Elikkäs, olen ruvennut ajattelemaan muuttoa yhdysvaltoihin. Tosin on tällä hetkellä vasta mietinitävaiheessa, mutta olen jo 17-vuotias, joten kannattaa sitäkin suunnitella ajoissa jos meinasi jotain saada aikaan. Ei, en tarvitse viisumia, koska olen puoliksi yhdysvaltojen kansalainen. Mutta tässä on suurin murheeni. Mitä kannattaisi opiskella Suomessa ensin? Onko esim. Merkonomi koulutus siellä yhtä tyhjän kanssa? Tradenomi?
Muutto yhdysvaltoihin.
6
582
Vastaukset
- oikeat termit
Ei semmoista olekaan kuin "puoleksi Yhdysvaltojen kansalainen", sinulla taitaa olla kaksoiskansalaisuus.
Merkonoomeista ja tradenoomeista ei USAssa tiedeta mitaan, eivat ole yliopistotutkintoja. Lukio/ylioppilastutkinto on taalla minimivaatimus. - Haaveilijako?
Jos virallisesti olet kaksoiskansalainen, niin et tosiaan tarvitse viisumia Yhdysvaltoihin. Kaksoiskansalaisuuden olet teoriassa voinut saada syntymällä Yhdysvalloissa ja muuttamalla Suomeen, asumalla Yhdysvalloissa ulkomaalaisessa tietyn aikaa, ja hakemalla kansalaisuutta, vanhempien (lähes poikkeuksetta äidin) kautta.
Merkonomi ja tradenomi tosiaan ovat USA:ssa yhtä tyhjän kanssa, eivät nuo nimikkeet heille sano varmaan mitään. Korkeakoulua toki arvostetaan ja se onkin usein vaatimus tuollaisiin töihin. Kyllä kauppakorkeakoulua arvostetaan, mutta suorita se ensin Yhdysvalloissa tai Suomessa. Yhdysvalloissa maksaa todella paljon, Suomessa vähän.- puteljgdambcz
>Merkonomi ja tradenomi tosiaan ovat USA:ssa yhtä tyhjän kanssa,
>eivät nuo nimikkeet heille sano varmaan mitään.
En olisi ihan yhtä tiukka tuon tradenomin kanssa, sillä se on Bachelor of Business Administration (BBA), joka kylläkin tunnetaan USA:ssa ja on ihan asiallinen tutkinto.
Ongelma Yhdysvalloissa on se, että tutkinnon hyvyys riippuu koulusta ja sama tutkintonimike eri kouluista voi avata ovet työpaikkoihin eri tavoin. Ulkomaiset koulut ovat tässä heikoilla ja niistä pitää olla yleensä astetta parempi tutkinto. Esimerkiksi BBA -tutkinto suomalaisesta ammattikorkeakoulusta ei ole kovin vahva valttikortti haettaessa töihin USA:laisiin yrityksiin. Toisaalta jos on USA:n kansalaisuus niin se voi auttaa huomattavasti.
- jenney pop
Älä opiskele suomessa mitään on paras vaihtoehto.
Suurin osa suomessa käydyistä koulutuksista on ihan tyhjänkanssa jenkeissä ja jos on joku parempikin koulu käyty niin sen tutkinnon saaminen päteväksi atlannin takana on todella vaikeata ja työlästä lisäksi pahimmillaan outuu uusimaan paljon kursseja yms.
Tiedän koska asia on minulle tuttu. - Jappervokki
Yhdysvallat:tiin ei kannata muuttaa, se on ihan hullu maa.
- Ferre Alexander
Kirjoita mulle [email protected] , oon myös kiinnostunut tästä .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005358609Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5369824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92215Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17856Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68726- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657