Hei kaikille! Opiskelen Jyväskylän ammattiopiston hiusalalla ja teen luokkakaverini kanssa opinnäytetyötä rastahiuksista. Kerromme rastojen teosta yms. mutta haluamme käsitellä myös niitä ihmisiä, joilla rastat on. Siksi teimme lyhyehkön kyselyn, jotta saisimme paremmin käsitystä aiheesta ja olemme todella kiitollisia kaikille, jotka uhraavat hetkisen ajastaan ja vastaavat muutamaan kysymykseen!
KYSELY RASTAPÄILLE!
1. Ikä, sukupuoli ja pääasiallinen toimekuva
2.Mistä syystä hankit rastat?
3.Millä tekniikalla rastasi on tehty?
4.Tehtiinkö rastat kotona vai kampaamossa?
5.Kuinka hoidat niitä ja millä tuotteilla?
6.Onko sinulla ollut minkäänlaisia hankaluuksia rastojesi kanssa?
Vastaa Kyllä / Ei
7. Jos vastasit edelliseen kyllä, vastaa myös tähän:
Millaisia hankaluudet ovat olleet?
8.Kuvaile ulkoista tyyliäsi. (Vaatteet yms.)
9.Minkälaiseksi voisit kuvailla persoonaasi?
10.Mitä harrastuksia /vapaa-ajan viettotapoja sinulla on?
11.Oletko huomannut ihmisillä olevan ennakkoluuloja rastapäitä kohtaan? Vastaa Kyllä / Ei
12. Jos vastasit edelliseen kyllä, vastaa myös tähän:
Minkälaisia ennakkoluulot ovat? (Oletko kohdannut niitä itse?)
13.Tiedätkö mikä on rastafarismi? Vastaus Kyllä / Ei
14.Jos vastasit edelliseen kyllä, vastaa myös tähän:Miten rastafarismi liittyy rastahiuksiin?
15.Kuka kuuluisa ihminen, jolla on rastat, tulee ensimmäisenä mieleesi?
Kiitämme todella paljon kaikkia kyselyyn vastanneita! Käytämme vastauksia opinnäytetyössämme ja teemme niistä yhteenvetoa.
KYSELY IHMISILLE, JOILLA ON RASTAT HIUKSISSAAN :)
2
175
Vastaukset
- ronja6
1. Ikä, sukupuoli ja pääasiallinen toimenkuva
> 21-vuotias nainen, opiskelija
> Minusta ne oli nätit, tyylikkäät ja helppohoitoiset. Samaa mieltä olen yhä.
> Permanenttiaineella perinteisin kampaamomenetelmin.
> Kampaamossa.
> Pesen noin kerran viikossa useimmiten tervashampoolla. Joskus punon ja revin.
Vastaa Kyllä / Ei
> Kyllä
> Joskus oli pientä ongelmaa irtoilun kanssa, ja irtotukan punominen on joskus hankalaa.
> Maanläheinen ja mukavuudenhaluinen.
> Aktiivinen, iloinen, sosiaalisesti hallitseva
> Leipominen, kutominen, lukeminen
11.Oletko huomannut ihmisillä olevan ennakkoluuloja rastapäitä kohtaan? Vastaa Kyllä / Ei
> Kyllä
> Lähinnä luulot liittyvät rastoihin: epäillään, pesenkö niitä koskaan tai huolehdinko muuten hygieniastani. Harvemmin tulee jotain hippiläppää. Joskus on joku epäillyt sosiaalipummiksi, muutamaan kertaan kettutytöksi.
> Kyllä
14.Jos vastasit edelliseen kyllä, vastaa myös tähän: Miten rastafarismi liittyy rastahiuksiin?
> Koska rastafarit eivät halua poistaa mitään elimistönsä tuottamaa, hiusten annetaan kasvaa vapaasti. Kai hiusten takuttaminen myös helpottaa niiden kiinnipysymistä? Luonnostaanhan hius putoaa pois lepokautensa päätteeksi. Rastafarien varsin yhteneväisten hiustyylien mukaan tietynlaista hiusmallia alettiin kutsua rastoiksi.
> Bob Marley - locksigirl
KYSELY RASTAPÄILLE!
1. Ikä, sukupuoli ja pääasiallinen toimekuva
21, nainen, opiskelija
Ne on niin ihanat ja olin aina ollut vähän erilainen nuori. ;)
Kampaamossa permanenttiaineet, takutukset jne. En muista tarkalleen kun siittä on jo 4,5 vuotta :)
^kampaamossa
Pesen laimennetulla erittäin hellävaraisella suomalaisella shamppoolla vai mikä onkaan.. Sitte tyveä koitan takutella. :>
Vastaa Kyllä / Ei
Kyllä
Meinanneet tiivistyä aika roimasti välillä (värjääminen syynä) ja sitten kun irtohiusta kasvaa niin meinaavat välillä ohentua turhanki paljo :))
Erilainen? :D Tykkään kaikesta oudosta ja tykkään etenki yhdistellä vastavärejä.. Luonnonläheiset värit myös mieleen.. En oikein osaa sanoo mikä mun tyyli on.. varmaan sekoitus punkia, hippiä, skeittaria jne. perus rastapuekutumista.. venytykset (kylläkin pienet) löytyy.. käytän aika räikeitä luomivärejä välillä.. :D pukeudun niinku tykkään ja en välitä mitä muut ajattelee !
hihi, rönsyilevä, erikoinen huumori, kaikkien kanssa toimeentuleva :) itse ainaki haluaisin tutustua! ::D
pelaan jääkiekkoa, hengailen kavereiden kanssa, ulkoilutan koiraa, shoppailen, reissaillaan jne. :)
Kyllä
Hehe, pilvee on pari kertaa tultu yrittää ostaan :) sit kyllähä noita netissä näkee noita huutelijoita, mutta niin.
Kyllä
14.Jos vastasit edelliseen kyllä, vastaa myös tähän:Miten rastafarismi liittyy rastahiuksiin?
no ne rastat oli yhteys johonki tai jotaki.. en nyt muista tarkkaan :D
bob marley, pelle miljoona, se tokio hotel poika..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009