Hikoilun estäminen

Hermostunuttanssija

Hei! Tämä voi kuulostaa naurettavalta, mutta minulla on edessä kuukauden päästä vanhojen tanssit ja tanssiessa on normaalia että hikoiluttaa tai tulee lämmin. Silti haluaisin estää iljettävän hienhajun ja säästää parini siltä. Normaalisti jokapäiväisessä arjessakin tulee huomattua ettei normaali suihku/rulla deodorantti ole aina tarpeeksi. Tuntuu aina että hien haju onnistuu puskemaan deodorantinkin läpi.
Olen lukenut myös apteekeista ostettavista deodoranteista, muttei ole kokemusta niistä ja kullakin on erilaiset kokemukset. Haluaisin siis kysyä tietääkö kukaan hyvin tehokasta, raikasta ja hien poissa pitävää deodoranttis tai vastaavaa. Kiitos jo etukäteen!

31

5300

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiinuli4

Minulla on sama ongelma, olisi kiva saada apua ongelmaan!

• fdfdf3

triple dry

• osmoposmo2222

triple dry on paras! Yöksi laitetaan ja vaikutus kestää koko päivän. Apteekista saa, n. 15e.

• 12+11

Absolut Torr (Tai suomeksi Tosikuiva) apteekista toimii minulla.

• Kylläabsoluttorr

Absolut torr poisti hikiläntit 3 vuodeksi mutta ekaa kertaa ku siä laitto niin kainalot oli tulessa ja kutitti ja aamulla oli punaiset ja täynnä jotain märkärakkuloita ja kuin iho olisi palanut. Paitojen käyttö oli aluka tosi kivuliasta. Käytin 2-3 pv välein sitä silti, pikkuhiljaa siihen tottui ja käytön sain lopettaa. Nyt vasta on alkanut tulla pieniä märkiä länttejä, pitää alottaa taas uudestaan. Mahtava tuote jos sen kivun kestää! Hikoiluni oli jotain aivan törkeetä 15v>19v kunnes löysin ton absolut torrin. Kaiken kivun väärti kyllä, oli meinaa sen jälkeen kuivat kainalot ku aavikko.

• kplx8einv3s
        Kylläabsoluttorr kirjoitti:

Absolut torr poisti hikiläntit 3 vuodeksi mutta ekaa kertaa ku siä laitto niin kainalot oli tulessa ja kutitti ja aamulla oli punaiset ja täynnä jotain märkärakkuloita ja kuin iho olisi palanut. Paitojen käyttö oli aluka tosi kivuliasta. Käytin 2-3 pv välein sitä silti, pikkuhiljaa siihen tottui ja käytön sain lopettaa. Nyt vasta on alkanut tulla pieniä märkiä länttejä, pitää alottaa taas uudestaan. Mahtava tuote jos sen kivun kestää! Hikoiluni oli jotain aivan törkeetä 15v>19v kunnes löysin ton absolut torrin. Kaiken kivun väärti kyllä, oli meinaa sen jälkeen kuivat kainalot ku aavikko.

TOI EI SOVIKAAN USEIMMILLE MUTTA TRIPLE DRYN KANSSA EN OLE KUULLUT KENENKÄÄN OLEVAN ONGELMIA. Ja ei haittaa vaikkei sitä muistais joka päivä käyttää (eikä tarvitsekaan) niin taatusti pysyy hiki pois. En suosittelis tuota tujumpaa vaihtoehtoa kuin vain silloin jos TRIPLE DRY ei toimi.

• Josnykokeilis
        kplx8einv3s kirjoitti:

TOI EI SOVIKAAN USEIMMILLE MUTTA TRIPLE DRYN KANSSA EN OLE KUULLUT KENENKÄÄN OLEVAN ONGELMIA. Ja ei haittaa vaikkei sitä muistais joka päivä käyttää (eikä tarvitsekaan) niin taatusti pysyy hiki pois. En suosittelis tuota tujumpaa vaihtoehtoa kuin vain silloin jos TRIPLE DRY ei toimi.

Juu ei toi tripledry toiminutkaan, aivan hukkaan heitetty raha oli :D oli pakko ottaa absolut torr.. Nyt tosin saattais triple dry riittää kun on absolut torrilla jo turruttanu kainalonsa :D

• Kylläh

Itselläni oli sama ongelma kuin aloittajalla eli dödö aamuinen vesipesu ei vaan enään riitä varsinkaan liikunnallisissa hetkissä.
      Kuitenkin nykyjään minulla on varma keino ,joka aamu pesen kainaloni REXONA FRUIT SUIHKUSAIPPUALLA (mikään muu ei ole paremmin tehonnut kun se on vain niin raikas) ja tämän jälkeen tietty kuivaan kainalot ja laitan normi dödöä. Eipä ole tarvinnut lisäillä päivän mittaan DÖDÖÄ ja hyvin pitää melkein se pesukin PELKÄSTÄÄN just vahvemmalla suihkusaippualla turhan hikoilun kaukana.

• Kylläh

*vahvempi suihkusaippua pitää turhan hikoilun kaukana

• Kokemuksen ääni!

Moi!

Oikein pakko vastata sulle, kun koko nuoruuden kärsin runsaasta hikoilusta, enkä koskaan tajunnut kääntyä apteekin puoleen!

Vasta opiskeluelämän kynnyksellä tajusin mennä apteekkiin ja ostin Tripple dry stickin (stick sen takia, että en luottanut enää ollenkaan rulladödöihin, tavallisissakin dödöissä stick oli pitänyt edes jotain, rulla ei koskaan auttanut mitään, ja juuri Trippleä päädyin ostamaan siksi että se oli juuri tullut apteekkeihin suurien mainosten kera).

Mulla ongelma ei ollut niinkään hienhaju, vaan hikoilun valtava määrä!! Elin koko teini-iän telttamaisissa t-paidoissa ja kollegeissa, ja silti oli vähän väliä hikilaikut kainaloissa, kun hikoilun määrä ooli niin suuri!

Tripple dry:ta kun laitoin ekaksi yöksi, niin mulle oli valtava yllätys jo se, että kun sitä dödöä laitoin, ei heti viiden minuutin kuluttua valunutkaan hikitippaa jo kainalossa. Niin mulle yleensä muiden dödöjen kanssa kävi! Käytinkin siitä lähtien trippleä muutaman kuukauden, ja se helpotti ongelmaani suuresti, ei kuitenkaan poistanut sitä.

Tutustuin tarkemmin apteekin valikoimaan, ja peloistani huolimatta ostin Absolut torria. Olin lukenut netistä muiden kokemuksia kivuliaista kainaloista, joten osasin henkisesti varautua melkoisiin tuskatiloihin... Aina sitä laittaessani en pystynyt nukkumaan kirvelyn ja polttelun vuoksi, mutta pari-kolme seuraavaa päivää selvisinkin sitten täysin ilman dödöä, pelkkää kosteusvoidetta laitoin punottaviin kainaloihin! Olin ihan pilvissä, kainaloni olivat kuivat kuin sahara! :D

Laitoin parin viikon välein absolut torria, kärsin ekan yön kirvelystä ja valvoin, ja muun aikaa olin todella onnellinen, pystyin ensimmäistä kertaa elämässäni ostaa sellaisia vaatteita kuin oikeasti halusin pitää, ja pystyin ostaa muitakin värejä kuin mustaa! Aukesi aivan uusi maailma!! Tätä jatkui pari vuotta.

Vähitellen pystyin harventamaan absolut torrin käyttöä, hikoilu väheni niin hurjasti.

Nyt en ole enää pariin vuoteen käyttänyt torria ollenkaan. Käytän ihan tavallisia rulladödöjä. Joskus jos tuntuu, että meinaa hikoiluttaa, laitan Adidas-dödöä, sen olen todennut itselläni kaikkein tehokkaimmaksi normidödöksi. Adidaskin joskus vähän kirvelee, yleensä ei. Muun ajan käytän ihan mitä dödöä tekee mieli, mikä nyt parhaimmalta haisee.

Hikoiluongelman voisin siis sanoa poistuneen. Säälin itseäni, kun muistan nuoruuteni, päivästä päivään miettien, että kuinka löysän paidan sitä nyt laittaisi, ettei kainaloihin tulisi kovin suuret laikut... Ja aina salaa kadehtien katselin kavereita, joilla oli kauniita toppeja ja tyköistuvia paitoja, joita en voisi koskaan pitää.... Takana on se elämä, nyt on vaatteissa värejä ja materiaaleja laidasta laitaan! :)

Jos sun ongelma on hikoilun määrä, suosittelen siis muutamaa käsittelyä absolut torrilla. Jos taas ongelmasi ei niinkään ole kainaloita märiksi länteiksi tekevä hikoilun määrä, vaan enemmänkin vaan vähäinen hikoilu ja sen haju, silloin suosittelisin kokeilemaan Trippleä tai tuota Adidasta, ne varmasti riittävät sulle! Absolut torr on melkoista myrkkyä, ja sen käyttöä suosittelen vain epätoivoisille tapauksille, kuten itse olin!

Tsemppiä kokeiluihin! :)

• fontana

Absolut torr piti kainalot kuivina viikon metsäleirillä armeijassa.
      Kirvelee ja kuivattaa ihon,mutta kun sen kestää ja hoitaa kosteusvoiteella,niin ei tarvitse hikoilusta kärsiä.

• fghgfdhgfhgdf

Lääkäriltä voisi kysyä propral nimistä lääkettä.
      Kevyttä annosta käytetään myös jännitystiloihin ja omalääkärini mukaan liikahikoiluun kyseessä siis beetasalpaaja.
      Itsellä käytössä jännitykseen vaikka lääkeinfo antaa muuta tietoa mutta huomasin että sivuoireena on paleleminen ja hikoilun väheneminen jopa loppuminen.
      Joillakin toimii joillakin ei kannattaa kysyä lääkäriltä.
      Eikä se ole huumelääke.

• Antaa kostua

Eräs lääkäri sanoi,kun käytetään reuroraitteja tukkii se huokosreijät, tämä on yksi syy naisten kainalo ja rinta syöpään. Tämän vuoksi en uskalla käyttää kainalosuihkeita ,vaan pesen kunnolla kainalot muutaman kerran päivässä ,ei se hikoilua estä mutta ei tuoksu!

• tropicana1

Apteekit myyvät erittäin tehokasta Hicorol-nimistä tuotetta. Hikoilua ei voi poistaa, mutta tämä tuote estää hienajun muodostumisen. Olen käyttänyt tuotetta trooppisissakin olosuhteissa ja se toimii hyvini. Vaikutus kestää vuorokauden verran. Suomen olosuhteissa pitempäänkin. Suosittelen!

• naamahiki

Entäs kasvojen ja pään hikoilu? onko joku löytänyt siihen helpotusta?

Kainalot eivät hikoile häiritsevästi, mutta erityisesti ahdistavissa tilanteissa naama hikoilee kuin suihkulähde... Naamaan ei mitään perusdödöjäkään voi käyttää, vaikka joskus leuan alle suihkutankin...

vinkkejä?

• kkk...kkk...kkk...

absolut torr !! tehoaa/auttaa varmasti.22v. kokemus.aluksi 1-2kertaa/kk. ja nyt 1kerta/2-3kk. kainalohikoilu oli hermostoperäistä että hikoilu on kropan jäähdyttämistä ja se on jatkunut mutta siten että jalat/jalkapohjat ns. hikoilee.mutta se on pienempi paha kuin kainalo.käytä absolut torr:ia ennen nukkumaan menoa ja ota unilääkkeet että kutina ei häiritse.aamulla pesu.voi "syödä" reiät yöpaidan kainaloihin,huomaat seuraavan pesun jälkeen..?että stydiä kamaa mutta se tehoaakin !!

• kkk...kkk...kkk...

jos käyttää sekä jalkoihin että kainaloihin voi olla vaarana että hiki tulee jostain muualta läpi.jos on tullakseen niin tulee...? eli voi naama,kädet,selkä hikoilla,ehkä..? mutta kokeilemalla se selviää

• lunonnollisuus on ok

Tosiaan varokaa rakkaat ystävät noita tehodödöjä ym.kaupallisia tehokkaita dödöjä. Ostakaa alumiinittomia ja alkoholittomia dödöjä arkikäyttöön esim.luontaistuotekaupasta ja apteekista, eivät ole niin tehokkaita, mutta so what! Noi tehodödöt tosiaan tukkivat kainalosta huokoset ym. tiehyet ja altistavat kaikelle ikävälle, jopa syövälle...
      Käytän itse poikkeustilanteissa jotain tehodödöä esim.juhlatilanteet, kun haluan olla varma ettei hiki haise.

• hietön

ystäväni hikoili aina että kainalot olivat märät. Kyllähän ne joskus haiskahtivatkin. Hän kävi jossain, oliko Tampereella jossain hikirauhasleikauksessa. Oli kuulemma aika kallis, mutta olisi käynyt jo aiemmin jos olisi tiennyt kuinka tulos oli hyvä.

Nyt voi ostaa kauniita puseroita kun ei tarvi miettiä näkyykö hikiläikät.

Kannattaa kuitenkin vaihdella dödöjä, jos löytyisi sopiva. Kainalot voi pestä Tolulla, kuten eräs tuttavani tekee. Sanoo että haju pysyy pois, mutta kyllä käyttää lisänä deodoranttiakin. En kyllä itse ole kokeillut kun ei hiki pahemmin haittaa. Hienhajusta kärsimi´nen on ongelma monelle. Toivottavasti täältä löytyy "niksejä".

joku ruoka voi tehdä hienhajusta väkevämmän kuin olisi normaalisti. Samoin hormoonihäiriöt.

• Minulla auttoi karvojen ajelu

• tammikuu131

Ionipallohoito,pallot kainaloon ja niihin johdetaan sähköä>hoitojakso ja kyllä auttaa.Ja joskus on lääkäri määrännyt sellaista liuosta joka valmistetaan apteekissa

• dadaasdd

Absolut torr on kyllä tehokas, ainut aine joka mulla on oikeasti auttanut. Ikävä kyllä se toimi ehkä sen kerran tai kaksi, sen jälkeen kutina ja kirvely meni niin sietämättömäksi etten voinut käyttää enää.

Triple dry ei "tosihikoiluun" auta, ei ainakaan mulla.

• jsroru

oon testannu torrin ja se on mun valinta. ei kirvelekään jos kuivaat todella hyvin kainalosi pesun jälkeen. siis todellllla hyvin. triplekin mulla on mutta jotenki itelle toi torr on parempi.

• Ezmiiz

Torria minäkin käytin joskus ja se vähensi hikoilua ajan kanssa huomattavasti. Vieläkään normidödöt ei auta mut rexonalta ja dovelta on se uus tehodödö eli maximum protection tullu markkinoille ja se on auttanu torrin jälkeen! Se myydään pahvirasiassa ja maksaa jotain kympin luokkaa mut on oikeesti hyvä! Eikä kirvele :)

• tieteellinen tyttö

Absolut torria kun käyttää ohjeen mukaan kirvely vähenee merkittävästi, eli pestyihin, mahdollisimman huolellisesti kuivattuihin kainaloihin ja sitten antaa sen kuivua kunnolla - kädet vaan ylös ja antaa ilman kiertää.

Runsasta hikoilua missä päin kroppaa tahansa voidaan vähentää ko. alueen hikoiluun vaikuttavien hermojen salpauksella. Esim. Botoxia käytetään tähän. Jos hikoilu on todellinen sosiaalinen ongelma ja antiperspirantit ei vahvoinakaan toimi, käänny lääkärin puoleen ja kysy vaihtoehtoja.

Kainaloiden runsas hikoilu ei yleensä johdu lämmönsäätelystä niinkään kuin hermoston yliaktiivisuudesta, joten silloin kainalohikoilun estäminen ei lisää hikoilua muualla kropassa.

Nuo väitteet hikirauhasia tukkivien tuotteiden syöpävaikutuksista on muuten ihan tuulesta temmattuja. Lukekaa joskus jotain muutakin kuin Ultraa... medline voisi olla ihan hyvä.

• DeoTak

Triple Dry on hyvä. tähän hätään ei ehdi seuraava vihje: Turkissa myytävä Deo Tak, on erittäin tehokas, laitetaan kerran viikossa kainaloihin.Olen käyttänyt sitä monta vuotta.... olen myös laittanut jalkoihin.....Saa apteekeista.

• hietön morsio

Meillä oli häät pari vuotta sitten, koko alkuviikon oli ollut valtavan kuuma ja hääpäivää povattiin kesän kuumimmaksi. Ostin minulle ja sulhaselle triple dry-dödöä. Kun päivä sitten koitti, se todella oli järkyttävän kuuma. Ihmiset saivat kyynelten sijaan pyyhkiä hikikipisaroita otsaltaan, papin naama punoitti ja joka ainoa puvuntakki lensi narikkaan heti virallisen osuuden päätyttyä. Mulla oli vielä kaiken huipuksi pitkähihainen puku, joten lämpöä piisas. Vaan kainalot olivat kuivat kuin Sahara, yhden ainoaa hikitahraa ei mekon kainaloista löytynyt. Olisi varmaan pitänyt hieroa dödöllä koko kroppa.

• kemikaaliton

Minä hikoilin teininä aivan valtavasti ja nyt vanhempanakin ihan kivasti. Kaikenmaailman apteekin dödöjä olen kokeillut, ja luopunut niistä. Parhaiten on auttanut liikunta, ruokavalio ja liiallisten kemikaalien käytön vähentäminen. Joskus laitan hajuvettä kainaloihin, kun hormoonikierto sitä vaatii, mutta muuten en käytä edes saippuaa suihkussa. OLen mietiskellyt, että ehkä ainakin minun tapauksessani ne kemikaalit, joita iholleni laitan, aiheuttavat hajun. Välillisesti siis. Että kun iholla on ylimääräistä, bakteerikasvusto on otollinen hajuilulle. Iholle rasvaksi käytän kesällä kylmäpuristettua kookosöljyä, jotkut käyttävät tätä dödönäkin mutta ihan rehellisesti sanottuna en usko sen toimivan :).

Senkin olen huomannut, että kun vähennän vehnän ja sokerin määrää ravinnossani, hikikään ei niin virtaa eikä lemua.

Nämä eivät siis ole tieteellistä hömppää vaan omia kokemuksiani, jollakin toisella kokemukset ovat ehkä toiset.

• geologi1

Olen samaa mieltä. Minullakin oli hikoilu aivan valtavaa, kun käytin kemiallisia deotorantteja. Olin aikanaan viikon pesemättä itseäni ja käyttämättä mitään deotorantteja, haju mikä minusta lähti(sen varmaan moni osaa kuvitella). Sitten kävin saunassa, otin kunnon kuumat löylyt. Olin siellä noin tunnin ajan, sauna ei ollut kuitenkaa kovin kuuma, jaksoi hyvin olla juoma pullon kanssa. Saunan jälkeen otin kunnon suihkun ilman mitään pesuaineita ja kas kummaa empä ole sen jälkeen hionnut. Ihmiset on opetettu käyttämään deotorantteja, lisää vaan hikoilua. Ja taas lisää deodorantteja, lisää ja lisää.

• Kimmona

Itselläni helpotti hikoiluun alkoholin käytön lopettaminen kokonaan. Jos otti viikonloppuna kunnon törpöt, niin koko seuraavan viikon hikoilutti sangen tukevasti. Loppuviikkoa kohti hikoilu väheni, mutta sitten taas uusi törpöttely ja oravanpyörä olikin valmis..

• 19+13

Käytin ennen Adidaksen jotain mukatehokasta dödöä ja vaikka miten pesin ja näin, hiki alkoi haista jo parin tunnin kuluttua. Ostin kuitenkin ihan perus marketista Rexonan max. protectionia ja eipä ole ollut minkäänlaisia ongelmia! Puteli maksoi tosin jotain yli kympin, mutta on kyllä sen arvoista, kun en halua noita apteekin myrkkyjä käyttää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      146
      2444
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      175
      1681
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      865
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      815
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe