Voiko lentämisestä olla jotain haittaa juurihoidetulle hampaalle/juuri hoidon ollessa kesken? Tai voiko olla muuta haittaa reikien tms. suhteen? Olen joskus kuullut jostain ikävästä juurihoitotapauksesta...
Lentokoneessa..
5
8524
Vastaukset
- nuppi turvoksissa
Itselläni on tälläisestä karmea kokemus. Juurihoito oli kesken ja eipä edes tullut mieleeni kysyä hammaslääkäriltä että voiko lentokoneeseen mennä kun juurihoito on kesken. Siinä sitten lentokoneessa alkoi kamala paineen tunne siinä hoidetussa hampaassa ja välillä tuntui siltä että koko hammas räjähtää. Koneen laskeutuessa vihloi hammasta niin että vedet valui silmistä. Onneksi oli kyseessä kotimaan lento ja lentoaika ei ollut kuin 1-tunti mutta jouduin heti menemään vieraassa kaupungissa näyttämään tämä juurihoidettua hammasta ja se siellä taas avattiin. Hammaslääkäri sanoi että tälläistä saattaa tapahtua. Heti helpotti kun
hampaan juuri avattiin ja laitettiin uusi väliaikainen paikka tilalle.- matkailija
tollasesta olin kuullutkin puhuttavan, en vaan tiennyt, oliko se totta vai kuksittyä.
Kiitti tiedosta.
- Aluulenti
Itse olin eilen lentokoneessa ja vaihdettiinkin kerran lentoa siinä välissä. Molemmilla lennoilla alkoi tuntua yhdessä ylähampaassa ihan kamalaa painetta, ja kyllä siinä ihan vedet valui silmistä, niin kamalasti sattui. Johtuu kuulemma paineen vaihtelusta, vaikka itselläni ei olekkaan juurihoita tehty
- stru
Jos juurihoidettu hamma on juuri hoidettu niin kannattaa olla varovainen. Itse ottaisin lennolle mukaan ainakin laskuvarjon (pue jo kotona yllesi) niin voit hypätä koneesta kesken lennon jos hampia alkaa vihlomaan. Laita myös delfiinikellukkeet selkääsi jos mereen molskahdat. Voit myös puuduttaa hampaasi lennolla juomalla litran verovapaata konjakkia. Ei koske hampaaseen vielä seuraavanakaan päivänä koska päänsärky on kovempi kipu ja silloin ei pienemät kivut tunnu. Kokeile vaikka jos varvasta särkee niin lyö voimiesi takaa vasaralla polveen. Varvassärky ei enää tunnu. Helppoa ja käytännöllistä. Kokeile ja nauti.
- Anonyymi
Voi herran jestas mitä äsken koin. Lentokoneen laskeutuessa alkoi ensin yhteen hampaaseen särkemään siitä se levisi useampaan ja pian koko vasen puoli suustani oli infernaalisen kipeä. Tuntui että hampaani revitään suusta ja poskeni on tulessa. Mietin onko suussani reikiä kun hampaita tulee harvemmin pestyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1022204Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1142001Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.3021990Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441791Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2091647- 371435
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291255Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941153Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤701150- 521089