei kannata harrasta jos toivot ihmisten pysyvän rinnalla.


      • xyz8
        eipå kirjoitti:

        Oleskeluluvan saa avioliiton perusteella, koska haluavat asua yhdessä samassa maassa. Kun ero astuu voimaan, niin aivan hyvin voi mennä omaan kotimaahansa asumaan. Miksi jäädä tänne?
        Minun mielestä kaikki jotka eroavat alle 10 vuoden aikana, niin samantein passitus kotimaahan. Näin loppuisivat huijausavioliitot. Oli lapsia tai ei. Harvemmin niitä huijareita edes kiinnostaa lapset loppupeleissä.

        Eipä vaan tuo sun mielipide toimi, 4 vuoden oleskelun jälkeen voi hakea Suomen kansalaisuutta ja silloin voi valita itse asuinpaikkansa


    • 43vee

      Se on just noin,eiku kotimaahan vaan.Se on mun murhe.Ja välitän.Kutsu toimiani vaikka jälkihoidoksi.Tänne hän ei kuulu.

      • sakura-haruno

        "Tänne hän ei kuulu. "

        Sitä saa mitä tila!

        Kohdele naisia hyvin ja valitse seurava kerta oma ikäisen naisen.
        Eli, omaa vika.


    • sakura-haruno

      Se että ex-vaimosi ei kestänyt elämä sinun rinnalla edes pari vuotta kerto sen että olet harvinainen k-u-s-ipää. Ilmeisesti olet aikamoinen monsteri.

      Tulihan se esille täälläkin kun haluat hänen muutavansa takaisin vaikka erokin jo voimassa ja periaatessa et oo missä tekemisessa exsän kanssa.
      Silti haluat kosta. Luoja väreile sinun kaltaisesta dorkasta....

    • 43veee

      Hän oli ikäiseni nainen.Ja kohtelin häntä hyvin.Vika oli vaimossani,koita tajuta se.

      • 43 vee

        TE OLETTE ÄM-MIÄ.


      • sakura-haruno
        43 vee kirjoitti:

        TE OLETTE ÄM-MIÄ.

        "Vika oli vaimossani"
        "TE OLETTE ÄM-MIÄ. "


        -asia harvinaisen selvä.
        Sussa ei oo vika, olet täydellinen! Vaan nämä ä-mm-ät eivät suostuu elää sun kaltaisen "herrasmiehen" rinnalla. Justniin....


      • siis whoooot
        sakura-haruno kirjoitti:

        "Vika oli vaimossani"
        "TE OLETTE ÄM-MIÄ. "


        -asia harvinaisen selvä.
        Sussa ei oo vika, olet täydellinen! Vaan nämä ä-mm-ät eivät suostuu elää sun kaltaisen "herrasmiehen" rinnalla. Justniin....

        Et voi spekuloida toisen ihmisten avioliittoja täällä ja haukkua, jos jonkun sinulle tuntemattoman avioliitto ei onnistunut.
        Käytöstapoja voisit opetella näin alkuun, eikä jakaa päättömiä mielipiteita toisista ihmisistä.


      • ........

        "Vika oli vaimossani,koita tajuta se"

        Mikset itse tuota tajunnut ennenkuin menit hänen kanssaan naimisiin vai etkö itse saanut päättää avioidutko hänen kanssaan vai et?

        Kuinka kauan seurustelitte ennen naimisiin menoa ja nyt en tarkoita seurustelulla mitään pelkkää nettikirjoittelua tai skypeä vaan ihan oikeasti yhdessä olemista.

        Ihan turha täällä on katkeruuttaan mesota jos omaa tyhmyyttään avioituu tutustumatta oikeasti tulevaan puolisoonsa.


    • Ei pidä erota.

      Ulkolaiset on ihkuja ja ne menee naimisiin vaan rakkaudesta ja ovat uskollisia ja kaikin puolin ihannekumppaneita.
      Täytyy olla tosi tyhmä jos heittää tuollaisen menemään.

      • sakura-haruno

        Ulkomaalaiset ovat ihan tavallisiä ihmisiä kuin suomalaisetkin.

        Ongelmana on se että tyhmät yksilöt olettavat että kehitysmaaista kotoisin olevat ihmiset jollain lailla erottuvat suomalaisesta tai muu maailman ihmisistä.

        Odottavat että sellaisen ihmisen pitää olla elämän loppun saakka kiitollinen länsimalaisille että tuovat heitä vaikka suomen.
        Ja sellaisen odotuksen seuraus on se, et hölmö yksilö odottaa täyspalvelun elämän loppun saakka. Sen lisäksi mukamas hänellä on oikeuus loukka ja kohdela huonosti köyhästä maasta kotoisin olevan henkilön.

        Huono kohdelun kokenut nainen/mies luonollisesti otta eron monsteri-suomalais puolisosta.
        No mutta, kuka täspäinen ihminen ei erosi???
        Löytyykö selaiset martyyri suomalaiset yksilöt???


      • -------´´´´´´
        sakura-haruno kirjoitti:

        Ulkomaalaiset ovat ihan tavallisiä ihmisiä kuin suomalaisetkin.

        Ongelmana on se että tyhmät yksilöt olettavat että kehitysmaaista kotoisin olevat ihmiset jollain lailla erottuvat suomalaisesta tai muu maailman ihmisistä.

        Odottavat että sellaisen ihmisen pitää olla elämän loppun saakka kiitollinen länsimalaisille että tuovat heitä vaikka suomen.
        Ja sellaisen odotuksen seuraus on se, et hölmö yksilö odottaa täyspalvelun elämän loppun saakka. Sen lisäksi mukamas hänellä on oikeuus loukka ja kohdela huonosti köyhästä maasta kotoisin olevan henkilön.

        Huono kohdelun kokenut nainen/mies luonollisesti otta eron monsteri-suomalais puolisosta.
        No mutta, kuka täspäinen ihminen ei erosi???
        Löytyykö selaiset martyyri suomalaiset yksilöt???

        Et tunne kaikki suomalaisia, niin turha sinun on täällä kirjoitella ja arvostella.

        Lainaten sinun tyyliäsi, eli spekuloida sinua niin kuin teit aikasemmin:

        Miksi ole avioitunut vanhan suomalaisen miehen kanssa? Kerro meille se oikea syy.


      • Totta tuossa on
        sakura-haruno kirjoitti:

        Ulkomaalaiset ovat ihan tavallisiä ihmisiä kuin suomalaisetkin.

        Ongelmana on se että tyhmät yksilöt olettavat että kehitysmaaista kotoisin olevat ihmiset jollain lailla erottuvat suomalaisesta tai muu maailman ihmisistä.

        Odottavat että sellaisen ihmisen pitää olla elämän loppun saakka kiitollinen länsimalaisille että tuovat heitä vaikka suomen.
        Ja sellaisen odotuksen seuraus on se, et hölmö yksilö odottaa täyspalvelun elämän loppun saakka. Sen lisäksi mukamas hänellä on oikeuus loukka ja kohdela huonosti köyhästä maasta kotoisin olevan henkilön.

        Huono kohdelun kokenut nainen/mies luonollisesti otta eron monsteri-suomalais puolisosta.
        No mutta, kuka täspäinen ihminen ei erosi???
        Löytyykö selaiset martyyri suomalaiset yksilöt???

        Etteivät ne afrikan ja lähi-idän toy-poyt kauaa katsele kitkerää ihraläjää..


    • pölöpölöp

      Riittää Suomen käytännöt ja on helppoa jos mies on Suomessa.Jos ukko onkin kotimaassaan, voi se ollakin hieman hankalampi juttu. Kaikista helpoiten menee jos saat ukon allekirjoittamaan yhteisen hakemuksen.

    • 43vee

      En käsitä sitä että kun ulkomailta tullut nainen on moitteen kohde häntä tahdotaan yleisesti puolustaa tietämättä MITÄÄN hänen huonoista puolista.Juntit on just tollasia:Kaikki mikä tulee muualta on parempaa mitä täällä..Hyi ...vetti mitä ihmisiä.Sitäpaitsi mä olen erittäin hyvärunkoinen mies ja exäni ikäinen,käyn myös töissä.Eli pitäkää lärvinne ummessa.

    • 11+2

      Vaimosi, oli kuinka kamala ihminen tahansa, on jättänyt sun vuoksesi taakseen entisen elämänsä. Koska hän ei olekaan oikea kumppani sulle, ajattelet, että voit palauttaa hänet.

      Jos vaimosi saa täällä vaikkapa työpaikan, hän voi anoa oleskelulupaa sillä perusteella. Ei hän ole ainoastaan sun armosi varassa, vaikka kuinka niin toivoisit. Hänellä on ihan omakin elämänsä eikä hänen Suomessa pysymisensä ole riippuvainen siitä, tuletko toimeen hänen kanssaan. Asia ei ole sun päätäntävallassa.

    • 43vee

      Sattuupahan olemaan,exäni ei tule saamaan mistään työpaikkaa minkä varjolla hän voisi saada lisälupaa.

    • Haifa

      Voit tehdä maahanmuuttovirastolle ilmoituksen kirjallisena ,että avioliittonne on päättynyt.
      Ihan normaali käytäntö.Putsaat samalla oman nimesi koska sinun nimesi turvin hän sain jäädä suomeen viettämään aviollista elämää.Ja kun se on loppu niin se on loppu.Se on sit migrin asia tai poliisin asia keskeyttääkö ne sen.Yleensä kyllä!Koska perusteita maassa ololle ei enää ole.Täällä on tosi paljon muuta asiatonta spekulointi.Millä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.Itsen tein ilmoituksen kun avioliittomme päättyi migrille kirjallisena.En sen takia että kostaisin tai etc.Vaan putsatakseni oman nimeni.Että viranomaiset eivät yhdistä mua enää häneen.Näissä liitoissa on aina lumeavioliittojen epäily.En halua joutua mihinkään seurantaan lyhyestä avioliitosta kolmannen maan kansalaisen kanssa.
      Koska jokaisessa rekisterissä näkyy että olemme naimisissa vielä.se ei mulle kuulu sitten miten exäni järjestää asiansa

    • kale12

      Se on kummallinen se boomi joka on vallannut suomalaisnaisen. Tuntuu siltä, kun tämänpalstan kiejoituksia, että vähintäänkin jokatoisella suomalaisnaisella joko jo on, tai on parhaillaan suunnitteilla ulkolaisen kumppanin otto.
      Onko kyseessä yksinkertaisesti vain muoti-ilmiö, tyyliin, kun kerran kaverilla ja naapurillakin on ulkomaanelävä.

    • 231

      No tämä on monikulttuuriset suhteet- palsta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe