läskistä eroon ja lihasta lisää,neuvotkaa viisaammat:)

marie751

elikkäs aloitan itsestäni..olen päästänyt itseni rupsahtamaan pitkässä parisuhteessa holtittomaan kuntoon.162cm ja 88kiloa ei ole hyvä yhdistelmä!!!peruskunto kuitenkin on kohdallaan.ongelma on korvien välissä ja napostelu kohtauksissa.sali treenit on jälleen alkanun maistumaan muutamien vuosien jälkeen mutta tuntuu että ei läski tällä iällä lähdekkään niin helposti(ikää 37) kuin 5 vuotta sitten..kertynyttä läskiä on mahan seudulla ja ulkoreiden pinnassa. sekä selkäpuolen jenkat..yök.näistä on päästävä eroon. sali treenit on n1h 5krt viikossa. miten pääsisin eroon näistä,mihin liikkeisiin kannattaisi panostaa ja millaiseen ruokavalioon tulisi kiinnittää huomiota.peruna,riisi ja pasta jäänyt vähemmälle.tarvis oikein joku treeniopas saada salille,pitäiskö harkita lisäravinnetta tukemaan liikkumista?,jos tiedät jonkun sivuston mistä saa tulostettua tälläisen nii linkitäisitkö sen tähän...

87

4333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poopoilija

      Syö vähemmän kuin kulutat niin paino laskee. Paikallista läskin polttoa ei ole olemassa vaan se palaa koko kropasta, eli vaikka kuinka treenaisit esim vatsoja niin se fläsä ei pelkästään sula vatsasta.

      Rupea merkkaamaan omat syömises paperille, huomaat syöväs aivan liikaa. Esim ruisleipä jossa 1 pienenpieni t-lusikallinen maksamakkaraa (n. 5g) ja yksi siivu juustoa on jo 3 painonvartijoiden pisteen veroinen (n. 180kaloria) .

      Itse rupesin eukon jalanjäljissä dieettaamaan painonvartijoiden pistelaskulla ja se aukas mun silmät. Olin syönyt AIVAN liian paljon!! Oon mies ja mulle dieetille lasketut pisteet oli 29 mitä sain päivässä käyttää. Mieti sitten jos yks vitun kuppanen ruisleipä haukkas jo 3 bojoa ja rasvaton maito 2dl vei 1 bojon.

      Olen pahoillani, joudut näkemään nälkää jos haluat laihtua :)

      • marie751

        sepäs tässä onki,oon syöny ihan väärin..ja nyt onki uutta ruokavalioo hakusessa...söin ennenkin vähän.en aamulla juonu kuin kahvia!!ja sillä elin 4-5h..sit pari ruisleippä kera leikkeleen ja juuston..taas 4h ja sit joku järjetön annos safkaa ja loppu illaste en syöny mitään..tai sit iski niitä närpin vähän tuota ja hetken päästä tuota.juusto on ollu heikkous.sen jätin kerta heitolla pois.ja yllätävää,ei oo edes mieli tehny vaikka vedin kilon juustoo viikossa...tuon olin ihan unohtanu et mullakin on jossain kaapin perukoilla painovartijoiden pisteytys kirja,pitänee se ettiä...thänks :)


      • poopoilija
        marie751 kirjoitti:

        sepäs tässä onki,oon syöny ihan väärin..ja nyt onki uutta ruokavalioo hakusessa...söin ennenkin vähän.en aamulla juonu kuin kahvia!!ja sillä elin 4-5h..sit pari ruisleippä kera leikkeleen ja juuston..taas 4h ja sit joku järjetön annos safkaa ja loppu illaste en syöny mitään..tai sit iski niitä närpin vähän tuota ja hetken päästä tuota.juusto on ollu heikkous.sen jätin kerta heitolla pois.ja yllätävää,ei oo edes mieli tehny vaikka vedin kilon juustoo viikossa...tuon olin ihan unohtanu et mullakin on jossain kaapin perukoilla painovartijoiden pisteytys kirja,pitänee se ettiä...thänks :)

        PV -systeemi on siitä hyvä ku sä aamulla kaffia hörppiessä rupeat rustailemaan päivän syömisiä vihkoon ja laskeskelet bojoja ni sä konkreettisesti näet sen määrän millä sun on pärjättävä koko päivä: toisinsanoen opit jakamaan päivän ruoka-annokset tasaisesti pitkin päivää niin että saat pidettyä nälän siedettävänä. Josset jaa niin jossain vaiheessa iskee kova nälkä ja epätoivo ja sit kysytään mielenlujuutta pysytellä erossa kaikesta naposteltavasta.

        Suosittelen lisäravinteeksi proteiinijauhoja. Esim fast hera80 jota saa ihan prismasta. Tai sit jos haluat halvemmalla päästä ni tilaa vaikka fitnesstukusta whey-80 proteiinia. Itse juon protskusheikin aamuin illoin. Turvaan sillä proteiinin saannin ja sellaisenaan se kyllä pitää tosi hyvin nälänkin kurissa vaikken enää varsinaisesti dieetillä olekkaan.


      • juupailia
        poopoilija kirjoitti:

        PV -systeemi on siitä hyvä ku sä aamulla kaffia hörppiessä rupeat rustailemaan päivän syömisiä vihkoon ja laskeskelet bojoja ni sä konkreettisesti näet sen määrän millä sun on pärjättävä koko päivä: toisinsanoen opit jakamaan päivän ruoka-annokset tasaisesti pitkin päivää niin että saat pidettyä nälän siedettävänä. Josset jaa niin jossain vaiheessa iskee kova nälkä ja epätoivo ja sit kysytään mielenlujuutta pysytellä erossa kaikesta naposteltavasta.

        Suosittelen lisäravinteeksi proteiinijauhoja. Esim fast hera80 jota saa ihan prismasta. Tai sit jos haluat halvemmalla päästä ni tilaa vaikka fitnesstukusta whey-80 proteiinia. Itse juon protskusheikin aamuin illoin. Turvaan sillä proteiinin saannin ja sellaisenaan se kyllä pitää tosi hyvin nälänkin kurissa vaikken enää varsinaisesti dieetillä olekkaan.

        " Suosittelen lisäravinteeksi proteiinijauhoja. Esim fast hera80 jota saa ihan prismasta."

        Jos on tarkoitus polttaa läskiä, niin silloin ei liene erityisen fiksua juoda näitä energiapommeja. Nehän ovat laihduttajalla täysin pois päivän ruoka-annoksesta. Proteiinin saaminen ruasta on jo pelkästään näläntunteen hallitsemisen kannalta fiksumpaa.

        Jos treenaa kyllin tehokkaasti että palkkarista olisi hyötyä, niin joku huomattavasti vähäenergisempi pläjäys olisi paikallaan.


      • poopoilija
        juupailia kirjoitti:

        " Suosittelen lisäravinteeksi proteiinijauhoja. Esim fast hera80 jota saa ihan prismasta."

        Jos on tarkoitus polttaa läskiä, niin silloin ei liene erityisen fiksua juoda näitä energiapommeja. Nehän ovat laihduttajalla täysin pois päivän ruoka-annoksesta. Proteiinin saaminen ruasta on jo pelkästään näläntunteen hallitsemisen kannalta fiksumpaa.

        Jos treenaa kyllin tehokkaasti että palkkarista olisi hyötyä, niin joku huomattavasti vähäenergisempi pläjäys olisi paikallaan.

        Käsittääkseni oli tarkotus myös kasvattaa lihasta? Kasvava lihas tarvii proteiinia.

        Eikä proteiinijuoma mikään energiapommi ole. 40g proteiinia = n. 160kcal.


      • jhcbkljcty
        poopoilija kirjoitti:

        Käsittääkseni oli tarkotus myös kasvattaa lihasta? Kasvava lihas tarvii proteiinia.

        Eikä proteiinijuoma mikään energiapommi ole. 40g proteiinia = n. 160kcal.

        Mistä lähtien ruasta ei ole saanut proteiinia?


      • timmixxi

        Käsittääkseni ei pitäisi nähdä nälkää, vaikka laihduttaisi ja hankkisi lihasta. Kun liikkuu paljon, treenaa lihaksia hitaasti mutta varmasti, ja syö salaattia muuta terveellistä ruokaa.


      • marie751 kirjoitti:

        sepäs tässä onki,oon syöny ihan väärin..ja nyt onki uutta ruokavalioo hakusessa...söin ennenkin vähän.en aamulla juonu kuin kahvia!!ja sillä elin 4-5h..sit pari ruisleippä kera leikkeleen ja juuston..taas 4h ja sit joku järjetön annos safkaa ja loppu illaste en syöny mitään..tai sit iski niitä närpin vähän tuota ja hetken päästä tuota.juusto on ollu heikkous.sen jätin kerta heitolla pois.ja yllätävää,ei oo edes mieli tehny vaikka vedin kilon juustoo viikossa...tuon olin ihan unohtanu et mullakin on jossain kaapin perukoilla painovartijoiden pisteytys kirja,pitänee se ettiä...thänks :)

        No joo, täs tulis vähän: Ensinäkin pois jätettävätjutut:
        - leivonnaiset, keksit pullat yms.
        - snacksit, lastut,popparit yms.
        - liha(jos pystyt); lihassa on mieletön määrä;kasvuhormoneja ja lääkeaineita yms.,
        mutta jos haluat jatkaa lihansyöntiä syö kanaa ja kalkkunaa.
        - bisset, sidukat yms.
        - turhat makkarat ja leikkeleet.

        Tässä esim meikäläisen päivä safkoineen:
        - aamulla: tuoremehu, kahvija kupillinen mysliä jogurtin tai marjamehun kera
        - päivällä about klo 14 , kaksi ruisleipää juuston ja tomaatin ja tai kurkun kera. NAM
        - about klo 17 tuunattu tomaattikeittö, jossa esim tonnikalaa, oliiveja yms. mukaan näkkäri tai ruisleipä, kahvia
        - illalla pari leipää, teetä,kahvia.
        Ruoat tietty vaihtelee, mutta kun lopetin lihansyönnin 4 v. sitten on vatsa pelannut kuin kello.
        Kalaa menee paljon.
        painotan tuota amiasita koska sillä mennään pitkälle päivään. Välillä en syö päivällä mitään. Pysyy skarppina ja illalla sitten maistuu.
        Treenistä: Vatsalihakset; aloita tekemällä vaikkapa 30. Älä vedä ääriasentoihin, selkä kärsii.
        Selkälihakset: aloita vaikka 30 .
        Kun teet noita 3 x viikossa, määrät nousevat pikkuhiljaa. Itse teen 300x3 viikossa.
        Ne on tärkeitä liikkeitä, koska ne painaa keskivartalon nippuun. Vatsa pienenee ja ruokaa mahtuu vähemmän. Alat automaattisesti syödä vähemmän.
        Eipäs muuta. Kannattaa kokeilla
        Olen itse 180 cm,paino 75 ja johtunee osittain lihaksista tuo lievä ylipaino.
        Tsemppiä


      • mies 36 v
        marie751 kirjoitti:

        sepäs tässä onki,oon syöny ihan väärin..ja nyt onki uutta ruokavalioo hakusessa...söin ennenkin vähän.en aamulla juonu kuin kahvia!!ja sillä elin 4-5h..sit pari ruisleippä kera leikkeleen ja juuston..taas 4h ja sit joku järjetön annos safkaa ja loppu illaste en syöny mitään..tai sit iski niitä närpin vähän tuota ja hetken päästä tuota.juusto on ollu heikkous.sen jätin kerta heitolla pois.ja yllätävää,ei oo edes mieli tehny vaikka vedin kilon juustoo viikossa...tuon olin ihan unohtanu et mullakin on jossain kaapin perukoilla painovartijoiden pisteytys kirja,pitänee se ettiä...thänks :)

        Aamupala on päivän tärkein ateria. Jos juot vain kahvia aamulla niin ei tule mitään. itse painoin 90 kg vuosi sitten ja nyt painan 72 kg. Syön aamupalan, lounaan, välipalan ja illallisen. Iltapalaa syön kans joskus jos olen treenannut kovaa.
        Aamupalaksi syön ruisleipää , jugurttia ja jonkun hedelmän. banaani on hyvä. Sitten lähen salille treenaamaan. itse syön normaalisti.

        En syö herkkuja kuin joskus. Treenaan kaks tuntii päiväs. Sunnuntai on vapaa ja lauantain treenaan tunnin. Poljen yleensä kuntopyörää tai crosstraineria. Sit tunnin nostelen puntteja. Kyllä jos treenaa niin säännölliset ruokailut kuuluu asiaan.
        Salilta kävelen joskus kotiin jonne on 5 kilsaa joten siinäkin tulee sit kuntoiltua. Kaloreita en ole ikinä laskenut. Kyllä fiksu tietää mitä syödä jos haluu laihtuu. Vihanneksia kannataa syödä ja vettä pitää juoda.


      • marie751 kirjoitti:

        sepäs tässä onki,oon syöny ihan väärin..ja nyt onki uutta ruokavalioo hakusessa...söin ennenkin vähän.en aamulla juonu kuin kahvia!!ja sillä elin 4-5h..sit pari ruisleippä kera leikkeleen ja juuston..taas 4h ja sit joku järjetön annos safkaa ja loppu illaste en syöny mitään..tai sit iski niitä närpin vähän tuota ja hetken päästä tuota.juusto on ollu heikkous.sen jätin kerta heitolla pois.ja yllätävää,ei oo edes mieli tehny vaikka vedin kilon juustoo viikossa...tuon olin ihan unohtanu et mullakin on jossain kaapin perukoilla painovartijoiden pisteytys kirja,pitänee se ettiä...thänks :)

        Otat kymmenen isoa liikettä ja teet intervallina 45 sekuntia töitä ja 15 lepoa. Kolme kierrosta ja pari minuuttia lepoa kierrosten välissä. Yhteisaika 34 minuuttia. Kolme kertaa viikossa rittää niin et hakkaa paikkojas rikki ja HIIT reenit nostavat aineenvaihduntaan parhaimmillaan 48-72 tunnin ajaksi jos jaksat todella vetää paikat hapoille. Välineiksi riittää Kahvakuula, käsipainot, tanko ja vartalo tai edes kaksi noista. Liikkeiksi vaikka tempaus, rinnalleveto/pystypunnerrus, maastaveto, askelkyykky, kulmasoutu, etunojapunnerrus ja jokin vatsaliike. Tai jotain noiden variaatioita....

        Varmaan joku perinteinen kuntosalilaitteissa istuja painaa tälle kohta miinusta, mutta itse olen kyllä saanut tällä kaavalla ehkä parhaat tulokset atleettisen rungon rakentamiseen. Enkä myöskään usko esim 3x5 hauiskääntöjen polttavan hirveästi rasvaa.

        Ruuaksi aamulla ja välipaloilla rahkaa ja vettä ja pari kunnon lämmintä ateriaa vihanneksia ja protskua suosien. Jälkiruuat,kahvipullat ja muut hyvät heti pois ettet hakkaa päätäsi seinään.


      • -15 kg/3kk
        scabbi kirjoitti:

        No joo, täs tulis vähän: Ensinäkin pois jätettävätjutut:
        - leivonnaiset, keksit pullat yms.
        - snacksit, lastut,popparit yms.
        - liha(jos pystyt); lihassa on mieletön määrä;kasvuhormoneja ja lääkeaineita yms.,
        mutta jos haluat jatkaa lihansyöntiä syö kanaa ja kalkkunaa.
        - bisset, sidukat yms.
        - turhat makkarat ja leikkeleet.

        Tässä esim meikäläisen päivä safkoineen:
        - aamulla: tuoremehu, kahvija kupillinen mysliä jogurtin tai marjamehun kera
        - päivällä about klo 14 , kaksi ruisleipää juuston ja tomaatin ja tai kurkun kera. NAM
        - about klo 17 tuunattu tomaattikeittö, jossa esim tonnikalaa, oliiveja yms. mukaan näkkäri tai ruisleipä, kahvia
        - illalla pari leipää, teetä,kahvia.
        Ruoat tietty vaihtelee, mutta kun lopetin lihansyönnin 4 v. sitten on vatsa pelannut kuin kello.
        Kalaa menee paljon.
        painotan tuota amiasita koska sillä mennään pitkälle päivään. Välillä en syö päivällä mitään. Pysyy skarppina ja illalla sitten maistuu.
        Treenistä: Vatsalihakset; aloita tekemällä vaikkapa 30. Älä vedä ääriasentoihin, selkä kärsii.
        Selkälihakset: aloita vaikka 30 .
        Kun teet noita 3 x viikossa, määrät nousevat pikkuhiljaa. Itse teen 300x3 viikossa.
        Ne on tärkeitä liikkeitä, koska ne painaa keskivartalon nippuun. Vatsa pienenee ja ruokaa mahtuu vähemmän. Alat automaattisesti syödä vähemmän.
        Eipäs muuta. Kannattaa kokeilla
        Olen itse 180 cm,paino 75 ja johtunee osittain lihaksista tuo lievä ylipaino.
        Tsemppiä

        Jos väität tuota ylipainoksi olet täysin väärässä. Edes painoindeksi ei käsittele tuota ylipainoksi ja painoindeksi ei todellakaan ole minkään terveyden mittari. Se että teet vatsa- ja selkälihaksia ei kyllä pienennä vatsaa sen enempää kuin esimerkiksi juoksulenkki. Vatsalihakset päinvastoin suurenevat ja käytännössä vatsa kasvaa. Rasva palaa tasaisesti koko kehosta urheillessa, ei jostain tietystä paikasta. Jos haluaa tasan vain laihtua suosittelen juoksua,uintia ja pyöräilyä niin laitteilla kuin luonnossa. Ruokailun suhteen pitää vaan kiinni siitä ettei syö liikaa, jättää huonot rrasvat ja nopeat hiilihydraatit pois ja huolehtii ravinnosta itsessään (proteiinit etc.). Kyllä se paino putoaa kun viitsii nähdä vaivaa ja näyttää sitä selkärankaa!


      • treenit1
        ketusyatti kirjoitti:

        Otat kymmenen isoa liikettä ja teet intervallina 45 sekuntia töitä ja 15 lepoa. Kolme kierrosta ja pari minuuttia lepoa kierrosten välissä. Yhteisaika 34 minuuttia. Kolme kertaa viikossa rittää niin et hakkaa paikkojas rikki ja HIIT reenit nostavat aineenvaihduntaan parhaimmillaan 48-72 tunnin ajaksi jos jaksat todella vetää paikat hapoille. Välineiksi riittää Kahvakuula, käsipainot, tanko ja vartalo tai edes kaksi noista. Liikkeiksi vaikka tempaus, rinnalleveto/pystypunnerrus, maastaveto, askelkyykky, kulmasoutu, etunojapunnerrus ja jokin vatsaliike. Tai jotain noiden variaatioita....

        Varmaan joku perinteinen kuntosalilaitteissa istuja painaa tälle kohta miinusta, mutta itse olen kyllä saanut tällä kaavalla ehkä parhaat tulokset atleettisen rungon rakentamiseen. Enkä myöskään usko esim 3x5 hauiskääntöjen polttavan hirveästi rasvaa.

        Ruuaksi aamulla ja välipaloilla rahkaa ja vettä ja pari kunnon lämmintä ateriaa vihanneksia ja protskua suosien. Jälkiruuat,kahvipullat ja muut hyvät heti pois ettet hakkaa päätäsi seinään.

        Minunkin mielestä tällainen treenaus on parempaa kuin yhdessä laitteessa kaikki sarjat kerrallaan lepotaukojen kanssa. Mulle ainakin sanottiin, että tällainen polttaa kivasti rasvaa (ja salitreeni menee nopeemmin).


      • Lihantuottaja
        scabbi kirjoitti:

        No joo, täs tulis vähän: Ensinäkin pois jätettävätjutut:
        - leivonnaiset, keksit pullat yms.
        - snacksit, lastut,popparit yms.
        - liha(jos pystyt); lihassa on mieletön määrä;kasvuhormoneja ja lääkeaineita yms.,
        mutta jos haluat jatkaa lihansyöntiä syö kanaa ja kalkkunaa.
        - bisset, sidukat yms.
        - turhat makkarat ja leikkeleet.

        Tässä esim meikäläisen päivä safkoineen:
        - aamulla: tuoremehu, kahvija kupillinen mysliä jogurtin tai marjamehun kera
        - päivällä about klo 14 , kaksi ruisleipää juuston ja tomaatin ja tai kurkun kera. NAM
        - about klo 17 tuunattu tomaattikeittö, jossa esim tonnikalaa, oliiveja yms. mukaan näkkäri tai ruisleipä, kahvia
        - illalla pari leipää, teetä,kahvia.
        Ruoat tietty vaihtelee, mutta kun lopetin lihansyönnin 4 v. sitten on vatsa pelannut kuin kello.
        Kalaa menee paljon.
        painotan tuota amiasita koska sillä mennään pitkälle päivään. Välillä en syö päivällä mitään. Pysyy skarppina ja illalla sitten maistuu.
        Treenistä: Vatsalihakset; aloita tekemällä vaikkapa 30. Älä vedä ääriasentoihin, selkä kärsii.
        Selkälihakset: aloita vaikka 30 .
        Kun teet noita 3 x viikossa, määrät nousevat pikkuhiljaa. Itse teen 300x3 viikossa.
        Ne on tärkeitä liikkeitä, koska ne painaa keskivartalon nippuun. Vatsa pienenee ja ruokaa mahtuu vähemmän. Alat automaattisesti syödä vähemmän.
        Eipäs muuta. Kannattaa kokeilla
        Olen itse 180 cm,paino 75 ja johtunee osittain lihaksista tuo lievä ylipaino.
        Tsemppiä

        Ihan vaan haluaisin huomauttaa että ne kasvuhormoonit ja lääkejäämät tulee ULKOMAISESTA lihasta, ei Suomessa kasvatetusta!!! Kannattaa siis valita lihatiskillä vähän tarkemmin ja lukea myös rivien välit ja pienellä painetut. Broilerisikin voipi yllättäen olla siirtolainen....


      • mahtava peräsin ja p
        marie751 kirjoitti:

        sepäs tässä onki,oon syöny ihan väärin..ja nyt onki uutta ruokavalioo hakusessa...söin ennenkin vähän.en aamulla juonu kuin kahvia!!ja sillä elin 4-5h..sit pari ruisleippä kera leikkeleen ja juuston..taas 4h ja sit joku järjetön annos safkaa ja loppu illaste en syöny mitään..tai sit iski niitä närpin vähän tuota ja hetken päästä tuota.juusto on ollu heikkous.sen jätin kerta heitolla pois.ja yllätävää,ei oo edes mieli tehny vaikka vedin kilon juustoo viikossa...tuon olin ihan unohtanu et mullakin on jossain kaapin perukoilla painovartijoiden pisteytys kirja,pitänee se ettiä...thänks :)

        sulla on ihanat muodot.älkää hyvät mussukat valittako.sulla on varmasti ihanat muodot.toista se on luuviuluilla.


    • bhddjklhvjkhfgj

      "pitäiskö harkita lisäravinnetta tukemaan liikkumista?"

      Kalanmaksaöljy ja D-vitamiini riittää. Oleelista on syödä usein ja niin vähän että kulutat enemmän kuin syöt.

      Salitreenissä oleellista on treenata kaikki lihasryhmät. Laihduttajalle sopii 3krt viikossa kiertoharjoittrlua ja touben nokoma aeroobista treeniä päälle. Jälkimmäistä mahdollidimman paljon ulkona.

    • aivan amatööri

      Googlaa kiloklubi, rdkisteröidy, ala syöttämään palveluun liikunnat ja syömiset.

      joka pv näet millä tasolla ruokailusi on suhteessa asettamiisi tavoitteisiin.

      painonvartijoiden pistesysteemi on varmaan ihan jees, mutta kiloklubissa painottuu terveellisyys ja Se ei yritä tappaa nälkään vaikka tuloksia syntyy.

      • juupailia

        No jos ei ole ihan kädetön syömisen suunittelemisessa ja kokkaamisessa, niin kalorilaskuri.fi


    • Jeeeeee1

      Sä joka sanoit et nälkää näkee ku laihtuu..paskanmarjat ku syö proteiin tarpeeks ja vettä. T. 3 vaatekokoo pienentyny 5kk 4krt sali normi kotiruoka, kerran vk herkuttelu.

    • sali3

      MENE SALILLE!

    • Läskipääpossu

      Läskitantta juoksee juoksemistaan Läskitantta ei laihdu koskaan!!! Kaikki muu on katoavaa,mutta Läski on ikuista!!

    • :D

    • ssssss.

      Mutta minkälainen tuo "pitkä parisuhde on ollut? Mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa? Seksiä päivittäin, niin kummasti auttaa pysymään kilot kurissa. Muuta yhtäläisyyttä, tähän kyseiseen asiaan ei tule mieleen.

      • hasklads

        Itse ainakin harrastan seksiä päivittäin(enkä ole maannut kuin lahna) ja olen lihonut viisi kiloa... Nyt taas muutakin liikuntaa tuon lisäksi. ;)


    • Kannattaa kysyä neuvoa asiantuntijalta, eli suosittelen personal traineria, joka osaa hommansa.

      Omasta kokemuksestani voin sanoa, että parasta on alkuvaiheessa riittävä aerobinen liikunta, ja vasta sen jälkeen voi kuvitella alkaa kasvattaa lihaksia. Ensin läskin pitää sulaa, se sulaa oikeanlaisen, monipuolisen ruokavalion myötä ja aerobisen liikunnan avulla. Syödä pitää myös usein. Lihas ei ala kasvaa heti kun salille menee, vaan ensin palaa rasva.

      Tärkeää on myös liikunan säännöllisyys, ja ilo! ONnea matkaan :)

      • Niin ja lisäravinteista vielä sen verran, että on omaa kokemusta niistäkin. Toimivatt, mutta eivät ole alkuvaiheessa tärkein asia. Eli ensin aerobinen liikunta kuntoon ja mahdollisesti rinnalla kevyttä salitreenia oikein opastetuin liikkein, ohjelman vaihto muutaman kuukauden välein, lihasten treenaaminen eri suunnisa, ja sitten lisäravinteet, palautusjuoma ja rasvanpolttojuona ja proteiinipirtelöt oikein käytettynä. Suosisttelen tässäkin asiantuntijan apua...


    • 15+12

      Lihaksia saa hiellä mutta läskiä saa vain rahalla!

    • 19+5

      Hmh. Eikö se nyt ihan järki sano että jos syö tarpeeksi usein ja vähän kerrallaan ja liikkuu niin laihtuu kyllä. Ei se oikeasti vaadi mitään salia tai painonvartijoiden pisteytystä.

      Voi syödä ihan normaalia kotiruokaa ja ihan perus jugurttia etc.. ja vaikka juoda punaista maitoa jos mieli tekee. Kunhan ei syö/juo liikaa ja muistaa liikkua. Ja se liikunta voi olla ihan mitä vain. Kävelyä, juoksua, siivousta, pyöräilyä. Tai vaikka niinkin yksinkertaista että valitsee portaat hissin sijaan. Jos nimittäin on aikaisemmin valinnut aina hissin niin ne portaat kuluttaa jo entiseen verrattuna paljon

      Eri asia on jos haluaa kasvattaa lihasta, se taitanee vaatia jo ihan salia.

    • Dex84

      Mä en ymmärrä sitä, että painoo pitää pudottaa yhdistettynä salitreeniin. Ö Öö.. Jos sä käyt 5 kertaa salilla viikossa ja ennen et käyny yhtää, nii mitenköhän käy ruokahalun? Vedät kunnon puntit nii paino ei mihinkää nouse, ku lihas painaa enempi ku läski. Ootteko ikinä miettiny miltä fitness muijat näyttää ku ne lopettaa salilla käynnin? Ainanki jääkiekkoilijoissa on nähtävissä ilmiö, että lihakset säilyy ja ruokahalu säilyy myös vaikka urheilun lopettaisikin. Siksi mä suosittelen pitkiä lenkkejä ja kuntopiirejä.. Ite en ainankaa välitä lihaksikkaista naisista.

      • BMI 40,0

        Siskoni neuvoi minua tukkimaan suunseudun ilmastointiteipillä. Heh-heh!


    • hijh

      kiloklubi.fi laskee sun puolesta kalorit jotka saat syömällä ja kulutat liikkumalla.

    • siides

      treenipalsta , juuri sopivasti lihavalle, KIVAA

    • ReadThis

      Liikunta on todella tehotonta painonpudotukseen. Jos syöt yhden suklaapatukan, joudut juoksemaan puoli tuntia polttaaksesi siitä kertyneet kalorit.
      Jotta liikuntakin maistuisi mukavalle, suosittelen ensin pudottamaan ylimääräiset kilot yksinkertaisten ruokavaliomuutosten avulla. Jos syöt leipää, jätä se ihan ensimmäiseksi pois. Leipää tai viljoja ei tarvitse syödä; viljat ei edes sovi suurimmalle osalle suomalaisista. Kun jätät leivän, pastat ja muut viljapommit pois, olosi parantuu jo valtavasti. Kuidut voi korvata miljoonalla terveellisemmällä tavalla.
      Sokerin käyttö tulee myös jättää minimiin. Jos sokeri "keksittäisiin" nyt, se kiellettäisiin vaarallisena aineena.
      Rasvat ei lihota, mutta kohtuus kaikessa. Älä missään tapauksessa syö margariineja tai rasvattomia maitotuotteita! Hyviä perusrasvoja on eläinrasva (voi ja täysirasvaiset maitotuotteet), ja oliiviöljy. Rasvattomat tuotteet on p*rkeleestä, eivätkä ne aiheuta ihmisille muuta kuin lihomista ja terveysongelmia.

      • ReadThis

        Ja jos joku miettii "miten rasvaton voi lihottaa", lue tämä:
        Ikivanha keino lihottaa sikoja on juottaa niille rasvatonta maitoa. Jos ne joisivat oikeaa maitoa, ne tulisivat kylläisiksi eivätkä söisi yli tarpeensa. Rasvaton maito sen sijaan saa ne nälkäisiksi ja ahmimaan. On todella surullista ja turhauttavaa nähdä, kun kaupassa ylipainoiset ihmiset lappavat kärryihinsä rasvattomia maitotuotteita. Tietäisivätkin!
        Maaseudulla asuvat, oikeaa pastöroimatonta maitoa juovat ihmiset ovat keskimääräistä terveempiä, ja heillä ei ilmene juuri ollenkaan allergioita, astmaa ja muita yleisiä terveysriesoja. Miettikääpä mistä tämä johtuu. On täysin järjetöntä poistaa maidosta rasva, koska siinä samalla maidosta poistuu kaikki tärkeimmät ravintoaineet. Kalsium ja d-vitamiini eivät imeydy ilman maidon rasvaa. Ihmetelkää siinä sitten, kun nykylapsilla on niin heikot luut! Osteoporoosia esiintyy lapsilla nykyään enemmän kuin koskaan.
        Joten järki hoi, äly älä jätä!


      • kurria hörpätty
        ReadThis kirjoitti:

        Ja jos joku miettii "miten rasvaton voi lihottaa", lue tämä:
        Ikivanha keino lihottaa sikoja on juottaa niille rasvatonta maitoa. Jos ne joisivat oikeaa maitoa, ne tulisivat kylläisiksi eivätkä söisi yli tarpeensa. Rasvaton maito sen sijaan saa ne nälkäisiksi ja ahmimaan. On todella surullista ja turhauttavaa nähdä, kun kaupassa ylipainoiset ihmiset lappavat kärryihinsä rasvattomia maitotuotteita. Tietäisivätkin!
        Maaseudulla asuvat, oikeaa pastöroimatonta maitoa juovat ihmiset ovat keskimääräistä terveempiä, ja heillä ei ilmene juuri ollenkaan allergioita, astmaa ja muita yleisiä terveysriesoja. Miettikääpä mistä tämä johtuu. On täysin järjetöntä poistaa maidosta rasva, koska siinä samalla maidosta poistuu kaikki tärkeimmät ravintoaineet. Kalsium ja d-vitamiini eivät imeydy ilman maidon rasvaa. Ihmetelkää siinä sitten, kun nykylapsilla on niin heikot luut! Osteoporoosia esiintyy lapsilla nykyään enemmän kuin koskaan.
        Joten järki hoi, äly älä jätä!

        "Maaseudulla asuvat, oikeaa pastöroimatonta maitoa juovat ihmiset ovat keskimääräistä terveempiä, ja heillä ei ilmene juuri ollenkaan allergioita, astmaa ja muita yleisiä terveysriesoja."

        Minkä maan maaseudulla näin enää tehdään?

        Taitaa olla joku käännösteksti kyseessä, voisi laittaa lähteet tai linkit mukaan sellaisiin.


    • Samppa Linna

      Suurimmalle osalle ihmisistä laihtuminen on helppoa jos huolehtii siitä, että kaikki mitä syö, on runsasproteiinista. Kysyjälle sopiva määrä voisi olla esim 120 grammaa proteiinia päivässä. Joku 88-kiloinen lihaksikas mies voi tarvita 200 grammaakin päivässä proteiinia. Riittävästä protskunsaannista huolen pitämällä kokonaiskalorit pysyvät helpommin alle kulutuksen. Säännölliset ruokailuvälit helpottavat myös, jottei verensokeri pääse laskemaan liian alas. Eli proteiinipitoista ruokaa 3 tunnin välein! Muista, että ihminen tarvitsee myös terveellistä rasvaa!

      Proteiini pitää näläntunteen loitolla ja lihaksistosta huolta. Mitä isommat lihakset, sen enemmän kulutat. Mitä enemmän kulutat, sitä enemmän voit syödä. Salilla siis kannattaa treenata lisätäkseen lihasmassaa. Kulutat tietysti jo treenatessa, ja tulevaisuudessa kokonaiskulutuksesikin kasvaa. (eikä kannata pelätä, että vuodessa tai kahdessa vielä mitään bodarin ylikorostuneita muskeleita syntyy, jos sitä "pelkää")

      Aika harva pystyy laihtumaan (pysyvästi) vain nälkää näkemällä, koska itsekuri on aika vaikeaa ylläpitää. Jos proteiinin saanti on alhaalla, kuten jossain kaalikeittodieetissä, niin lihakset surkastuvat. Tällaiset dieetit ovat ennemminkin haitallisia pitemmän päälle.

      Vältä kuin ruttoa: karkkia, pullaa, suklaata, virvoitusjuomia, alkoholia, jätskiä, ranskalaisia, sipsejä/ vast.

    • pappa571

      On omakohtaisia kokemuksia salista ja laihduttamisesta,aloitin syyskuun alussa salilla käynnit ja samalla painonpudotuksen.Ensin paino tippui parikiloa ja jämähti siihen,mutta onneksi oli ihmisiä jotka oli kokeneet saman ja neuvoivat älä tuijota vaakaan vaan mittanauhaan.Kuus viikkos ei painopudonnut laisinkaan vaikka 3 kertaa viikossa treenasin lihaksia ja 2 kertaa muuta soutua ja pyörää noin tunnin kerallaan.Mittanauha osoitti vatsan kutistunen ja lihakset kasvoi muualla kropassa.Muutin syömisen 3 tunnin välein tapahtuvaksi mussutukseksi salaatit ruisleipä lihaa ja muuta missä proteinit hyvin kuten raejuusto,rahka.jätin vehnä mössöt pois niin tippui kilo/viikko.Joulun söin aivan normaalisti kuin muinakin mutta annokset olivatkin paljon pienempiä kuin ennen sillä vatsa ei vetänyt isoja annoksia.Olen saanut poistettua 15kg painoani ja jos vielä 5 kg tippuis niin olisin iki onnellinen.En ole mitään ylimääräisiä proteiini juomia enkä jauheita käyttänyt ja hyvin on mennyt.D-vitamiiniä syön ja flunssakin kiertänyt joten aamulla taas salille...Ikää alkaa olla lopulla 60v joten sillee..Jaksakaa liikkua:)

    • larre1

      Fitfarm.fi ja läskit saa kyytiä! Siellä on eri ryhmiä mihin voi liittyä, siihen kuuluu oikea ruokavalio, salitereeni ym..nettivalmennus. Suosittelen, itse ollu mukana ja erinomaisilla tuloksilla! Ammattitaitoisia ihmisiä valmentamassa uudenlaiseen elämäntyyliin! Se on totta että näläntunteeseen painonpudotuksessa on totuttava, niin se vaan on ja sille ei mahda mitään! Ei se läski ole hetkessä tullutkaan niin ei se hetkessä eikä helpolla lähde, sen eteen on tehty töitä että se on tullut ja niin sen eteen täytyy tehdä töitä että se lähtee! Vettä on juotava paljon 3 litraa on vähimmäis määrä mitä pitää juoda ja 3 dl heti aamulla herättyä. Syödä pitää 2-4 h välein..Oikeanlaista ruokaa. Aamuaerobiset, salitereenit/kotijumppa niin varmaan alkaa läski palamaan! Jos lihasta haluaa niin sen eteen täytyy tehdä monta vuotta töitä..niin kun joidenkin mielestä lihas kasvaa heti parin kuukauden harjottelun jälkeen niin ei kasva!

      • adsfdg

        riippuu mistä ikäryhmästä puhutaan.. nuorilla kasvaa lihas 3kertaa nopeammin kuin vaikka 30-40 vuotiaalla eli 1kk :kin treeni voi aiheuttaa hämmästyttäviä tuloksia.
        riippuu ihmisestä ja geeneistä en ymmärrä pointtiasi koska väärillä geeneillä lihas ei kasva 3 vuodenkaan salitreenien jälkeen. ja ensinäkin rasva ei häviä vaan se muuttuu osaksi lihasta kovien salitreenien jälkeen.


      • LäskitLotisee

    • austin.

      tasapuolista liikuntaa kävelem'llä' ja youtubesta workout videoita

    • tianna2

      Osta Kaisa Jaakkolan uusin kirja ja laita perusasiat kuntoon. Tuollaisella syömisellä mitä ennen harrastit olet saattanut aineenvaihduntasi ja erityisesti kilpirauhasen huonoon jamaan. Muista syödä säännöllisesti ja sopivassa suhteessa proteiinia, rasvaa ja hiilareita. 100g hiilareita päivässä pitää kilpparin toiminnassa. Tsemppiä koitokseen!!!
      Salilla kannattaa tehdä tämän netistä löytämäni ohjelman mukainen treeni

      1.Työntävät(etureidet, vatsat, rinnat, olkapäät, ojentajat)

      1.Etukyykky 8-12 toistoax3-4 sarjaa
      2.Reiden ojennus koneessa 8-12x3
      3.Penkkipunnerrus 6-10x3-4
      4.Pystypunnerrus käsipainoilla 6-10x 3-4
      5.Vipunostot sivulle 8-12x3
      6.Peck-deck/flaissi 12x2

      vatsat ja selkä

      2.Vetävät lihakset (pohkeet, takareidet, alaselkä, yläselkä, hauikset)

      1.Maastaveto suorinjaloin 8-12x3-4
      2.Reiden koukistus koneessa 8-12x3
      3.Pohkeet koneessa 10-12x3
      4.Leuanvedot maks x3-4
      5.Kulmasoutu 6-10x3
      6.Hauikset käsipainoilla/tangolla 6-10x3-4

      vatsat ja selkä

      Tämän päälle voisit vielä kerran viikossa tehdä yhden aerobisen treenin, oli se sitten aerobiciä, spinningiä, sauvakävelyä, sillä ei liene merkitystä.

      Eli viikko-ohjelmasi voisi näyttää vaikka tällaiselta:
      ma - punttitreeni, työntävät
      ti - lepo
      ke - aerobinen treeni
      to - punttitreeni, vetävät
      pe- lepo
      la - aerobinen
      su - lepo.

    • xuu90

      Tästä voisi kirjoittaa vaikka kuinka paljon, mutta suosittelisin edes parin muutaman kerran ohjausta salilla ja että joku tekee sun tarpeisiisi sopivan treeniohjelman. Ja mikä myös tärkeää, että teet hommat oikein. Etenkin painojen kasvaessa on tärkeää ettet riko polviasi, selkää tai muita paikkoja jos teet liikkeet väärin. Kropan rikkominen ei edes käy hetkessä, eli ettei tule yllätyksiä tulevaisuudessa. Tuohon ohjauskeen menevä raha on sen arvoista. Mulla edelleen 7 kk jälkeen oma valmentaja ja voin sanoa, että tällä saralla olen myös vasta aloittelija ja valmentajakin totesi, että kaikki tässä tavallaan oppilaita ollaan, salitreenaamisessa kun ei oikein koskaan voi tietää ihan kaikkea.

      Rasva tosiaan palaa tasaisesti ja sitten vielä yksilöllisesti riippuu, lähtee mistä lählähtee :) Naisilla kai jumittaa rasva pidempään juuri siellä keskivartalolla. Jos haluat että rasva palaa ripeämmin, niin tottakai tämä edellyttää kunnon tehoja treenissä ja jalkojen eli isojen lihasten treenaaminen vie nopeammin rasvaa myös muualta, koska jalan isot lihakset kuluttavat enemmän energiaa. Tästä oli jossain lehdessä ihan juttukin...

      Itse otin kovat tehot alusta asti kun neuvottiin ja tulokset olivat sen mukaisia. 1,5 kk lähti 5 senttiä vyötäröltä ja kroppa oli huikeasti eri näköinen! Ja silloin vasta oltiin alkutaipaleella :) Jos heiluttelee hiukan kevyesti painoja (missä ei sinänsä mitään pahaa, mutta erilaisia tuloksia odotettavissa) niin ehkä jos lihaksia haluat enemmän niin siitä ei niin suuresti apua ole. Lihaskasvusta on paljon juttua kyllä löydettävissä ja ohjaaja varmasti kertoo siitä lisää.

      Ennen rankkaa salitreeniä harrastin lähinnä niitä pieniä painoja ja ryhmäliikunta-tyylisiä juttuja n. 4-5 x vko ja kropassa se ei minulla ikävä kyllä näkynyt yhtään, rasva oli ja pysyi. Tämäkin toki on henk.koht. juttuja eli joillai nvarmaan voi. Itsellä myös ikää 38 ja kyllä oikealla treenillä ja tottakai ruoalla (ei paljon muuttunut entisestä eli ruoka oli kondiksessa ennenkin) saatiin nopeita tuloksia. Nyt haetaan lisää lihasmasssaa ja se onkin sitten hieman pidempi prosessi, vuosia eikä tietty lopu koskaan jos haluaa lihaksensa pitää...

      • utelis-ulla

        Hei, ihan utelaisuudesta kysyn että mitkä ne kovat tehot sulla oli akussa? Entä aiemmat pienet painot.

        Koetan saada vaan hieman suhteellisuutta näihin asioihin, toki jokaisella omat henk.koht. voimat joiden mukaan mennään, mutta kun olet samanikäinen ja nainen ilmeisesti, ja "aloittelija" niin kiinnostaisi vain kuulla.


      • utelis-ulla
        utelis-ulla kirjoitti:

        Hei, ihan utelaisuudesta kysyn että mitkä ne kovat tehot sulla oli akussa? Entä aiemmat pienet painot.

        Koetan saada vaan hieman suhteellisuutta näihin asioihin, toki jokaisella omat henk.koht. voimat joiden mukaan mennään, mutta kun olet samanikäinen ja nainen ilmeisesti, ja "aloittelija" niin kiinnostaisi vain kuulla.

        Siis alussa.


    • räväkkä äitiliini

      MOIKKA MULLA SAMA ONGELMA MUTTA OLEN SAANUT HYVÄT RUOKA TERAPEUTTINI AUTTAA PRO JUGURTTI & PRO RAHKA & RUISLEIPÄ ;;UIMA HALLILLA KÄYNYT JOKA PÄIVÄ 1 KILOMETRI UIMASSA SIINÄ 4kk LÄHTI 5 KILOA EUIKÄ TAKASII TUU VIELÄ OLIS SE 3 KILOA TAI SE 5 kiloa SIT OLIS 60KILOA TAI IHANNE PAINOA 52 KILOA HIIHTÄMINEN TALVELLA KESÄLLÄ POLKU PYÖRÄILY UIMINEN EI MAKKARAA EI RASVASII RUOKIA EI MIKÄ MISSÄ ON HIILI HYTRAATTIA EI PULLAA EI VAALEETA LEIPÄÄ KALLAA ::KANNAA:PROILERIA:: ETTÄ LISÄNÄ KASVIKSIA JUOMANA MAITO/VESI

    • vink vink

      Ruokapäiväkirja, aerobinen treeni ja lihaskuntotreeni (sali pump) olivat minulla keinot laihduttaessani. Enkä pitänyt tarkkaa ruokapäiväkirjaa kun pari viikkoa. Sitten oppi jo mutu-tuntumalla syömään oikein ja oikean määrän. Tarpeeksi protskua pitää laihduttajan syödä. Ja kyllä minulla nälkä toisinaan oli, vaikka laihdutin tasaisn maltillisesti 25kg 2 vuoden aikana.

    • ainakin tilanteesi on parempi kuin minulla. Minä olen 156cm ja 88kg -92 kg. Pitäisi kuluttaa enemmän kuin syö,mutta itsestäni tiedän,että vaikeaa on etenkin näin 39-vuotiaana. Herkut maistuvat liikaa. Yksi keino tietysti olisi koettaa malttaa jättää ne herkut kauppaan ja hätistää itsensä ainakin pienelle lenkille. Myös lumityöt tms korvaavat lenkin. Voisi koettaa myös "unohtaa" napostelut keksimällä jotain muuta puuhaa sen tilalle, juo lasin vettä, Joskus se napostelun tarve onkin jano. Ja koettaa muistaa syömisessä hitaampi vauhti. Itselläni se ainakin on hieman auttanut. Keho ei heti,kerro kun on täysi. Myös annoksia voisi koettaa pienentää ja ne välipalat voisi yrittää vaihtaa hedelmiin tms terveellisiin mutta helpommin sanottu kuin tehty. Ite en ole vielä ainakaan onnistunut mutta tsemppiä operaatio kevennykseen. Muista myös kiittää itseäsi,kun onnistunut pitämään luvut samoina tai saat luvut pienemmiksi.

    • personaltrainer1

      Mitä jos kävisit tapaamassa personal traineria ennen kuin ottaa yhtään etukyykkyä tai maastavetoa ohjelmaansa... vaikkapa Elixiassa jos sellaista lähimaastossa? Oikea suunta syömiselle ja treenaamiselle samantien sieltä. Kyllä se treenaaminen ja oikeanlainen ruokavalio on yllättävän helppo juttu loppujen lopuksi. Treenaaminen on paljon mukavempaa ilman kipeitä polvia tai lentäviä välilevyjä ja 5 kertaa viikossa salia on paljon, joten se kannattaisi jaksottaa fiksusti! Jokaiselle on omanlaisensa ruokavalionsa, riippuen tavoitteista, jonka lisäksi tulee huomioida perusaineenvaihdunta liikunnan/muun kulutuksen määrä. Kokonaisuus ratkaisee ja yksittäisellä aterialla ei ole se suurin painoarvo! Nimimerkillä onpas hyvää karjalanpiirakkaa ja painonvartiat on jostain tosi syvältä, kuten kaikki mahdolliset dieetit. PS. Rasva palaa hiilihydraattien liekillä.

    • entinenäski

      95kg- 70kg ilman ylimääräistä liikkumista.
      Ruokavaliolla, kattilan pienin peruna ja kastiketta perunaan sopivasti.
      Salaattia normaalisti ilman salaattikastiketta. Illalla ei muutakuin yksi omena.
      Kahvia ilman mitään lisukkeita niin paljon kuin jaksaa, ei paljo jaksa.
      Jos tuolla ei lähde, huijaat itseäsi.

    • pertsa43
    • kokemusta on_

      Ei mitään kaloreitten laskemista, tai kirjevaalla puntaroimista. Pysyvä
      elintapojen muutos, on pikkuhiljaa tapahtuva projekti, mutta kilot pysyy
      poissa.

      Tehdään pikkuhiljaa muutoksia, ei kertaheitolla rysähtäen. Jos on ollut
      vaaleanleivän ystävä, niin vaihdetaan tummaan, juustot ja lihat vähemmän rasvaiseksi jed. Myös tuoremehu pois ja tilalle hedelmät ja paljon vettä.

      Liikuntaa ja tarpeeksi proteiniinia, niin säästetään lihasta. Mitä enenpi
      lihasta, sitä parenpi aineenvaihdunta.

      Kaikki dietit on tuhoontuomittuja, kun sellaisen lopettaa, niin huomaa
      olevansa parissa vuodessa lihanpi, kuin aloittaessa.

      Tein tälläisen ruokaremontin n. 10v sitten. Hiljaleen paino alkoi
      tippua ja pysynyt normaalina. Välillä herkuttelen, eikä se heilauta mihinkään
      suuntaan. Nälässä ei tartte olla, kunhan valitsee oikein (valmistaa)
      suuhunpantavansa.

      Myös kevyt merkinnällä olevat tuotteet on humpuukkia, ne kierrän kaukaa.

    • Hoikka nainen

      Kyllä 37 vuotias laihtuu varsin nopeasti ihannemittoihin, koska tälläinen 162 cm 58 vuotiaskin laihtui viime kesän aikana.

      Viime vuoden toukokuussa paino oli noussut hälyttävästi noihin samoihin mittoihin kuin sinulle elikkä liki 90 kiloa. Kolmoselta tuli Suurin Pudottaja kisa, joka pyörii nyt AVA kanavalla ja siitä ohjelmasta innostuneena ostin kuntopyörän television ääreen ja aloin polkea sitä ohjelman aikana. Poljin puoli tuntia joka päivä ja katsoin viikonloppuisin muita televisio-ohjelmia, kun Suurinta Pudottajaa ei tullut.

      Lähdin aamulla varhain kävelemään joka aamu ja kävelin ripeästi noin 30-35 minuuttia. Kävin sitten vielä puolilta päivin tekemässä puolen tunnin kävelylenkin.

      Aamut aloitin 1 siivulla Vaasan Ruispaloja, jonka päälle laitoin kalkuunasiivun sekä tomaattia, kurkkua ja jääsalaattia. Juon kofeiinitonta kahvia, mutta kofeiinipitoinen polttaa noin 200 kcal päivässä, jos sitä juo 5 kupillista.

      Join lasin pari rasvatonta ja laktoositonta maitoa päivittäin, sillä proteiini lisää laihtumista ja on terveellistä sydämelle. Lihas massa kaipaa proteiinia ja esimerkiksi 5 %:n Polar juusto on hyvää ja vähäkalorista, jota voi sitten laittaa ruisleivän päälle kalkkunan lisäksi.

      Söin usein keittoja, joissa oli keittojuureksia tai sekavihanneksia. Kalana oli Sei-palat ja broilerin jauheliha.

      Toki tein makaronilaatikkoa uunissa ja söin runsaasti hedelmiä.

      Vaihdoin kuntopyöräni kävelymattoon joulukuussa, mutta en ole kävellyt juuri lainkaan sillä tai ulkona, koska sain jo syksyllä painoni pudotettua 59 kiloon ja siinä se on pysynyt ilman sen kummempaa liikuntaakin 3 kuukauden ajan.

      Liikunnalla ja painottamalla mahdollisimman rasvattomaan ruokaan, paino putoaa kuin itsestään ja olo on keveä.

      Odottelen tässä huhti-toukokuussa kutsua sairaalaan Abdominopalstiaan, sillä tässä iässä laihduttaminen aiheuttaa iho-ongelmia elikkä iho jää roikkumaan vatsanalueella ja palleassa, kun läski katoaa, joten ylimääräinen nahka pitää leikkauttaa pois plastiikkakirurgilla.

      Noin nuorella ja vähillä kiloilla tuskin tarvitsee mennä abdominoplastiaan, mutta jos lihavuus on aiheuttanut vatsalihasten irtoamisen toisistaan, niin samassa leikkauksessa vatsalihakset kurotaan yhteen, ja vatsasta tulee tosi hyvän näköinen ja litteä.

    • Mielenrauha on terveyden perusta.....
      Itserentoutuksen oppi on hyvä apu kaikkeen.....
      Aamuisin mittailtu vyötärön ympärys mittanauhalla.....
      Malttia kaikkeen liikuntaan....
      Nenän alustassa olevaan aukkoon laitettavaa on vähennettävä.....
      Kyllä se pikkuhiljaa painokin tippuu ja sit on hyvä aloittaa ne jumppailut.....

      • realistisuutta kehii

        Mielenrauha ei laihduta, eikä se senttien mittailu. Laihtuminen vaatiin panostusta ruokavalioon ja liikuntaan. Lisäksi vaaditaan systemaattisuutta ja selkärankaa. Lisäksi vaaditaan aikaa kun ihminen ei vain laihtu nopeasti ja varsinkin lihakset eivät kasva ilman mömmöjä kovinkaan paljoa edes vuodessa.


    • ftyk

      www.rosstraining.com

      Hyviä vinkkejä. Suunnattu enemmän kyllä kamppailulajien harrastajille, mutta treenifilosofiaa voidaan soveltaa muillekkin. Kirjat ja dvd:t ovat laatua. Itselläni Infinite Intensity ja Never Gymless pari dvd:tä. Jotkut Jutan jne. treenikirjat ovat näihin verrattuina täyttä sontaa. Tämä siis oma mielipiteeni. Olen itse useamman vuoden treenannut miehen treenifilosofiaa noudattaen ja eihän tää kivaa ole. Kidutustreeniä, itku pääsee ja laatta on lentää. Olo treenin jälkeen onkin sitten muuta.

      Tuosta tekee hyvän sen, että useimmat treenit (mitä on mm. foorumi pullollaan, ei tarvitse laittaa raha kiinni) mitä tuolla on tavalla tai toisella listattu, eivät vie puolta päivää. Pisimmät ovat itselläni vieneet tunnin. Yleensä selviän 30min. Ei se mitä tekee, vaan miten tekee. Foorumit ovat täynnä kotitekoisia halpoja treeniväline-ohjeita pullollaan. Ei tarvitse upottaa satasia hulahilavitkuttimiin kun itsekkin voi tehdä.

      Lue sivuilta lisää ja tee itse johtopäätöksesi. Paska sivu siin mieles, kun ei treenaa sun puolesta.

    • järkevää karppausta

      Aamulla kaurapuuro (0.5dl hiutaleita) ja makeutettu mehukeitto (tämä on ainoa poikkeus aspartaamista ja muista keinotekoisista aineista). Toki mehukeiton sijasta voi käyttää vaikka maitoa mutta ei voita, eikä sokeria ;). Tai sitten rasvainen luonnonjogurtti ja em. mehukeitto, tai hedelmiä. Millä nyt saat jogurtin parhaalta maistumaan. 3 tunnin kuluttua yksi pala ruisleipää (päivän ainoa leipä) päällisineen. 3 tunnin kuluttua päivällinen. Lihaa/kalaa ja kasviksia. Vähintään puolet kasviksia. 3 tunnin kuluttua välipala. Hedelmiä, rasvaista luonnonjogurttia, "voileivän päällisiä" 3 tunnin kuluttua illallinen. Lihaa/kalaa ja kasviksia... 3 tunnin kuluttua iltapala. Hedelmiä ja jogurttia...

      Eli syömiset 2-3 tunnin välein. Ei perunaa, eikä viljoja. Paitsi se kaurapuuro ja yksi viipale ruisleipää. Ei sokeria. Jos säilykehedelmiä, niin ei sokeriliemessä. Jos tahtoo napostella jotakin, niin suolapähkinöitä. Juomaksi vettä, vichyä, maitoa... Ei sokeria, eikä aspartaamia. Jos tekee mieli alkoholia, niin kuiva siideri, tai kirkasta ja hedelmämehua... Aspartaamia kannattaa taas välttää, ja sokeria. Kerta viikkoon voi ottaa vähän rennommin, esim. muuta karamelli, tai mieleistä alkoholijuomaa. Mutta ei mitään älytöntä mässäilyä koko päivää.

      Eli karppausta, niinkuin se kuuluu tehdä. Ei niinkuin panettelijat antavat ymmärtää (pelkkää lihaa ja rasvaa).

      2 kertaa viikossa tunnin kävelylenkki. (reipasta kävelyä, ei juoksua) 2 kertaa viikossa 1-2 tuntia salilla lyhytkestoisia raskaita suorituksia, kunnon palautumisilla. Ei siis mitään spinninkiä. Tollasista pitkäkestoisista läähätyssuorituksista on pelkkää haittaa, niin laihdutukselle, kuin terveydelle.

      Hiilareita about 60g/päivässä max. Ei tarvi enää laskee, kun on oppinut mitä saa syödä.

      Mahdollisimman luomua ruokaa. Ei eineksiä, maronoituja lihoja... Ruokaa ei valmisteta tehtaissa, se tulee luonnosta. Ei lisäravinteita, vitamiineja... Ne tulee ruoasta, kunhan syö oikeata ruokaa.

      Näillä ohjeilla 2kg/kk painoa pois. Kylläisenä ja hyvinvointisena. Pysyy niin kauan kun ei lisää ruokavalioon liikaa hiilareita. Kun olet tyytyväinen painoosi, pidä päivittäiset hiilarit alle 120g:ssa.

      Älkää uskoko elintarviketeollisuuden ja valtiollisten laitosten pelottelua karppauksen vaarallisuudesta. Ne perustuvat siihen, miten ruokaa on helppo ja halpa tuottaa. Tai jos uskotte, syökää kaikkea valmista, mitä kaupasta löytyy ja painakaa 150 kg ;)

    • meitsi2

      unohda kaikki muut ohjeet, liity kuntosalille ja ota personal trainer, hän on ammattilainen ja kertoo mitä pitää tehdä. varsinkaan älä kuuntele niitä urpoja, jotka sanoo että sinun pitää nähdä nälkää laihduttaaksesi. moni laihduttaja hämmästyy kuinka paljon joutuu syömään kun muuttaa elämäntapansa kunnollisiksi. ja ihan totta, viimenen juttu mitä kenenkään kannattaa tehdä, on lähteä painonvartioihin, sitä harva osaa käyttää ja vaikka laihtuiski, arvot menee vituralleen, kun syödään niitten ihme pisteiden rajoissa miten sattuu..

      • tietoaon

        Isot perusliikkeet puntilla. Kyykky mave penkki etu/ylätalja kulmasoutu jalkaprässi, kovat painot.. Toki alku maltilla. Aloitus vaikea, tarvitset jonkun joka tietää mitenhomma pelaa. Roppa ihmeissään, aineenvaihdunta kierroksilla. läski lähtee.


      • 8-back

        Personal treinerit ovat lähes aina ihan ylihinnoiteltuja ja sekin raha kannattaa vaikka käyttää ruokavalion parantamiseen tai mielenkiintoisten liikuntalajien harrastamiseen. Siis jos ihmisellä on oma tahto, selkäranka ja kykyä hillitä itseään edes vähän.


    • Hioko

      Personal Trainerit on turhia.. netti täynnä ohjeita, baana on vapaa liikkumiselle..se ei maksa 500e niiku turhat trainerit.

    • realismus

      Aivan järkyttävä ketju! Muistakaa - kaikki hauska on hyvää vatsalle. Pervot peelot röhkivät salilla närppien ruokaansa.

      Nyt puputan voikreemitorttuja, maiskis. Kokeilkaa tekin, ei ahdista niin pahasti ja saatatt ejopa normalisoitua.

    • kiloklubi.fi

      Itse laiduttelin pari vuotta sitten kiloklubi.fi sivustojen ohjeilla 27kg.

      Liikuntahan ei ole mikään edellytys laihtumiselle, mutta se on muuten vaan niin hyävksi keholle. Liikaa ei kannata itseään rääkätä liikkumisella, ettei kyllästy siihen ja varsinkin ettei tule mitään rasitusvammoja.

      Ja nälkäähän ei tarvi nähdä laihtuessa, pitää vaan opetella syömään oikein, siksihän sitä on lihottu kun syödään väärin.

    • ENTINEN URHEILIJA

      Mä en kertakaikkiaan käsitä sitä että kun tietoa löytyy joka nurkasta ei ihminen osaa silti vieläkään syödä ja liikkua lihomatta.AIVAN JÄRJETTÖMÄN AVUTTOMIA RASSUKOITA sellaset tapaukset!

      • Oletko ajatellut että meiltä ketkä liikumme ja syömme suht ok. puuttuu jokin taito joka on heillä jotka eivät sitä osaa.....


    • AVUTON RASSUKKA

      Noh.. Mikäs mua sitten vaivaa oikeen? teen syömisistä päiväkirjaa, syön paljon salaattia ilman kastiketta, rasvatonta raejuustoa ja sitten vähärasvaiseen jauhelihaan tehty karppilihapihvi ilman juustoa, sipulia kyllä. tai sitten sen salaatin kanssa maustamatonta ja lähes rasvaronta kanaa. aamulla syön realin ns. proteiini leipää 2viipaletta siinä päällä floraa ihan normaalin verran mitä nyt yleensäkki ihminen pistää ja siin päällä kurkkua joskus ei sitäkää. sitten syön tosiaan ton päivällisen minkä jo tonne kirjotinkin. välipalaks omenan tai muun hedelmän. ja illalla about 7 aikaa päivälliseks sama juttu salaattii/keitettyi vihanneksii raejuustoo jnejne. iltapalana syön rahkaa ja marjoja vähän niinku jälkkäriks ilma mitää sokereita jne. käyn spinnissä about 2-5 kertaa viikossa miten nyt ehtii ja salilla 2 kertaa viikossa. syön myös clata 4 kapselia päivässä.
      pidän yhden ns. välipäivän viikossa syömisestä jolloin saan tuon ruokavalion lisäksi syödä 150g irtokarkkia.

      painoa 95 pituutta 170. nainen 23v ja kaikki ei todellakaan ole lihasta vaan läskiä myös. varsinkin kädet, selkämakkarat ja maha. paino ei vaan putoa.

      • Samppa Linna

        Lasketko myös saamasi makroravinteet, eli proteiinin, hiilarin ja rasvan päivittäiset grammamäärät?

        Jos syöt esim 1600 kcal päivässä, niin sopiva makroravinnekoostumus voisi olla esim:

        140 grammaa proteiinia/pvä = 560 kcal
        100 grammaa hiilihydraatteja/ pvä =400kcal
        70 grammaa rasvaa/ pvä = 630 kcal

        Tekee yhteensä pyöristettynä 1600 kcal/pvä.

        Useimmat sinun kokoisesi laihtuvat tuollaisella ruokavaliolla, jos vielä treenaa kohtuudella. Kalorit on tietysti sovitettava henkilökohtaisesti. Aika näyttää.

        Itse suosittelen treeniksi perus salilla käyntiä, joka tähtää lihaksen kasvattamiseen, neuvoja on netti täynnä. Rasvanpolttotreenejä jos haluat tehdä, niin hyviä ovat mielestäni matalasykkeiset, pitkäkestoiset kävelylenkit esimerkiksi.


      • avuton rassukka
        Samppa Linna kirjoitti:

        Lasketko myös saamasi makroravinteet, eli proteiinin, hiilarin ja rasvan päivittäiset grammamäärät?

        Jos syöt esim 1600 kcal päivässä, niin sopiva makroravinnekoostumus voisi olla esim:

        140 grammaa proteiinia/pvä = 560 kcal
        100 grammaa hiilihydraatteja/ pvä =400kcal
        70 grammaa rasvaa/ pvä = 630 kcal

        Tekee yhteensä pyöristettynä 1600 kcal/pvä.

        Useimmat sinun kokoisesi laihtuvat tuollaisella ruokavaliolla, jos vielä treenaa kohtuudella. Kalorit on tietysti sovitettava henkilökohtaisesti. Aika näyttää.

        Itse suosittelen treeniksi perus salilla käyntiä, joka tähtää lihaksen kasvattamiseen, neuvoja on netti täynnä. Rasvanpolttotreenejä jos haluat tehdä, niin hyviä ovat mielestäni matalasykkeiset, pitkäkestoiset kävelylenkit esimerkiksi.

        hmm kiitos vihjeestä jos tämä siis oli tarkoitettu minulle!
        mitenkäs sitten niitä kaloreita lasketaan esim. 2ruokalusikallisesta raejuustoa tai puolipakaste pussillisesta pakastevihanneksia? tai mitä yhdessä reisikanassa on kaloreita..?
        salaatissa nyt varmaan kauheesti kaloreita ole ( salaatti siis sisältää: saalattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa erivärejä vaihdellen ) ja rasvanpolttajana pidän tuota spinniä ja lihasrakeenteellisena salia ( pt on ohjannut nyt teen oma toimisesti ) olen ollut tällä ruoka valiolla ja treeni ohjelmalla nyt 3kk ja -1kilo eikä yhtään senttejä...


      • Samppa Linna
        avuton rassukka kirjoitti:

        hmm kiitos vihjeestä jos tämä siis oli tarkoitettu minulle!
        mitenkäs sitten niitä kaloreita lasketaan esim. 2ruokalusikallisesta raejuustoa tai puolipakaste pussillisesta pakastevihanneksia? tai mitä yhdessä reisikanassa on kaloreita..?
        salaatissa nyt varmaan kauheesti kaloreita ole ( salaatti siis sisältää: saalattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa erivärejä vaihdellen ) ja rasvanpolttajana pidän tuota spinniä ja lihasrakeenteellisena salia ( pt on ohjannut nyt teen oma toimisesti ) olen ollut tällä ruoka valiolla ja treeni ohjelmalla nyt 3kk ja -1kilo eikä yhtään senttejä...

        Jees, sinun pitää tietää paljonko syömäsi ruoka painaa, jotta voit laskea kalorit ja makroravinteet. Elintarvikkeiden pakkauksissa on yleensä ravintoainesisältöluettelo, josta voit laskea sitten. Hyvä apukeino on netissä kalorilaskuri.fi, sieltä löytyy melkein kaikki ruoka-aineet. Kotona avuksi on tietysti puntari, mutta se ei ole välttämätön. Voit arvioida itsekin paljonko painaa puoli pussia vihanneksia jos koko pussi painaa vaikkapa 450g =). Sitten lasket, paljonko kaloreita ja ravintoaineita saat kyseisestä määrästä.

        Viikon tai pari kun laskee, mitä syö, niin saa aika hyvän kuvan, missä menee.

        Olet oikeassa, salaattia voi ja kannattaa syödä paljon. Älä unohda hyviä rasvoja!

        Niin, rasvanpoltto on aika hidasta, siksi suosittelen pitkiä matalasykkeisiä harjotteita. Tästä aiheesta löytyy rajattomasti tietoa helposti netistä.


      • avuton rassukka
        Samppa Linna kirjoitti:

        Jees, sinun pitää tietää paljonko syömäsi ruoka painaa, jotta voit laskea kalorit ja makroravinteet. Elintarvikkeiden pakkauksissa on yleensä ravintoainesisältöluettelo, josta voit laskea sitten. Hyvä apukeino on netissä kalorilaskuri.fi, sieltä löytyy melkein kaikki ruoka-aineet. Kotona avuksi on tietysti puntari, mutta se ei ole välttämätön. Voit arvioida itsekin paljonko painaa puoli pussia vihanneksia jos koko pussi painaa vaikkapa 450g =). Sitten lasket, paljonko kaloreita ja ravintoaineita saat kyseisestä määrästä.

        Viikon tai pari kun laskee, mitä syö, niin saa aika hyvän kuvan, missä menee.

        Olet oikeassa, salaattia voi ja kannattaa syödä paljon. Älä unohda hyviä rasvoja!

        Niin, rasvanpoltto on aika hidasta, siksi suosittelen pitkiä matalasykkeisiä harjotteita. Tästä aiheesta löytyy rajattomasti tietoa helposti netistä.

        juu nettiä selaamalla löysinki aika paljon kaikkea kiitosta vaan vinkistä! :) tänään olen syönyt 990kcal ja enää en syökkää kun illalla sen rahkan missä marjoja.

        eli about ton verran saan muutenkin päivässä kaloreita joskus tietty enemmän kun en mä joka päivä syö kanaa. joo spinni sisältää ns. inttervallia aika paljon eli parasta mahdollista rasvanpolttoa. kyllä minä tietty kävelenkin töissä jne paljon ( seisomatyö) ja koirien kanssa tulee käveltyä joka päivä puoltuntia ja puol tuntia illalla. kuinka kauan sitten menee että tuloksia alkaa näkymään? rupeen jo vähän kyllästymään tähän elämän tilanteeseen kun missään ei näy eikä kuulu.


      • Samppa Linna
        avuton rassukka kirjoitti:

        juu nettiä selaamalla löysinki aika paljon kaikkea kiitosta vaan vinkistä! :) tänään olen syönyt 990kcal ja enää en syökkää kun illalla sen rahkan missä marjoja.

        eli about ton verran saan muutenkin päivässä kaloreita joskus tietty enemmän kun en mä joka päivä syö kanaa. joo spinni sisältää ns. inttervallia aika paljon eli parasta mahdollista rasvanpolttoa. kyllä minä tietty kävelenkin töissä jne paljon ( seisomatyö) ja koirien kanssa tulee käveltyä joka päivä puoltuntia ja puol tuntia illalla. kuinka kauan sitten menee että tuloksia alkaa näkymään? rupeen jo vähän kyllästymään tähän elämän tilanteeseen kun missään ei näy eikä kuulu.

        Kyllä kuukauden aikana pitäisi aika helposti muutama kilo rasvaa palaa pois, ilman kovaa treenaamistakin, jos ruokavalio on kunnossa.

        Jos luontainen kulutus on matala, kuten sinulla luultavasti, niin aina tarkemmin pitää syödä. Korostaisin, että kaikki ruoka olisi "proteiinipitoista", eli sisältää mielummin enemmän proteiinia kuin hiilaria. Se ainakin helpottaa useimpia ihmisiä.

        Ja jos haluaa nostaa kulutusta pysyvästi, niin kannattaa hankkia hiukan lisää lihasmassaa. Lihas kuitenkin on se mikä kropassa suurimmaksi osaksi sitä energiaa kuluttaa.


      • avuton rassukka
        avuton rassukka kirjoitti:

        juu nettiä selaamalla löysinki aika paljon kaikkea kiitosta vaan vinkistä! :) tänään olen syönyt 990kcal ja enää en syökkää kun illalla sen rahkan missä marjoja.

        eli about ton verran saan muutenkin päivässä kaloreita joskus tietty enemmän kun en mä joka päivä syö kanaa. joo spinni sisältää ns. inttervallia aika paljon eli parasta mahdollista rasvanpolttoa. kyllä minä tietty kävelenkin töissä jne paljon ( seisomatyö) ja koirien kanssa tulee käveltyä joka päivä puoltuntia ja puol tuntia illalla. kuinka kauan sitten menee että tuloksia alkaa näkymään? rupeen jo vähän kyllästymään tähän elämän tilanteeseen kun missään ei näy eikä kuulu.

        niin ja se piti kirjottaa että en stressaa paljoakaan, elämässäni on kaikki ihan hyvin tai no normaalisti. ^^


      • avuton rassukka
        avuton rassukka kirjoitti:

        niin ja se piti kirjottaa että en stressaa paljoakaan, elämässäni on kaikki ihan hyvin tai no normaalisti. ^^

        aina olen liikkunut lapsesta asti käynyt aina lenkillä ( kesällä enemmän ) mutta just nyttenkin koirien kanssa tulee liikuttua. menen töihin kävellen tai pyörällä ( matkaa on 2,5km) ja salille menen pyörällä matkaa kanssa 2,5km.
        jaja niin kyllähän mun ruoka sisältää protskua ja hyviä hiilareita ( just salaatti ja kasvikset ) rupesin lihoomaan kun aloin seurustelemaan leffa illat ja sipsiä ja karkkia ja syksyllä päätin että nyt saa loppua. lihoin siis 25kiloa 2vuodessa ( aika tahti tiedän :D )


      • avuton rassukka taas
        avuton rassukka kirjoitti:

        aina olen liikkunut lapsesta asti käynyt aina lenkillä ( kesällä enemmän ) mutta just nyttenkin koirien kanssa tulee liikuttua. menen töihin kävellen tai pyörällä ( matkaa on 2,5km) ja salille menen pyörällä matkaa kanssa 2,5km.
        jaja niin kyllähän mun ruoka sisältää protskua ja hyviä hiilareita ( just salaatti ja kasvikset ) rupesin lihoomaan kun aloin seurustelemaan leffa illat ja sipsiä ja karkkia ja syksyllä päätin että nyt saa loppua. lihoin siis 25kiloa 2vuodessa ( aika tahti tiedän :D )

        lisäystä ^^ ja jaksan juosta, mennä portaita, spinni tunnillakin seison kaikki kohdat missä täytyykin koskaan en ole luovuttanut vaikka mieli on ollut kova. Amiksessa juoksin juoksukisoissa kolmanneksi ( näillä lähes sadalla kilolla ) ja muuta mukavaa...


      • Samppa Linna
        avuton rassukka taas kirjoitti:

        lisäystä ^^ ja jaksan juosta, mennä portaita, spinni tunnillakin seison kaikki kohdat missä täytyykin koskaan en ole luovuttanut vaikka mieli on ollut kova. Amiksessa juoksin juoksukisoissa kolmanneksi ( näillä lähes sadalla kilolla ) ja muuta mukavaa...

        No nii, eiköhän se siitä kun sipsit ja karkit jättää kaupan hyllyyn =)


    • lenkille mars

      pulla ja viinerit ja piparit pois,ruisleipää.lenkille reipasta kävelyä tunti joka iolta niin paino putoaa itsestään.voita oikeaa leivälle.perunaa juureksia ja tietysti kanamunia mielummin keitettynä.läskisoosia karjalan paistia.oikeaa ruokaa kotitekoista.

    • 34 v mies

      Jätä ne kaikki namit vain yhteen päivää viikossa ja muuten normaalia ruokaa pieninä annoksina päivän mittaa kolmen/tunnin välein. Läskit eivät lähde pelkästään liikkumalla. Mitään lisäravinteita et tarvi kun elopainoa sinulla on omasta takaa. Ei mitään palautusjuomia tai mitään. Maitoa ja vettä.

      Jos peruskunto on hyvä niin se kertoo siitä että ruokavalio ei ole.

    • judithjasmin

      Lähde liikkeelle kevyesti lisäämällä liikuntaa. Haluat laihtua ja kiinteytyä, eli liikunnan on hyvä olla pitkäkestoista, sykettä nostavaa, esim. lenkkeily, juoksu, uinti yms. Toinen liikuntamuoto mitä kroppasi tarvitsee on lihaskunto. Harjoitukset voi suorittaa kotona puntin kanssa tai salilla.

      Ruokavaliosta sen verran, että kannattaa suosia proteiinipitoisia ruokia, ne pitävät nälän paremmin poissa. Kalaa, kanaa, raejuustoa, rahkaa yms.
      Lisää välipaloiksi hedelmiä, jogurttia, kasviksia yms.

      Muista syödä monipuolisesti, ihminen tarvitsee myös rasvaa, pehmeätä rasvaa.

    • ssooppii

      Ihmiset ovat niin tietäviä ruuan suhteen. Osaavat laskea kalorit. He välttävät huonoja hiilihydraatteja, ja syövät kuitua. Harrastavat liikuntaa ja hikoilevat salilla. Luulisi ettei täällä ole yhtään ylipainoista enää.
      Olisikohan ongelma tuo ihmisten tietoisuus. Ihmisellä tuntuu olevan monia aivokerroksia, matelijan aivot ja nisäkkään aivot. Eräs tutkija on puhunut myös nykyminästä ja tulevaisuuden minästä. Tuo tulevaisuuden minä ei aina pidä siitä mitä nykyminä tekee.
      Olen kuullut yhden hassun idean, jos haluaa päästä eroon huonosta tavasta. Oletetaan että ihminen himoitsee suklaapatukoita, ja on syömässä itsensä lihavaksi niitä nauttimalla, mutta nyt haluaa päästä eroon tästä järjettömästä tavasta. Hän etsii netistä vastenmielimmän yhdistyksen minkä kuvitella saattaa, se voi olla vaikka kansallinen kivääriyhdistys Usassa. Sivuilta löytyy varmasti tilinumero, johon voi lähettää rahaa kannustaakseen yhdistyksen toimintaa. 100 euroa voisi olla sellainen tuntuva summa, jonka lähettäminen todella kirpaisi, varsinkin kun se menee tuollaiseen tarkoitukseen. Kirjanpito kannattaa jättää jollekin toiselle ihmiselle, niin että jos kerrankin lankeaa noihin suklaapatukoihin, niin rahat todella lähtevät tuolle yhdistykselle. Yhdistys voi olla mikä tahansa, kunhan pitää sen toimintaa moraalisesti vastenmielisenä.
      Toinen hassu idea, jonka luin eräältä laihdutusryhmien vetäjältä. Ihmisethän kertovat ruokapöytäkirjoissaan mitä syövät. Se on aina sitä samaa: hedelmiä, vihanneksia, vähärasvaista lihaa, raejuustoa, vihreää teetä, rasvatonta maitoa, kokojyväleipää yms.
      Hän päätti laittaa ihmiset todella syömään niitä ruokia, mitä he väittävät raporteissaan syövänsä.

    • Selitys olis kiva

      En ymmärrä, kun olin nuori eli 30-vuotiaaksi asti, en harrastanut mitään liikuntaa. Pyöräilin välillä työ- ja koulumatkat eli yhteensä 10 km, ei kummoisia mäkiä matkalla.

      Ja nyt katson kauhuissani, miten nykyajan nuoret treenaavat. 5 kertaa viikossa pitää ravata heiluttelemassa hilavitkuttimia ja jumppaamassa ja nostamassa rautaa, pahimmat tekevät tätä kahdesti päivässä "kun olen kerran maksanut niistä kerroista".

      Miten tähän on oikein tultu? Ja miten nämä nuoret selviävät keski-iän hidastuneesta aineenvaihdunnasta, jos aikovat olla edelleen sutjakoita - ja aikovathan he. Sisältyy viikottaiseen liikuntapakettiin silloin kaksinkertainen määrä jumppaa ja salia.

    • HERBA LIFE

      Jos haluat laihtua normaalinkokoiseksi pelkästään jollakin ruokavalio dietillä niin se on tämä
      HERBA LIFE.

      Tunnen monta kaveria, jotka ovat saaneet itsestään normaalin kokoisia Herba Lifen lisäravinne dietti ruuilla. Ne voi aluksi tuntua hieman arvokkailta, mutta minä ja vaimoni emme saaneet painoamme putoamaan millään muulla dietillä. ja täytyy sanoa, että samalla loppui väsymys ja olo on moninverroin pirteämpi.

      Selvitä vaikka Google haulla kuka on alueesi lähin Herba life jälleenmyyjä ja ota häneen yhteyttä niin hän neuvoo sinua ja opastaa sinulle oikeanlaisen dietin.

      Jos aloitat dietin ensiviikolla niin kuukaudenpäästä huomaat jon puntarissa useankilon kevennyksen ja puolenvuodenpäästä olet jo puoltakevyempi

      Meidän perheessä ei mikään muu dietti auttanut, kuin Herba Life ja se kyllä kannatti suosittelen

      • vcxvcxvxc

        Aika läpinäkyvää mainostusta ja vieläpä täyttä sontaa. Mikään tuollainen ei varmasti ole yhtä hyvää laihdutuksen kannalta kuin normaali proteiinipitoinen ruoka, salaatit ja vähäiset hiilihydraatit.


    • !!!!!!!!!!!!!

      Herbalife on PASKAA!! Kukaan tyyppi ei elä tuolla tavalla hautaan asti. Kilot tulee jopa tuplana takas myöhemmin. Älkää vaan tollasiin pussikeitto dietteihin alkako!!!!!!!!!!!!!!!

    • järkevää karppausta

      Kalorien laskeminen on aivan turhaa hommaa. Jos niitä aikoo syödä niin vähän että laihtuisi, se tarkoittaa jatkuvaa nälässä elämistä.
      Kaloreita tulee rasvasta ja hiilihydraatista. Mitä enemmän syöt hiilareita, sitä enemmän keräät rasvaa kehoosi. Rasvalle ei ole mitään käyttöä, kun hiilareista saa helpommin energiaa. Jos et syö hiilareita, elimistö polttaa rasvaa, pitääkseen sut liikkeessä. Eli rasvan ja hiilareiden yhteenlaskenta (kalorit), on aika turhaa puuhaa. Uskomattoman moni ei tätä tosiasiaa vaan tunnu uskovan/ymmärtävän :(

      • vcxvcvxvcxvxvxc

        Mitä yrität sanoa?

        Ei laihtuakseen tarvitse todellakaan elää nälässä. Esimerkiksi salaattia, raejuustoa ja rasvatonta rahkaa saa kyllä syödä aika paljon ennen kuin saa niin paljon kaloreja, että paino ei laskisi.

        Hiilihydraatit tietenkin minimiin, mutta kyllä niitäkin on pakko syödä, koska ei ihminen jaksa täysin ilman hiilihydraatteja pitkään. Hiilihydraalittomalle dieetille ei ole tavallisen ihmisen mitään järkeä lähteä, koska painonpudotuksen ei tarvitse olla niin tehokasta.


    • läskimakkara vm.71

      Kannattaako tuohon fitfarmin nettijuttuun osallistua (laihdutus) jos on 50 kg ylipainoa ja ei halua käydä salilla?, Jos noudattaa niitä ruokaohjeita niin laihtuuko jo niillä. Haluaisin kokeilla kun helmikuussa alkaa netin kautta se mutta salille en halua mennä.

      • vcxvcxvxcvxxv

        Saat sieltä varmaankin ohjelman, johon kuuluu myös liikunta, koska liikunta on olennainen osa järkevää painonpudotusta. En tiedä heidän vaihtoehdoistaan, mutta tietenkin voit korvata noita treenejä lenkkeilyllä ja kotona tehtävällä kuntopiirillä jos heillä on ehdottaa ainoastaan kuntosaliohjelmaa. Uskoisin kyllä, että heillä on myös kotitreenejä, koska moni ei halua lähteä salille.

        Tietenkin pystyt tehdä vastaavan ohjelman myös itse kunhan perehdyt asiaan. Toki toisen tekemä ohjelma saattaa motivoida enemmän noudattamaan ohjelmaa, mutta tuossa nettijutussa et saa ihmistä kannustamaan sinua laihtumaan. Siksi ottaisin itse mieluummin personal trainerin kuin lähtisin noille kursseille, jotka eivät kuitenkaan ole kovin yksilöllisiä. Personal trainerin kanssa voit myös paremmin sopia millaista treeniä haluat tehdä.

        Toki tuolle tulee hintaa varmasti huomattavasti enemmän, mutta laatu on myös sen mukaista jos vain itsellä riittää halua laihtua.


    • hmm...

      näin se menee

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1423
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      114
      1183
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1126
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      984
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      732
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe