Kolmetoista vuotias tytär haluaisi lävistyksen. Mielipiteitä ?

4+2=?

On jo vuoden hinkunut saada korun johonkin ja nyt olen vakavissani alkanut miettiä pitäisikö minun jo antaa tytölle lupa. Eli hän haluaisi korun joko napaan kieleen tai smileyn. Mitä mieltä pitäisikö minun antaa lupa vai antaa hänen odottaa vielä muutaman vuotta ?

19

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkd1

      Jos minä olisin teinitytön äiti, antaisin luvan lävistykseen sitten kun hän on vähintään 15-vuotias. Anna tytön odottaa vielä pari vuotta, jos hän vielä silloin haluaa lävistyksen, sitten annat luvan.

    • Emxi

      Kannattaa antaa odottaa vielä sen pari vuotta vähintään, ja harvempi liike taitaa tuon ikäisille tehdä huoltajan luvallakaan(?). Jos tyttö oikeasti haluaa lävistyksen niin hän kyllä jaksaa odottaa :)

    • Jaksaa jaksaa

      Anna hinkua. Mikäli oikeasti haluaa sen lävistyksen eikä vain siksi, että pissiskavereillakin on huulilävistys, niin jaksaa odottaa sen pari vuotta. Kaikkea tarvii aina periks antaa.

    • kapteeni kaihi

      Älä anna lupaa vielä, sillä tyttäresi tahtoo kaikki nuo lävistykset ajallaan. Jos hän saa nyt smileyn, ensi vuonna hän alkaa hinkua kielilävistystä. Itselläni kävi niin, että aluksi oli nenäkoru ja nyt sillä on kaveri kielessä ja korvatkin on täynnä metallia. Odotuta tytärtäsi vaikka siihen asti, kun hän täyttää 14. Ihan vain varmistaaksesi, että hän todella haluaa lävistyksen. :)

    • Nuori on kerran vaan

      Mie antaisin ottaa napaan.
      Siel on näkymättömis jos kyllästyy ja haluaa ottaa pois ni ei jää naama reikäiseksi.
      Ja siks luvan kanssa et muuten saattaa ruveta ite tekemään tai joku kaveri ja sillon kyllä voi olla vaarallistakin.

      Miun nuoruudessa 7 - 8 luokkalaiset tytöt rupes tekemää itte hakaneulalla korviin reikiä...

    • mamma8

      No ensiksi minkä ikäinen tyttösi on?

      • Hanki lasit

        Siellähän se otsikossa jo lukee


    • legenda6

      No annoin minun lapseni tehdä nenään 13v ja käytiiin lävistäjällä. hankaluukisa ei ole. kannattaa antaa ottaa smiley tai napa(:

    • minä<33

      LOL! mä ooon 11 weee ja mul on nenäkoru!!!!

      • Pikkutytöt nukkumaan

        No sepä kiva, onko myös lävistysreikä sille? Pelkällä korulla harvoin mitään tekee.


    • tetetejhtej

      Ei kannata antaa :) Parin vuoden päästä jos haluaa ottaa niin sitten vaikka :) mutta vaarana on tietysti myös se, että ottaa salaa tai tekee itse :/ Ei kaikissa lävistysliikkeissä kysytä henkkareita tai vanhemman lupaa...
      Mutta ei ainakaan suuhun kannata ottaa mitään koska hampaat voi vaurioitua tai ainakin kiille :) ja jos kielikorua puraisee vahingossa esim syödessä voi hammas lohjeta.
      Jos tyttö haluaa välttämättä jonkun niin napakoru on mielestäni ehkä noista paras :) se pysyy piilossa paidan alla mutta esim uimassa näkyy :) ei jää naamaan jälkiä ja naamassa olevat lävistykset muutenkin antaa joillekkin tietyn mielikuvan ihmisestä :)
      Ja jos yhden lävistyksen ottaa niin haluaa ehkä lisää

      t. 19v joka otti nännilävistyksen nuorena mutta katui ja otti vuoden päästä pois :) ja nyt on korvassa rustossa kaks pientä timanttia :) tyttö voisi harkita myös tuota korvan rustoa. ei oo tiellä eikä varsinaisesti mikään kunnon lävistys :)

      ps. ois kiva kuulla mihin tulokseen tulitte sitten :)

    • Lävä

      Jos likka on jo vuoden kinunnut niin eiköhän se tiedä oikeasti sen haluavansa eikä ole mikään väliaikainen hetken mielijohde.

      Tee selväksi että saa vain yhden lävistyksen nyt ja seuraavaan saa sitten odottaa pitempään. Riski tosiaan on suuri että josset anna niin tekee itse kun nuin pitkään sitä jo pyytänyt.

      • jxgkb

        Anna ottaa seuraavaa hän saa odottaa.


    • pitkään toivonut

      Itsekkin oisin halunnut ottaa kolmetoista vuotiaana kulma- tai huuli lävistyksen, Mutta äiti ei suostunut. Nyt oon sen alle kaks vuotta jo kinunut kulmakorua kun ei itellä riitä ikä hakea ilman vanhemman lupaa. ja itse en rupea naamaani halvaannuttamaan, vaan ihan ammattilaiselle menen kuhan oon sen 16 vuotta tai jos äiti antaa ottaa. Oon ite saanu hankittua jo kulmakoruun korun mutta tarvitsisin vielä sen reiän tuohon kulmaan. Oon jo ite kohta 15 niin ei oo ku enää vuosi ootella nii saa ilman äitin lupaa hakea ellen saa 15 v synttäri lahjaks kulmaläväriä :)

    • 19v

      Älä anna ottaa ihan vielä =) Itse olen nyt 19-vuotias ja kun olin 13-vuotias niin halusin mm. kulma-, huuli- ja nenälävistyksen. Silloiset lävistysunelmat tyssäsi siihen, kun porukat eivät antaneet lupaa ottaa lävistyksiä. Hyvä niin, koska pari vuotta myöhemmin olin muuttanut mieltäni täysin, enkä halunnutkaan enää mitään edellämainituista lävistyksistä. Kun 16-vuotiaana sain itse marssia lävistysliikkeeseen ja otin napakorun, jota olin halunnut silloin jo vuoden verran. Vanhemmat hyväksyivät lävistyksen silloin ja olen itse vielä tänäkin päivänä tyytyväinen napakoruuni, enkä aio sitä ainakaan vähään aikaan ottaa pois =) Nykyään en enää naamaan mitään ottaisi ja olen tyytyväinen, että joku kielsi minua silloin nuorempana.

      Voi olla, että jos annat tyttäresi ottaa nyt lävistyksen, niin hän ei katuisi sitä myöhemmin, mutta ihan yhtä suuret mahdollisuudet on, että hän katuisi sitä.. Minusta jo tuo, että hän ei halua vain yhtä tiettyä lävistystä vaan hänellä on monta vaihtoehtoa, kertoo siitä, ettei hän ole ihan varma lävistyksen ottamisesta.. Toivottavasti hän jaksaa oottaa vielä pari vuotta, se on varmasti sen arvoista =)

    • tyttö

      oon kolmetoista ja mulla oli 12 vuotiaana nenäkoru ja sitte tein ite huuleen ja septumin ja napaan mitää ei kyllä enää ole :D

      • Vanhaketju

        Pöliä:D


    • LävistyksetOmaava

      Eihän smiley haittaa (omistan itse) ... Sen olen aina saanut banaanikorulla piiloon ja ei ole haitannut mitenkään se on myös helppohoitoinen ja aika kivuton ottaa (riippuen kipukynnyksestä) ... Napakoru taas on pitempi aikainen homma siinä jää uimatta ja paraneminen kestää hirmu pitkään :) Itse omistan kaks napakorua (ylä ja alapuolella) :) Kielikorua oon just ite menos ottamaan , mutta se sit on monta päivää syömättä kunnolista ruokaa ja serkulla niinkin huono tuuri tuon kielikorun kanssa, että tulehtu nii pahasti et joutu sairaalaan ... Suosittelen myös tiedostamaan kaikki arvet ja riskit mitä siihen sisältyy...

    • Nuori01

      Itse odottaisin vielä pari vuotta. Kieleen en missään nimessä antaisi ottaa, mutta esim. Kulmakarvaan, korvaan tai nenään antaisin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      8919
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      379
      3688
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2775
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      84
      2565
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2475
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2464
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      150
      1747
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      64
      1564
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1383
    Aihe