ANOPPI RIKKOO PERHEEN

APUA!

Olen jo 17 vuotta ihmetellyt, millä ihmeellä anoppini kiristää miestäni. En voi muuten ymmärtää miten muuten niin jämäkkä, määrätietoinen ja itsenäinen mies voi olla niin alistettu kun kyse tulee oman äidin tahdosta. Anoppi omistaa asunnon ja mökin. Ja on suunnattoman pihi. Mutta kun pitää tehdä remonttia tai mökkitöitä, anoppi alistaa mieheni tekemään ne ilmaiseksi, ajamaan 300 km vaikka oman palkkatyön tekemättä jättäen tekemään anopin hommat. Ja nyt siellä joku huutelee heti että kuitenkin siellä lomanne vietätte. No, ei vietetä, itse asiassa siellä mökillä ei saa käydä ilman että anoppi on läsnä, joten emme edes vietä lomiamme siellä. Miehen lomapäivät menevät anopin asioita hoitaen, vaikka anoppi olisi täysin kyvykäs 63-v viriili ihminen hoitamaan ne itsekkin. Mutta kun anoppi on niin tajuttoman laiska. Ja hänellä kyllä on toinenkin poika. Mutta tuo poika on sellainen pikkupelle, joka naurattaa anoppia jutuillaan, ja jolta ei edes odoteta mitään tehtävän. Joka tapauksessa, tämä anopin poikansa pompottelu on mennyt niin pitkälle että tämä kohta rikkoo perheen. Mieheni on niin pinna kireällä että joudumme jo lasten kanssa kotona pelkäämään milloin napsahtaa lopullisesti, sama toistuu ja pahenee joka kerran kun anoppi alkaa vaatia.

29

1267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outooooot

      Höpö höpö noita sun juttujas........

    • mek

      Ei se anopin vika ole vaan miehesi vika joka totteleetaysi.ikäisenä äitiään ja sanoppa miehllesi että mitä hän haluaa elämältöään ja rupeaa sanomaan vastaan äidillee ja jättää menemättä niinhin anopin hömpötyksiin ja vittaa vapaa-akansa niinkuin itse tahtoo. Kyllä miehesi pitää laitta stoppi annopin jutuille ja kaikkein paras on että lupaa tulla mutta jääkin kotiin ja sanoo äisilleen että oma perhe on tarkeämpi kuin hänen mökkinsä tai remonttinsa ja sanoo seuraavan kerran että se remonttiapu on 30€ tunti niin loppuu avun pyynnit. Miehesi on itse päätettävä mitä elämältään haluaa ja kun on täysi-ikäinen niin anopin pyynnot toisesta korvasta isään ja toisesta ulos niin helpottaa. Yksi tapa on että laitappa miehesi valitsemaan perheenkanssa oelmisen vai anopin remontit. Anoppi käyttää poikaansa törjeästi hyväkseen ja joko sinä tai miehesi laitta lopun sille. Sanoppa seuraavan kerran anopille kun pyytää miestasi remonttiin että nut ei kerkiä kun on omatkin hommat menossa. Eikö miehsi osaa itse päättää tekeekö niintä äitinsä remontteja vai ei.

    • Gisella

      Täällä kohtalotoveri, joka on virallisesti tänä vuonna tasan puolet elämästään kärsinyt vastaavasta tilanteesta, tai sanoisinko anopista.
      Itselläni on yksi lapsi, ja miehelläni myös veli. Anoppi on ihan samanlainen.
      Toisella pojallaan on myös perhe, jota onkin sitten ahkerasti käytetty tekosyynä (sekä hän itse, että myös anoppi) siihen, ettei toinen poika voi osallistua mihinkään mikä vaatisi ihan työntekoa ilman palkkaa. Meidän kohdalla lapsi ei ole este. Toisen pojan kohdalla on.
      Tai sitten toisella pojalla, joka vieläpä ammatiltaan rakennusmies, on sairaslomaa. Toinen poika on nimittäin yhtä laiska ja saita kuin äitinsä, ja sairaslomalla milloin minkäkin takia. Paras tähän mennessä kuulemani sairasloman syy oli tikku sormessa. :)

      Mutta joka kesä ehtii tämä toinen poika lomailemaan parhaat loma-ajat oman halunsa mukaan perheensä kanssa anopin mökille, mutta siellä ei voi tehdä edes polttopuita, kun on ne lapset. Eikä anoppia voi hakea mökille, kun halutaan viettää sitä perheen keskeistä aikaa.

      Meillä taas joka kerran kun sinne mökille on menty, kun anoppi vaatii että teidän pitää mennä, se tarkoittaa sitä että päivästä valtaosa kuluu siihen kun haemme anopin aamusta, teemme anopin vaatimat mökkityöt, viemme anopin takaisin kotiinsa, tai sitten kuuntelemme 24h jatkuvaa työlistausta mitä kaikkea vielä pitää tehdä, kun ne pitää tehdä. Oman perheen keskeistä aikaa, saati lomaa siellä ei ole, eikä sinne saa mennä ilman anopin lupaa. Jos huomauttaa että niitä töitä voisi tehdä toinen poika, alkaa sellainen itkupotkuhuutoraivarimarttyyrishow, joka kestää kaikkine "nyt ottaa sydämestä" ja "minä kuolen kohta tähän tuskaan jonka te minulle aiheutatte" juuri niin kauan kunnes mieheni lupaa että hyvä on, teemme ne sitten, ettei sinulle tule paha mieli. Tuo anopin paha mieli onkin se, miksi aina on tehtävä kuten anoppi haluaa. Olen kuullut niin monet kerrat sen, että "ettei äidille tule paha mieli". En sitten tiedä onko koskaan tullut.

      Anoppi on aina inhonnut minua, alusta asti tehty selväksi etten ole mieleinen kun en ole rikas eikä ole perintöjä tulossa. Koko suku on kyselty, josko sieltä joku löytyisi jolta olisi tulossa. Mutta ei. En tiedä onko inho kääntynyt jo vihaksi, sillä niin hyvin anoppi vedättää miestäni mennen tullen, ja valheillaan on saanut aikaan paljon pahaa koko suvun keskuudessa, rikkonut monien välejä. Mutta anoppini ei koskaan pyydä mitään anteeksi, teki tai sanoi mitä tahansa. Siinä vaiheessa kun tuo alkoi kohdistua lapseeni, lakkasin yrittämästä ymmärtää.

      • -miekkonen-

        "Toisella pojallaan on myös perhe, jota onkin sitten ahkerasti käytetty tekosyynä (sekä hän itse, että myös anoppi) siihen, ettei toinen poika voi osallistua mihinkään mikä vaatisi ihan työntekoa ilman palkkaa. Meidän kohdalla lapsi ei ole este. Toisen pojan kohdalla on.

        Tai sitten toisella pojalla, joka vieläpä ammatiltaan rakennusmies, on sairaslomaa. Toinen poika on nimittäin yhtä laiska ja saita kuin äitinsä, ja sairaslomalla milloin minkäkin takia. Paras tähän mennessä kuulemani sairasloman syy oli tikku sormessa. :) "

        Toinen poika näyttää olevan kuitenkin niin viisas, että ymmärtää vedota kaikenlaisiin tekosyihin miksi hänen ei tarvitse äitinsä käskyläiseksi alkaa.

        Miten se on sen toisen pojan vika, jos sinun oma miehesi on niin nahjus, että ei osaa sanoa ei? Eikä tajua edes keksiä ainuttakaan tekosyytä miksei nyt käy.

        ". Jos huomauttaa että niitä töitä voisi tehdä toinen poika, alkaa sellainen itkupotkuhuutoraivarimarttyyrishow, joka kestää kaikkine "nyt ottaa sydämestä" ja "minä kuolen kohta tähän tuskaan jonka te minulle aiheutatte" juuri niin kauan kunnes mieheni lupaa että hyvä on, teemme ne sitten, ettei sinulle tule paha mieli."

        Päiväselvästikin se toinen poika on yksinkertaisesti kieltäytynyt tekemästä töitä anopille. Ei kai se muuten tuota shouta vetäisi jos hommat tulisivat hoidetuksi?


        Nyt olen kyllä aistivinani, että olet katkera siitä kun toinen poika on ymmärtänyt kieltäytyä anopin orjaleireistä ja sinun miehesi ei moista osaa tehdä.


      • mek

        Mitäs miehesi menee anopin valituksiin ja jos anoppi valittaa että sudämmestä ottaa niinstten ottaa ja se siitä. Pitää olla omaa tahtoa ja kun menette mökille niin teette anopille selväksi että menette perheenä ja jos ei käy niin ette mene ollenkaan ja teettäköön hommat vaikka ulkopuolisella jos itse ei viitti. Itsekkin remontoin äitini mökkiä mutta oman aikaitaulun ja jaksamisen mukaan ja monet eläkeläiset unohtavat että aikuiset lapse ovat töissä ja sekin rajoittaa auttamsta.


      • puita edes?
        -miekkonen- kirjoitti:

        "Toisella pojallaan on myös perhe, jota onkin sitten ahkerasti käytetty tekosyynä (sekä hän itse, että myös anoppi) siihen, ettei toinen poika voi osallistua mihinkään mikä vaatisi ihan työntekoa ilman palkkaa. Meidän kohdalla lapsi ei ole este. Toisen pojan kohdalla on.

        Tai sitten toisella pojalla, joka vieläpä ammatiltaan rakennusmies, on sairaslomaa. Toinen poika on nimittäin yhtä laiska ja saita kuin äitinsä, ja sairaslomalla milloin minkäkin takia. Paras tähän mennessä kuulemani sairasloman syy oli tikku sormessa. :) "

        Toinen poika näyttää olevan kuitenkin niin viisas, että ymmärtää vedota kaikenlaisiin tekosyihin miksi hänen ei tarvitse äitinsä käskyläiseksi alkaa.

        Miten se on sen toisen pojan vika, jos sinun oma miehesi on niin nahjus, että ei osaa sanoa ei? Eikä tajua edes keksiä ainuttakaan tekosyytä miksei nyt käy.

        ". Jos huomauttaa että niitä töitä voisi tehdä toinen poika, alkaa sellainen itkupotkuhuutoraivarimarttyyrishow, joka kestää kaikkine "nyt ottaa sydämestä" ja "minä kuolen kohta tähän tuskaan jonka te minulle aiheutatte" juuri niin kauan kunnes mieheni lupaa että hyvä on, teemme ne sitten, ettei sinulle tule paha mieli."

        Päiväselvästikin se toinen poika on yksinkertaisesti kieltäytynyt tekemästä töitä anopille. Ei kai se muuten tuota shouta vetäisi jos hommat tulisivat hoidetuksi?


        Nyt olen kyllä aistivinani, että olet katkera siitä kun toinen poika on ymmärtänyt kieltäytyä anopin orjaleireistä ja sinun miehesi ei moista osaa tehdä.

        No joo'o, on sinulla pointtisi, mutta jos jonkun toisen mökillä vietetään aikaa, niin olisi se ihan reilua tehdä edes jotain pieniä töitä siellä.. Edes pilkkoa saman verran puita kuin on käyttänyt. Ja on se aika outoa, jos ei äitiä, joka omistaa koko lomapaikan, ei voi ikinä käydä mukaan ottamassa! Ei tarvitsisi joka kerta.. mutta joskus. Kyllä lasten pitää äitiään auttaa, pompoteltavana ei tietysti tarvitse olla.


      • Lima loma
        puita edes? kirjoitti:

        No joo'o, on sinulla pointtisi, mutta jos jonkun toisen mökillä vietetään aikaa, niin olisi se ihan reilua tehdä edes jotain pieniä töitä siellä.. Edes pilkkoa saman verran puita kuin on käyttänyt. Ja on se aika outoa, jos ei äitiä, joka omistaa koko lomapaikan, ei voi ikinä käydä mukaan ottamassa! Ei tarvitsisi joka kerta.. mutta joskus. Kyllä lasten pitää äitiään auttaa, pompoteltavana ei tietysti tarvitse olla.

        Sille mökille en lähtisi. Toisten nurkissa on turha lomailla.
        Oma upa, oma lupa. Aina voi kerätä talven aikana lomarahaa sen verran, että voi vaikka telttailla jollakin leirintäalueella. Miksi mennämalistumaan toisen käskyläiseksi, jos ei viihdy!

        Antaa miehen mennä.


    • -make-

      "Mutta kun anoppi on niin tajuttoman laiska. Ja hänellä kyllä on toinenkin poika. Mutta tuo poika on sellainen pikkupelle, joka naurattaa anoppia jutuillaan, ja jolta ei edes odoteta mitään tehtävän."

      On siinä kyllä melkoinen pelle kun on tajunnut sanoa äitilleen EI, toisin kuin sinun "jämäkkä" miehesi.

      Taitaapi olla vaan niin että sinun miehesi on aina taipunut korkkiruuville äitinsä takia, kun taas toisella pojalla on taas aina ollut omaakin tahtoa.

      • Lassekka

        Niin turhaan tässä nämä miniät anoppiaan syyttävät, kyllähän se vika on siinä omassa miehessä, jos antaa itseään pompottaa. Aikuisen miehen pitäisi pystyä vetämään johonkin raja, mutta voihan se olla että nämä miehet yksinkertaisesti pitävät äidistään niin paljon, että haluavat auttaa.


      • -make-
        Lassekka kirjoitti:

        Niin turhaan tässä nämä miniät anoppiaan syyttävät, kyllähän se vika on siinä omassa miehessä, jos antaa itseään pompottaa. Aikuisen miehen pitäisi pystyä vetämään johonkin raja, mutta voihan se olla että nämä miehet yksinkertaisesti pitävät äidistään niin paljon, että haluavat auttaa.

        Kyllä normaalilla ihmisellä on jonkinsorttinen roti siinä, mitä kehtaa pyytää tekemään. Vikaahan on tietenkin miehissä kun eivät osaa sanoa ei. Jos ei kehtaa päin naamaa sanoa niin ainahan sitä keskii tukun tekosyitä alkaen lapsen korvatulehduksesta työkiireisiin.

        Itselle kun oma isä alkoi ehdottelemaan metsänharvennushommia, niin sanoin suoraan että töiden takia en kyllä mitenkään ehdi ja asia jäi sitten siihen. Ei todellakaan kiinnosta käyttää omia kalliita ja harvoja lomaviikkoja jonkun toisen omistaman metsän harvennukseen!


      • kuka on perijä?
        -make- kirjoitti:

        Kyllä normaalilla ihmisellä on jonkinsorttinen roti siinä, mitä kehtaa pyytää tekemään. Vikaahan on tietenkin miehissä kun eivät osaa sanoa ei. Jos ei kehtaa päin naamaa sanoa niin ainahan sitä keskii tukun tekosyitä alkaen lapsen korvatulehduksesta työkiireisiin.

        Itselle kun oma isä alkoi ehdottelemaan metsänharvennushommia, niin sanoin suoraan että töiden takia en kyllä mitenkään ehdi ja asia jäi sitten siihen. Ei todellakaan kiinnosta käyttää omia kalliita ja harvoja lomaviikkoja jonkun toisen omistaman metsän harvennukseen!

        "Itselle kun oma isä alkoi ehdottelemaan metsänharvennushommia, niin sanoin suoraan että töiden takia en kyllä mitenkään ehdi ja asia jäi sitten siihen. Ei todellakaan kiinnosta käyttää omia kalliita ja harvoja lomaviikkoja jonkun toisen omistaman metsän harvennukseen! "

        No kenelle se metsä siitten jää kun isäsi siirtyy taivaisille metsämaille, eli potkaisee tyhjää?

        Sitten olisi niin kiva periä humisevia honkapuita, mutta mitä hittoa vastassa onkin kituliasta hoitamatonta näreikköä. saatans isä kun ei viitsinyt/jaksanut tehdä harvennuksia ajallaan.


      • Helpot ratkaisut
        kuka on perijä? kirjoitti:

        "Itselle kun oma isä alkoi ehdottelemaan metsänharvennushommia, niin sanoin suoraan että töiden takia en kyllä mitenkään ehdi ja asia jäi sitten siihen. Ei todellakaan kiinnosta käyttää omia kalliita ja harvoja lomaviikkoja jonkun toisen omistaman metsän harvennukseen! "

        No kenelle se metsä siitten jää kun isäsi siirtyy taivaisille metsämaille, eli potkaisee tyhjää?

        Sitten olisi niin kiva periä humisevia honkapuita, mutta mitä hittoa vastassa onkin kituliasta hoitamatonta näreikköä. saatans isä kun ei viitsinyt/jaksanut tehdä harvennuksia ajallaan.

        Vanha isä voisi liittää ne metsähehtaarinsa lähimpään yhteismetsään, niin hänen ei tarvitsisi jatkuvasti kitistä ilmaista työvoimaa metsänsä hoitoon. Se on näppärä ja helppo tapa ikääntyneille ihmisille, jotka eivät itse kykene huolehtimaan omaisuudestaan.

        Tai voi ne metsähehtaarit myös myysä, mikäli on niin kitupiikki, että ei halua käyttää ulokpuolista työvoimaa oman metsänsä hoitoon.


      • mek
        kuka on perijä? kirjoitti:

        "Itselle kun oma isä alkoi ehdottelemaan metsänharvennushommia, niin sanoin suoraan että töiden takia en kyllä mitenkään ehdi ja asia jäi sitten siihen. Ei todellakaan kiinnosta käyttää omia kalliita ja harvoja lomaviikkoja jonkun toisen omistaman metsän harvennukseen! "

        No kenelle se metsä siitten jää kun isäsi siirtyy taivaisille metsämaille, eli potkaisee tyhjää?

        Sitten olisi niin kiva periä humisevia honkapuita, mutta mitä hittoa vastassa onkin kituliasta hoitamatonta näreikköä. saatans isä kun ei viitsinyt/jaksanut tehdä harvennuksia ajallaan.

        Tai sitten teekee niitä harvennushommia ja isä ottaa rahat ja vielä joskus voi myydä sen metsän pois ja laittaa rahat menemään niin se siitä.


      • -make-
        kuka on perijä? kirjoitti:

        "Itselle kun oma isä alkoi ehdottelemaan metsänharvennushommia, niin sanoin suoraan että töiden takia en kyllä mitenkään ehdi ja asia jäi sitten siihen. Ei todellakaan kiinnosta käyttää omia kalliita ja harvoja lomaviikkoja jonkun toisen omistaman metsän harvennukseen! "

        No kenelle se metsä siitten jää kun isäsi siirtyy taivaisille metsämaille, eli potkaisee tyhjää?

        Sitten olisi niin kiva periä humisevia honkapuita, mutta mitä hittoa vastassa onkin kituliasta hoitamatonta näreikköä. saatans isä kun ei viitsinyt/jaksanut tehdä harvennuksia ajallaan.

        "No kenelle se metsä siitten jää kun isäsi siirtyy taivaisille metsämaille, eli potkaisee tyhjää?"

        Enpä tiedä kuka ne metsät nykyään omistaa kun vanhempani myivät ne muutama vuosi sitten.

        Enkä nyt oikein ymmärrä tuota logiikkaa. Pitäisikö minun olla koko ajan remontoimassa vanhempieni taloa ja mökkiä heidän itsensä sijasta, koska minä tulen perimään ne? Minunko pitäisi metsätkin hoitaa?

        Ja vaikka ne metsät edelleenkin olisivat vanhempieni omistuksessa, niin en todellakaan ala metsätöitä tekemään edes setelinkuvat silmissä. Kyllä oma vapaa-aikani, se vähä mitä minulla on, on niin arvokasta että sitä ei missään metsäsavotassa tuhlata, silläkin uhalla että metsien tuotto kapenee muutaman tuhatlappusen verran.

        On minulla omaakin remonttia tehtävänä.

        "Sitten olisi niin kiva periä humisevia honkapuita, mutta mitä hittoa vastassa onkin kituliasta hoitamatonta näreikköä. saatans isä kun ei viitsinyt/jaksanut tehdä harvennuksia ajallaan. "

        Jos mun pitää valita saanko perinnöksi kituvia honkapuita vai käytänkö kesälomat tiluksilla, niin kyllä mielummin otan sen hoitamattoman metsän.


    • 10+11

      Hanki itsellesi elämä.
      Anoppi sitä tai tätä ei sitä ole.

    • Kati73

      Jeesus. Että tänne sitten tänne kaiken maailman Maket ja Lassekka-miehet alkaa itkemään että ei se äiti ole mihinkään syynä. Eipä tietenkään. Epäilenpä kuitenkin, että alkuperäisen kirjoittajan kysymys olikin siinä että millä hitolla se anoppi kiristää kun poika tekee kaiken niellen. Onko poika tehnyt jotain mitää pitää peitellä, vai onko se pelkkä perintö? Tuskin se pelkkä perintö on jos pojan hermo noin kireälle iskee, että perhe saa pelätä.
      Ja tiedän omasta kokemuksesta kyllä sen että ei se ihan niin mene, että anopin mökille mennään vaan sanomalla että meidän perhe viettää omaa aikaa. Tiedän senkin kun sinne pitää mennä vaikka ei millään muotoa halua ja on muita suunnitelmia. Ne on nuo anopit sellaisia otuksia pahimmillaan, jotka kyllä syyllistää ja painostaa keinolla millä hyvänsä. Oma anoppini ei edes pidä lapsista, mutta meidän täytyy käydä kyläilemässä säännöllisin väliajoin, jotta kulissit naapureille pysyy pystyssä, "niin ne taas tulivat käymään kun lapsetkin tykkäävät niin mummosta".... lapsia ei enää edes voisi vähempää kiinnostaa...

      • -make-

        " Ne on nuo anopit sellaisia otuksia pahimmillaan, jotka kyllä syyllistää ja painostaa keinolla millä hyvänsä. "

        Niin kun ootte nössöjä.

        Minua on ihan turha omien vanhempien tai anopin yrittää painostaa mihinkään. Minä en tee yhtään mitään mitä en halua ja jos sille päälle satun, teen ihan piruuttani päinvastoin kun pyydetään.

        "Oma anoppini ei edes pidä lapsista, mutta meidän täytyy käydä kyläilemässä säännöllisin väliajoin,"

        Miksi olet niin nössö??

        Se hyppyytys nyt vaan ei onnistu jos se ei nyt vaan onnistu. Esimerkiksi kännykkä. Sen voi laittaa kiinni tai voi jättää vastaamatta. Sitten pokkana vaan sanoi että puhelin unohtui (viikoksi) autoon tai työpaikalle.

        Jos alkaa tekosyitä keksimään niin kyllä niitä löytyy. Ainoaksi ongelmaksi tulee appivanhemmat, jotka tunkevat kylään, niistä on vaikeampi päästä eroon.

        Ja kyllä minuakin on suku yrittänyt painostaa, mutta arvaas mitä? Sanoin että ei me nyt kuule tänä vuonna tehdä niin kuin ajattelitte, koska meillä on omia suunnitelmia. Yritettiin syyllistää että pitäshän nyt kun vanhempani ovat kpohdanneet sellaisia ja tämmöisiä vastoinkäymisiä. No joo, ovat, mutta kyläl meilläkin on oma elämä.


    • kyykyttää

      Ikävää, mutta näihän se osin menee että kulisseja pidetään pystyssä, mieheni on myös tällaisesta ns kulissiperheestä jossa ei saa ajatella, ei tuntea eikä luottaa omiin vanhempiinsa. Mikään ihme ei ole että on alkanut oireilla raivokohtauksilla miehenikin aina kun kyseessä on vanhempansa niin menettää hermonsa täällä kotona. Huomattu on sekin että mitä enemmän viettää aikaa anopilla tai apella (eronneet riitaisasti, tottakai-) sitä enemmän miestä vituutttaa heidän käskytys. Toinen poika saa olla tekemättä, sillähän on perhe ja lapset! Ihan sama juttu..

      Mieheltä on viety itsetunto jo lapsena, TOSIN nyt jo uskaltaa sanoa useammin molemmillekkin vanhemmilleen että NYT EI KÄY. Kauan se kestikin..

      • sdfsd fsdf sf

        "Toinen poika saa olla tekemättä, sillähän on perhe ja lapset! Ihan sama juttu.. "

        Kuule, se toinen poika on varmasti paaluttanut tiukan ei jo vuosikausia sitten. Ei siinä oikeasti silloin auta muuta kuin appivanhempien keksiä sata erilaista tekosyytä, miksi sen toisen pojan ei muka tartte tehdä (oikeasti ne nakittaisivat sitäkin tonnilla, mutta kun se ei nyt vain oikeasti suostu tekemään mitään).


    • aikuiset ihmiset

      Typeriä provoja, vain onko oikeasti ihmiset niin typeriä kuin aloitusten perusteella voisi luulla?

      Tuntuu melkoisen oudolta valitukset omasta elämästä. Elämää pitää elää, eikä välittaa ja valittaa turhista.

      En yleensä lue henkilökohtasia ongelmakertomuksia, ovat jotenkin noloa ja säälittävää luettavaa.

    • munmun

      "Olen jo 17 vuotta ihmetellyt, millä ihmeellä anoppini kiristää miestäni"

      Sun mies ja sun anoppi, siinä ei taas muilla ole ketään, sä omit kaikki.

    • Antonia68

      Monellako teistä kommentoijista on ihan oikeasti hankala anoppi? Itselläni on, ja vieläpä ns. entinen alkoholisti. Alkoholistina hän oppi valehtelemaan sen verran tyylikkäästi, että mennen tullen menee jutut läpi niin lääkärille (jolta piti saada saikkua työelämässä ollessaan) kuin omille sukulaisilleen, lähinnä sisaruksilleen. Ja voin kertoa, että kun sata kertaa kuuntelet narinaa ja "pumpusta ottaa, kuolen sinun takiasi"-juttuja ja siihen päälle vielä anopin sisarusten valitukset sen jälkeen kun heille on valehdeltu "ettekö te yhtään voi kuolevaa ihmistä auttaa, missä teidän sydän on", niin enemmin sitä pääsee rauhaan tekemällä sen mitä milloinkin vaaditaan, kuin jatkaa sitä "Ei, meillä on omakin elämä." -rajanvetoa. Niin että miettikääpä omalle kohdallenne.

      • qxcv

        Samaa mieltä Antonia68 kanssa. Useimmilla kaikesta muustakin valittavilla ei ole oikeasti mitään valitettavaa, mutta ovat ottaneet tavaksi turhasta valittamisen.


      • elämä on...

        Anoppi ja appi ovat kummatkin ex-alkoholistja, ei olla silti hypitty pillin mukaan.

        Jos ratkeavat juomaan siksi ettei me tulla sinne uutenavuotena, niin siitä vain.


    • Kinkkinen tilanne

      Ihan loppuun kommentteja en lukenut, mutta alkuperäisestä tekstistä tuli seuraavat asiat mieleen

      - vanhemmille tehdystä työstä/avusta ei pyydetä eikä odotea palkkaa
      - vanhemipien pyynnöistä voi kieltäytyä ihan järjestelmällisesti ja tehdä sitten jotain jos on sopiva tilanne
      - miehesi tehtävä on vetää nuo rajat suhteessa äitiinsä
      - miehesi ei ehkä tuohon syystä tai toisesta kykene, mutta se ei ole sinun syysi

      Omasta kokemuksesta tiedän, että helppo on neuvoa, mutta käytäntöön saattaminen ei ole aina ihan niin simppeliä
      Voimia sinulle ja perheellesi

      • ;))))))

        "Voimia sinulle ja perheellesi"? "Voimia"?

        Nyt liioittelet! ;)))


    • väsynyt mökkeilyyn

      Meillä taas mieheni äiti tulee mökillemme milloin vaan ilmoittamatta, myös silloin kun on erikseen sanottu ettei nyt sovi. Hän myös yrittää määräillä kaikesta, vara-avain täytyi häneltä ottaa pois kun kävi ilman lupaa puuhailemassa omiaan. Omaa rauhaa ei ole ollenkaan kun tietää että milloin vain saapuu määräilemään ja nalkuttamaan.Hän haluaisi päättää kaikesta remontoinnista sisustukseen, ketään omia kavereita yms meidän ei kuulemma tarvisisi käymään koskaan kutsua, mutta itse raahaisi muita sukulaisia milloin vain meiltä edes kysymättä. Helpompi olisi jos kysymys olisi toisten mökistä, itse voisi päättää haluaako mennä vai tehdä jotain muuta mielummin..Mutta itse joudun joka kerta meittimään haluanko edes mökille lähteä vai jäädä mielummin viikonlopuksi kotiin. Eli se siitä ihanasta rauhaista paikasta, josta aikoinaan haaveili. Onneksi vain päiväseltään käyvät, koko viikonloppua en mitenkään siinä ilmapiirissä jaksaisi.Tottakai joskus tervetulleita olisivat käymään, mutta sovitusti ja vieraina, mukavaa yhdessäoloa viettäen.En minäkään heidän kotiinsa mene komentelemaan mitä tulisi tehdä enkä huonekaluja siirtelemään..täytyisi varmaan joskus kokeilla ja katsoa mitä tuumaavat..

      • mek

        Ajappa pari kertaa pesäpallomailalla pois tai jos muuten ei lähde niin soitappa poliisit kerran pari niin voi uskoa ja jos on teidän mökki niin puomi tien alkupäähän niin ei pääse mökille. Tehkää joskus niin että mökki kunnolla lukkoon ja ilmoitatte että menette mökille ja anoppi luulee että olette sillä mutta ette menkkään. Eikö miehesi saa äitiään kuriin ja kun seuraavan kerran anoppi tulee mökille niin laittakaa telttä pihaan ja sanotte hänelle että tuossa on nukkumapaikkasi ja jos tulee sanomista niin kerrotte että tämä on meidän mökki ja suksi kuuseen.


    • piste.

      anoppi ulos elämästä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19511
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      3869
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2306
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      2003
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      304
      1722
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1412
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1395
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1207
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      246
      1111
    Aihe