1990-luvun lopun ja 2000 luvun alun Jaguar S-typet ovat mielestäni yllättävän edullisia verrattuna siihen kuinka paljon luxusta niiden hintaan saa.
Nettiauton halvin on 4 litraisella kasilla varustettu automaatti. Ja karvalakkimallissakin on 3 litrainen V6. Ja hinnat alle 8000 euroa. Tuolla summalla saa jo valita.
Toki kilometreja on järjestään yli 200 000, mutta suurissa moottoreissa nuo kilometrit eivät ole verrattavissa pikkumoottoreiden kilometreihin, koska iso kone kestää enemmän ajoa.
Vastaavat saksalaiset BMW ja Mersu huomattavasti hinnakkaampia.
Miksi nuo on noin halpoja? Vähän sama asia kuin Alfa Romeoissa. Premium autoja kauppakassin hinnllla.
Miksi Jaguar S-typet on niin edullisia?
35
3615
Vastaukset
- lähisairaanhoitaja
Niin ja 3.0L V6 karvalakki S-typessä on 230 hummaa. Perheautoksi ihan kivasti.
Ostaisiko brittiaristokraatin? Herättääkö Jagge samanlkaista vihaa kuin BMW:llä ajaminen? - yrtkuybol
osta pois, mutta muista että premium-autojen varaosat ovat hinnakkaita, vaikka moottori kestäisikin niin alusta- ym. osat kuluvat myös. Lisäksi nuo Jagget ovat aika isoruokaisia, ks. CO2 päästöt, ja oikea Jaggehan on XJ
- idkd
Jagge = Mondeo = halpa ja huono
- tchcgxn
X-type on tehty lyhennetylle Mondeon pohjalevylle, Fordin osia kyseisessä mallissa on n. 10%, suurin osa on alihankkijoiden valmistamia ja Jaguarinkin tekemiä osia on enemmän kuin Fordin. S-type taas on tehty samalle pohjalevylle kuin esim. joku Lincolnin malli. Samoin voisi sanoa että V70 Volvo on Mondeo ja Audi on Skoda kuten muutkin VW-konsernin autot
- dswe
Volvo V50 ja S40 = Focus = vielä halvempi ja vielä huonompi
- Kiitos
tchcgxn kirjoitti:
X-type on tehty lyhennetylle Mondeon pohjalevylle, Fordin osia kyseisessä mallissa on n. 10%, suurin osa on alihankkijoiden valmistamia ja Jaguarinkin tekemiä osia on enemmän kuin Fordin. S-type taas on tehty samalle pohjalevylle kuin esim. joku Lincolnin malli. Samoin voisi sanoa että V70 Volvo on Mondeo ja Audi on Skoda kuten muutkin VW-konsernin autot
"Samoin voisi sanoa että V70 Volvo on Mondeo"
Teit monta foordistia iloiseksi tuolla tekstilläsi.
:)
- Kallista lystiä...
Ne on edullisia sen takia, että niiden ylläpito maksaa maltaita.
Polttoainetta kuluu todella paljon, vakuutukset ovat sikahintaisia, verot korkeita, varaosat ovat kalliita, jne. - kukaan ei halua
Jagge on hieno auto, mutta sitä ei voi ostaa kuin osamaksulla. Aluksi maksetaan käsiraha, jolla auton saa nimiinsä, senjälkeen alkavat juosta pakolliset osamaksuerät satunnaisna aikoina, mutta tiheästi. Näistä sitten auton todellinen hinta muodostuu. Kovin ovat kalliita!
- jaaaaguaaari
Bensarosvo ja sikakalliit huollot!
Jos persaus kestää, eli massia löytyy, niin siitä vain persoonallinen ja tyylikäs auto alle...! - ei köyhille
Hieno auto ajaa mutta kallis ylläpitää. Tässä hiljattain yhdestä 140 tkm ajetusta 2,7D versiosta porsi vaihdelaatikko ja korjaus maksoi n. 7000 €.
- lähisairaanhoitaja
Kallis ylläpitää siis.
Mutta eikö vastaavan kokoluokan mersut ja bemut ole yhtä kalliita ylläpitää? Vai onko Jagge selvästi kalliimpi?
Mielestäni noiden S-tyyppien hinnat on aika alamaissa ottaen huomioon 3L V6 ja 230 hevosta.
Koko juttu tuli mieleeni siitä, kun meidän rivariparkin autokatokseen ilmestyi tuollainen 2000-luvun vaihteen musta ja hyvin kiillotettu S-type kromiritilöillä ja kromi vanteilla.
Auto näyttää ylivoimaisesti koko rivariparkin kingiltä perus audien seassa. Mutta onkin itseasiassa halvin. pihan JuoruÄIJÄrinki juttelee josko kuski on voittanut lotossa tai jotain. Kyllä auto on hieno.- jnsdkfnksfsfsf
On ne audit ja bemaritkin kalliita ylläpitää.
Mutta jaguarin hintaa saattaa oikeasti laskea ennakkoluulot ja pelot siitä että auto olisi kallis korjattava ja siihen tulisi merkillisiä vikoja. Tuo 7000 euron laatikkoremontti, joka tuossa mainittiin, on oiva esimerkki siitä miten näitä huhuja ylläpidetään.
"Tuttu ja turvallinen" mersu tai bmw ei aiheuta mitään turhia jännityksiä, onhan siinä luotettava saksalainen, jolla on tutut huoltopaikatkin Suomessa, mutta jaguar... paniikkia...
Loppupeleissä aikalailla sama, mitä tuo jaguar maksaa käytettynä, jos sillä meinaa ajaakin. Parin - kolmen vuoden polttoainelasku tulee olemaan jo enemmän kuin auton hankintahinta. - iStokiSat
jnsdkfnksfsfsf kirjoitti:
On ne audit ja bemaritkin kalliita ylläpitää.
Mutta jaguarin hintaa saattaa oikeasti laskea ennakkoluulot ja pelot siitä että auto olisi kallis korjattava ja siihen tulisi merkillisiä vikoja. Tuo 7000 euron laatikkoremontti, joka tuossa mainittiin, on oiva esimerkki siitä miten näitä huhuja ylläpidetään.
"Tuttu ja turvallinen" mersu tai bmw ei aiheuta mitään turhia jännityksiä, onhan siinä luotettava saksalainen, jolla on tutut huoltopaikatkin Suomessa, mutta jaguar... paniikkia...
Loppupeleissä aikalailla sama, mitä tuo jaguar maksaa käytettynä, jos sillä meinaa ajaakin. Parin - kolmen vuoden polttoainelasku tulee olemaan jo enemmän kuin auton hankintahinta.Se mainittu automaattilaatikko ei ole Jaggen omaa tekelettä vaan saksalaisen ZF:n 6HP26. Samaa käytetään eräissä Audeissa ja Bemareissa
http://www.jagrepair.com/TransmissionZF5HP24.htm
Suomen talvessa muuten aika herkästi syttyy mittaristossa eräskin vikavalo palamaan jonka aiheuttajaa on vaikea paikallistaa
http://www.jagrepair.com/Default.htm
Hieno auto se on silti ja ominaisuuksiin nähden käytetyt ovat kohtuuhintaisia.
- lähisairaanhoitaja
http://www.nettiauto.com/bmw/530/5355811
Tässä on vastaava BMW vuosimallia 2004.
BMW 530 diesel. 3.0L R6 262hv.
390 000 km ja 12 900 euroa.
Eli saman koko- ja teholuokan BMW lähes 400 000km ajettuna on pyyntihinnaltaan monia tuhansia kalliimpi.
"Mutta jaguarin hintaa saattaa oikeasti laskea ennakkoluulot ja pelot siitä että auto olisi kallis korjattava ja siihen tulisi merkillisiä vikoja"
Luultavasti tuo on se syy. Sama asia vaivaa Alfa Romeota. Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: siksi koska ne ovat niin paskoja autoja pitää.
- Anonyymi
Nyt taidat puhua vadtoin parempaa tietoasi. Minulla on nytkin kakdi Jaggea. XJ XF . Tyttärellä on S-type ja S-type Dieselin ja X- type Dieselin olen myynyt pois kun alkoi pihasta tila loppua. Aiemmin ajelin Mersulla ja Bemarilla mutta kyllästyin erityisesti Bemarin vikoihin. Ostin tuon 520 uutena ja ongelmat alkoi eka pakkasten jälkeen. Airbagin merkkivalo syttyi jatkuvasti ja merkkiliikkeessä sitä korjattiin takuuseen parikymmentä kertaa eikä saatu kuntoon. Vaihdoin sen sitten ensimmäiseen S-typerni ja olen ollut erittäin tyytyväinen Jaguaareihini. Kesäautona minulla on Maserati Quatroportte.
- kuka mitä häh
Jaguarin käyttö kuluista se johtuu.Alfoissa taas siitä että niistä ei ole suomen oloihin.ja käyttö kulut.Jotkut veistelee et jagge on mondeo,mut taitaa pyörän laakerit olla ainoastaan samat..Jarrut,iskarit,suodattimet ,nivelet ym ym ei ole samoja.Yhessä jagge mallissa s-type joo mut siinä on jotain sport alustaa tehtaan orkkis.Ni esim:jarru levyt,palat,ja satulat saa ainoastaan tehdastilaus tuotteina.
- lähisairaanhoitaja
"Jaguarin käyttö kuluista se johtuu"
Eli ne ovat huomattavasti kalliimpia kuin samankokoisissa saksalaisissa?- 7890
Totta on että uushankintahintoihin nähden noita Jaguareja saa aika edullisesti kun sopiva vuosi- ja km -määrä on mittarissa.
Luulisin että aika paljon meissä suomalaisissa on sitä "pemari tai mersu sitten, siitä saa tarvittaessa varmaan omansa pois paremmin kuin jakkesta" -ajattelua.Esim nuoi kaksi "yleisesti hyväksyttyjä" automerkkejä, Jaguar enemmän kuriositeetti kuitenkin kansan syvissä riveissä.
X-Type nyt sentään jo lähempänä sitä ns tavallisempaa autonostajaa ihan käytettyjen pyyntihintojen suhteen. Siihenhän Jaguar pyrkikin tuon mallin lanseeratessaan, halvempaan hintaluokkaan ja sitä kautta suurempaan potentiaaliseen ostajakuntaan.
- Kyllä kansa tietää
Keskimääräisen kansalaisen auto"tietous" tiivistyy juurikin pihojen ja työpaikkojen juoruringeissä. Ei tunnisteta autojen vuosimalleja ja toisaalta ilmeisesti kuvitellaan että iänikuisen vanha Mersu tai vastaava on edelleen ties kuinka monennella omistajallaan samanhintainen kuin silloin uutena 10 vuotta sitten kun sen ensimmäinen omistaja sen osti. Samoin merkin kuvitellaan tarkoittavan aina samaa hintaa; esim. kaikki Mersut on tosikalliita, on kyseessä sitten perus-A tai AMG-SL.
Erityisen hauskoja ovat autonomistajat, jotka ovat hankineet sen 10 vuotta vanhan, taksina ensimmäiset vuotensa olleen Mersun ja muistavat joka käänteessä mainita, kuinka paljon se maksoi uutena. Mitä ihmeen väliä sillä on, vaikka olisi maksanut miljoonan uutena jos itse on maksanut tonnin? Kyllä ne auton glooriat ja kateusmomentit on jääneet sinne 10 vuoden taakse ensimmäiselle omistajalle.
Hienona voi tietenkin omien mieltymystensä mukaan jokainen pitää mitä tahansa, mutta jotenkin aina hämmästyttää kun joku ihmettelee, kuinka sillä ja tällä on ollut varaa hankkia Mersu ja sitten kun sen Mersun näkee, se on iankaikkisen vanha muutama korimalli taaksepäin-versio. No ihan samalla tavalla kuin sillä oli varaa hankkia entinen samanhintainen Tojonsakin. - lähisairaanhoitaja
ostin fiat punton siinä vasta kunnon auto ,ei mitään mätiä saksan tuonti helmiä
- Omistaja0000000
Jaguar S-typen (4.0, helsingissä) liikenne kaskovakuutus 20% bonuksilla 1400 vuodessa. Kulutus kaupunkiajossa talvella 16-18-litraa sadalla. Hyvä auto se on ajaa ja itsellä ainakaan ole ollut ongelmia 10 tkm aikana. Kallista mutta mukavaa ja pirteää ajoa.
- JAGGE
Jaggella saa olla NIIN rauhassa kaffepöytä jupinoissa (FAKTA) juntit vertailee mannelavetteja ja teini bemujaan ym. katiskoja... tuli hiljasta kioskiin kun joku näistä tahvoista uteli et milläs sähkäri ajaa :)
- Jenkki-jonne.
Olen myöhässä, mutta silti täytyy todeta, että onpa hyvä myynti-ilmoitus! Sait minutkin etsimään 1996-2002 Jaguar S-typejä juuri tuolla 3.0 litran V6 automaatilla..
Mersut ja bemarit ovat minunkin mielestä tosi kalliita ja jakuar paras.
aaah, oisiko sinulla ollut Alfa Romeokin myynnissä :)- Jakker1
Oma stype -00 3.0 v6 kulutus sekalaisessa kaupunkipainotteisessa ajossa 13l/100km. Sama menee millä vaan isohkolla bensakoneella, ja joillain vielä enemmän. Jos itse viitsiii ja osaa laittaa, osat kannattaa tilailla briteistä, ei sen kalliimpia kuin korollaan suomessa. Ja 2000 luvun alkupuolen autoja joutuu laittamaan....merkistä viis...mut antaa se vaan kivat kyydit, vähintään yhtä kivat kuin aikaisempi bmw 740.... ;)
- oppirahat maksanut
http://www.jagclub.net/keskustelu/viewtopic.php?f=1&t=4193
Ehkä siksi koska s-type on ehkä huonoin Jaguar mitä koskaan on tehty.
Lukaskaapa jaguarclubin sivun linkistä mitä on talviautoilu s-typellä suomessa - vanha jagge
XJ6 80-luvulta makso uutena yli miljoona markkaa, nyt saa muutamalla tonnilla :)
Toki polttoainetta vie yli 10-15l/100km, mutta mukava ja pehmeä kyyti noinkin vanhaksi.. ja ruiskukonekin vielä tämän ikäisessä :) - Hännikäinen
Ei kai kukaan tervejärkinen osta tuollaista brittipaskaa ?
- Jag3.0V6
Saman hintaisia vastaavan ikäisten BMW 5 ja MB E kanssa. Samalla rahalla saa mielestäni Jaggessa hienomman auton jota voi luulla helposti kalliimmaksi kuin paljon useammin kaduilla pyöriviä 2000-luvun alun Bemareita (ja vielä pilalle tuunattuina) sekä Mersuja. Ulkonäkökin on arvokas ja elegantti.
- Jaggerilla
Mondeo eri korissa, niin eipä juuri hirviän kallis voi olla.
- OtaSelvääMuumi
Väärin. Ei ole lähelläkään Mondeota S-type. Mondeo oneeton etuveto, S-type takaveto. Joitakin osia on S-typerää Lincolnin takavetoisista LS-limousinesta
- OnKokemusta
Osta 2000 tai uudempi manuaali 3.0 V6 koneella niin kestää kovia kilometrejä ilman suurta huolta pikkuhuolloilla
- Anonyymi
Nuo vanhemmat kunnon jaget hienoja pelejä vaan kauhistuttaa se sähkö-rele- ja sulake rasioiden määrä että voi vanhemmiten tulla visaisia eli kalliita ongelmia jos ei itse autosähkömies ole niin apuja saat sitten hakemalla hakea. ei ihan ilmaista.
- Anonyymi
Kylläpä taas oli niin sakeaa paskaa ettei mitään määrää. Levitetään essonpaarijuttuja, vaikka ei ole mitään tietoa tai kokemusta Jaguaarista.
Täytyykin tästä kohta lähteä ajelemaan omalla :)- Anonyymi
80-luvulla minulla oli Morris Marina. Kerran ihmettelin jonkun alustan osan hintaa Sisulla. Minulle kerrottiin, että Jaguareissa käytetään samaa osaa, ja hinta on sen mukainen. Kävin hakemassa osan tarvikeliikkeestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!7311723Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla978908Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.414577Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka234024- 983932
Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti53871Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j73666Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle213474Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.413276Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei452706