Mitä tarkoittaa palkkalaskelman pidätetty rästi? On yhden työpäivän verran rahaa, olisi kiva tietää miksi...
pidätetty rästi
12
10968
Vastaukset
- kjmulg
Joku huijaus varmaan kyseessä. Vaadi summa heti maksettavaksi ja vaihda työpaikkaa sen jälkeen. Jos eivät maksa, ota yhteys ammattiliittoon.
Toivottavasti et ole loimaan kassan jäsen, silloin voi olla vaikeeta... - Ootko ollu pois?
Ootko ollu jossain vaiheessa pois yhden päivän? Saattaa olla esim jossain aikasemmassa tilissä maksettu päivä, jonka oot ollu saikulla, tms.. joissain paikoissa eka saikkupäivä on ns "omavastuupäivä", eli palkaton.
- mitähähhähhäh
No kerropa että mitä sillä rivillä lukee? Hankala analysoida asiaa noin hatarien tietojen perusteella.
- tähhäh
Ei sillä rivillä lue muuta kun tuo pidätetty rästi ja summa. Olen kaupungilla töissä, joten tuskin huijaavat. Olin kyllä viime kuussa sairaana, mutta tietääkseni kaupungilla ei ole noita omavastuupäiviä. Vai?
- Miksi?
Miksi et ole kysynyt palkanlaskijalta, jonka toimesta se on sinne ilmestynyt?
- ''78''
liitynee jotenkin vaikka loppiasipäivän palkan maksuun... ehkä.Helatorstaihan on samanlainen - päivä jotenkin, mutta palkan siitä kuitenkin saa.
- tähhäh
En ollut loppiaisena töissä, olin sijaisena marraskuussa ja joulukuussa.
Palkanlaskija ei vastaa vkloppuna.- Kysymällä selviää
No nyt on maanantai ja varmaan jo töissä tuokin virkailija, luuria kauniiseen käteen ja soittamaan. Kyse tod näk jostain sairaspäivästä, pyhästä, tms.
- tähhäh
Eipä ole kerennyt soittamaan kun töissä on niin hirveä hulina. Varmaan kyse on tuosta saikusta, en vain ymmärrä miksi kun tietääkseni kaupunki ei verota sairaana olemisesta.
- Toimititko laput?
Ootko toimittanu asiaankuuluvan sairauslomalapun? Siis ihan lekurin kirjottaman saikun, myös siltä ekalta saikkupäivältä? Ellet ole, niin sitten kyse on siitä.
- tähhäh
Enpä muista oliko ensimmäiseltä päivältä. Pomo sanoi, että hän voi "myöntää" saikkua kolme päivää, mutta päädyin kyllä lopulta lekurillekin, en muista oliko se ensimmäisenä vai toisena päivänä. Laput toimitin.
Koetan yrittää tänään soittaa palkanlaskijalle. - tähhäh
Kyse oli noista sairaslomista, maksoivat peruspalkkaa niiltä päiviltä/päivältä ja koska palkka oli maksettu sen mukaan mitä oletettiin olevan töissä niin perivät sitten takautuvasti. Näin jotenkin... Noh, tiedänpä harkita kaksi kertaa sairaslomalle jäämistä seuraavalla kerralla, tuolloin oli kyllä pakko, koska olo oli ihan oikeasti karsea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759