Töiden kysyminen jännittää

Ninnu

Pitäisi mennä töitä kyselemään niin monesta paikasta. Tänään kävin parin paikan ovella todistukset kourassa, mutta käännyin takaisin viime hetkellä. Oon lykännyt tätä niin kauan, että se alkaa tuntua ihmeen vaikealta. Mikähän kumma mua jännittää, en nimittäin oo mikään pelkuri oikeesti. Pelkään, että ne alkaa kyselemään kaikkia ihan vaikeita ja meen ihan lukkoon. Tommoset tilanteet on mun mielestä aika tukalia joskus.
Osaatteko antaa neuvoja?

9

4090

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pala kurkussa

Mulla sama homma, mutta enemmän jännittää jostain syystä soittaminen kuin jos menisin paikan päälle käymään. Tällä hetkellä on sellainen tilanne, että olisi PAKKO saada joku työ, joten jännittää vielä enemmän se kysyminen. JOtenkin vielä puhelimessa tunnen itseni epävarmemmaksi, koska silmästä silmään pystyisin varmasti antamaan itsestäni paremman kuvan....

Lisäksi usein töitä kysellessä saa töykeistä vastauksia luurin toisesta päästä..."ei meillä nyt ketään tarvita!"

Neuvoja mulle kans!!

• ujo

Taidan olla samassa tilanteessa teidän kanssa. Voitteko vastata, että pitääkö minun tehdä työhakemuksen lisäksi cv, vaikka kerronkin hakemuksessa työkokemukseni(joka ei ole kovin laaja) ja opiskelupaikkani.?

• jotain rajaa..

jos firman asenne on töykeä "ei meillä ketään tarvita", on parempikin, ettei joudu sellaisessa paikassa työskentelemään. siellä on jotain tosi pahasti vialla..

• ei kannata kysellä

Monessa paikassa on niin että töitä ei saa kysellä. Se on työnantajille sama asia kun yrittäisit myydä lehtiä puhelimitse. Omasta kokemuksesta sen verran kun kyselin eräästä päivittäistavara kaupasta töitä, niin meinasin lentää ulos kaupasta niskaperseotteella. Siispä ei kannata kysellä töitä, koska se on kiellettyä.

• Raffe

Itsetunto on hyvin äkkiä mennyt jos alkaa ovelta ovelle kyselemään töitä. Sellaiseen työnhakijaan suhtaudutaan samoin kuin kerjäläiseen "äkkiä pois silmistä".

Avoin hakemus tai soitto puhelimella ja vasta sovittaessa henkilökohtainen käynti.

• Ei suoraan ovelle
        Raffe kirjoitti:

Itsetunto on hyvin äkkiä mennyt jos alkaa ovelta ovelle kyselemään töitä. Sellaiseen työnhakijaan suhtaudutaan samoin kuin kerjäläiseen "äkkiä pois silmistä".

Avoin hakemus tai soitto puhelimella ja vasta sovittaessa henkilökohtainen käynti.

Minä lähettäisin ensin kaikkiin minua kiinnostaviin firmoihin avoimen hakemuksen (enkä mitään massahakemuksia, vaan jokaiseen erikseen räätälöidyn!) ja sitten muutaman viikon päästä soittelisin perään ja kyselisin tapaamismahdollisuuksista.

• Nannu

Ninnu, sinun pitäisi tehdä kunnollinen esittelykirje itsestäsi, jossa kerrot vahvuutesi ja muut positiiviset ominaisuudet. Lisäksi kannattaa harjoitella vastauksia tavallisimpiin kysymyksiin, ne taas löytyvät netistä. Toivottavasti uskallat ensikerralla. Muista ajatella vain positiivisia ajatuksia ennen koitosta. Tsemppiä Sinulle

• lykkyä

tuota noin, ehkä kannattaisi soittaa ensin että onko toitä.

Jännitys kyllä pienenee kun on jo puhelimessa keskustellut asiasta ja sovittu tapaaminen.
      Kun muutamasta paikasta on kysellyt niin tulee pieni rutiini jolloin se on helpompaa.

• Jisse

Lähesty ensin vaikka emaililla ja kerro siinä ottavasi yhteyttä vaikka seuraavaalla viikolla puhelimella. Tai soittaa vaikka puh.vaihteesee´n ja kysyä kuka vastaa uuden porukan työhönottamisesta ja lähetä hänelle ensin meiliä kirjeen kera ja soitto seuraavalla viikolla jné. Onnea ja pommita vaan koko ajan äläkä välitä äksyilystä huonoja päiviä on meillä kaikilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      98
      1020
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe