kuinka moni oikeasti muistaa lastensa kummeja jouluna tms?

hulluko1

itselleni on tullut ihan yllätyksenä kun olen kuullut muutaman suusta etteivät muista lastensa kummeja mitenkään heidän merkkipäivinään tai jouluna... ymmärrän jos tilanne on se, että ei olla väleissä, mutta silloin on kummiuskin vähän heikoilla jäillä. itselläni kun on tapana jotain pientä antaa jouluna ja lapset tykkäävät itse askarrella kun kysyy haluavatko he tehdä joulukortin kummeilleen tai syntymäpäiväkortin tai lahjan. enkä koe sen kuormittavan minua tai arkeamme yhtään liikaa.

4

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummitus

      Meidän toinen kummilapsi muistaa meitä jouluisin ja toinen ei(eikä vanhempansa) edes sen vertaa, että kiittäisivät synttäri- tai joululahjoista. Perästä ei kuulu yhtikäs mitään! Lähetin postissa viime synttäreiksi 100€ , mutta en vieläkään tiedä menikö edes perille!
      Omat lapset tekee kummeilleen aina synttäri- joululahjat, ovat taitojensa mukaan tehneet jo vauvasta asti.
      Tässäkin pitää mielestäni olla vastavuoroisuutta. Vaikka se kummius ei olekaan vain lahjojen antamista:)

    • vodkmre

      Itse muistan aina kummeja,Jouluna ja heidän synttäreinään,ehkä vielä ystävänpäivänä. Minusta se on mukavaa. Omat kummilapset eivät muista minua millään.

      • pettynyt kummi

        Mulla kaksi kummilasta. Kumpikaan ei ikinä muistanut mitenkään. Itse aina soitin ja kiitin lahjoista omaa kummiani ja korttia pistin menemään synttäreinä, näin mun vanhemmat opettivat ja tänä päivänäkin olen kummini kanssa tekemisissä.

        Mä lakkasin muistamasta kummilapsiani sen jälkeen kun ripille pääsivät, ei vaan huvita. Ois se rippikuvakin kiva ollut, en saanut.


      • Sinikummi
        pettynyt kummi kirjoitti:

        Mulla kaksi kummilasta. Kumpikaan ei ikinä muistanut mitenkään. Itse aina soitin ja kiitin lahjoista omaa kummiani ja korttia pistin menemään synttäreinä, näin mun vanhemmat opettivat ja tänä päivänäkin olen kummini kanssa tekemisissä.

        Mä lakkasin muistamasta kummilapsiani sen jälkeen kun ripille pääsivät, ei vaan huvita. Ois se rippikuvakin kiva ollut, en saanut.

        Hyvä näkökulma !
        Aikuisten kummilasten tätinä olen saanut etäisyyttä ja ehkä myös laajuutta asioihin. Aina totean onnellisena olevani kolmen kummi. Eipä asia aina niin helppoa ole ollut ja olen tehnyt vääriä arvioita. Vaikeudet koin "kummivaatimuksina", tosin en jokaisen kohdalla. Lahjoista usein toki kiitettiin. Annoin asian olla ja sitten luulin, että kun "lapset eivät ole pieniä" on aikaa vähän kummille. Tarkoitan, ei vaan tule meille asenne. Yksineläjänä ei ainakaan kannata hirveästi kertoa menoistaan, sillä pahimmillaan sitä ei tarkastella toisen vastavuoroisena kertomuksena elämästään. Niinkuin perheen oma elämä on.

        Viestini on, että kummilasta kannattaa muistaa Muistaa joskus myös aikuisena yllätyksenä, vaikka heidän lapsiaan.. Osa osaa vanhempien tukemana olla vastavuoroinen. Osalla säilyy taito myös aikuisena. Olisin"aikuisvaatimusten" suhteen ehkä viisaampi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe