30:nä elämä vasta alkaa (miehelle)

life32

Kun täytin 30, minulle sanottiin "30:nä elämä vasta alkaa". Tästä on nyt kaksi vuotta ja olen alkanut ymmärtää noiden sanojen paikkaansa pitävyyden - ainakin miehenä.

20v meni enimmäkseen opinnoissa vapisevaäänisenä tyhjätaskuna, ilman elämän kokemuksia ja pitkälti ilman seksiä.

30v on taloudellista tasapainoa, itsevarmuutta, ja kokemuksia. Parisuhdemarkkinoilla, olen hämillään miten puntit ovat kääntyneet toisinpäin, sekä kolme- että kaksikymppiset naiset ovat kilpailemassa huomiostani.

Ja samalla olen huomannut oman ikäisten sinkkunaisten naisten yksinäisyyden. Monet näyttävät olevan todella kosketusta vailla. Heillä kello tikittää ja saamansa kiinnostuksen määrä vähenee vuosien vieriessä.

Kommentoikaa ihmeessä oma näkemyksenne...

52

893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies32

      Itseäni harmittaa ikäni ihan numerona. Nyt olisin niin täydellinen 22v, on itsevarmuutta ja osaamista, mutta 20v missille tuntuu jo perverssiltä sanoa oma ikänsä.

    • En ole huomannut muutosta. Kukaan ei vieläkään osoita kiinnostusta.

      • wlfcrk

        Olen ujo.


    • M29-ENFP

      Ihan shittiä tuollainen. Pätee vain tietynlaisiin skenaarioihin.

      • mies32

        En minä ainakaan kaikkia skenaarioita ehtisikään elämään.


    • Huomasin itse aikoinaan saman. Parikymppisenä piti tosissaan tehdä töitä, että sai työttöystävän. Kun sinkkuunnuin jälleen vähän vaille 30:nä huomasin, että osat olivat kääntyneet. Naisten passiivinen tai torjuva asenne oli muuttunut jopa aloitteelliseksi. Jälkeenpäin olen päätellyt sen johtuvan biologisen kellon tikityksestä tai sitten niillä kiinnostuneilla oli jo lapsia edellisestä suhteesta.

    • En ainakaan ole itse mitään muutosta huomannut...ehkä itsevarmuutta on nyt kolmekymppisenä enempi kuin kaksikymppisenä..mutta jos mietin esim menestystä naisrintamalla niin siinä ei oikeastaan ole pahemmin muutosta tapahtunut puoleen tai toiseen...

      • Oot niin ihqupihqu

        YTM:n elämän ylämäki alkaa jo päiväkodissa, kun pikkutytöistä hoitotäteihin löytyy naisilta ihailua.


      • Oot niin ihqupihqu kirjoitti:

        YTM:n elämän ylämäki alkaa jo päiväkodissa, kun pikkutytöistä hoitotäteihin löytyy naisilta ihailua.

        On varmaan rankkaa olla sinä.. X)


    • Cool Dude

      Karma is a bitch, bitches.

    • ........

      YT-miesten käyttämät horatsut yrittävät päästä osingoille, jos olet hoitanut asiasi taloudellisesti viisaasti.

    • hephep!

      Vuoden päästä 30 mittarissa ja hymyilyttää tämä oma rauha ja itsenäisyys. Mihin minä enää naista tarvitsen? Kaikki velvoitteet ovat takana päin ja elämä vain porskuttaa eteenpäin hyvällä palkalla ja mielenkiintoisella työllä. Kakskymppisenä minua kiinnosti parisuhde, mutta nyt ei sitten tippaakaan. Ei tarvitse kuunnella kenenkään itkua, valitusta tai kiukuttelua. Ihanaa keskittyä itseensä ja tehdä mitä huvittaa. Mitä olen elämäni aikana nähnyt naisten sielunelämää, niin naiset ovat suuremmaksi osaksi vajukkeja - eivät kaikki - mutta suuri osa heistä on sellaisia jotka etsivät miestä palvelijakseen. Ärsyttää suunnattomasti jos aikuinen nainen käyttäytyy kuin kapinoiva 15 vuotias neiti.

      Kyllä minä miehenä sanon, että meillä miehillä on ne todelliset elämän pelikortit kädessämme kun me suljemme korvamme naisten oikuttelulle ja suuntaamme katseemme muualle. Saa kyllä tähdet olla asennossa, että alan vielä kertaalleen pitkään suhteeseen. Saa todellakin olla kympin nainen kaikinpuolin että edes viitsin aloittaa pitempää keskustelua naisen kanssa ja avautua ajatukselle parisuhteesta.

    • 1+16

      Olen samaa mieltä, että miehen parhaat vuodet ovat edessä vasta kolmenkympin jälkeen. Itselläni on ainakin tullut juuri sitä ulkonäköä, itsevarmuutta, tyyliä, taloudellista vaurayutta ja menestystä, joista vielä parikymppisenä ei voinut haaveillakaan.

      Ilokseni olen huomannut erityisesti parikymppisten naaraiden katseiden ja kiinnostuksen lisääntyneen. Aika usein naiset tekevät aloitteita ja yrittävät lämmitellä tuttavuutta. Oman ikäluokkani naiset ovat, elleivät rupsahtaneita niin todella katkeroituneita. Ymmärtäähän sen, kun pitäisi pistää töpinäksi. Varmaan itseäkin tuossa tilanteessa ahdistaisi, kun vuodet vain vierivät.

      Nykyiseen elämäntilanteeseeni voin olla enemmän kuin tyytyväinen. Mielestäni ei turhaan sanota, että miehen elämä alkaa vasta kolmekymppisenä. Kyllä sitä oli nuorena tyhmä ja lyhytjänteinen, kun ei tajunnut, että kaikki hyvä tulevaisuudessa on sen vaivan takana, mitä tämän kymmenen vuoden aikana on nähty.

    • Arkki-ATM

      Minä olen 44, eikä elämä ei ole vieläkään alkanut.

      • Suoraselkäinen M

        Ja mää jo 52 eikä alkua näy, loppu häämöttää jo lähempänä. On sa vaan niin väärin!


    • celibacy

      Olen hieman päälle 30-vuotias naishenkilö enkä nyt ainakaan itse voi allekirjoittaa tuota biologisen kellon tikittämistä. Tai no kyllähän sen tiedostaa, ettei tässä enää vuosikymmeniä ole aikaa lapsia hankkia, mutta jos ei löydä ketään kiinnostavaa (tai hanki lapsia yksin) niin sitten jää lapset hankkimatta. Hui kauhiata. Ei se maailmaa kaada. Eikä myöskään se, ettei sitä miestä löydä. Ei todellakaan kiinnosta ryhtyä kenenkään patjaksi, sinkkuna tai parisuhteessa.

    • Samat havainnot kuin aloittajalla. Tosin parikymppisenä rääpäleenä yleinen pohdinnan aiheeni oli "onko 30:n jälkeen elämää?"

      Näyttäisi olevan, ainakin omaehtoisempaa se on nyt.

      Ei sitä paljon viisaampi ole, mutta tuo mainittu itsevarmuus on huomattavasti avuksi - jos katsoo kymmenen vuotta taaksepäin, niin aika kakarana voi silloisen itsensä nähdä.

    • lnc

      Omat havainnot:

      20-25-vuotiaana oli hiljaista naisrintamalla
      25-30-vuotiaana oli vielä hiljaisempaa

      nyt 34-vuotiaana tulee helmikuussa 5 vuotta täyteen, että en ole ollut oikeastaan missään tekemisissä naisten kanssa

    • mies 86

      Money makes the world go around...

    • 12+8

      Tuskimpa se elämä päälle kolmekymppisenäkään paremmaksi muuttuu jos se on ollut täysin surkeaa jo useamman vuoden mitä naismenestykseen tulee ja oikeastaan muutenkin.

      • .....

        No ei tietenkään jos ei tee mitään asian eteen vaan odottelee vaan että ihme tapahtuu.


      • 12+8
        ..... kirjoitti:

        No ei tietenkään jos ei tee mitään asian eteen vaan odottelee vaan että ihme tapahtuu.

        Niin tai jos ei yksinkertaisesta osaa eikä uskalla tehdä asialle mitään kuten tähän asti on minun kohdallani ollut.


      • kokeile...
        12+8 kirjoitti:

        Niin tai jos ei yksinkertaisesta osaa eikä uskalla tehdä asialle mitään kuten tähän asti on minun kohdallani ollut.

        Kyllä luulisi baarista vapaita naisia löytyvän ja jos ei baarista löydy niin kokeile netin treffipalstoja.


      • On se jännä
        12+8 kirjoitti:

        Niin tai jos ei yksinkertaisesta osaa eikä uskalla tehdä asialle mitään kuten tähän asti on minun kohdallani ollut.

        En minäkään lapsena osannut lukea tai soittaa kitaraa. En muuten osaa soittaa kitaraa vieläkään, mutta osaisin jos opettelisin.


      • 12+8
        kokeile... kirjoitti:

        Kyllä luulisi baarista vapaita naisia löytyvän ja jos ei baarista löydy niin kokeile netin treffipalstoja.

        Ei auta jos on tällainen toivoton pelkuri kuten minä.


    • Amatööribiologi

      Naaraspuolinen otus osoittaa kiinnostusta urospuolista otusta kohtaan ainoastaan suvunjatkamisvietin ohjaamana vaikka muuta sanoisi tahi itselleen uskottelisi! Me paheksumme(sankoin joukoin) Rapsuttimia,Casanoovia ja muita legendaarisia muijien keikauttajia,vaikka he ovat toteuttaneet vain perimmäistä olemassaolon tarkoitustaan,eli lisääntymistä. No he ovatkin olleet poikkeusyksilöitä ilmeisten avujensa suhteen:). Ja siis nainen iskee AINA miehen:(

    • nainen.

      Kyllä naisillakin elämä alkaa 30 . Mutta ei itselläni ole ollut erityisesti miehiä, eikä tilanne parane yli 30-vuotiaana. Parikymppisenä sai jotain huomiota miehiltä vähän (tosin vääränlaisilta), sekin on loppunut. Kukaan ei ota yhteyttä, eikä ketään kiinnosta. Ei puhettakaan mistään kilpailusta. Varmasti naisilla on yksinäistä, kuten ennenkin, miehiä ei riitä... Kello ei tikitä enää tippaakaan.

      Kehen uskaltaa ottaa edes yhteyttä, jos miehet eivät pidä yli 30v naisista. Onko vain pakollinen riesa joka kuolee vanhana yksin. Vai kehtaako jutella jollekin. Mistä tietää katsooko joku mies muuten vaan vai onko pienintäkään kiinnostusta - kuitenkaan sellaiselle ei uskaltaisi sanoa mitään. Kaikilla miehillä tuntuu olevan oma nainen jo olemassa.

      • ATM-aisurille jämät

        monenko miehen käyttämä vanha nainen sitten olet?


    • Amatööribiologi

      Siis ellei ole A.Runsaasti ylipainoinen B.bentsodiatsepiimin(pamin) suurkuluttaja C.Juoppo tahi D. luonnevikainen niin kyllä pitäis mies löytymän :)

      • ammattiexpertti

        Näin on!
        Hiiret vikisee nurkissa, jätkä sen kun porskuttaa.


    • ---.---

      Pojat ja miehet kypsyvät ja aikuistuvat hitaammin kuin tytöt ja naiset, siitä se vaan johtuu.

      • 12+8

        Kyllä mulle yli 30-vuotias nainen kelpais seksikumppaniksi tai paljon tuosta vanhempikin. Parisuhdetta en halua enkä sellaiseen ole edes valmis. Oon 23-vuotias mies. Taitaa olla suurin ongelma se kun useimmat naiset haluaa heti sitoutua.


    • Olen kyllä jossain määrin samaa mieltä aloituksen kanssa. Vaikka muutin 20-vuotiaana pois vanhempien luota ja lähdin opiskelemaan, ja olin ensimmäistä kertaa vapaa - kukaan ei vahtinut tekemisiäni, menemisiäni ja tulemisiani - elin silti näin jälkikäteen ajatellen jotenkin ulkopuolisten paineiden alla. Opiskelu oli tietysti pakollista, jotta ei opintotuet katkeasi, mutta ehkä juuri vähävaraisuus esti minua elämään todella itsellisesti, ja koin pitkään olevani tilivelvollinen vanhemmille. Silloin stressasin paljon enemmän tyttöystävättömyydestä, se oli jotenkin kipeä paikka ennen kuin opin ironisoimaan sen ongelman.

      25-vuotiaana valmistuin ja menin töihin, se oli murroskohta. Siitä vasta alkoi (tai siinä kohdassa kiihtyi vauhti huomattavasti) kehitys kohti itsenäistä, aikuista ihmistä, joka oli vapaa tiettyjen rajojen puitteissa (siis töissä piti käydä) tekemään niin kuin halusi, ja tekikin. Nyt 30-vuotiaana olo on varsin seesteinen: on taloudellinen tasapaino, itsevarmuutta ainakin joidenkin asioiden suhteen ja kokemuksia -- paitsi joistain asioista. Ennen kaikkea kolmekymppisenä olen huomannut murehtivani vähemmän esimerkiksi sitä tyttöystävättömyyttä, vaikka se välillä ottaakin kupoliin. Jotenkin tuntuu myös vaikeammalta enää nolata itseään, ja on helpompi jotenkin tehdä omia juttujaan ilman että kokee tarvetta selitellä.

      No, näin ainakin useimmiten. En ole valmis ihminen. Vaikka nykyään pystyy entistä enemmän olemaan tyytyväinen leppoisaan poikamieselämäänsä, kyllä silti välillä kaihertaa ettei ole parisuhteiden saralla pystynyt samaan kuin suurin osa muista. Siltikin pitää välillä puida alemmuudentuntojaan täällä, jossa virallinen oppi on ettei jos ei mies ole teinineitsyttä päässyt teininä korkkaamaan, ei elämällä ole mitään arvoa.

      • Lähetin vähän pikaisesti. Sitä piti vielä alleviivata, etten kyllä ole vielä nähnyt merkkejäkään siitä että naiset olisivat kiinnostuneempia kuin 10 vuotta sitten. Kerran taisi leffateatterin myyjätyttö yrittää vähän rupatella ja nyt kun oikein muistelen niin bussissa tuli tänään joku nainen istumaan viereen.


      • mies32
        lord.boredom kirjoitti:

        Lähetin vähän pikaisesti. Sitä piti vielä alleviivata, etten kyllä ole vielä nähnyt merkkejäkään siitä että naiset olisivat kiinnostuneempia kuin 10 vuotta sitten. Kerran taisi leffateatterin myyjätyttö yrittää vähän rupatella ja nyt kun oikein muistelen niin bussissa tuli tänään joku nainen istumaan viereen.

        Massahurmaajalle tulee niin paljon lähentelyitä naisilta, ettei meinaa muistaa edes samanpäiväisiä flirttailuja enää iltapäivällä.


      • mies32 kirjoitti:

        Massahurmaajalle tulee niin paljon lähentelyitä naisilta, ettei meinaa muistaa edes samanpäiväisiä flirttailuja enää iltapäivällä.

        En nyt halua kehuskella, mutta aamulla bussipysäkillä oli myös joku nainen, eikä hän käskenyt minun painua helvettiin siitä - itse asiassa hän ei sanonut mitään - eli hervoton flirttailu alkoi heti aamusta. Kyllä tämä YTM:n elämä on vasta poikaa.


      • mies32
        lord.boredom kirjoitti:

        En nyt halua kehuskella, mutta aamulla bussipysäkillä oli myös joku nainen, eikä hän käskenyt minun painua helvettiin siitä - itse asiassa hän ei sanonut mitään - eli hervoton flirttailu alkoi heti aamusta. Kyllä tämä YTM:n elämä on vasta poikaa.

        Hienoa. Huomenna menet sitten seisomaan 30cm lähemmäs kyseistä naista (jos teillä on joka aamuiset treffit samalla pysäkillä samaan aikaan).


      • mies32 kirjoitti:

        Hienoa. Huomenna menet sitten seisomaan 30cm lähemmäs kyseistä naista (jos teillä on joka aamuiset treffit samalla pysäkillä samaan aikaan).

        270 senttimetrin päästä magnetismi onkin varmasti voimakkaampaa. En kyllä tunnistanut tyttöä, lähdin tänään vähän poikkeukselliseen aikaan töihin.


      • mies32
        lord.boredom kirjoitti:

        270 senttimetrin päästä magnetismi onkin varmasti voimakkaampaa. En kyllä tunnistanut tyttöä, lähdin tänään vähän poikkeukselliseen aikaan töihin.

        Se 30cm onkin vain ensiaskel. 10 päivän kuluttua olette yhdessä. Ainakin fyysisesti. Ellei yhtälöön ilmaannu yllättäviä uusia muuttujia.


    • 20+6

      Luin ensin että massamurhaajalle mutta huomasin samantien lukeneeni väärin.

    • Pro-YTM

      Allekirjoitan.

      Harmi, että olen perheellinen jo. Läjäpäin vapaita kauniita naisia markkinoilla ja nyt itsevarmana ei olis mikään ongelma lähestyä niitä.

    • Amatööri

      Itselläni tulee pian 30 vuotta täyteen. Muutoksia kymmenen vuoden takaiseen verrattuna: seksiä olen päässyt harrastamaan (yhden ihmisen kanssa ja huonossa parisuhteessa), itsevarmuus on lisääntynyt (uskallan toisinaan jopa avata suuni vieraalle ihmiselle) ja asun omassa kämpässä (vuokralla, totta kai, ja lähellä lapsuudenkotia). Sosioekonomisessa mielessä tilanne on täsmälleen sama kuin ennenkin: kymmenen vuotta sitten olin ylioppilas, nyt vastavalmistunut maisteri turhaakin turhemmalta alalta. Yhteiskunnan elättejä siis edelleen ollaan. Muutokseksi voi kyllä katsoa senkin, että nyt pystyn hieman rationaalisemmin arvioimaan, mitä olisi pitänyt ja pitäisi jatkossa tehdä.

      Eli allekirjoitan kyllä otsikossa esitetyn näkemyksen, joka vielä omalla kohdallani pitää paikkansa varmasti paremmin kuin monella muulla. Nähtäväksi kuitenkin jää, onko elämän aloittaminen enää tosiasiassa mahdollista.

    • epistä on se

      Naisilla alkaa lapsille ja työlle uhrautuminen.

    • Elämä on laiffiiiiii

      Täysin totta! Ikää on 32 ja muistan kun kärvistelin vielä reilu parikymppisenä kun ei naista tahtonu saada. Nyt elämää nähneenä ja kokeneena, työssä käyvänä, hyvät harrastukset omaavana ja itseluottamusta muutenkin keränneenä huomaa että naiset ovat aivan hulluina muhun. Reilu nelikymppiset hakee kokenutta mutta kropaltaan nuorekasta miestä niin että hulluksi tulee ns puumien kanssa. Parikyt nuoret naiset hakee taas kokenutta miestä elämäänsä hetken huumaksi. Kolmekymppiset taas eronneina ja pettyneinä haluavat ikäistään kainaloon murehtimaan samoja kokemuksia ja saamaan lohtua ja jopa pidempää parisuhdetta.
      Kyllä! Kolkyt täytettyäni aloin elämään ja naista on tullut ovista ja ikkunoista ja kun edellinen suhde päättyy uusi alkaa parinviikon sisään. Kohta vois rauhoittua mut vielä nautin muutaman vuoden!!!
      Aaah elämä on ihanaa ja naiset olette paras keksintö ikinä!!!:))

      • Elämästä kokemusta

        Olen asiassa samaa mieltä. Nuorena oli ns. hiljaisuuden perikuva ja aikaan saamaton, mutta vuodet ovat opettaneet ihmeellisiä asioita. Luotettavanomainen esiintymistaito on kaiken a ja o. Kun itseluottamusta kun tulee lisää ja oppii tunnistamaan sekä tulkitsemaan vastapuolen eleitä niin se on menoa. Myös luottamuksellinen ja ehkä yllätyksellinen käytös saa vastapuolen hämmästymään josta hän ei voi eikä uskalla perääntyä. Olen kokeillut muutaman kerran ja vähän jonkin ajan kuluttua vastapuoli tunnustaa rakastavansa. Vuosia itsellä on yli 45 ja vauhti tuntuu kiihtyvän.
        Välillä tuntuu että olisi parempi pitää suunsa kiinni mutta kun maailma on täynnä viehättäviä naisia. Kaikkia ei voi eikä saa rakastaa. Maailma on vain sellainen.


    • huoraus parast on

      Ihanaahan se olisi ollut säästää parhaat viikkonsa elämästä itseään toteuttavalle pian rauhoittuvalle sankarille. Turhaa muu elämä, lapset ja rakkaus, elämän vakaus.

    • POKS sanoo pimppi!

      Joku valopää oli näköjään mennyt sensuroimaan edellisen vastaukseni, mutta onneksi kertaus on opintojen yh-äiti.

      Pitäisikö suorastaan ratketa riemusta jos tarjolla on melkein itseni ikäisiä monen miehen nussimia rahanahneita tanttoja, pahimmassa tapauksessa yh monikulttuurisen äpärälauman kanssa.

      Oikeasti miehen elämä alkaa silloin kun pääsee KORKKAAMAAN TEININEITSYEN.

    • Noh, 30:s kesä tulee nyt tulevana kesänä. Kyllähän se on tullut huomattua että asiat ovat hieman muuttuneet verrattuna 10 vuoden takaiseen. Mut ei ne nyt niin ole muuttuneet että suhteeseen asti vieläkään ois päässy, yritelmiä on kyllä ollu enempi vaan eipä niistä ole tullunna mittään.

      Saa nyt nähdä kun se maaginen luku tulee mittariin että jatkuuko sitten samaan malliin kuin aiemminkin eli yhtä yksin, vai tuleeko mukamas muutosta. Mä veikkaan että jatkuu samaan malliin :)

    • kakskasipual

      Itselläni ei kyllä mitään ihmeitä tapahtunut. Ok, rahaa toki on ja hieman enemmän itseluottamusta, mutta vietän lauantai-iltani edelleen yksikseni kämpillä pelaten xboxia.

      Ainoastaan ns. jämänaiset ovat osoittaneet kiinnostusta, ilmeisesti juuri karttuvan ikänsä takia, mutta kiinnostaapa vitusti joku läski ja perunanenä. Olen pärjännyt tähän saakka ilman, ja pärjään vallan mainiosti jatkossakin.

    • nöösi_poika

      "30v on taloudellista tasapainoa, itsevarmuutta, ja kokemuksia. Parisuhdemarkkinoilla, olen hämillään miten puntit ovat kääntyneet toisinpäin, sekä kolme- että kaksikymppiset naiset ovat kilpailemassa huomiostani."

      Jännää miten en itse ole huomannut mitään tällaista!

      Itsekin vähän päälle 30-vuotias mies kun olen.

    • kokemuksesta kiinni

      En halua edes tietää mitä mies on harrastanut ennen kuin täyttää kolmekymmentä ja pääsee painamaan kunnon naarasta.

      Miten edes kuvittelen että koskaan löydä muuta kuin kuusikymppisen miehen itselleni?

    • EiHullumminNaisella

      Musta on ihanaa olla 35-vuotias nainen. Mitä olen huomannut, niin nuoremmat 20 miespuoliset uroot ovat kiinnostuneita ainakin katseiden perusteella ja minä myös heistä - elämäntilanne aika sama. Vanhemmat miehet 40 tai 50 osoittavat kiinnostusta ainakin deittipalstoilla - heistä tosin harva enää on lapseton ja / tai avioton tai ulkoisesti hyvässä kunnossa ja kuosissa. Oman ikäiseni no jaa - menettelee, tapauskohtaista. Koen tässä iässä, muodossa ja hetkessä olevani haluttavampi kuin koskaan aiemmin. Hyväksyn enemmän itseäni, tunnen itseäni ja tiedostan selkeästi, mitä haluan. Koen nauttivani. Elämä on löytänyt tietyn tasapainon. Työelämän/uran tarjoama hypetys on jo koettu, joten on aikaa ja halua panostaa vaikkapa siihen perheeseen seuraavaksi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      1918
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      368
      1554
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      69
      1276
    4. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      25
      1095
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1075
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1001
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      930
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      68
      864
    9. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      846
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      825
    Aihe