Onkos täällä kellään kokemusta soitinrakennuksesta? Ei kai basso ole kovin vaikea tehdä, jos on tarvittavat välineet käytössä?
Rakentaa itse basso?
4
318
Vastaukset
- only me
jooh itsellä on bassonrakennus meneillään... olen miettinyt ihan samoja kysymyksiä...
- Oneman
Kunnon puutyövälineet ovat välttämättömät, samoin kuten
- eri puulaatujen ominaisuuksien tunteminen
- kunnon puumateriaalit mistä alat rakentaa
- kunnon liimat sekä oikeat mittasuhteet
- elektroniikan tunteminen
- jne
Eli jos aiot rakenta yhden basson, unohda koko asia ja käy kaupasta ostamassa, säästät paljon rahaa.
Jos taas aiot soitinrakentajaksi, niin hanki ensin vähän tietoa bassoista, ja sitten rupeat pikkuhiljaa rakentaman omaa bassoa !
Onnea matkaan !- äsrkg
Älä missään nimessä hautaa ajatusta soitinrakennuksesta jos olet rakentamassa "vain yhden basson". Itse rakentelin aika pitkään sähkökitaraa ja se oli kyllä haastava ja kehittävä rojekti...Ainakin näin ensikertalaisena.
- KingBee
No, minulla on jonkin verran kokemusta ko. aiheesta. Olen soitinrakennusartesaani ja bassoja(kin) on tullut jokunen tehtyä ja kaikki jopa myytykin=).
Soitinrakennuksessa on olennaista, että perustavat puutyötaidot ovat hanskassa. Lisäksi tarvitaan perustietoa elektroniikassa. Työkalujen suhteen voin sanoa että ihan kirves- ja puukkolinjalla ei kannata alkaa mitään nykyaikaista soitinta tekemään. Tarvittavat laitteet löytynevät kylläkin useimmista nykyaikaisista puuverstaista, joten jos suhteita sellaisiin on niin siitä vaan. Piirustuksia esim. Fender- malleista löytyy joka lähtöön.
Soittimia kannattaa aina tutkia, miettiä ja kysellä kaikkea, tyhmiä kysymyksiä ei tunneta. Soitinliikkeiden myyjät kannattaa jättää tämän ulkopuolelle, he eivät tiedä yleensä muuta kuin sen mitä esitteissä lukee.
Jos touhu alkaa luonnistamaan ja mielenkiintoa alaan löytyy niin Ikaalisissa on tietääkseni Suomen ainoa ammattiin valmistava koulutuslinja.
'Keep on dreaming eli pitäkää lippu korkealla'
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3606531Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483856Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava211405Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard121147- 981051
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,162928- 52920
- 56876
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue17869Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9847