Miten te olette pystyneet käymään kouluja?

asiasta kiinostunut

Koulujen käyminen kertoo sopeutumiskyvystä sekä kyvystä ryhmäytyä. Siitä ei ole suuri loikka pariutumiseen, sillä monet ihmiset valitsevat kumppaninsa omista piireistään.
Sinkkuus ja kouluttautumattomuus ovat vaikeampi yhdistelmä kumppaninhaussa.

Pakottivatko vanhempanne teidät käymään kouluja (jos olette nöyrää sorttia) vai onko teillä jokin muistiominaisuus, joka teki koulunkäynnin helpoksi?

53

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      ime persettäsi, ääliö

    • Tein armeijan jälkeen raskasta ruumiillista ulkona räntäsateessa. Katselin samalla, kun työnjohtaja jutuskeli lämpimässä toimistossa työkaverinsa kanssa. Samana päivänä ilmottauduin valmennuskurssille ja pääsykokeisiin ja päätin, että noin minäkin haluan leipäni ansaita.

      Kaikilla homma ei vissiin toimi samoin vaan otetaan loparit ja jäädään kotiin murehtimaan paskaa elämää.

      • asiasta...

        Ilmeisesti armeijassakin?


      • asiasta... kirjoitti:

        Ilmeisesti armeijassakin?

        Häh?


      • asiasta...
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Häh?

        Ilmeisesti armeijassakin oli "raskasta ruumiillista työtä ulkona räntäsateessa".


      • asiasta... kirjoitti:

        Ilmeisesti armeijassakin oli "raskasta ruumiillista työtä ulkona räntäsateessa".

        No niin oli. Elämäni vittumaisimmat 8 kuukautta. Ei päivää, ettei olisi vituttanut kuin pientä oravaa. Raksalla sentään sai puolessa tunnissa sen mitä intissä päivässä ja nukkua yönsä avovaimon vieressä eikä valvoen ja kuunnellen karvanaamojen kuorsausta.


    • 1+11

      Korkeakoulu oli melko helppoa ja jossain määrin mielenkiintoista. Sopeutumiskysyä ja ryhmäytymistä tarvittiin hyvin vähän.

    • koulutettu sinkku n.

      Itseasiassa naisten kohdalla sinkkuja löytyy etenkin kouluttautuneiden naisten keskuudessa, joten ei se koulutus ole tie onneen parisuhdemarkkinoilla.

      • 16+10

        Tuo ei muuten pidä paikkaansa. Oikeastaan asia on päinvastoin...

        "Toi­sin kuin usein ku­vi­tel­laan, kor­kea­kou­lu­te­tut suo­ma­lais­nai­set ei­vät jää eri­tyi­sen usein sin­kuik­si. Mi­tä kor­keam­pi kou­lu­tus nai­sel­la on, si­tä to­den­nä­köi­sem­min hän sol­mii avo­lii­ton tai me­nee nai­mi­siin. Sa­ma pä­tee mie­hiin. Useim­min liit­to­jen ul­ko­puo­lel­le jää­vät mie­het ja nai­set, joil­la ei ole pe­rus­as­teen jäl­keis­tä kou­lu­tus­ta."

        Läh­teet: Toh­to­ri­kou­lu­tet­ta­va Eli­na Mäen­pää, Hel­sin­gin ylio­pis­to. Kou­lu­tus­ti­las­tot, Ti­las­to­kes­kus. Flo­ren­cia Torc­he: Edu­ca­tio­nal As­sor­ta­ti­ve Ma­ting and Eco­no­mic Ine­qua­li­ty, De­mog­rap­hy, tou­ko­kuu 2010. Ma­ri­ka Ja­lo­vaa­ra: So­cio-eco­no­mic re­sour­ces and first-union for­ma­tion in Fin­land, co­horts born 1969-81, Po­pu­la­tion Stu­dies, 1/2012.

        http://www.hs.fi/paivanlehti/#elama/Työ ja koulutus ovat vain pintaa/a1356838841774


      • koulutettu sinkku n.
        16+10 kirjoitti:

        Tuo ei muuten pidä paikkaansa. Oikeastaan asia on päinvastoin...

        "Toi­sin kuin usein ku­vi­tel­laan, kor­kea­kou­lu­te­tut suo­ma­lais­nai­set ei­vät jää eri­tyi­sen usein sin­kuik­si. Mi­tä kor­keam­pi kou­lu­tus nai­sel­la on, si­tä to­den­nä­köi­sem­min hän sol­mii avo­lii­ton tai me­nee nai­mi­siin. Sa­ma pä­tee mie­hiin. Useim­min liit­to­jen ul­ko­puo­lel­le jää­vät mie­het ja nai­set, joil­la ei ole pe­rus­as­teen jäl­keis­tä kou­lu­tus­ta."

        Läh­teet: Toh­to­ri­kou­lu­tet­ta­va Eli­na Mäen­pää, Hel­sin­gin ylio­pis­to. Kou­lu­tus­ti­las­tot, Ti­las­to­kes­kus. Flo­ren­cia Torc­he: Edu­ca­tio­nal As­sor­ta­ti­ve Ma­ting and Eco­no­mic Ine­qua­li­ty, De­mog­rap­hy, tou­ko­kuu 2010. Ma­ri­ka Ja­lo­vaa­ra: So­cio-eco­no­mic re­sour­ces and first-union for­ma­tion in Fin­land, co­horts born 1969-81, Po­pu­la­tion Stu­dies, 1/2012.

        http://www.hs.fi/paivanlehti/#elama/Työ ja koulutus ovat vain pintaa/a1356838841774

        En ymmärrä miten tuo hesarin linkki liittyi asiaan, kun puhe ei missään vaiheessa ole ollut siitä, että korkeakoulutetut naiset eivät huoli heitä kouluttamattomampia miehiä.

        Pikagooglauksella löytyi muita tutkimustuloksia:

        http://www.tulva.fi/index.php?k=15694

        "Koulutustason ja puolisottomuuden yhteys on todettu useissa tutkimuksissa. Korkeasti koulutetut naiset ovat puolisottomia todennäköisemmin kuin vähän koulutetut. Miehillä tilanne on päinvastainen: korkeasti koulutetut miehet löytävät kumppanin kaikista helpoiten. Ristiriita johtuu sukupuolirooleista. Ihanteena on edelleen, että mies on naista koulutetumpi."


      • 2+8
        koulutettu sinkku n. kirjoitti:

        En ymmärrä miten tuo hesarin linkki liittyi asiaan, kun puhe ei missään vaiheessa ole ollut siitä, että korkeakoulutetut naiset eivät huoli heitä kouluttamattomampia miehiä.

        Pikagooglauksella löytyi muita tutkimustuloksia:

        http://www.tulva.fi/index.php?k=15694

        "Koulutustason ja puolisottomuuden yhteys on todettu useissa tutkimuksissa. Korkeasti koulutetut naiset ovat puolisottomia todennäköisemmin kuin vähän koulutetut. Miehillä tilanne on päinvastainen: korkeasti koulutetut miehet löytävät kumppanin kaikista helpoiten. Ristiriita johtuu sukupuolirooleista. Ihanteena on edelleen, että mies on naista koulutetumpi."

        Kyllä vain liittyy, koko tuo pari viikkoa sitten ilmestynyt Hesarin juttu käsitteli koulutuksen vaikutusta pariutumiseen. Artikkelissa oli haastateltu "epäsuhtaista" paria, jossa mies on kokki ja vaimo väikkäriä tekevä tutkija, joka reissaa maailmalla. Tuo linkkaamasi Tulvan juttu on kumminkin jo 4 vuotta vanha...

        Naisen näkökulmaa: "Epä­röin aloit­taa suh­det­ta mie­heen, jol­la on eri­lai­nen taus­ta. Tut­ta­va­pii­rii­ni kuu­lui vain kor­kea­kou­lu­tet­tu­ja." (....) "Ja­rin ta­pa koh­del­la mui­ta ih­mi­siä te­ki mi­nuun vai­ku­tuk­sen. Huo­ma­sin, et­tä hän oli erit­täin hy­vä työs­sään ja aloin ol­la hä­nen työs­tään yl­peä." (....) "Taus­to­jen eri­lai­suus tu­lee esil­le rii­del­les­sä. Mi­nä ha­luan pui­da asioi­ta pe­rus­teel­li­ses­ti ja poh­din, mi­tä Ja­rin kom­ment­tien ta­ka­na on. Ja­ria sel­lai­nen pyö­rit­te­ly är­syt­tää.
        Ja­rin kans­sa olen oi­val­ta­nut, et­tä työ ja kou­lu­tus ovat ih­mi­ses­sä pin­taa. Ar­vot ja elä­män­ko­ke­mus ovat tär­keäm­piä. Mei­tä yh­dis­tää se, et­tä mo­lem­mil­la oli jo lap­sia ja mo­lem­mil­ta oli kuol­lut tär­keä lä­hei­nen: Ja­ril­ta isä ja mi­nul­ta pa­ras ys­tä­vä.
        Ih­mi­nen voi pal­jas­tua ti­man­tik­si, kun hä­neen tu­tus­tuu." (....) "Jol­lain ta­val­la mi­nun tie­teel­li­syy­te­ni ja Ja­rin käy­tän­nöl­li­syys var­mas­ti nä­kyy suh­tees­sam­me ai­na. Hal­ko­ja hak­kaam­me sil­ti mo­lem­mat."

        Miehen näkökulmaa: "Vaik­ka taus­tam­me ovat eri­lai­set, ys­tä­väm­me­kin ovat tul­leet hy­vin toi­meen kes­ke­nään. Näin sii­tä huo­li­mat­ta, et­tä mi­nun ka­ve­ri­ni ovat am­mat­ti­kou­lun käy­nei­tä käy­tän­nön työn te­ki­jöi­tä ja Su­vin ys­tä­vät aka­tee­mi­sia nai­sia.
        Luu­len, et­tä mo­nil­la ih­mi­sil­lä on sil­ti en­nak­ko­luu­lo­ja. Tus­kin pro­fes­so­ri­nai­nen kir­ves­mie­hiä kat­se­lee, mut­ta duu­na­ri­mie­hil­lä voi ol­la nai­sia­kin ko­vem­mat en­nak­ko­luu­lot. Mo­net ajat­te­le­vat, et­tä kou­lu­te­tut nai­set kul­ke­vat nok­ka pys­tys­sä ja ko­ros­ta­vat omaa ase­maan­sa.
        Mi­nun sil­mis­sä­ni pelk­kää uraa te­ke­vä nai­nen on yk­si­näi­nen ih­mi­nen. Ta­val­li­nen duu­na­ri­mies voi­si aut­taa täl­lais­ta nais­ta naut­ti­maan elä­mäs­tä ja ot­ta­maan ren­nom­min."

        "Töi­den suh­teen mei­tä erot­taa esi­mer­kik­si se, et­tä Su­vin työ­ai­ka ei pää­ty tiet­tyyn kel­lo­nai­kaan. Mi­nä taas olen tot­tu­nut te­ke­mään töi­tä tark­ko­jen työ­ai­ko­jen mu­kaan.
        Su­vi on va­paa-ajal­laan­kin aka­tee­mi­sen var­tin myö­häs­sä. Se on to­si är­syt­tä­vää, sil­lä mi­nä olen ai­na ajois­sa.
        Jou­dun vä­lil­lä jous­ta­maan Su­vin työn vuok­si: hän on ai­na­kin ker­ran kuu­kau­des­sa pa­ri yö­tä työ­mat­kal­la. Toi­si­naan hä­nen työ­päi­vän­sä voi­vat ve­nyä 12-tun­ti­sik­si." .(....) "Rii­ta­ti­lan­teis­sa mi­nua saat­taa är­syt­tää, jos Su­vi al­kaa nä­sä­vii­sas­tel­la tut­ki­mus­tie­doil­laan ja pu­hua kä­sit­teil­lä. Saa­tan ko­kea, et­ten pys­ty vas­taa­maan ta­kai­sin.
        Su­vil­la on suu­rem­pi sa­na­va­ras­to ja pa­rem­pi tie­tä­mys mo­nis­ta asiois­ta. Käy­tän­nös­sä mi­nä kui­ten­kin hal­lit­sen mo­net asiat pa­rem­min."

        Omissa ystäväpiireissäni koulutetut naiset ovat pariutuneet yhtä paljon kuin kouluttamattomatkin, sillä erotuksella että koulutetuilla liitot näyttävät kestävän huomattavasti paremmin kuin pelkän peruskoulun tai amiksen käyneillä. Mutta tämähän on vain minun huomioni, ehkä sinulla on toisenlaisia huomioita?


      • 2+8
        koulutettu sinkku n. kirjoitti:

        En ymmärrä miten tuo hesarin linkki liittyi asiaan, kun puhe ei missään vaiheessa ole ollut siitä, että korkeakoulutetut naiset eivät huoli heitä kouluttamattomampia miehiä.

        Pikagooglauksella löytyi muita tutkimustuloksia:

        http://www.tulva.fi/index.php?k=15694

        "Koulutustason ja puolisottomuuden yhteys on todettu useissa tutkimuksissa. Korkeasti koulutetut naiset ovat puolisottomia todennäköisemmin kuin vähän koulutetut. Miehillä tilanne on päinvastainen: korkeasti koulutetut miehet löytävät kumppanin kaikista helpoiten. Ristiriita johtuu sukupuolirooleista. Ihanteena on edelleen, että mies on naista koulutetumpi."

        Tuossa Tulvan jutussa oli toki kiinnostavia havaintoja, mm. siitä, että parisuhteen puuttuminen ei tee naisia yksinäisiksi:

        "Yksinäisyyden tunne ei Tulvan saamien vastausten perusteella näytä kuitenkaan liittyvän pelkästään parisuhteen puuttumiseen. Noin puolet vastaajista koki ensisijaiseksi ongelmakseen sen, että heiltä puuttuu ystäviä. Elämäntilanteiden muuttuminen oli verottanut monen ystäväpiiriä."

        Sekä se, että naiset kokevat hyvin paljon yksinäisyyttä parisuhteessa:
        "Myös parisuhteessa, jonka puuttuminen toisten vastaajien mielestä juuri oli syy yksinäisyyteen, koettiin yksinäisyyttä."

        Tässä kyllä luottaisin enemmän viimeisimpiin tutkimuksiin ja tilastoihin, kuin 4 vuotta vanhoihin tuloksiin (lisäksi Mäkisen kirja, johon artikkeli perustuu, on tehty vuonna 2008 - viisi vuotta sitten):
        "Koulutustason ja puolisottomuuden yhteys on todettu useissa tutkimuksissa. Korkeasti koulutetut naiset ovat puolisottomia todennäköisemmin kuin vähän koulutetut. Miehillä tilanne on päinvastainen: korkeasti koulutetut miehet löytävät kumppanin kaikista helpoiten. "

        Näyttää siltä, että viidessä vuodessa naisten tilanne on muuttunut ja on nyt samanlainen kuin miehillä: koulutetut ihmiset ovat parisuhteessa kouluttamattomia useammin.

        Mutta, mutta... Artikkeli on muuten mielestäni hämmentävän asenteellisesti kirjoitettu:

        "Mutta on eriäviäkin mielipiteitä. Eräs Tulvan kyselyä kritisoinut kirjoittaja puuttui kyselyssä käytettyyn ilmaisuun "biologinen kello tikittää".
        "Uskotteko todella sellaiseen?", hän kirjoittaa. "Koko käsite on heteroseksistinen. Kellon on tikitettävä mikäli mielii olla ideaalinen nainen. Olisitte voineet kyseenalaistaa koko käsitteen. Sitä paitsi yksin elävä nainen voi mitä mainioimmin hankkia lapsen yksin, ei siihen mitään kumppania tarvita", kirjoittaja ärisee."

        ÄRISEE? Mitä VIT-TU-A? Aika näppärästi torpataan normista poikkeava mielipide "ärinänä", jota ei tarvitse ottaa vakavasti... Olen samaa mieltä kommentoijan kanssa. Koko "biologinen kello" on mielestäni pelkästään myytti: kaikki eivät saa mitään hemmetin "vauvakuumetta" eikä lajin jatkamiseen pakottavaa "biologista imperatiivia" ole kaikilla...
        Ja heti perään ollaan sormi pystyssä:
        "Lapsen saamista ei voi lykätä loputtomasti, vaikka nykyään ensisynnyttäjien ikä kasvaa koko ajan ja on nyt tasan 30 vuotta. "

        Muistakaa pusertaa niitä rääkykääryleitä piNpistänne heti kun pääsette lukiosta! Muuten ette ehdi (ettekä edes saa miestä koska koulutus). Voi ju-ma-lau-ta.


    • Kouluja on hyvin helppo käydä, ainoa ongelma on vaan siinä ettei se pelkkä koulun hyvästi suorittaminenkaan takaa mitään nykypäivänä. Saat pelkkiä todistuksia ja siinä se.

      • asiasta...

        Miten niin kouluja on helppo käydä. Monen elämän se vain tuhoaa.
        Itse vieroksun kaikkea valmista tietoa, sillä minulla on muisti- ja keskittymisongelmia.


      • asiasta... kirjoitti:

        Miten niin kouluja on helppo käydä. Monen elämän se vain tuhoaa.
        Itse vieroksun kaikkea valmista tietoa, sillä minulla on muisti- ja keskittymisongelmia.

        No se on vaan mun mielipide että on helppo käydä, koska itse niin koen. Tietenkään en voi tietää jos jollain toisella on ongelmia asian suhteen. Mut silloinkin pitäisi ensin löytää se mielenkiintoinen ala, koska en itsekään esim. jotain kielitiedettä edes osaisi enkä kestäisi kauaa opiskella. Et summa summarum, kun tietää mitä haluaa tehdä niin sen opiskelukin on hyvin luontevaa.


      • Toki koulujen käyminen on helppoa niille onnekkaille, jotka ovat lahjakkaita, nopeita oppimaan ja pärjäävät suht hyvin liki kaikissa oppiaineissa. Toisille se on helppoa suorittaa jopa useita eri yliopisto- tai korkeakoulututkintoja, kun taas toisille voi tehdä tiukkaa saada edes ammattikoulu läpi.

        Itse en kyllä tule enää koskaan mihinkään kouluihin lähtemään, kun ei ole mahdollisuuksia missään kouluissa pärjätä.


      • 2268
        DarkFear kirjoitti:

        Toki koulujen käyminen on helppoa niille onnekkaille, jotka ovat lahjakkaita, nopeita oppimaan ja pärjäävät suht hyvin liki kaikissa oppiaineissa. Toisille se on helppoa suorittaa jopa useita eri yliopisto- tai korkeakoulututkintoja, kun taas toisille voi tehdä tiukkaa saada edes ammattikoulu läpi.

        Itse en kyllä tule enää koskaan mihinkään kouluihin lähtemään, kun ei ole mahdollisuuksia missään kouluissa pärjätä.

        kuten et laivallekaan


      • 2268 kirjoitti:

        kuten et laivallekaan

        Mitä ne laivaristeilyt tähän liittyy? Ei yhtään mitään.


      • 2268
        DarkFear kirjoitti:

        Mitä ne laivaristeilyt tähän liittyy? Ei yhtään mitään.

        Et voi lähteä kouluun koska kotiseudun tyypit voi tulla ja kysyä miksi olet siellä yksin.
        Et voi lähteä laivalle koska kotiseudun tyypit voi tulla ja kysyä miksi olet siellä yksin.


      • 2268 kirjoitti:

        Et voi lähteä kouluun koska kotiseudun tyypit voi tulla ja kysyä miksi olet siellä yksin.
        Et voi lähteä laivalle koska kotiseudun tyypit voi tulla ja kysyä miksi olet siellä yksin.

        No ihan sama mitä ajattelevat, kun mä en ole enää mihinkään kouluihin lähdössä.


      • kuinka haen työtä
        DarkFear kirjoitti:

        No ihan sama mitä ajattelevat, kun mä en ole enää mihinkään kouluihin lähdössä.

        Entä työkkärin kurssit? Niihinhän on pakko mennä, jos on työtön?


      • mies 86
        kuinka haen työtä kirjoitti:

        Entä työkkärin kurssit? Niihinhän on pakko mennä, jos on työtön?

        DarkFear, en usko että kenellekään ihmiselle korkeakoulututkintojen suorittaminen varsinaisesti "helppoa" on, vaikka lukupäätä löytyisikin. Nykyään esimerkiksi jos aikoo valmistua kandidaatiksi jostain oppiaineesta yliopistossa niin täytyy suorittaa 180 opintopistettä, josta yksi opintopiste vastaa arviolta noin 30 tunnin työskentelyä aineen parissa. Innokkaimmiltakin lukutoukilta siinä menee vähintään se kolme vuotta.


      • 1+2
        mies 86 kirjoitti:

        DarkFear, en usko että kenellekään ihmiselle korkeakoulututkintojen suorittaminen varsinaisesti "helppoa" on, vaikka lukupäätä löytyisikin. Nykyään esimerkiksi jos aikoo valmistua kandidaatiksi jostain oppiaineesta yliopistossa niin täytyy suorittaa 180 opintopistettä, josta yksi opintopiste vastaa arviolta noin 30 tunnin työskentelyä aineen parissa. Innokkaimmiltakin lukutoukilta siinä menee vähintään se kolme vuotta.

        180? Ha! Meillä kandin tutkintoon vaadittiin 240 opintopistettä - koulutus tosin oli nelivuotinen (ja välivuosia ei saanut pitää)...


      • mies 86
        1+2 kirjoitti:

        180? Ha! Meillä kandin tutkintoon vaadittiin 240 opintopistettä - koulutus tosin oli nelivuotinen (ja välivuosia ei saanut pitää)...

        Mikä linja se oli?


    • 245ucd

      Tulen toimeen ihmisten kanssa ja olen luonteeltani aivan tavallinen, sellainen keskiverto mies, myös ulkonäköni puolesta. Opiskeluaikana(AMK) olin tekemisissä naisten kanssa, mutta naiset eivät selvästikkään pitäneet minusta. Opiskelija menoissa en ollut mukana koskaan. Naisten lähestyminen on ollut aina vaikeaa. En käy ravintoloissa, eikä minulla ole naispuolisia tuttavia, eikä kovin paljoa miespuolisiakaan.

      Haluaisin harrastaa seksiä naisten kanssa ja ehkä seurustella vakituisesti jonkun mukavan naisen kanssa. Sosiaalinen kömpelyyteni sekä kavereiden puute ovat suurimpia syitä yksinäisyyteeni.

    • Citynainen

      Kouluttautuminen nostaa itsetuntoa ja avartaa ajatuksia. Yleensä kouluttautuminen johtaa sinkulla myös seurusteluun. Kyllä. Kumppani löytyy omista piireistä ja samanlaisesta taustasta.

      Kouluttautumalla on apuna oltava sosiaalisuus ja verkostuminen sekä muita kautta tullut osaaminen joka nostaa itsetuntoa. Ei ole este pariutumiselle.

      • Valitettavasti moni opinahjo on niin mies- tai naisenemmistöinen, ettei sieltä juuri kumppania löydy.


      • mies maalta
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Valitettavasti moni opinahjo on niin mies- tai naisenemmistöinen, ettei sieltä juuri kumppania löydy.

        Tämän olen itsekin todennut, nytkin opiskelemassa ja oman alan opissa ei yhtään naista. Ruokalassa käykin sitten monen muun alan opiskelijoita ja tyttöjä mutta suurin osa on 16-19vee, juu ei kiitos.


      • mies maalta kirjoitti:

        Tämän olen itsekin todennut, nytkin opiskelemassa ja oman alan opissa ei yhtään naista. Ruokalassa käykin sitten monen muun alan opiskelijoita ja tyttöjä mutta suurin osa on 16-19vee, juu ei kiitos.

        Itsekin olen opiskelemassa, mutta järjestään mitä olen asiaa tutkaillut niin jokainen vastaantullut nainen on ollut jo varattu... sellaiset ei kauaa pyöri vapailla markkinoilla, koska miehiä on niin paljon enemmän.


      • Poksuko

        Olen vissiin jotenkin poikkeus, mutta mun mielestä ei ole välttämättä hyvä, jos elämänkumppani löytyy ja/tai työskentelee samassa työyhteisössä. Pikemminkin, voi olla paljon parempi, että ihmisillä on hieman erilainen koulutustausta ja ennen kaikkea työpaikka. Muuten touhu on vähän liian pienissä piireissä ja sisäsiittoista noin vertauskuvannollisesti.

        Kouluttautumisen ensisijainen tavoite ei ole sosiaalisuus sen paremmin kuin verkostoituminenkaan. Oleellisinta oikea ammattitaito ja osaaminen. Tuppaa meinaan olemaan niin, että työpaikalla ne yltiösosiaalisimmat tapaukset yleensä asuvat kahvipöydissä, jolloin varsinaisten töiden tekeminen jää sitten muiden tehtäväksi. Verkostoituminen taas on melkolailla mitään sanomaton juttu, joka ei välttämättä tuo koko touhuun minkäänlaista lisäarvoa.

        Sanotaanko näin, että suurin este monelle pariutumisen kannalta taitaa olla lähinnä sopivien kumppaniehdokkaiden poissaolo/puute.Tarkoitan tällä sitä, että kaikki eivät pidä tusinanaisista, jotka yrittävän olla toinen toisensa kopioita, etteivät vain erottuisi massasta.


    • mies 86

      Olen kouluttautunut mutta olen silti sosiaalinen luuseri, koska en ole oppinut hyväksymään itseäni sellaisena kuin olen. Ymmärrän sen, että opiskelupiireissä on hyvä sauma muodostaa sosiaalisia kontakteja ja parisuhteita ja whatnot, mutta itse priorisoin kuitenkin opinnot seurustelun edelle. Valitettavasti.

    • Rick!

      Kouluttautuminen johtaa hyvin usein miehellä kunnolliseen ja pitkäaikaiseen parisuhteeseen ja yhteisen asunnon hankkimiseen naisen kanssa koska naiset katsovat,että miehellä on oltava ehdottomasti jokin ammatti ja työ sekä pitävät hyvin tärkeänä,että mies tulee toimeen omillaan.

      • Johan!

        Hyvin kouluttautuneella miehellä on myös varaa räjähtäviin kauluspaitoihin.


    • Paul!

      Tärkein ja paras pointti. Hyvin kouluttautuneella miehellä on vara lähteä kauas ulkomaille lentokoneella hakemaan erikseen vaikka Los Angelista Kauniit ja rohkeat tai Tunteita ja tuoksuja sarjan mahtavan näköisten herrasmiesten mahtavia laatu kauluspaitoja mahtaviin kauluspaita valkkaajien suosimiin liikkeisiin!

      • Carl!

        Kaiken edellä kulkee kuitenkin sauma päästä Tukholman risteilylle tekemään tuttavuutta komeiden miesten kanssa.


    • Kouluttautuminen ei takaa onnea, ja kavereistani vähiten kouluttautuneet pärjäsivät aina parhaiten naisten kanssa ja nytkin ovat naimisissa viettäen lapsiperheen arkea josta itse vaan unelmoin (no, on poikamieselämässäkin hyvät puolensa)...

      Itse taas myönnän että koulussa en ollut kauhean ahkera, mutta en myöskään vähätellyt asioita vaan pidin niitä kohtuu kiinostavina - hyvä muisti lisäksi mahdollisti sen, että minimaalisella lukemisella ja pelkkiä luentoja seuraamalla sain ihan OK arvosanoja ja kuitenkin vapaa-aikana ehdin pelata ja hengailla kavereiden kanssa... satun vaan muistamaan näkemäni/kuulemani melko hyvin, en yksityiskohtia vaan ne suuret linjat.

      Lähinnä harmittaa, etten ollut niin hyvä opiskelija mitä NYT olisin kun olin nuorempi, ei vaan tajunnut mitä kaikkea olisi voinut saavuttaa silloin opiskelemalla ahkerammin... yläaste etenkin oli hankalaa aikaa, enkä ihmettele ettei miehiä koulunkäynti kiinnosta niihin aikoihin muuten kuin sosiaalisessa mielessä.

      Pahinta nyt kun seuraan kouluttamattomien kavereideni perhe-elämää on heidän suhtautumisensa lastensa koulunkäyntiin - he eivät juurikaan kannusta heitä, kehu koulua tärkeäksi asiaksi tms., mikä sapettaa hiukan ja yritänkin aina tilaisuuden tullen valistaa näitä lapsia oppimaan asioista ja että oppiminen on tärkeintä maailmassa... silti kaverini (vanhemmat) haaveilevat että lapsistaan tulee lääkäreitä tms. mutta eivät ymmärtää että ala-asteesta lähtien pitäisi olla myös kiinnostunut niistä aineista mitä opetetaan. Ei, tärkeintä on saada lapset illalla nukkumaan (saavat kuunnella iltasatunsa CD:ltä) jotta pääsee itse katsomaan junttiviihdettä TV:stä.

      • asiasta...

        Minä olen siinä mielessä juntti, että en osaa opettaa lapsia kouluasioissa, joten se on jäänyt tekemättä. En myöskään vaadi mitään lukion käymistä eli amis on ok ja siellä he ovat olleet kärkeä omasta ansiostaan.


      • asiasta... kirjoitti:

        Minä olen siinä mielessä juntti, että en osaa opettaa lapsia kouluasioissa, joten se on jäänyt tekemättä. En myöskään vaadi mitään lukion käymistä eli amis on ok ja siellä he ovat olleet kärkeä omasta ansiostaan.

        Hyvä juttu, enkä tarkoittanut että yliopisto on mitenkään amista parempi - itsekin sain ihan vapaasti valita kiinnostukseni eikä vanhemmistani ollut mitään apua koulunkäynnin osalta.

        Lähinnä olen huolissani siitä, että jos vanhemmista huokuu sellainen "koulu on turhaa" -asenne, voi lapset menettää jotain sellaista missä he saattaisivat olla ovat hyviä.

        Mutta itsekin arvostan asiantuntevaa rakentajaa tai automekaanikkoa siinä missä tutkijaa tai lääkäriä...


    • Mies1985

      Suomessa on oppivelvollisuus.

    • Vaarallinen nainen

      Korkeakoulutettu minäkin, mutta eipä se ole kumppania tuonut. Päin vastoin. Tuli tutkinto ja ura, ja sinkkuna on oltu ever since. No myönnän kyllä, että olen työnarkkari. Olen kyllä tyytyväinen elämääni ja itseeni, ei sillä, mutta jos saisin valita, niin tapaisin mielelläni miehen joka kolahtaa oikein kunnolla :)

      • Vaaraton mies

        No pistän paremmaks. Korkeakoulutettu, sinkku, yksinäinen ja työtön. Eipä tuo opiskelu joo aina tuo onnea. Kaverit kadonnu omille teilleen opintojen jälken eikä työurakaan ottanu tuulta purjeisiin. Ja "yllättäen" en siis kovin tyytyväinen elämääni..

        Miettiny kyl jos palais uudestaan koulun penkille. Jos toinen yritys tois onnistumisia edes jollain elämän osa-alueella.


    • Star M

      Tarkoitatko Vaarallinen nainen,että haluaisit yhdestä miehestä löytää kunnollisen parisuhteen/seurustelusuhteen?

      • Hän selventää

        Ei, luultavasti hän tarkoittaa että vähintään 3-5 miehestä (joista yhden täytyy olla turkkilainen, toisen ruotsalainen ja kolmannen Ghanalainen) pitäisi löytyä seurustelurinki.


      • Vaarallinen nainen

        Star M:lle
        Juu. Semmoisesta haaveilen.


      • Vaarallinen nainen
        Hän selventää kirjoitti:

        Ei, luultavasti hän tarkoittaa että vähintään 3-5 miehestä (joista yhden täytyy olla turkkilainen, toisen ruotsalainen ja kolmannen Ghanalainen) pitäisi löytyä seurustelurinki.

        Tämä veikkaus meni pikkuisen pieleen, mutta kun selvästi sinua aihe kiinnostaa, niin ruokin uteliaisuuttasi ja kerron, että ensisijainen toive olisi suomalainen. Se, millä tasolla haluan kommunikoida kumppanini kanssa edellyttää, että meillä on yhteinen äidinkieli. Ei nimittäin päivän politiikka ja muut yhteiskunnalliset asiat, työasiat ym. taivu ruåtsiksi, turkiksi osaan vain yhden sanan balik (=kala), ja ghanaksi en osaa sanoa edes hei.

        Seurustelurinkiin ei todellakaan olisi aikaa tai kiinnostusta (mainitsin että olen työnarkkari), ja miksi pitäisi olla rinki, jos haluaa parisuhteen? Hölmö ajatus, sehän olisi ajan haaskuuta. Panostan mieluummin laatuun kuin määrään.


      • Ei kiinnosta
        Vaarallinen nainen kirjoitti:

        Tämä veikkaus meni pikkuisen pieleen, mutta kun selvästi sinua aihe kiinnostaa, niin ruokin uteliaisuuttasi ja kerron, että ensisijainen toive olisi suomalainen. Se, millä tasolla haluan kommunikoida kumppanini kanssa edellyttää, että meillä on yhteinen äidinkieli. Ei nimittäin päivän politiikka ja muut yhteiskunnalliset asiat, työasiat ym. taivu ruåtsiksi, turkiksi osaan vain yhden sanan balik (=kala), ja ghanaksi en osaa sanoa edes hei.

        Seurustelurinkiin ei todellakaan olisi aikaa tai kiinnostusta (mainitsin että olen työnarkkari), ja miksi pitäisi olla rinki, jos haluaa parisuhteen? Hölmö ajatus, sehän olisi ajan haaskuuta. Panostan mieluummin laatuun kuin määrään.

        Ei, se oli vain Star M:lle (ja muulle palstalle) tarkoitettu heitto. ;)

        Itseäni ei kiinnosta mitä oikeasti ajattelet, ihan sama kun en kuitenkaan sinuun törmää IRL, vain niillä ihmisillä on merkitystä. Tyyppillistä naisellisuutta kuitenkin olla tajuamatta vitsiä...


      • Vaarallinen nainen
        Ei kiinnosta kirjoitti:

        Ei, se oli vain Star M:lle (ja muulle palstalle) tarkoitettu heitto. ;)

        Itseäni ei kiinnosta mitä oikeasti ajattelet, ihan sama kun en kuitenkaan sinuun törmää IRL, vain niillä ihmisillä on merkitystä. Tyyppillistä naisellisuutta kuitenkin olla tajuamatta vitsiä...

        Tiedän että kirjoitit kieli poskella, mutta huomioitko sinä, että huumorimielellä minäkin kirjoittelen? Meitä kuitenkin erottaa se, että kirjoitan harkintaa käyttäen sen sijaan että heitän älyvapaita kommentteja.

        Vaikka palstan taso on naurettavan surkea, osittain juuri vastaavanlaisten "heittojen" takia, niin täällä on kuitenkin muutama joka haluaa kirjoittaa vähän enemmän älyä käyttäen. Soveltaisitko siis lukijan vastuutasi sen verran, että jättäisit pilaamatta ihan jokaista ketjua näillä ikivanhoilla jutuilla, jotka ei oikeasti edes naurata ketään? Näitä juttuja varten löytyy kyllä ihan omiakin ketjuja.

        :D


    • Rick:)

      Hyvä koulutus tuo mahdollisuuden erittäin laadukkaaseen ja tasokkaaseen sekä sellaiseen elämään,että elämä on todella mukavaa/juhlaa kun mitään ei puutu ja kaikkea on mielinmäärin. Ja se tärkein asia,mistä Carl muistuttaa ne erikoiset kauluspaidat joita saa ostella mielinmäärin maailmalla sijaitsevista metropoleista Ulkomaita myöten. Rahalla saadaan aikaan todella laadukas ja tasokas elämä.

    • tgjhdhsxdgbzdsdg

      Opiskelu oli aikanaan ehkä liiankin helppoa. Pärjäsin hyvin, vaikka ehdottomasti suuntasin enemmän energiaa bilettämiseen kuin pänttäämiseen. Toisaalta myös tinkimätön aina parhaimpaan tulokseen pyrkivä luonne ajoi automaattisesti hankkimaan myös mahdollisimman hyvää koulutusta.

    • Star M

      Okey :)

    • Hippu (m)

      Kuule, kouluja on käyty ja töitäkin tehty. Jopa sellaisia töitä, joita nykyisen velliper... seet pitävät ns. paskaduuneina tyyliin, kun mikään ei kelpaa. Opiskelu, työ ja harrastukset taas ovat olleet ihan oman mielenkiinnon kohteiden mukaisia, joten ei ole tarvinnut opiskella vuosikausia turhaan tietämättä, mikä minusta tulee "isona".

      Mitä taas tulee kumppaninvalintaan, enpä keksi typerämpiä kriteereitä kuin ammatti tai koulutustaso. Kummatkin ovat sellaisia, joilla ei ole oikeastaan mitään merkitystä oikean parisuhteen kannalta. Nykyisin koulutustaustakaan ei välttämättä takaa työpaikkaa, sen paremmin kuin sekään, jos on puhdas rasvanahkaduunari.

      Mitä tulee aloittajan tekstiin, vaadimme ehdottomasti parempia provoja !

    • koulutettu työtön

      Kouluttamattomuus ei ole ongelma pariutumismarkkinoilla. Senkun menee kaljakuppilaan ja ottaa sieltä ensimmäisen juopon. Siellä on kouluttamattomia miehiä ja naisia toistensa seurassa.

      Todellinen ongelma on olla koulutettu työtön. Koska silloin ei kuulu mihinkään sosiaaliseen ryhmään vaan on yksin. On liian korkeasti koulutettu ja älykäs kaljukuppiloiden juopponaisille ja työssäkäyvät menestyvät naiset eivät työtöntä miestä huoli, vaikka tällä olisikin koulutus. Ja kun ei ole edes työpaikkojen sosiaalisia rinkejä apuna, niin kaveritkin on vähissä.

    • mielestäni ammattikouluissa pitäisi lakkauttaa kaikki linjat mistä valmistuu vain työttömiä esim mediaassari on yksi sellainen..
      ja lisätä koulutuspaikkoja sellaisille aloille missä on hyvät työllistymismahdollisuudet esim hoitoala niin ei tarvitsisi suomeen tuoda espaniasta asti hoitajia..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      1918
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      368
      1554
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      69
      1276
    4. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      25
      1095
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1075
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1001
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      930
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      68
      864
    9. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      846
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      825
    Aihe