Pienen auton haku Saksasta

Handyy

Kuinka järkevää on pienen auton, esim. 2011-12 Ford Fiestan tuominen Saksasta? Olen joka tapauksessa menossa Müncheniin kesällä, joten erillistä matkakulua ei tarvitse laskea hintaan mukaan. Samalla käyttäisin auton hyödyksi ja ajelisin n. viikon tai parin verran lomareissua Euroopassa kohti Suomea.

Katselin, että esim. 20 000 km ajetun 2011 Fiestan saisi jollain hieman alle 8 000 eurolla. Tuleeko tällaisen suhteellisen uuden auton hankinnassa säästöjä verrattuna ostoon Suomesta? Kaikenlaisia sivuja olen koittanut tutkailla, mutta en pääse tarpeeksi hyvin kärryille, jotta osaisin laskea rekisteröinnistä veroista lohkolämppäristä yms muodostuvaa kokonaishintaa.

Jos joku osaa auttaa, olen kiitollinen!

18

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tullitäti

      lue tullin sivuilta niin ei tarvitse arvailla niin paljoa.veroa joutuu maksamaan,moottorista riippuen,noin 2000-2500 euroa.

    • ..)..

      Otetaan verrokiksi http://www.nettiauto.com/ford/fiesta/5323362 , jonka pyynti on 12750,-.
      Verrataan sitä Saksassa olevaan vastaavaan (3/2011, ajettu 29 tkm) hintapyyntö 7790,-
      Tullin MAHTI-tietojen mukaan myyntihinta olisi 10844,-, josta vero 21,7 %. Autovero näinollen olisi 2353,-
      Jos Saksan kauppias ei tinkaa yhtään, tulee hinnaksi 7790 2353 = 10143,-
      Koska kerroit olevasi lomalla, ei lasketa matkakuluja lainkaan mukaan. Muita kuluja tulee;
      - pakolliset punaiset kilvet n. 150,- paikkakunnasta riippuen(keltaiset eivät käy, koska aiot olla pari viikkoa reissussa)
      - rekisteröintikatsastus n. 200,-
      - talvirenkaat 500,- (Munchenissa usein kaksilla renkailla, Saksan kitkoilla vain ei tahdo pärjätä Suomen talvessa)
      - lohkolämmitin sisähaaralla n. 450,-
      - huolto, jossa tarkastetaan/ vaihdetaan nesteet pakkasenkestäviksi n. 200,-
      - Suomen kilvet muistaakseni 30,- ja tarrakilvet 8,-

      Näillä toimenpiteillä kokonaishinnaksi tulisi 11681,- joten esimerkkiauton pyyntihintaan tulisi reilun tonnin ero. Jos tulet Finnlinesilla takaisin, niin laiva maksaa reilu 600,- mutta sehän onkin lomakustannuksia.

      Eli voittoa ei juurikaan tule, mutta ei mene rahaa myöskään vuokra-autoiluun

      • Handyy

        Kiitoksia aivan loistavasta vastauksesta! Asia selkisi kyllä hienosti.


    • IntruderSuzuki

      Itse tuotatin tuontifirmalla Audi A1-mallin kaikilla varusteilla. Jäi noin 7000e edullisemmaksi kuin vastaava uusi vastaavilla varusteilla. Toimitusaika oli 8 kk nopeampi myös.

      • BMW M1

        Tuollainen kannattaakin paremmin. Audit ja muut on meillä raskaasti ylihinnoiteltuja verrattuna Fiestaan, Clioon tai vastaaviin perustason autoihin. ja sitten vielä täydet varusteet niin yhä paranee.


      • MSport123
        BMW M1 kirjoitti:

        Tuollainen kannattaakin paremmin. Audit ja muut on meillä raskaasti ylihinnoiteltuja verrattuna Fiestaan, Clioon tai vastaaviin perustason autoihin. ja sitten vielä täydet varusteet niin yhä paranee.

        Itse katsellut myös paremmin varusteltua 1-sarjalaista. Meinaa olla aika kallis jos varustelee mieleiseksi suomessa paremmalla koneella. Vaimolle pitäs auto hommata kesäks. Taidan kääntyä jonkun tuontiauto liikkeen puoleen ensimmäistä kertaa minäkin.


    • done that

      aivan paskapuhetta
      talvikumit voit ostaa tori .fi palstalta 200 e jos on tarvis
      lohkolämmittimen haet biltemasta ja tökkäät joku iltavilakka paikalleen
      nesteet voi siellä päässä panna firman piikkiin tarkastuksen täälä ei tarvi asiaa pohtia eikä siis kuluja
      rek katsastus 134e eli tuo 1340 egen juttu kuivuu muutamaan sataseen. älä usko kaikkkea paskapuhetta mitä täällä syötetään
      ja hei älä unohda kertoa haustasi sitten täällä
      pari autoa toin vuosi sitten yli traavemyndestä eli 2 autoa 2 miestä yht 500e eli yksiauto olis luulisin 250 e

      • tyhmää maksaa mitään

        Joo ja Fiestojakin saa jo viidelläsadalla. Turha siitä monta tonnia maksaa. Fiesta kun fiesta. talvikumit kun talvikumit. Lohkolämppäri kun lohkolämppäri.


      • minä vaan

        Nono, ei kaikki ole syntyneet meisseli kädessä ja rälläkkä jalkojen välissä. Mielestäni tuo oli oikein asiallinen ja kattava vastaus henkilölle, joka ei välttämättä kauheasti ymmärrä kovin paljon autojen päälle.


      • Just joo
        minä vaan kirjoitti:

        Nono, ei kaikki ole syntyneet meisseli kädessä ja rälläkkä jalkojen välissä. Mielestäni tuo oli oikein asiallinen ja kattava vastaus henkilölle, joka ei välttämättä kauheasti ymmärrä kovin paljon autojen päälle.

        Sellaisen henkilön se kannattaakin ostaa halvimmat talvikumit mitä löytyy.


    • halpaa kuin saippua

      Missä maksaa lohkolämmitin sisähaaralla 450e? varmaan joku huijaus. motonetistä defan vastus puhaltimilla alle 200e siihen uudet nesteet 10e biltemasta suti ja alusta massa 20e laivalla saksasta autopaikalla alle 300e. tuskin teistä kukaan edes missään saksassa on käynyt.

      lento helsinkistä saksaan alle 100e, baarista joku vosu ja sen luokse yöks ja kassit tyhjäksi samalla. ja unohtakaa ne välitys firmat kusettaa minkä kerkiävät sinne vaan auto alle ja liikkeitten pihaan tutkimaan turha tehdä asioista liian vaikeita.

    • volvistimies

      No jaa, itse en kyllä viitsi nähdä vaivaa lähteä hakemaan autoa, vaikka kassit olisi mukava tyhjentääkin. :D Pikkurahalla saa auton suomeen, etsii vaan sopivimman.

      Volvo pitäs saada, tuota http://www.autoagent.fi/autosaksasta/ suositeltiin minulle. Onko kellään kokemuksia?
      Ja en nyt tarvi saarnaa että hae itse. Se ei auta yhtään asiaa sillä itse en ole menossa missään nimessä.

      Vai oisko Volvo järkevämpi tuottaa ruotsista? Ruotsista vois ehkä itekki just ja just viitsiä hakea.

    • Handyy

      Koska auto tuli haettua, ajattelinpa vielä laittaa todelliset hinnat tänne mikäli joku haluaa samanlaista autoa hakea ja eksyy tähän keskusteluun tietoa etsien.

      Auto: Ford Fiesta 2011 1,25l 44KW Trend, km-lukema 6000.

      7 500,00 € - Auton hinta (yksityiseltä, mobile.de -sivuston kautta)
      2 226,67 € Autovero
      158,90 € Rekisteröinti Saksassa ( punakivet Euroopassa ajoa varten)
      130,00 € Rekisteröinti Suomessa
      30,60 € Rekisterikilvet Suomessa
      16,60 € Siirtolupa Suomessa
      500,00 € Lohkolämmitin huolto
      590,00 € Talvirenkaat
      ---------------------------------------
      11 152,77 € YHTEENSÄ

      Pyyntihinta Suomessa vastaavasta autosta on tällä hetkellä n. 12 500 - 13 500 €, mutta kaikki ovat tietysti enemmän kuin 6tkm ajettuja. Säästöä Saksasta tuomiseen tuli siis n. 1 000 - 2 000 € ja sain lähes "uuden" auton. Talvirenkaitakaan ei olisi ollut pakko hommata, koska autossa sellaiset jo oli, mutta peltivanteet eivät miellyttäneet silmää.

      Matkakustannuksia en laskenut mukaan, koska kyseessä oli kesälomareissu ja kulut olisivat tulleet muutenkin.

      • Hoppa-Heikki

        Kiitos hyvästä kustannusvertailusta. Minkälaiset varusteet autossa oli? Käsittääkseni mm. ilmastointi ja penkin lämmittimet on Saksassa Trendissä lisävarusteita, vaikka ne Suomessa on vakiona.


      • Handyy
        Hoppa-Heikki kirjoitti:

        Kiitos hyvästä kustannusvertailusta. Minkälaiset varusteet autossa oli? Käsittääkseni mm. ilmastointi ja penkin lämmittimet on Saksassa Trendissä lisävarusteita, vaikka ne Suomessa on vakiona.

        Autossa on manuaalinen ilmastointi, mutta penkinlämmittimiä ei ole. Ainakin niissä autoissa joita netistä etsin, oli ilmastoinnit kaikissa, myös halvimmissa malleissa. Lisäksi autossa on myös edessä sumuvalot, joten ehkäpä tuo ei silti ihan Trend-vakiovarusteltu ollut.


      • totuusesiin.
        Handyy kirjoitti:

        Autossa on manuaalinen ilmastointi, mutta penkinlämmittimiä ei ole. Ainakin niissä autoissa joita netistä etsin, oli ilmastoinnit kaikissa, myös halvimmissa malleissa. Lisäksi autossa on myös edessä sumuvalot, joten ehkäpä tuo ei silti ihan Trend-vakiovarusteltu ollut.

        Nuo nettiauton hinnat on "pyyntihintoja"
        Kuinkahan moni kauppa tehdään pyyntihinnallas.
        Todellinen käteishinta Suomessa on n. 10000€.


      • Handyy
        totuusesiin. kirjoitti:

        Nuo nettiauton hinnat on "pyyntihintoja"
        Kuinkahan moni kauppa tehdään pyyntihinnallas.
        Todellinen käteishinta Suomessa on n. 10000€.

        Ja pyyntihintahan viestissäni lukikin.

        Onnittelen kyllä, mikäli n. 10 000 €:lla löydät jostain 6tkm ajetun kaksi vuotta vanhan Fiestan.


      • totuusesiin.
        Handyy kirjoitti:

        Ja pyyntihintahan viestissäni lukikin.

        Onnittelen kyllä, mikäli n. 10 000 €:lla löydät jostain 6tkm ajetun kaksi vuotta vanhan Fiestan.

        Menepä sitten vaihtamaan tuontiFiestaa vuoden parin päästä.
        Paljonko luulet hyvityksen olevan.....3000


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe