Enkeleitä - onko heitä?

skriivari

Älkää peljästykö hyvät hyssykät. Tässä ei ole tarkoitus ryhtyä pohdiskelemaan kristinuskon tai edes usko asioita syvällisesti . Tarkoitus on virittää keskustelua kokemusperäisistä havainnoista enkelien hyvistä teoista elämässämme.

Enkeli on tässä katsannossa arkielämässä hyvä tuuri, onni, onni onnettomuudessa tai pelastuminen täpärästi jostain pahasta tilanteesta.

Kohdalleni on sattunut monia tapauksia pitkän elämäni aikana,jolloin näin jälkikäteen voisi ajatella olleen mukanani hyvä enkeli. Ei kuitenkaan mikään arkkienkeli, puhumattakaan arkkienkeli Gabrielista, jota pidetään enkeleiden ylipäällikkönä, vaan aivan tavallista enkeliä.

Miten muuten voisi selittää, että on mahdollista parantua tosi vaikeasta sairaudesta tai pelastua uhkaavasta vaarasta esim.liikenteessä, joita on sattunut kohdalleni.

Ihmeiden aika ei ole ohi. Monen sorttisia ihmeitä tapahtuu kaiken aikaa. Jos ihmeen voisi selittää, se ei olisikaan enään ihme.
Miksi emme siis voisi ajatella, että hyvä enkeli oli mukana, kun selvisimme säikähdyksellä siitä tai tästä tilanteesta?

76

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • texsanell1

Nuo enkelikokemukset voivat olla niin erilaisia eri ihmisillä, riippuen omastakin ajattelumaailmasta:) Pahitteeksi en osaa nähdä niinkin herttaiselta tuntuvaa ajattelua.
      Miten selittää, kysyy aloittaja, omakohtaisia pelastumisia esimerkiksi?

Tuntuu siltä ettemme voi senkaltaisia kokemuksia selittää, ja tarvinneeko meidän ?

Mutta onko enkeleitä, niitä Luojan pikku apureita, -- siinäpä onkin aamun kysymys.

• viljakkala eetu

Kyllä sinulla taitoa on toisillekin jakaa,kun ilkeät haukkua toisten kirjoituksia Hyi.

• +++

Lontoossa ainakin oli niillä nosturimiehillä kun molemmat nukkuivat ponniin tapojensa vastaisesti Ilman enkeleitä sitä pelastumista helikopteritörmäyksestä ei olisi tapahtunut, on vahva käsitykseni.

• mulla enkeli on

On enkeleitä olemassa,

kaikilla meillä on oma suojelus enkeli joka kulkee aina ja ikuisesti kanssamme, menimmepä sitten mihin ikinä tahansa,
      se on se pyhähenki, jonka jumala on antanu jokaisella tänne syntyneelle ihmiselle elämään turvaksi ja suojelijaksi,
      läpielämän ole kokenu sen läsnäolon, ilman sitä en olisi hengissä näin vanhaksi,
      joskus ihmettelen miksi luoja on minut tänne synnyttäny,
      mikä on ollu mun tehtävä, se ei ole minulle vielä selvinny,
      monesti olen luojalleni purnannu, etten ole halunnu syntyä maailmaan,
      jotenki vaan täällä jarotan ja odotan hiljais elossa elämäni loppu, en tiedä kauanko pitää odottaa,
      näillänäkymin kymmeniä vuosia vaikka en haluaisi
      olen maailmaan tympääntyny, maailmassa ei ole minulle mitään annettavaa,
      kaiken olen sen saanu mitä ikinä olen haaveillu,
      paljon menettäny sillä maallinen on katoavaista,
      luojaa ei minulta kukaan vie se ei koskaan tule katoamaan elämästäni.

• Syntymääni en pidä ihmeenä -- niitähän tapahtuu jos on tapahtuakseen . Varsinkin niinä aikoina. Nyt syntymisä pidetään ihmeenä -- S-laitoksilla on josjonkinlaisia näytelmia-- sellaista näytettiin juuri oikein TV sarjanakin
      Meikäläinen piti sitä ihmeenä kuinka niin luonnollista tapahtumaa kun lapsen syntyminen pidetää jonkinlaisena TV-sarjan aiheena.
      Naisetkin synnyttäjät oli ihan paniikissa -- kuinka se voi olla edes totta
      Ennen oli Kätilöt jotka tulivat jos kerkisivät ennenkun lapsi .

• Ramoona*

En peljästy, enkeleistä on vain hyvää sanottavaa, puhutaan sitten kristinuskon tai arkisen kielenkäytön tasolla. Nukuin lapsena suojelusenkelitaulun alla, ja enkelin siipien suojaan itarukouksessa siunattiin. Muutamassa täpärässä paikassa olen ollut, jolloin tunsin enkelin varjelleen.

Enkeleille kuvataan siivet, Jumalan sanansaattajiahan he ensisijaisesti ovatkin. Juuri on jouluenkelikoristeet laitettu varastoon tulevaa joulua varten ja laulettu "Enkeli taivaan lausui näin". Onneksi on järkiinnytty ja ymmärretään sen kuuluvan suomalaiseen juhlaperinteeseen, jota ei tarvitse hylätä monikulttuurisuuden nimissä. Lapsille selitetään usein, että vainaja siirtyy enkeliksi, seuraa ja suojelee taivaasta käsin jälkeenjääviä rakkaita. Ei kai se aivan Raamatunkaan mukainen selitys ole, mutta lohdullinen ja kaunis.

Ihmeitä tapahtuu, usein kun vähiten osaamme odottaakaan. Meissä on itsessämme paljon piileviä voimia, jotka auttavat paranemisessa, ja läheisten hyvien ajatusten energia on avuksi myös. Voimme olla enkeleitä toisillemme, hyväntahtoisuuden lähettiläitä.

• *Kukkahame*

Minullakin on enkeli tai kaksi, olen sellaisista tilanteista selvinnyt joissa varmasti on suuremmat voimat suojelleet elämääni.
      Olenko saanut kosketuksen enkeliini, mutta tunne on kaiken aikaa olemassa etten ole yksin, suojaus ja siunaus seuraavat mukana missä kuljenkin.
      Sairauksissa en usko kovasti pelkkiin lääkkeisiin, on olemassa apuvoimat ja sieltä tulee monesti suurin apu.
      Joskus kun on oikein uupunut tai tunne että nyt joku tauti iskee, tunnen kuin jonkun kosketuksen, torkahdan ja taas on akussa virtaa.
      Lapseni usein nyt aikuisina ja elämää kokeneina ihmettelevät ja ovat uteliaita tietämään mikä se 'tajuuttomuushetki' minulla joskus on?.
      En tiedä mutta pidän sitä Korkeimman ohjauksena, saan 'latauksen' olen naurahtanut kysyjille, muuta en osaa sanoa.
      Nyt kun ei minua enää niin paljon tarvita, voin nukahtaa hetkeksi ja voimat palaavat.
      Emmehän me täällä yksin ole eikä pelkkä vesi ja valo kaikkea ihmeitä aikaan saa.

• ____________________

Neljän hoitajan tekemän kantelun mukaan Yksityisen Hoivapalvelu Lindan Hoivakoti Yläsepän asukkaan oli 14 kuukauden aikana kirjattu käyneen suihkussa vain kolme kertaa.

Toinen asukas ei ollut päivän aikana päässyt lainkaan vessaan, MTV3 kertoo.

- Kun menin yövuoroon, asukas ei ollut koko päivänä käynyt vessassa - hän oli aivan kainaloita myöten märkä, hoitaja kertoi MTV3:n mukaan.

Hoitajat kertoivat myös, kuinka vähän vanhukset saivat ruokaa.

- Ei ollut salaatteja, ei ollut leivänpäällisiä. Ostin omalla rahalla leikkeleitä, kun tuli omaisia, en iljennyt laittaa pelkää leipää ja voita.

Hoitajat tekivät yksin 12 tunnin työpäiviä vajaan 10 hengen hoivakodissa, MTV3 kertoo.

Hoitajien tekemä kantelu on Etelä-Suomen aluehallintoviranomaisten käsittelyssä.

Lähde: MTV3

• Makriina ek

Näitä hoitajia voisi sitten nimittää enkeleiksi, sillä helpointaan olisi ollut mennä matkoihinsa ja sulkea ovi takanaan.

• ihmettelevä wendlatt

Todella karmaisevaa, mikäli siis tuo kaikki on totta. Ne, jotka nyt ovat nuoria, voisivat ajatella, että hekin vanhenevat ja heille itselleen voi tulla tai todennäköisesti tulee aika, jolloin ovat hoitokodissa. Siis millaista hoitoa he haluaisivat. Näillä nuoremmilla on vaikutusvaltaa ja rohkeutta, joten saisivat ottaa enemmän kantaa asioihin, jotta myös jotain sitten asioiden hyväksi tehtäisiin.

• Lähde omakoti

Eiköhän meistä hyvin moni katsonut ja kuunnellut tuon ohjelman

• En tiedä noista siivellisistä enkeleistä. Mutta sanon enkeleiksi ihmisiä, jota ovat ihan arjen ympyröissä sanoneet ne oikeat sanat, jotka ovat kannattaneet elämää taas eteenpäin. Joskus se on vain myötähymäisy, joka tarkoittaa että toinen kuuntelee ja on mieleltään osaanottavainen.

• sitroen.

Eipä ole vielä tuollaista kohdalle sattunut...

• Joskus tapaa naisissa sellasia jotka ovat neuroottisia , uskovatkin ihan kaikkeen , Ja siiten kun ei onni aina pokase oli se vaan kohtalonoikku ,ei se niin mene . elämä vaan on sellasta. Ilman enkeleitä on tarvinnut elää ,
      Jostain syystä olen kokenut että ei niitä enkeleitä ole minunkohdallani ollut , en ole huomannut .
      Ehkä se , kun on joutunut nuorena yksin eläjäksi ,on sellainen kuvittelu jostain yliluonnollisesta hävinnyt
      Uskon vaan itseeni
      Lasten kasvatus oli päälimmäinen ajatus kun mies kuoli , ja se ei ole ihme eikä enkelien työtä , siinä saan kiittää itseäni ,ja olen jopa ylpeä siittä .

ole haaveilia , ja se mikä on ollut ,on mennyttä aikaa , elän aina tulevassa ,ja tähtään ja suunnittelen sitä , se pitää terveenäkin .

Niitä onlen tavannut sellaisia jotka ovat menneisyyden vankina , aina niitä menneitä muistelevat.

• Kyllä olen noiden kanssa samoilla linjoilla, jotka sanovat siivettömiä enkeleitä elämäntiensä varrella kohdanneensa.

En olisi tässä ilman heitä. Enkä usko että myöskään ilman
      Luojaa, Taivaan Isää, sillä hänen kanssaan olen kulkenut
      silloin, kun olen muuttanut outoihin oloihin pienenä yksin.

Aaro Hellaakosken sanat silti olen muistanut joskus:
      "Tosin ei vielä liene selvinnyt, sinäkö loit mun,
      vai sinut ihmisen kaipuu..."
      Mutta turvallisuuden tunne on Luojan, Taivaan Isän kanssa
      kulkiessani ollut mukana matkallani. Se tunne on tärkeä.

Hyviä enkeleitäni ovat myöskin olleet minua tasan parikymmentä vuotta vanhempi veli ja kaksi vanhinta
      sisartani, vaikka toinen heistä oli ankarakin, hän oli
      silti rehellinen ja hyvä ihminen. Kunpa olisin vielä
      osaaottavaisempi ollut hänen viimeisinä vuosinaan!
      En silloin vielä ymmärtänyt tarpeeksi.

• Kun olin kirjoittanut tuon, avasin K&K-lehden (= Kirkko & Kaupunki).... ja näin siellä otsikon, joka sopi minun kouluunmenooni hiukan toiselle kymmenelle päästyäni,
      kun kuljin siellä oudoissa oloissa ikäänkuin yhteydessä ylös päin, Luojaani, Taivaan Isään:

"Sinä itse olet rukous!"
      "Rukous ei ole sitä, mitä sanot tai teet, vaan sitä mitä olet.
      Siksi on mahdollista rukoilla lakkaamatta."

"Olen itse se rukous, jonka Jumala tuntee."
      Minna-Sisko Mäkinen on kirjoittanut todella hyvän kirjoituksen, melkein koko keskiaukion täyttämän, ja sen voi oman todellisuutensa aivan selkeästi muistaen lukea kokonaan.

Se sopii aivan täydellsesti omiin kokemuksiini. Rukous oli yhtä itsestään selvää kuin hengittäminen.

Rukous myös selkeytti kaikki omat pikku asiat, myös sen suuren koti-ikävän, josta ei voinut kenellekään puhua.

Meille, jotka emme äidin ja isän puheissa kuulleet koskaan
      " jeesustelua", ja jotka sen takia kestämme sitä huonosti, on tuo kirjoitus hyvää luettavaa.

.

• ullamirjami****

Luin sitä sinun liisa.sai lehteä -- minä joka en löydä tavallisia juttuja näistä isoista lehdistä joissa media hakee sensatiojuttuja hyvän lehdenmyynnin toivossa

Menipä siinä ailapitkä tovi kun oli mukava lukea ihan viimeiseltä sivulta pikku ilmoituksia . Näki suomalaisten partureiden hinnat y.m kiinnostavaa

Huoneiden vuokrista , ,kallista on asuminen helsingissä ,jos on vuokralla oltava.. Mutta asunnon tarvitsee kaikki -- ei näissä pohjoisissa ilmastollisissa olosuhteissa pärjää muuten .

• liisa.sal (ei kirj.)
        ullamirjami**** kirjoitti:

Luin sitä sinun liisa.sai lehteä -- minä joka en löydä tavallisia juttuja näistä isoista lehdistä joissa media hakee sensatiojuttuja hyvän lehdenmyynnin toivossa

Menipä siinä ailapitkä tovi kun oli mukava lukea ihan viimeiseltä sivulta pikku ilmoituksia . Näki suomalaisten partureiden hinnat y.m kiinnostavaa

Huoneiden vuokrista , ,kallista on asuminen helsingissä ,jos on vuokralla oltava.. Mutta asunnon tarvitsee kaikki -- ei näissä pohjoisissa ilmastollisissa olosuhteissa pärjää muuten .

Kallistahan se vuokra-asuminen on, ja oli, kun nuorena parina muutimme lastemme kanssa takaisin Helsinkiin mieheni saatua työpaikan kotikaupungistaan, niin meillä ei ollut varaa vuokralla asumiseen, vaan oli pakko velaksi ostaa asunto lähiöstä, miehen vanhemmilta hiukan apua alkuun.
        .
        Asuntopula oli niihin aikoihin aivan valtava. ja uudet lähiöt ja koulut niissä olivat kuin mitäkin ihmiskasarmeita.

Mutta työn perässä mentiin ja parhaamme teimme joka ainoana päivänä.

• Harvat meistä

jaksavatkaan neitseestä syntymisiä yms uskoa todeksi, ja tottakai saa jokainen tulla omalla uskollaan autuaaksi. Jos usko on auttanut selviytymään rankan vaiheen läpi hamassa lapsuusiässä, niin hyvähän asia se on silloin ollut.

• Pienimuotoisia ihmeitä näkyy tapahtuvan täälläkin S-24:ssa. Näytille tuli sellain lomake, jota klikkaamalla kirjautuminen helpottui. Katleija neuvoi miten tekstin saa isonnettua. Satu kertoi jalkojenhoito keinon. Koivet tykkivät siitä.
        Nämäkään nyt ole taivaallisen siipiväen ansiota, mutta edistyksestä pitää olla kiitollinen; kiitokset auttajille.

Monet meistä, ennen sotia syntyneistä ovat elämässään olleet niin rekenä kuin kelkkanakin. Nuorena henkilönä sitä uskoi kaikkea kuultua ja painettua sanaa. Vanhemmiten on tullut ehkä rekeen ripaus skeptisyyttä.
        Jälkeenpäin muistan miten avaruusalus oli niitattu Jules Vernen piirrosten mukaisesti niin että oli ehkä oikein pitää maan ulkopuolisen aluksen vierailu kylässämme omana tietona.

Oikeasti. Monet tässäkin ketjussa uskovat myös enkeleihin. Olen kallistunut panteistiseen näkemykseen. Useampana päivänä melkein polvet ruvella kiitän Kosmista, joka taas varjeli isommalta kuprulta.
        Uskostaanhan on pidettävä kii kynsin hampain. Mieluummin kuitenkin ilman tussareita ja sapeliveitsiä.

Uskomusasiat ovat kategoria sinänsä. Markka-aikana näin kerran ufoaluksenkin. En uskaltanut hiiskua asiasta edes monirotuiselle mökin vahdille

• Arkkipiispakin sanoi

eläkkeelle jäätyään, ettei usko ihmeisiin, neitseestäsyntymisiin tms eikä helvettiin. Hiukan ihmetytti ajankohta!

• Seppo Simolakin on

hyvän kirjoituksen siihen päätoimittajan sivulle kirjoittanut,
        tuo 'oleskeluyhteisö' on siitä pressan puheesta muunneltu.

Miten helpottavaa, ettei 'jeesustella' eikä helvetillä liioin uhkailla.

Huomasitko suurennuslasin, klikkaa sitä, niin on helppo lukea!

• vati kaani

Menee hiukan ohi enkelikeskustelusta, mutta kun näin tv-ohjelman Vatikaanin tiedeakatemian uusimmasta tiedonannosta. He myönsivät, että aurinkokunnan ulkopuolelta voi löytyä elämää.
        Eräs vatikaanin ulkopuolinen tiedemies, arveli, että heillä voi olla tutkimustensa pohjalla paljon julkaisematonta tietoa, kun tällaiseen tiedonantoon on päädytty.

• Luin tuosta lehdestä

jonka linkin Liisa.sal annoit sivulta 4 sen kauhean DALIT-naisten kohtalon intiassa, Mikko Malkavaaran kolumni.
      Kyllä on julmaa kohtalo naisilla Intiassa.

• Tuon otsake on

Ilman kohua

• 16 + 5

Mitä ne ovat dalit-naiset?

• Liisa.sal (ei kirj.)
        16 + 5 kirjoitti:

Mitä ne ovat dalit-naiset?

http://www.kirkkojakaupunki.fi/nakoislehti/2013/kirkko-kaupunki-2/primapaper

Tätä lehteä lukiessa voi käyttää sitä suurennuslasia, mikä siihen eteen tulee, sitä klikkaamalla teksti suurentuu ja on helppoa lukea.
        Tuossa *ILMAN kohua* -kolumnissa Mikko Malkamäki juuri selitti sen, mitä ovat dalitit.
        Se kohu joukkoraiskauksesta, jossa raiskattu ja pahoinpidelty nainen kuoli, teki ajankohtaiseksi tämän kauhean asian.

.

• M.M.

Kristinusko ei pelasta Intiaa kastisorrolta 28.01.2013
        Mielipide

Michael Fahmy (K&k 23.1.) epäilee, että kuvittelisin Intian kastiongelmien poistuvan, jos Intiasta tulisi kristitty maa. Se keino tuskin tepsii, koska kastijärjestelmä vaikuttaa myös kirkossa.

Intia itsenäistyi 1947. Pari vuotta nuoremmassa perustuslaissa kastilaitos torjuttiin. Keskeisiä periaatteita olivat valtion sekulaarisuus ja yksilön uskonnonvapaus. Lakia oli laatimassa dalit-liikkeen esikuva B. R. Ambedkar (1891–1956), joka oli itsekin dalit.

Myöhemmin perustuslakia täydennettiin alhaisiin kastiryhmiin syntyneiden erivapauksilla (reservations). Käytännössä laki tuli näin tunnustaneeksi kastilaitoksen olevan edelleen voimassa.

Erivapaudet avustuksiin, koulutukseen ja valtion virkoihin ovat mahdollistaneet monen dalitin sosiaalisen nousun. Pääosa daliteista elää kuitenkin edelleen syrjittyinä köyhyydessä, eikä toimeentulon koheneminen paranna kastiasemaa.

Erivapauksien suoma koulutus ja parempi työ ovat vahvistaneet dalitien itseluottamusta. Viimeisten vuosikymmenien aikana dalit-liike on satojen järjestöjen kautta tehnyt työtä kastisyrjintää vastaan ja ihmisarvon puolesta.

Kristittyjen dalitien tilanne on kuitenkin erityisen huono. Lain turvaamat erivapaudet koskevat vain hinduja, sikhejä ja buddhalaisia. Muslimeille ja kristityille daliteille niitä ei myönnetä, vaikka tasa-arvon nimissä he ansaitsisivat samat edut.

Intialaisista kristittyjä on muutamia prosentteja. Heistä valtaosa on daliteja.

Mikko Malkavaara

• HUOM.!

Kyllähän Suomi ja suomalaiset ovatkin sivistyneitä ja korkeatasoisia ihmisiä verrattuna noihinkin, joita suotta täällä exoottisina ja jonain pidetään!

"Suomalainen kulttuuri oli korkealle kehittynyt täällä jo kymmenen tuhatta vuotta sitten. Korutaide, runot, joita laulettuina lapsille opetettiin, maalaukset, kauniit tarinat Ukosta, Luojasta, joka ylijumalana hallitsi luomakuntaa, veden jumalasta Ahdista, veden emännästä Vellamosta, joiden antimet vedessä, tuhansissa puhtaissa järvissä olivat kalastettavissa, metsänjumalasta Tapiosta ja metsän emännästä Tellervosta..."

Suomalaisten hieno kulttuuri ja uskonto olivat vertaansa vailla jo kauan sitten!

Naisille annettiin oikea arvo miehen rinnalla.

Annettiin äänioikeus naisillekin ensimmäisenä maana Euroopassa!

Eikä miehet olleet silloin alistettuja, se aika koitti vasta tuhat vuotta sitten ruotsalaisten hyökätessä Suomeen.

Ei palvottu lehmiä eikä naulattu ristiin ihmisiä.

• Uskomattoman kamalaa

Intiassa:

"Kristittyjen dalitien tilanne on kuitenkin erityisen huono. Lain turvaamat erivapaudet koskevat vain hinduja, sikhejä ja buddhalaisia. Muslimeille ja kristityille daliteille niitä ei myönnetä, vaikka tasa-arvon nimissä he ansaitsisivat samat edut."

• Seurakunnissakin kas
        Uskomattoman kamalaa kirjoitti:

Intiassa:

"Kristittyjen dalitien tilanne on kuitenkin erityisen huono. Lain turvaamat erivapaudet koskevat vain hinduja, sikhejä ja buddhalaisia. Muslimeille ja kristityille daliteille niitä ei myönnetä, vaikka tasa-arvon nimissä he ansaitsisivat samat edut."

tit:
        ILMOITUS seurakunnan ULKOILMATILAISUUDESTA

Puhujana kirkkoherra,

sateen sattuessa kappalainen.

• DDD..
        Seurakunnissakin kas kirjoitti:

tit:
        ILMOITUS seurakunnan ULKOILMATILAISUUDESTA

Puhujana kirkkoherra,

sateen sattuessa kappalainen.

DDDDDD

• uskoavaintäytyy

Uskon kyllä näin olevan.

Muuten onko "enkeli" soittanut puhelimella, minulle on.

• VÄÄRÄÄ TIETOA KYLVÄT

METSÄN EMÄNTÄ ON MIELIKKI !!!

• erokirjosta2012
        VÄÄRÄÄ TIETOA KYLVÄT kirjoitti:

Jos osaat lukea ja et ole huumeiden vallassa.

Minulla on yksi puhelinlinja kiinteä puhelin melko uusi jossa näyttöt puheluista ja toinen sivupuhelin kannettava uusi.

Puhuessa kannettavaan soi kiinteäpuhelin, tämän kuuli kaksi toisessa huoneessa olevat samoin keskusteliani annoin soida kolmekertaa hän sanoi puhelin soi, niin vastasin soitan sinulle sitten, katkaisin puhelun ja otin luurin kuului vain vapaa ääni.

Koska puhelimessa on näyttö kuka soitti se oli tyttäreni työpuhelin jota hän ei ollut käyttänyt mutta oli matkassa, siinä ei ollut mitään.

Tämä on vain viimeinen pitkässä sarjassa. Tämä ei minua haitaa vaan olen onnellinen kaikista sattuneista, vaikka alussa nousi "karvat pystyyn.

Asiasta kirjoita lisää.

• Kaiku vastasi oikein
        VÄÄRÄÄ TIETOA KYLVÄT kirjoitti:

"väärää tietoa..-nikille: "No, ei se nyt huutamista sentään edellytä:

Metsän jumalana Tapio ja emäntänään Mielikki sekä Tapion tytär Tellervo."

• kaiku vastaa

No, ei se nyt huutamista sentään edellytä:

Metsän jumalana Tapio ja emäntänään Mielikki sekä Tapion tytär Tellervo.

• Tuolle en pysty

vastaamaan mitään ( Erokirjoista 2012) koska en ymmärtänyt mitään, hän puhui olevansa huumeiden alla, joten turhaa
        on yrittääkään saada selvää. DD

• en suomihiihtäjä
        Tuolle en pysty kirjoitti:

vastaamaan mitään ( Erokirjoista 2012) koska en ymmärtänyt mitään, hän puhui olevansa huumeiden alla, joten turhaa
        on yrittääkään saada selvää. DD

Ihmiset elävät eri tasoilla henkisesti ja taloudellisesti.

• Kannattelijoita

On niitä pakko olla, kun joku pitää 'pinnalla' silloin, kun sisin valuu murheen suohon tai syviin vesiin uimaan hetkeksi aikaa.

• Mekin voimme olla

toisillemme enkeleitä, ystäviä, jotka pidämme päätä pinnalla silloin, kun tuntuu, että en jaksa, nyt minä menen...

Mutta ystäväksi ryhtyminen tuo myös vastuun: et voi pettää yllättäen alkamalla syyttää aiheettomasti
      tai alkamalla huutelemaan ilkeyksiä kaikkien kuullen ystävällesi,

sillä se haavoittaa paljon enemmän kuin jonkun ei-ystävän tekoset.
      Siltä tieltä ei ole paluuta, sillä jos vielä uudelleen joutuisi siihen tilanteeseen, niin se olisi kestämätön paikka.
      Siihen ei voi joutua, on suojauduttava, on vihellettävä sairaaksi mennyt peli poikki.

• totuudellakin

Oli kysymys muista enkeleistä tulee vielä aika kaikille.

• Sinulle

"Mekin voimme olla" sanon, juuri noin on asia! Omassa vallassamme on miten metsään huutelemme!

Tiedämme, että niin metsä vastaa, kuin sinä sille huutelet! :D

• Mutta emme ole

"Siltä tieltä ei ole paluuta, sillä jos vielä uudelleen joutuisi siihen tilanteeseen, niin se olisi kestämätön paikka."

No juuri tässä kohdassa tarvitaan sitä enkeliä, joka ei ole puetty ihmisen eikä ystävän kaapuun. Ja nimimerkkisi oikeampi muoto olisi: ... voisimme ...

• Realistisesti on
        Mutta emme ole kirjoitti:

"Siltä tieltä ei ole paluuta, sillä jos vielä uudelleen joutuisi siihen tilanteeseen, niin se olisi kestämätön paikka."

No juuri tässä kohdassa tarvitaan sitä enkeliä, joka ei ole puetty ihmisen eikä ystävän kaapuun. Ja nimimerkkisi oikeampi muoto olisi: ... voisimme ...

asioihin suhtauduttava. Todellisuuden pohjalla on elettävä, oli se sitten millainen tahansa. Jos tajuat, että joku on kenties sairastunut hiljalleen alkaen about 1990-luvun vaihteesta asti, ja vihamielisyys on hiljalleen lisääntynyt hänen puheissaan. JOS olet aina ajatellut laihankin sovun olevan parempi kuin riidan, etkä ole kiinnittänyt huomiota, antanut kaiken jatkua ja yrittänyt vain kestää,,, kunnes jouluna 2012 kolmen viikon unettomuus hänen lähettämänsä viestin jälkeen, niin tajuat, ettei ole paluuta, koska toista tällaista joulua ei voi tulla.
        Ei auta ihmiset eikä enkelit muistisairauksiin.

• Alistetun asenne
        Realistisesti on kirjoitti:

asioihin suhtauduttava. Todellisuuden pohjalla on elettävä, oli se sitten millainen tahansa. Jos tajuat, että joku on kenties sairastunut hiljalleen alkaen about 1990-luvun vaihteesta asti, ja vihamielisyys on hiljalleen lisääntynyt hänen puheissaan. JOS olet aina ajatellut laihankin sovun olevan parempi kuin riidan, etkä ole kiinnittänyt huomiota, antanut kaiken jatkua ja yrittänyt vain kestää,,, kunnes jouluna 2012 kolmen viikon unettomuus hänen lähettämänsä viestin jälkeen, niin tajuat, ettei ole paluuta, koska toista tällaista joulua ei voi tulla.
        Ei auta ihmiset eikä enkelit muistisairauksiin.

Juuu, ei, jos ajatusten polut ja tiedon tiet ovat menneet metsään. Ehkä se muistisauraus tulee silloin helpotukseksi sekä hänelle että sinulle, joten enkelin tuoma.

• En silti toivo sitä
        Alistetun asenne kirjoitti:

Juuu, ei, jos ajatusten polut ja tiedon tiet ovat menneet metsään. Ehkä se muistisauraus tulee silloin helpotukseksi sekä hänelle että sinulle, joten enkelin tuoma.

hänelle enkä kenellekään, en edes (mahdolliselle) vihamiehelleni. Tosin en tiedä itselläni sellaista olevan.
        Ehkä hänen miehensä omistajuus hänen suhteensa on selitys.

• Jos mies kokee
        En silti toivo sitä kirjoitti:

hänelle enkä kenellekään, en edes (mahdolliselle) vihamiehelleni. Tosin en tiedä itselläni sellaista olevan.
        Ehkä hänen miehensä omistajuus hänen suhteensa on selitys.

omistavansa vaimonsa, hän ei tykkää sen sukulaisista, jotka yrittävät sitä vaimoa piristää soittamalla ja juttelemalla.

Puheillaan hän koettaa saada kontaktit loppumaan!

• Soopaa sössötät
        Jos mies kokee kirjoitti:

omistavansa vaimonsa, hän ei tykkää sen sukulaisista, jotka yrittävät sitä vaimoa piristää soittamalla ja juttelemalla.

Puheillaan hän koettaa saada kontaktit loppumaan!

Omistussairaudet eli mustasukkaisuuspipit johtuvat kyllä iiihan muista jutuista ja aiheista kuin sukulaisista. Kyse on pahimman luokan persoonallisuushäiriöstä, jota potija koettaa tukea ja auttaa sillä, että on joku, jota voi alistaa ja omistaa.

• Ei saippuaa!
        Soopaa sössötät kirjoitti:

Omistussairaudet eli mustasukkaisuuspipit johtuvat kyllä iiihan muista jutuista ja aiheista kuin sukulaisista. Kyse on pahimman luokan persoonallisuushäiriöstä, jota potija koettaa tukea ja auttaa sillä, että on joku, jota voi alistaa ja omistaa.

Niinpä, voit olla oikeassa, kun sanoit tuossa:

"Kyse on pahimman luokan persoonallisuushäiriöstä, jota potija koettaa tukea ja auttaa sillä, että on joku, jota voi alistaa ja omistaa."

Jokin jo lapsena saatu itsearvostuksen puutos hämellä on,
        ja sitä sitten kompensoi kovaäänisesti ja suurieleisesti koko
        ajan.

Kyllä vaimon suku on hänelle myrkkyä aina ollut, vaikka he ovat niin paljon yrittäneet auttaa.

• Olen kuullut
        Ei saippuaa! kirjoitti:

Niinpä, voit olla oikeassa, kun sanoit tuossa:

"Kyse on pahimman luokan persoonallisuushäiriöstä, jota potija koettaa tukea ja auttaa sillä, että on joku, jota voi alistaa ja omistaa."

Jokin jo lapsena saatu itsearvostuksen puutos hämellä on,
        ja sitä sitten kompensoi kovaäänisesti ja suurieleisesti koko
        ajan.

Kyllä vaimon suku on hänelle myrkkyä aina ollut, vaikka he ovat niin paljon yrittäneet auttaa.

häntä kiusatun lapsena, ne kaksi vanhempaa olivat sitoneet puuhun hänet pienempänsä päästäkseen lähtemään.

Muttei se MEIDÄN syy ole!!

• Kenestä on
        Olen kuullut kirjoitti:

häntä kiusatun lapsena, ne kaksi vanhempaa olivat sitoneet puuhun hänet pienempänsä päästäkseen lähtemään.

Muttei se MEIDÄN syy ole!!

kyse?

• Ihmettelevä wendlatt

Onko Lucifer enkeli? Liitty tuohon vapaamuurarikeskusteluun. Eiköhän valitettavasti Lucifer ole langennut musta enkeli, vaiko?

• Ei tietooo!

Vain siivettömiä enkeleitä = hyviä ihmislähimmäisiä olen
      tapaillut, ja tänäänkin taas sain yhden uuden ystävän,
      naisen, kuopiolaisleskimummin, joka tuntui fiksulta ja ihanalta ihmiseltä, kyllähän siinä meillä juttu luisti.
      Itse olen pohjalaisena (vain ensimmäisen kymmeneni siellä eläneenä) kuitenkin pidättyvämpi alkamaan juttelua,
      mutta jos mukava tyyppi tekee avauksen, olen heti valmis
      tutustumaan! Kyllä päätimme tavata uudelleenkin.
      Mukavaa oli kuunnella hänenkin elämänvaiheitaan ja lastensa sekä lastenlastensa valintoja. Hänellä yksi lapsenlapsi enemmän kuin minulla.
      Yhtä kauan olemme pääkaupunkiseudulla asuneet.
      Kannattaa tutustua uusiinkin ihmisiin, jos joku kiva tyyppi kohdalle sattuu! - Moi! - Liisa.sal.

• aikaonaina

Tänään ei ole enkeleitä, on vain suomi nollia tässä mielessä oli kysymyksessä talous tai muu, vain nollia....

Kuolema tekee enkeleitä ei kukaan muu, kuolema tekee myös muita kuin enkeleitä.

Näin kuin Te, on vain yksi aika elämässä--siellä ei ole enkeleitä nolla aivoja on.

• Ainakin sinulla,

tiedä muista.

• unholaan jää
        Ainakin sinulla, kirjoitti:

tiedä muista.

Näitä dementtejä naputtelee vielä vaillinaisia viestejään, mutta hiljenevät vähin erin. Pitää vain kestää.

• Sinuntapaisiasi siis
        unholaan jää kirjoitti:

Näitä dementtejä naputtelee vielä vaillinaisia viestejään, mutta hiljenevät vähin erin. Pitää vain kestää.

Kyllä sinä vielä paranet! Ehkä.

P.S. Oletko desantti Bäckman?

" ”Kunnianarvoisa ja rehellinen desantti ja virallinen vaalitarkkailija Johan on Bäckman on pitänyt puheen Mopotsibirskin traktoritehtaan päävalmistussalissa. Paikalle on taas kerääntynyt valtaisa joukko luotettavia sekä rehellisiä lehtimiehiä ja median edustajia ympäri maata. Arvioimme paikanpäällä että toimittajajoukon lukumäärä ylittää edellisenkin ennätyksen, pikaisella laskutoimituksella pääsee uskomattomaan neljänkymmenen tuhannen (23,782) lukemaan.
        Tällä kertaa rehellinen desantti pitää puheen entisöimättömän T34-tankin päältä. Tämäkin kuvastaa tuon karhumaisen ihmisoikeustaisteilijan puhdasta ja rehellisen vaatimatonta luonnetta. Desantti joutuu tyynnyttämään valtaisaa toimittajajoukkoa useita kertoja ennenkuin massojen pauhu vaimenee siten että desantin rehellinen ja jalo ääni kirkkaana ylittää ympäristön uteliaan puheensorinan.
        Puheensa aluksi desantti kertoo taas kauhistuttavia mutta ehdottoman rehellisiä ja tosia kertomuksia hirvittävästä Suomesta. Kuuntelemme veret seisauttavia tositarinoita Lapissa sijaitsevista lasten keskitysleireistä. Jäätävät ja rehelliset kuvaukset sosiaalitoimen mustapukuisista ja naamioiduista erikoispoliiseista syöksymässä hotellien ikkunoiden läpi sieppaamaan venäläislapsia äitiensä syleistä on ollut totisinta totta jo pitkään. Kuitenkin puheen tämä osa on meille jo tuttu, joskin ainoa ainakin minulle uutena tullut seikka oli, että fasistisen Suomen lieromaisesta kansasta jopa 80% (6,72) työskentelee keskitysleireissä ja lastensuojelussa. Toisaalta ymmärrämme sanoman hyvin, tuskinpa fasisteilta muutoin liikenisi voimavaroja vahtia ja vainota kaikkia niitä satoja tuhansia (eräät arviot puhuvat miljoonista mutta tätä tietoa en uskalla juuri nyt desantilta varmistaa) huostaanotettuja venäläislapsia. Lienee turha mainitakkaan että loppuosa noista ketkuista ryöstelee kunnianarvoisten venäläisten kesäasuntoja, karkottelee mummoja ja kähmii ikivenäläistä Karjalaa takaisin. Häpeällistä. Törkeää.""

Tssä vain alkuosa puhettaan.

• tarvitseville

Enkelit ovat aina lähellä.

• texsanell1

Niitä aina tarvitaan elämässä :) Kiitos kun muistutit, ja yllättäen aina ilmestyvät kun on tarve!!

• Seppo Simolan tämän-

viikkoisen pääkirjoituksen alkua lainaan, hänen veljensä kirkkoherra Pertti Simola on tuttu tyttäremme & vävymme vihkiäisissä ja kahdessa kastejuhlassa:

Päätoimittaja Seppo Simolan pääkirjoituksen alkuosa:

>> Kerrotaan Rauha-tyttösen kiivenneen puuhun. Kuinka ollakaan oksa katkesi ja Rauha putosi. Niinpä siinä sitten oli Rauha maassa.

Valitettavasti rauhaa ei kaikkialla saada maan päälle yhtä yksinkertaisesti. Sotia, verisiä kriisejä ja ristiriitoja on yhä monella maailman kolkalla. Ne tahtovat hallita uutisiamme, vaikka tilastot kuinka todistaisivat sotien ja niiden uhrien määrän vähentyneen.

Sotien syyt ovat moninaiset. Uskonnolla on niiden lietsomisen ja ylläpitämisen retoriikassa oma roolinsa. Uskonto on harvoin sotien perimmäinen syy, mutta se on otollinen keppihevonen luotaessa ennakkoluuloja ja viholliskuvia toisenlaisia, vääräuskoisia kohtaan.

• Niinpä, eräänkin us-

konnon vakilauseena on:
        >>Tappakaa vääräuskoiset ' koirat '!>rauhan uskonto

• *!*
        Niinpä, eräänkin us- kirjoitti:

konnon vakilauseena on:
        >>Tappakaa vääräuskoiset ' koirat '!>rauhan uskonto

Fanaatikkoja ja ääriainesta löytyy niin politiikasta kuin uskonnoistakin,
        mutta eihän aloitus niistä ole kysynyt.

• hyvä aloitus

ja aluksi asian mukaisia vastauksia, sitten muutama alkoi omia juttujaan selvitellä. Niille pitäisi avata oma ketju !!!!

• Enkeleitä,

onko heitä? oli otsikkona.
      Aloitus sitten kirjavoi sitä hyvällä tuurilla ja ihmeillä.

Olisiko mielestäsi pitänyt toistaa aloitusta joka viestissä?

Kyllä minusta keskustelu on tarkoituksena täällä!

Ja rönsyilykin on aina ollut tervetullutta!

Jolle se ei kelpaa, lukekoon aina vain aloituksen uudelleen!

• On siellä yksi

ihan poistettavakin, eli tämä: aikaonaina23.1.2013 19:38

en vain ikinä viitsi poistella.

Tuo "nolla2 on monella palstalla, joku Rotsissa asuva.

• Aivan dementti

nolla sen aina joka kirjoituksessa esiintyy.

• Huomattu on,

en ole ikinä sille vastannut
        se sanoo aina että Suomi on nolla. Taitaa ite olla.

• Näkymättömiä enkeleitä ilmeisesti on olemassa, siivettömiä ainakin, sillä sain Espoossa liikuntapalkinnoksi samantapaisen puseron, minkä aikoinaan sain Helsingissä, jossa työelämäni ajan olen töitä tehnyt ja asunut - ja liikuntaa harrastanut. Helsingin henki tai Helsingin henkilö luki siinä rintamuksessa, tässä Espoo.

Hyvä että on olemassa keino, millä voi vaikuttaa omaan hyvinvointiinsa!
      Varsinkin niihin aikoihin, kun lasten asiat olivat ykkösinä, työasiat toiseksi tärkeimmät ja kodin hoitaminen sekä itsensä & parisuhteensa kunnossapito kuitenkin kaiken jaksamiseksi oli ensiarvoista, silloin huomasin, miten paljon liikunnalla voin omaan hyvinvointiini ja sitäkautta noihin muihinkin vaikuttaa.

Ja liikunnan ilo on yksi kaikkein pysyvimmistä asioista maailmassa!

• pyörätuolista iltaa

Varmaan olen tehnyt jotain tosi pahaa,kun olen menettänyt liikuntakykyni.

• kevättä.kohti
        pyörätuolista iltaa kirjoitti:

Varmaan olen tehnyt jotain tosi pahaa,kun olen menettänyt liikuntakykyni.

Enpä usko. Moni syntyy vammaisena, ehtimättä tehdä täällä maan päällä hyvää, saati pahaa.
        Johtihan Usassa presidentti ennätyspitkään kansaansa pyörätuolissa, kun oli sairastanut polion.

• Kuka se
        kevättä.kohti kirjoitti:

Enpä usko. Moni syntyy vammaisena, ehtimättä tehdä täällä maan päällä hyvää, saati pahaa.
        Johtihan Usassa presidentti ennätyspitkään kansaansa pyörätuolissa, kun oli sairastanut polion.

niistä oli?

• ||++||
        Kuka se kirjoitti:

niistä oli?

Franklin D. Roosevelt, oli presidenttinä kokonaista 12 vuotta, 1933-1945.

Virkaanastujaisissaan lausui ikimuistoiset sanat:" Ainoa asia, jota meidän on syytä pelätä, on pelko itse." Muistaa Wikipediakin.

• Liisa Iloinen

Enpä tiedä vastausta tähänkään kysymykseen, kuten en moneen muuhunkaan.
      Itse en ole enkeleitä nähnyt, en edes olevaisuuden rajalla ollessani.
      Moni sanoo nähneensä. Ovathan aistimme muutenkin jokaisella omanlaisensa, jospa jotkut aistivat enkelien läsnäolon muita paremmin.

En siis tiedä olleeni enkelien kosketuksessa, mutta kukapa sen tietää.
      Aina valitetaan, kun on sattunut sitä tai tätä.
      Jospa enkeli on kaitsenut minua joskus joutumasta pahaan sattumukseen, tietämättäni?

Ihmeitä tosiaan tapahtuu, vaikkapa joku parantuu parantumattomaksi sanotusta sairaudesta.
      Tiedä sitten, jospa tuleva tieteen kehitys löytää sillekin järjellisen selityksen.
      Mutta eiköhän sittenkin kaikkeen mahdu enkelin siiven kokoinen sipaisu?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      256
      8618
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      287
      5852
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      176
      1925
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      76
      1800
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      190
      1382
    6. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      78
      1334
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1227
    8. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      56
      1148
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      1063
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1041
    Aihe